Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu osti mökin ja ajomatkaa mökille on 4 h

Vierailija
21.05.2023 |

Ihmettelin matkaa. Mutta taitaa olla perintömökki.

Vai ostaako ihmiset mökkejä 350 km päästä?

Kommentit (339)

Vierailija
61/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kun saapas.

Tossa ajassa lentää jo helposti välimerelle. Hieman toisenlaista lomaa kun työleirillä ötököitten syötävänä.

Juu, Välimerellä ihmisen paskavesissä lilluminen melanoomaa hankkimassa. Yök!

Mieluummin siellä kuin ilman uintimahdollisuutta Suomessa, kuka sinilevien seassa uisi?

Kaikki ei mökkeile meren rannalla. Ei Saimaan Pihlajavedellä mitään sinilevää ole.

Kaikki Suomen mökit ei ole Pihjajavedellä

Viimevuoden tilanne😱

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015081020159543

Vierailija
62/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli meilläkin ennen. Sitten muutettiin 2 tunnin matkan päähän ja nyt asutaan tunnin matkan päässä. Ihanaa.

Eli muutitte jonnekin pienempään kaupunkiin muuttotappioalueelle todennäköisesti. 

Ei, vaan muutettiin muuttovoittokuntaan entistä isomman kaupungin kylkeen :D

Se isompi kaupunki on muuten muuttotappiokunta ja köyhempi kuin se, jossa asumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla on mökki Thaimaassa.

Vierailija
64/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia sinua liikuttaa?

Vierailija
65/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mökki ole 4 tunnin päässä vaan 350 km päässä. Matkalla sinne kuluu aikaa sen mitä kuluu, ehkä polttomoottoriautolla pääsee neljässä tunnissa perille, sähköautolla lataustaukoineen voi mennä vaikka 8 tuntia, mopollakin voisi päästä nopeammin perille. Star Trekin siirtimellä matka sujuisi sekunnissa.

Vierailija
66/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan Hyvinkäällä ja mökki on Sulkavalla, matka vähän päälle 3 tuntia. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, monella tutulla on mökki samalla seudulla Sulkavalla, Savonlinnassa tai Puumalassa.

Ja tällä hyvinkääläisellä mökki Kainuussa, noin 8h matka.

Sanoisin että noin 3h matka on varmaan aika mukava.

Vierailija
67/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kun saapas.

Tossa ajassa lentää jo helposti välimerelle. Hieman toisenlaista lomaa kun työleirillä ötököitten syötävänä.

Mieluummin siellä kuin ilman uintimahdollisuutta Suomessa, kuka sinilevien seassa uisi?

Kaikki ei mökkeile meren rannalla. Ei Saimaan Pihlajavedellä mitään sinilevää ole.

Viimevuoden tilanne😱

Entä Välimeren tilanne?

Mitä etelämmäs mennään, sen surkeampaa on. Virossakin on aivan hirveä sinilevätilanne, paljon pahempi kuin Suomessa.

Vierailija
68/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin, mutta junalla mennään.

Vierailija
69/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kun saapas.

Lokkeilijoita on vähemmän, kun kesähuvila on tarpeeksi kaukana kotipaikkakunnalta. 

Vierailija
70/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kun saapas.

Viimevuoden tilanne😱

Entä Välimeren tilanne?

Mitä etelämmäs mennään, sen surkeampaa on. Virossakin on aivan hirveä sinilevätilanne, paljon pahempi kuin Suomessa.

No eikös Viro ole saman lätäkön rannalla kuin Suomi?? Tietenkin siellä on.

Yritin kovasti googlata Välimeren tilannetta mutta löysin vain hyvin harvoja esiintymiä. Siniset rannat (ja muutkin) kuitenkin tutkitaan moneen kertaan vuodessa. Ikinä en ole nähnyt sinilevää muualla kuin Itämerellä ja Suomenalahdella sekä Suomen järvissä. Kuitenkin yli 100 matkaa tehnyt ympäri maailmaa, myös purjehtien mm Välimerellä.

