Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu osti mökin ja ajomatkaa mökille on 4 h

Vierailija
21.05.2023 |

Ihmettelin matkaa. Mutta taitaa olla perintömökki.

Vai ostaako ihmiset mökkejä 350 km päästä?

Kommentit (339)

Vierailija
1/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaa.

Vierailija
2/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ajomatkaa on siis 4-5 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella Pääkaupunkiseudulla asuvalla tutulla on mökki Lapissa.

Vierailija
4/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt mökin ostoa Pohjois-Norjasta.

Vierailija
5/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaa.

Oikeasti?

Hirveä investointi jonka käyttö jää vähäiseksi.

Vierailija
6/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt mökin ostoa Pohjois-Norjasta.

Pääseekö lentokoneella?

Vierailija
7/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kun saapas.

Tossa ajassa lentää jo helposti välimerelle. Hieman toisenlaista lomaa kun työleirillä ötököitten syötävänä.

Vierailija
8/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaa.

Oikeasti?

Hirveä investointi jonka käyttö jää vähäiseksi.

Mistä tiedät, että jää? Meillä on mökki, joka on 4h ajomatkan päässä. Kun olin lapsi niin vietettiin 3kk yhtä pötköä siellä joka vuosi. No enää minä en ole siellä niin paljoa, mutta veljeni on kyllä. Et sinä voi tietää miten paljon ihmiset käyttävät mökkejänsä.

Vierailija
9/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ostaisi? Varmistavat samalla, yllätysvieraat eivät tule mökille.Tosin ex miehen isän mökille tulivat ihmiset ilmoittamatta yllätysvierailuille ja toki yöksi .Ilman ruokaa ymm. Ajomatka Helsingistä noin 4h.Aikana joloin mökissä ei sähköä ja maakuoppa tehtiin jääkappiksi,mökin taakse..Kylä kauppa oli 5km matkan päässä.

Vierailija
10/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostavat. Ajomatkoihin tottuu. Etäisyys voi olla tärkeää kokeakseen pääsevänsä ihan muualle.

Vierailija
11/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ostaisi? Varmistavat samalla, yllätysvieraat eivät tule mökille.Tosin ex miehen isän mökille tulivat ihmiset ilmoittamatta yllätysvierailuille ja toki yöksi .Ilman ruokaa ymm. Ajomatka Helsingistä noin 4h.Aikana joloin mökissä ei sähköä ja maakuoppa tehtiin jääkappiksi,mökin taakse..Kylä kauppa oli 5km matkan päässä.

Kuka lähtee vapaaehtoisesti tuollaiselle  mökille? Melkoisia masokistivieraita on. 

Vierailija
12/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin 1,5h ajomatkan päästä. Kyllä se oli mun mielestä liikaa. Hyvä max ajoaika ois 1 tunti.

Vierailija
13/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Espoossa ja mökki on Nilsiässä. Matkaa tulee 460km. Ollaan mökillä enemmän aikaa kuin kotona.

Vierailija
14/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on mökillä koko kesän.

Vierailija
15/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä ap oikein ihmettelee tutun mökki hankintoja:)

Vierailija
16/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin etätyömökki tontinostoa vaille valmis. Piti ensin odottaa että Suomi on Natossa.

Vierailija
17/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä kyseisessä ajassa olisi ongelma?

Mutta olenkin joutunut lapsena pk-seudulle Pohjois-Karjalasta muuttamaan ja totuin istumaan kyydissä tätä 4-5h välimatkaa. Ja nyt kun lapsi muuttanut 3,5h päähän yliopiston alettua niin en koe matkaa mitenkään pitkänä edelleenkään, mutta näkemisen kannalta se kyllä on osoittautunut pitkäksi, valitettavasti💔.

Vierailija
18/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren mökillä kelpaa lomailla, ei lokkeilevia sukulaisia, ei paarmoja, varma aurinko,edullinen hintataso.

Suomesta en mökkiä huolisi riesakseni.

Vierailija
19/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi että kesämökki olisi liian lähellä. Jos mökkimatka olisi lyhyt niin tuntuisiko se kesäpaikka enää erityiseltä kesäparatiisilta vai tulisiko siitä vain osa arkea?

Itseäni ei ainakaan yhtään kiinnosta sellainen mökkeily että arki-iltana voisi piipahtaa mökille paistamaan makkarat ja sitten kiirehtiä kotiin valmistautumaan huomiseen työpäivään.

Itselläni mökille meno on ennen kaikkea henkinen siirtyminen johonkin muualle ja pois arjen askareista ja kaupungin vilskeestä. Kun mökille mennään niin laskeutuminen lomafiililseen alkaa nimenomaan siitä matkasta.

Hyvä mökkimatka olisi jossain 1,5 - 3h ajomatkan päässä. Silloin mökki on riittävän kaukana että tulee kunnon siirtymä, mutta kuitenkin sen verran lähellä että voi vielä järkevästi tehdä esim vkl reissun.

Vierailija
20/339 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin neljätuntia kun vartin matka. Tietää olevansa mökillä.