Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

B-Peth -kokeesta kokemuksia?

Vierailija
20.05.2023 |

Hei, onko muilla kokemuksia kyseisestä laboratoriokokeesta, joka mittaa alkoholin kulutusta jopa 2-4 viikkoa takautuvasti? Voiko odottaa hyvää tulosta 2 viikon juomattomuuden jälkeen, jos juominen on ollut hyvinkin runsasta sitä ennen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko leimattu alkoholistiksi kun peth 0,42 miten lääkäri näitä tulkitsee? GT oli normaali 

Tämä kiinnostaa minuakin. Ja mitä ihmettä se lääkärille kuuluu jos vapaa-ajalla meniskin vähän enemmän viiniä, varsinkin jos ei ole esim ammattiautoilija. 

Kyllä tommoinen aika isolla todennäköisyydellä on väsymysoireiden taustalla.

Noinhan siinä käy, kaikki muu hoito jää saamatta jos tuossa testissä raja ylittyy. 

Vierailija
22/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljo arvo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla näkyi tulos tänään, oli 0,09 eli yli viitteen (0,05-0,30). Tietääkö kukaan miten lääkäri reagoi näihin? En tiennyt tuosta verikokeesta mitään ennen näytteenottoa, ja olin juonut neljä päivää aiemmin paljon alkoholia. En ole aloittajan kanssa samassa tilanteessa, vaan olen menossa psykiatrille, huumeseula virtsasta myös katsottu, se oli negatiivinen.

Eihän tuo ole yli viitteen jos on 0,09. Jos se on enemmän kuin tuo 0,30 niin sitten olis

Mitä tapahtuu jos on yli 0,30? 

Uusintatesti. Jos ei saa alle 0.3 niin päihdeseurantaan ja kortti kuivumaan. 

Ei ihmisiltä ajokorttia pois oteta vaikka joisi 20 kaljaa päivässä, kunhan ei kännissä aja.

Vierailija
24/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki näkyy. Hyvä vaan että te juopot paljastutte työpaikoilla. 

Vierailija
25/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiltä ajokorttia pois oteta vaikka joisi 20 kaljaa päivässä, kunhan ei kännissä aja

Kyllä otetaan 

Vierailija
26/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiltä ajokorttia pois oteta vaikka joisi 20 kaljaa päivässä, kunhan ei kännissä aja

Kyllä otetaan 

No toivoa sopii, että tuollaiselta rapajuopolta otetaan. Vaikuttaahan tuollainen jo ajokuntoon väkisin, vaikkei juuri ajohetkellä olisikaan humalassa.

Vierailija
27/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 mitäs tarkoittaa?

Vierailija
28/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kolmen päivän ränni 3,5 vk ennen koetta. Sen jälkeen yksittäisiä kaljoja. Arvo oli 0,10.

Tuota juopottelua oli pari sellaista yksittäistä iltaa kun join humalaan itseni. Sitä ennen piitkä raittiusjakso.

Ettei kuulostaisi niin pahalta niin täsmennän ränniäni eli 1 ilta baarissa aamuun asti, seuraavana päivänä noin 10 oluen korjaussarja ja oisko 4 olutta sitten kolmantena.

Sama

En laskisi ränniksi.

Vierailija
29/35 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla näkyi tulos tänään, oli 0,09 eli yli viitteen (0,05-0,30). Tietääkö kukaan miten lääkäri reagoi näihin? En tiennyt tuosta verikokeesta mitään ennen näytteenottoa, ja olin juonut neljä päivää aiemmin paljon alkoholia. En ole aloittajan kanssa samassa tilanteessa, vaan olen menossa psykiatrille, huumeseula virtsasta myös katsottu, se oli negatiivinen.

Eihän tuo ole yli viitteen jos on 0,09. Jos se on enemmän kuin tuo 0,30 niin sitten olis

Ei ihmisiltä ajokorttia pois oteta vaikka joisi 20 kaljaa päivässä, kunhan ei kännissä aja.

Ei muuten pidä paikkaansa. Psyk.sh.

Vierailija
30/35 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.5 mitäs tarkoittaa?

Hurjalta kuulosta. 

Vierailija
31/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai phet 1.5?

Vierailija
32/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty tässä arvioimaan tulosta, koska se, miten runsaasti alkoholia on ennen juomattomuusjaksoa on käyttänyt, vaikuttaa. Joka tapauksessa se on raittiin kahden viikon jälkeen parempi, mutta sen tarkempaa tulosta ei saa muuten kuin antamalla näytteen.

Mikä vastaus tää on? Idiot itsestäänselvyyttä..

Vierailija
33/35 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että alkoholia on maistunut reilusti yli 50g vuorokaudessa pidemmän aikaa. Toivottavasti on ollut etes hauskaa :)

Vierailija
34/35 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Psyk.sh.

Vierailija
35/35 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesteroli pitää arvon pitkään  korkealla.