Mikä ihme siinä frisbeegolfissa viehättää?
Joka ikinen aamu minun läheisellä koiranulkoilutus metsällä ollaan porukalla heittelemässä kiekkoja. Ja he kaikki ovat vielä miehiä! Kerran kokeilin ja edes koirani ei halua poimia frisbeetä. Eli mikä tässä lajissa oikein viehättää?
Kommentit (770)
Vierailija kirjoitti:
Miehillä pitää olla jotain tekemistä samalla, kun näkevät kavereita, ei voi vaan istua rupattelemassa jossain kahvilassa. Frisbeegolf on halpaa ja helppo aloittaa. Eihän siitä kovin moni aidosti nauti, mutta kavereita on kiva nähdä. Usein kaljaa rundilla mukana.
Tämä on komeaa totuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Molempia harrastavana voin kertoa että ihan samanlaisia ihmisiä löytyy molempien lajien harrastajista ja varsinkaan golfin pariin ei kuulu kommenttisi kaltainen toisten halveksunta tai v***lu. Keskeinen osa golfin lajikulttuuria on toisten kunnioittaminen ja hyvät käytöstavat.
Molemmille lajeilla on Suomessa tilaa ja löytyy myös useita golfkenttiä joiden yhteydessä voi pelata myös frisbee-golfia."
Komppaan tätä kommenttia. Olen harrastanut molempia. Varsinainen golf on aivan ihana harrastus.
Valitettavasti täällä päin nuoret miespuoliset frisbeegolf-pelaajat huutelevat törkeyksiä toisille. Ei hyvä. Pitäisi opetella käyttäytymään siivosti. Itse lajina tykkään kuitenkin myös frisbeegolfista.
Itse en ole golfia harrastanut, mutta frisbeegolfia on tullut pelattua kylläkin. Itse en muista tuollaiseen käytökseen törmänneeni, että toisille pelaajille olisi huudeltu. Varmasti riippuu ihan paikkakunnasta, ja siitä, että kuinka humalassa pelaajat ovat. Tähän kännipelaamiseen olen kylläkin törmännyt, ja se on suht naurettavaa touhua.
Ystävien kanssa reippailu kauniissa suomalaisessa metsämaisemassa. Miten kukaan voi pitää sellaisesta??
Sanoisin näin suomalaisena että se kun pääsee siihen heittovuorojonoon jonottelemaan jonossa.
Olen harrastanut frisbeegolfia vasta neljä viikkoa ja hurahtanut siihen täysin. Joka ilta pitää päästä heittämään rata läpi ja yrittää omaa ennätystä.
Ostin aluksi viisi kiekkoa, joista kolme jo viskannut ojaan. Oppirahoja pitää maksaa :) Eilisen draiverin sain onneksi sieltä ojan pohjalta kaivettua.
Syitä frisbeegolfista innostumiseen omalla kohdallani: matalan kynnyksen laji kaikenikäisille. Luonnonläheisyys. Pääsee suoraan metsään ja puistoon. Vaihtelevia ratoja on rakennettu eri puolille Suomea. Harrastuksen voi hyvin yhdistää (loma)matkoihin. Sosiaalinen laji, mutta yksinkin onnistuu hyvin. Voi heitellä huvikseen tai tavoitteellisesti.
Se on menoa nyt! Huomenna työkaverin kanssa taas työpäivän jälkeen kiekkoa lennättämään!
Varmaan halu liikkua luonnossa tehden samalla jotakin on se pointti. Joillekin se pelkkä kävely ei inspiroi ja onhan tuo myös sosiaalinen peli, voi nähdä kavereita. Kaikki liikunta ulkona on vain plussaa.
"Molempia harrastavana voin kertoa että ihan samanlaisia ihmisiä löytyy molempien lajien harrastajista ja varsinkaan golfin pariin ei kuulu kommenttisi kaltainen toisten halveksunta tai v***lu. Keskeinen osa golfin lajikulttuuria on toisten kunnioittaminen ja hyvät käytöstavat.
Molemmille lajeilla on Suomessa tilaa ja löytyy myös useita golfkenttiä joiden yhteydessä voi pelata myös frisbee-golfia."
Komppaan tätä kommenttia. Olen harrastanut molempia. Varsinainen golf on aivan ihana harrastus.
Valitettavasti täällä päin nuoret miespuoliset frisbeegolf-pelaajat huutelevat törkeyksiä toisille. Ei hyvä. Pitäisi opetella käyttäytymään siivosti. Itse lajina tykkään kuitenkin myös frisbeegolfista.