Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaukaa menneisyydestä teitä on vongattu?

Vierailija
19.05.2023 |

Kesken tämän keväisen perjantai-illan tuli ex-miesystävältä toiveikas yhteydenottoviesti. Laskeskelin, että tasan 20 vuotta sitten hän karjahteli puhelimeen, etten ikinä enää saisi soittaa hänelle, ja taisi äänistä päätellen lyödä luurinkin korvaani. Hän kimmastui siitä, että ehdin jutella hetken hänen upouuden naisystävänsä kanssa, ennen kuin hän itse ehti puhelimeen. Niin voi käydä, kun ei uuden rakkauden huumassaan muista kertoa exälle, että tämä on exä. :D

En ole hämmästynyt siitä, että hän käy puhelinmuistiotaan läpi ja etsii vongattavaa, mutta 20 vuotta on tosi pitkä aika.

Miten kaukaa menneisyydestä teitä on vongattu? Vaivauduitteko vastaamaan? (Minä en.)

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hankala eksä, pari tuttua miestä, joiden kanssa en halunnut seurustella, ja jopa yhden ystäväni ex-sulhanen ovat lähestyneet minua myöhemmin useampaan otteeseen. Jokaiselle tein selväksi, että nyt riittää.

Vierailija
62/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedän, että joku entinen heila tai nuoruuden miespuolinen kaveri on eronnut?

Tulee yhtäkkiä viestiä, moi mitä kuuluu ois kiva nähdä taas. Joka kerta ja aina oon jäänyt niin vahvasti mieleen. Kaukaisin oli ala-asteelta. Ollaan nelikymppisiä nyt. 😄

Onko miehillä tapana käydä kaikki tutut naiset läpi kun tulee ero? Koska muakin ihmetytti että otti niin pitkän ajan jälkeen yhteyttä. Ja kun en vastannut viestiin yhtään mitään, muutaman viikon päästä hänellä oli joku uusi muija. Eli en mä nyt sitten niin unohtumaton ollutkaan.

Älä sitä sure, miehet vain ovat ihan stnan laiskoja tässäkin asiassa. Helpompi alkaa plarata vanhoja tuttuja läpi kuin etsiä joku uusi jostain. Myönnän että kerran sorruin tähän itsekin mutta olin jatkuvasti pitänyt ystävyyttä yllä siihen mieheen ja tiesin että meillä on yhteinen intressi poistaa seksuaalista puutostilaa. Se oli tavallaan hauskaa mutta miehellä ei muna toiminut koska hän on käytännössä ollut alkoholisti kymmeniä vuosia. Sivistynyt tissuttelija ja viskitasting-tuomari :D

Olen aseksuaali, milloin miehillä lakkaa muna toimimasta, niin voin ottaa teini-ihastukseni yhteyttä?

Hei Pete!

Joko on lerpahtannu, että voitais alkaa oleen <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinivuosien minisutina laittoi meiliä työsähköpostiin 34 vuotta myöhemmin. Emme aikanaan edes seurustelleet, kerran pussattiin, mutta oli ilmeisen ihastunut minuun. Ei oikein oltu edes puheissa. En todellakaan vastannut mitään. Mikähän idea näissä on? Jotenkin ymmärrän, jos on ollut oikea suhde, mutta että vuosikymmeniä myöhemmin ottaa yhteyttä täysin tuntemattomaan ihmiseen...

Haluaa tutustua?

No ei. Haluaa päästä panemaan jotakuta, ihan ketä vain ja aloittaa epätoivoisen vonkumisen vanhoista tuttavista.

Vierailija
64/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinivuosien minisutina laittoi meiliä työsähköpostiin 34 vuotta myöhemmin. Emme aikanaan edes seurustelleet, kerran pussattiin, mutta oli ilmeisen ihastunut minuun. Ei oikein oltu edes puheissa. En todellakaan vastannut mitään. Mikähän idea näissä on? Jotenkin ymmärrän, jos on ollut oikea suhde, mutta että vuosikymmeniä myöhemmin ottaa yhteyttä täysin tuntemattomaan ihmiseen...

