Mikä ihan uusi harrastus 11v tytölle? Lopetti
aimmat harrastuksensa ja ensin oli sitä mieltä ettei tahdo harrastaa nyt vähän aikaan mitään, mutta nyt kuulemma kovasti kaipaa harrastuksia sitten kuitenkin. Mihin voisi vielä 11v lapsi mennä aloitelijana mukaan?
On harrastanut aiemmin:
muskaria 0-4v
liikuntaleikkikoulua 3-6v
lastentanssia 5-6v
balettia 6-10v
joukkuevoimistelussa yhden kauden 10-11v, tahtoi lopettaa
Nyt ei itsekään oikein tiedä mitä tahtoisi mutta jotain kaipaa. Tällä pohjalla, mitkä lajit tulisi tässä iässä vielä kysymykseen? Tahtoo jotain ihan uutta, ei mitään jo koitetuista.
Kommentit (71)
olla just liikuntaharrastus? Miten olisi kuorolaulu, partio tai vaikka joku 4H?
tuo on ratsastuksen aloittamiseen just passeli ikä.
luistelukoulua tms. Itse ollaan jäällä käyty silloin kun sitä on täällä ollut (noin pari viikkoa/talvi) + koulun luistelutunnit.
Itse kaipaisi kuulemma nimenomaan liikuntaharrastusta. On aika pelokas hevosia kohtaan (kaverinsa ratsastaa ja ollut mukana talleilla), mutta harkitaan... Tosin aiemminkin olen kysellyt kiinnostaisiko se ja ei ainakaan vielä ole napannut.
ap
Partio, 4H, käsityökoulu, teatteriharrastus, kuvataidekoulu, kokkikerho, tyttökerho, uinti, erilaiset pallopelit, soittaminen jne
Jalkkis on hyvä laji tytölle.
Miekkailu.
Judo.
Jos teidän paikkaunnalla on mahdollisuutta sellaista harrastaa. Noilla taustoilla tuntuisi juuri sopivalta, ja on tosi monipuolinen ja hyvä joukkuelaji. Ja sinne nimenomaan voi mennä tuossakin iässä, vaikkei aikaisempaa kokemusta olisikaan, ja itseasiassa tuo harrastustausta antaa jo hyvästi valmiuksia.
Tyttö käy nyt toista vuotta ja on siis 12v.
Suunnistus on kiva laji, jonka voi aloittaa minkä ikäisenä tahansa. Siitä saattaa koko perhekin innostua!
judo tai joku muu kamppailulaji. itse aloitin kymmenvuotiaana. sopii todella hyvin myös tytöille.
Cheerleadingiä ehdotan minäkin. Ja huom, laji on cheerleading ei cheeeleader.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2010 klo 20:43"]Se voisikin kiinnostaa! :)
ap
[/quote]
Voi aloittaa.
Ratsastus siinä saa kokemuksia ja onnistumisen iloa.
Olin myös tulossa ehdottamaan Cheerleadingia, ennen kuin luin muiden tuota ehdottaneen. Lajia voi harrastaa ihan huvikseen starttijoukkueessa tai sitten edetä pidemmälle. Moni aloittaa lajin vähän vanhempana, koska starttijoukkueita on myös isommille. Taipumusta ko. lajiin luulisi tytöltä löytyvän aiempien lajien perusteella. Cherleading on vaativa mutta jotenkin ento laji, joka vie mukanaan!
Cheerleading :) sopisi varmasti sinne -ex cheerleaderi ja valmentaja
Jotenkin tuo cheerlaeding on omituinen laji. En minä omaa tytärtä halua nähdä jääkiekko ottelussa heilumassa minihame päällä.
Tai yleensä missään minihame päällä bonbonit kädessään huutamassa jotakin.
Miten tanssilajiksi rock'n roll.. Lajista löytyy parin kanssa tanssittava muoto ja tyttöryhmänä tanssittava.. Urheilullinen ja haastavakin Ja hauskaa liikuntaa.
jos on hyvät luistelutaidot.