Tuletko onnelliseksi lintujen laulusta?
Kuuntelen juuri mustarastaiden ja muiden siivekkäiden konserttia ja koen suurta iloa luomakunnasta- entä sinä?
Kommentit (50)
Fasaani ja varikset vielä menee. Mutta se on järjenkiusaa kun lähellä tikka ottaa valotolpan jota pärisyttää viikkokaupalla. Se ääni kantaa pitkälle ja alati toistuvana alkaa syödä hermoja.
En. Ei se minua haittaakaan. Kasvien katselusta kyllä saan iloa ulkona.
Kyllä metsäsuomalainen on jo niin irtaantunut luonnosta, kun linnunlaulukin käy hermoon. Sen pari kuukautta mitä nyt vuodessa laulavat. Suomessa pitäisi kai olla ikuinen talvi, niin olisi hyvä?!
Ennen tulin mutta olen nykyään niin pahasti masentunut ja ahdistunut ettei linnut ym. luonnon äänet ja tapahtumat piristä vaikka haluaisi, tuntuu paskalta tämmöinen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tulin mutta olen nykyään niin pahasti masentunut ja ahdistunut ettei linnut ym. luonnon äänet ja tapahtumat piristä vaikka haluaisi, tuntuu paskalta tämmöinen.
Kirjoita masennus ja ja ahdistus paperille. Se helpottaa. Kaikki mikä painaa, pura paperille. Auttaa näkemään asiat selvemmin. Tuska tulee ulos. Varsinkin, jos ammattiapu on kiven takana nykyään, niin tämä on yksi keino helpottaa oloa. Itseä ainakin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Variksen raakunta on ihan hirveää ja joutsenillakin on yhtä ärsyttävä ääni kuin herätyskellolla.
Minä taas rakastan näitä molempia ääniä. Lapsuus maalla tulee niistä niin vahvasti mieleen. Joutsenten ääni oli aina ensimmäinen kevään merkki, kun lensivät meidän talon yli jo sulaneita peltoja kohti.
Ja keskitalvella kun joskus hiihteli iltahämärässä niillä samoilla pelloilla, niin oli muuten täysin hiljaista, ainoastaan varis raakkui kuusen latvassa. Ruma ja karu ääni, mutta samalla niin tunnelmallinen.
Mun mökki naapurina oli järvessä joutsenia ja joka hemmetin keskiyöllä ne alkoi huutelee. Se melu on niin hirveän kuuloista.
Se on ihan erilainen soundi, kuin tuo kun lentäessä tekevät äännähdyksen.Kaipa se on myös miljööstä kiinni missä variksen ääntä sietää.
Ihan mielikseen kuuntelee mökinedusluodolla pesivän vanhan joutsenparin reviirirajojen kuulutushuutelua. Pesällä ne viettävät hiljaiseloa mitä nyt puolisoaan tervehtivät kun hän tulee omalle haudontavuorolleen.
Mutta lähistön ruovikkolahdessa kesän mellastavan 20 pesimättömän nuoren joutsenen mekkala on kyllä melko ärsyttävää, etten sanoisi sietämätöntä. Ne tosiaan pitävät kovinta huutoa ilta- ja aamuyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Variksen raakunta on ihan hirveää ja joutsenillakin on yhtä ärsyttävä ääni kuin herätyskellolla.
Minä taas rakastan näitä molempia ääniä. Lapsuus maalla tulee niistä niin vahvasti mieleen. Joutsenten ääni oli aina ensimmäinen kevään merkki, kun lensivät meidän talon yli jo sulaneita peltoja kohti.
Ja keskitalvella kun joskus hiihteli iltahämärässä niillä samoilla pelloilla, niin oli muuten täysin hiljaista, ainoastaan varis raakkui kuusen latvassa. Ruma ja karu ääni, mutta samalla niin tunnelmallinen.
Mun mökki naapurina oli järvessä joutsenia ja joka hemmetin keskiyöllä ne alkoi huutelee. Se melu on niin hirveän kuuloista.
Se on ihan erilainen soundi, kuin tuo kun lentäessä tekevät äännähdyksen.Kaipa se on myös miljööstä kiinni missä variksen ääntä sietää.
Ihan mielikseen kuuntelee mökinedusluodolla pesivän vanhan joutsenparin reviirirajojen kuulutushuutelua. Pesällä ne viettävät hiljaiseloa mitä nyt puolisoaan tervehtivät kun hän tulee omalle haudontavuorolleen.
Mutta lähistön ruovikkolahdessa kesän mellastavan 20 pesimättömän nuoren joutsenen mekkala on kyllä melko ärsyttävää, etten sanoisi sietämätöntä. Ne tosiaan pitävät kovinta huutoa ilta- ja aamuyöstä.
Mulla tulee mieleen epävireinen torvi joutsenen huudoista.
Tulen, todellakin. Ihana konsertti nyt koko valoisan ajan käynnissä lähimetsässä.
Lintujen kevätlaulanta on ihanaa. Varsinkin varhain aamulla. Yöllä satakielet laulavat kovalla äänellä, mutta ei häiritse. Lokit ovat rääkyvällä äänellään ainoita jotka ärsyttävät, kirkuvat keskellä yötä.
Vähän liian korkealta laulavat.