Vierailija
71/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin neljätuntia kun vartin matka. Tietää olevansa mökillä.

No se mökki on mökki oli sitten lähellä tai kaukana. Anteeksi vaan, mutta miten se pitkä matka tekee siitä mökistä yhtään paremman? 

Samaa ihmettelen minä. Meillä on 25min matka mökille ja olen tosi tyytyväinen. Mökki on merenrannassa ja aivan erilaisessa ympäristössä kuin kotimme. Sinne ajetaan pientä mutkittelevaa maantietä pitkin läpi maalais- ja metsämaiseman. Olemme tehneet mökkiimme useamman vuoden kunnostus- ja remonttitöitä, joten lyhyt matka kotoa sinne on todella hyvä asia. Töittemme vuoksi emme ehdi kuitenkaan mökkeillä kesäaikaankaan edes joka viikko pl. kesälomat. Talvella emme käy mökillä, sillä se ei ole talviasuttava, eikä sinne ole lumenaurausta.

Vierailija
72/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin Helsingissä ja mökki oli lapsuudessa Kolin lähellä.

Eihän se ajomatka tehdä kuin kerran vuodessa. Kesäkuun alussa mennään, ja elokuussa tullaan takaisin.

Näin mökkeiltiin kasarilla.

Vierailija
73/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se mökki on mökki oli sitten lähellä tai kaukana. Anteeksi vaan, mutta miten se pitkä matka tekee siitä mökistä yhtään paremman? 

Totta kai tekee paremman. Kunnon siirtymä ja stressi jää kaupunkiin. Ystäväni ajaa 900 kilometriä mökilleen.

Itse tiedän mukavampaakin tekemistä siksi reiluksi 10 tunniksi , minkä matka kestää. Olen kotoisin pohjoisesta, eikä minulla ole mitään kiinnostusta mennä sinne takaisin. Viihdyn vallan mainiosti lounaisrannikolla.

Vierailija
74/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ostaa mökin niin läheltä kotia, et menee pyörällä mökille ja asioi samassa ruokakaupassakin kun arkena. Saako siinä edes irtiottoa arjesta?

Vierailija
75/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimeren mökillä kelpaa lomailla, ei lokkeilevia sukulaisia, ei paarmoja, varma aurinko,edullinen hintataso.

Suomesta en mökkiä huolisi riesakseni.

Mistähän päin Välimerta tämä edullisen hintatason mökki löytyy? 

Vierailija
76/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaa.

Oikeasti?

Hirveä investointi jonka käyttö jää vähäiseksi.

Mulla on tänne mökille kotoa Espoosta toista tuhatta kilometriä. 

Yleensä asustelen täällä suurinpiirtein maalis-huhtikuusta juhannukseen ja elokuusta joulukuun alkuun.

Pyrin välttämään pohjoisessa pahimman räkän ja kovimmat pakkaset sydäntalvella, etelässä loka-marrakuun mustimmat loskakelit. 

Etelä-Suomessa on kiva viettää kesälomaa, Lappi taas on (ainakin minulle) parhaimmlilaan syksyllä ja keväällä. 

Vierailija
77/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tekee paremman. Kunnon siirtymä ja stressi jää kaupunkiin. Ystäväni ajaa 900 kilometriä mökilleen.

Itse tiedän mukavampaakin tekemistä siksi reiluksi 10 tunniksi , minkä matka kestää. Olen kotoisin pohjoisesta, eikä minulla ole mitään kiinnostusta mennä sinne takaisin. Viihdyn vallan mainiosti lounaisrannikolla.

Itse yleensä nukun sen siirtymän autojunassa.

Vierailija
78/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo pitkä välimatka on tosi stressaavaa eli mieluummin mökki läheltä. 

Vierailija
79/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 'mökki' on Italiassa.

Vierailija
80/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, meneehän monella jo tunteja työmatkoihinkin. Joka päivä.