Lounaskahvilaan teams-työhaastatteluun?
Tänään lounaalla viereisessä pöydässä oli työhaastattelu verkossa samaan aikaan. Miksi ihmeessä joku tulee julkiselle paikalle tuollaista varten? Kiva oli kuunnella hänen vahvuutensa, kokemuksensa ja haasteensa. Noloa.
Kommentit (32)
Miten sait selville, että oli nimenomaan Teams? Sitähän on muitakin etäohjelmia olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen ymmärrän, että menee julkiselle paikalle. Kaikilla ei ole kotona rauhallista soppea tuollaiselle. Mutta en kyllä meluisaan kahvilaan menisi.
En ymmärrä tilannetta, jossa kotona ei voisi sopia niin että saa työhaastattelun pitää rauhassa. Remontti on ehkä juuri se poikkeus.
Luuletko, että naapurissa musiikkia täysillä luukuttava naapuri on kiinnostunut siitä, saako joku tehtyä työhaastattelun rauhassa vai ei? Tai koira istuu kiltisti hiljaa, kun sen kanssa vain sopii, että nyt on mammalla työhaastattelu? Tai vauva nukkuu sievästi hissukseen, kun äiti pyytä nätisti? Tai mitä näitä nyt voi olla....
Aika epätodennäköistä että naapuri luukuttaa täysillä musiikkia tunyikaupalka keskellä päivää, niin kovaa että se häiriitsisi verkkopalaveria, jossa käytetään kuulokkeita. mutta voihan jollain sellainenkin naapuri olla. Koiran voi varmaan laittaa hetkeksi eri huoneeseen eikä vauvaa voi jättää yksin kotiin sillä aikaa kun on itse kahvilassa. Mutta kaikki on toki mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kesken työpäivän ja lounastauolla, eikä halua että kukaan saa tietää hänen hakevan töitä muualta.
Tarkoitin siis ettei ehkä halua työpaikalla muiden tietävän, siksi lähtenyt syömään kahvilaan ja sopinut haastattelun siihen ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen työkyvyttömyyseläkkeellä noin 20v työuran jälkeen. Ei ole koskaan tarvinnut mitään Teamsia käyttää työhaastatteluihin tai töissäkään. Pian eläköitymiseni jälkeen kaikki työpaikan palaverit siirrettiin Teamsiin, vaikka osallistujat olivat kaikki samassa talossa ja samassa kerroksessa töissä. Järjetöntä.
Teams- kokoukset ovat pathaita, koska oma kone ja näytöt ovat koko ajan käytettävissä ja jokainen pystyy jakamaan oman näyttönsä muille tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen ymmärrän, että menee julkiselle paikalle. Kaikilla ei ole kotona rauhallista soppea tuollaiselle. Mutta en kyllä meluisaan kahvilaan menisi.
En ymmärrä tilannetta, jossa kotona ei voisi sopia niin että saa työhaastattelun pitää rauhassa. Remontti on ehkä juuri se poikkeus.
Luuletko, että naapurissa musiikkia täysillä luukuttava naapuri on kiinnostunut siitä, saako joku tehtyä työhaastattelun rauhassa vai ei? Tai koira istuu kiltisti hiljaa, kun sen kanssa vain sopii, että nyt on mammalla työhaastattelu? Tai vauva nukkuu sievästi hissukseen, kun äiti pyytä nätisti? Tai mitä näitä nyt voi olla....
Aika epätodennäköistä että naapuri luukuttaa täysillä musiikkia tunyikaupalka keskellä päivää, niin kovaa että se häiriitsisi verkkopalaveria, jossa käytetään kuulokkeita. mutta voihan jollain sellainenkin naapuri olla. Koiran voi varmaan laittaa hetkeksi eri huoneeseen eikä vauvaa voi jättää yksin kotiin sillä aikaa kun on itse kahvilassa. Mutta kaikki on toki mahdollista!
Ei sillä ole mitään merkitystä, onko asia todennäköistä vai ei. Nythän puhuttiin vain mahdollisista syistä. Eikä ne kuulokkeet äänen kulkeutumista estä. Päinvastoin. Mikrofoni vie myös sen naapurin ölinän, koiran haukkumisen tms. vastapuolelle ihan sujuvasti. Jopa niin sujuvasti joskus, että sen puhekaverin puheesta ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait selville, että oli nimenomaan Teams? Sitähän on muitakin etäohjelmia olemassa.
Istuin viereisessä pöydässä, alle puolen metrin päässä. Minulla oli suora näköyhteys hänen tietokoneensa ruudulle. Tunnistin teamsin kun näin sen ruudulla. Olen itsekin käyttänyt sitä joskus korona-aikana.
Tai ehkä se oli joku ihan muu ohjelma joka oli vain samannäköinen. Ajatella, jos olisinkin erehtynyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin viereisessä pöydässä, alle puolen metrin päässä. Minulla oli suora näköyhteys hänen tietokoneensa ruudulle. Tunnistin teamsin kun näin sen ruudulla. Olen itsekin käyttänyt sitä joskus korona-aikana.
Tai ehkä se oli joku ihan muu ohjelma joka oli vain samannäköinen. Ajatella, jos olisinkin erehtynyt!
Miksi keskityit lounaskahvilassa naapurin näyttöön etkä omaan ruokaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä, onko asia todennäköistä vai ei. Nythän puhuttiin vain mahdollisista syistä. Eikä ne kuulokkeet äänen kulkeutumista estä. Päinvastoin. Mikrofoni vie myös sen naapurin ölinän, koiran haukkumisen tms. vastapuolelle ihan sujuvasti. Jopa niin sujuvasti joskus, että sen puhekaverin puheesta ei saa mitään selvää.
Jotkut kuulokemikrofonit ovat tosiaan niin heikkolaatuisia, että nappaavat ympäröivän metelin turhan voimakkaasti. Joitain laitteita pystyy myös säätämään, mutta harva osaa tai viitsii tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskityit lounaskahvilassa naapurin näyttöön etkä omaan ruokaasi?
Unohdin puhelimeni kotiin joten en voinut sitä tuijottaa, niin kuin lounaalla useimmat tekevät, olivatpa sitten yksin tai seurassa. Joten tuijotin sitten naapurin näyttöä, samalla kun nautiskelin jälkiruokakahvistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kesken työpäivän ja lounastauolla, eikä halua että kukaan saa tietää hänen hakevan töitä muualta.
Tarkoitin siis ettei ehkä halua työpaikalla muiden tietävän, siksi lähtenyt syömään kahvilaan ja sopinut haastattelun siihen ajankohtaan.
Totta, hyvä skenaario. Itse olisin ehkä vaan varannut työpaikalta neukkarin jollain tekosyyllä ja pitänyt kokouksen siellä. Mutta ehkä hänen työpaikallaan ei ole tiloja tai ne ovat huonosti äänieristettyjä.
Ehkä se ei halunnut sitä työpaikkaa ja yritti antaa mahdollisimman epävakaan vaikutelman?