Eihän se tuntemaon ole jos pussasitte :p

Ei minullakaan ollut suhdetta erääseen. Hän ei myöskään tajua miten merkittävän hyvän olon joku on häen olemassaolostaan saanut. Eikö se ole van mahtavaa, että vielä vuosikymmenten jälkeen saa perhosia lentelemään ja tuottaa hyvää oloa toiselle? Jakaikki mitä teit, olit vain olemassa?

Jaa sinä et ole koskaan pussannut tuntematonta?

En tosiaan. Miksi sinä olet?

Mutta jos olisin, niin sittenhän me tunnettaisiin jo.

Oletko sinä niin yksinkertainen ja lattea ihminen, että kertapussailulla sinut oppii tuntemaan? Minä olen pussaillut paljon tuntemattomia ja se on ollut kivaa, mutta en minä niiden nimiäkään tiedä. Enkä muista enää naamoja. Hyvä suutelija vain on harvinaisuus, ei niitä joka puussa istu.

Vierailija
65/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ikävöinyt. Varmaan ovat tyytyväisiä elämäänsä ja hyvä niin.

Vierailija
66/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin kaukaa: neljän vuoden takaa. Se oli yksi lukioaikainen, samanikäinen tuttava, joka noihin aikoihin seurusteli kaverini kanssa ja oli aina todella tyly ja piikikäs ainakin minua kohtaan. Olin sitten jo muutaman vuoden asunut toisessa kaupungissa ja elin opiskelijaelämää, kun tuo tyyppi alkoi yllättäen laittaa Facessa viestiä, kysellen elämästäni ja jutteli todella tuttavallisesti yllättävän mukavaan sävyyn. Kysyin sitten häneltä, että anteeks mut miksi sä ihan puskista laitat mulle yhtäkkiä viestiä (emme siis olleet muuttoni jälkeen olleet minkäänlaisissa tekemisissä). Vastasi, että ihan suoraan sanoen on ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut minusta. Totesin, etten olisi ikinä uskonut, kun hän aina ennen oli käyttäytynyt minua kohtaan niin huonosti. Mies myönsi tämän ja kertoi, että hänen tyttöystävänsä oli ollut kovin mustasukkainen ja kuvitellut, että välillämme olisi ollut jotain. Oli siis yrittänyt osoittaa, ettei hän oikeastaan edes pitänyt minusta yhtään.

No, en lämmennyt ja viestittely loppui vähitellen.

Vierailija
67/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä lasketaanko tätä, hiekkalaatikkoaikojen pihakaveri tuli juttelemaan. Olin silloin 30. Oli nimestä tunnistanut. Juteltiin ja kävi ilmi että aika oli kohdellut meitä molempia hellällä kädellä. Oltiin molemmat sinkkuja. Enpä kerrokaan enempää.

Vierailija
68/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä lasketaanko tätä, hiekkalaatikkoaikojen pihakaveri tuli juttelemaan. Olin silloin 30. Oli nimestä tunnistanut. Juteltiin ja kävi ilmi että aika oli kohdellut meitä molempia hellällä kädellä. Oltiin molemmat sinkkuja. Enpä kerrokaan enempää.

Ei lasketa, jollei sinulla ja pihakaverillasi ollut seksisuhdetta.

Vierailija
69/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään miksi pitäisi olla seksisuhde.

-eri

Vierailija
70/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään miksi pitäisi olla seksisuhde.

-eri

Kun kysytään, miten pitkän ajan takaa exä on palannut vonkaamaan, ei ole kysymys hiekkalaatikkokavereista.

ap

Vierailija
71/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahtavaa  olla ihminen, joka muistetaan, ihminen, joka on tehnyt vaikutuksen, ihminen, jota muistellaan hyvällä ihaillen, rakkaudella ja lämmöllä. Ihminen, jota ajatellessa alkaa hymyilyttää, koska se vaan on niin ihana.

Jukka oot semmonen <3

Ja mikä onni olikin se, että Jukka otti yhteyttä.

Vierailija
72/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, ei mulla ole ollut mitään seksisuhdetta niihin, jotka ovat myöhemmin ottaneet useampaankin kertaan yhteyttä. Olemme kyllä joskus tutustuneet ja ystävystyneetkin, mutta minä en ole halunnut seurustella, koska minulla ei ole ollut mitään romanttisia tunteita. Ymmärsin näköjään väärin tämän aloituksen.

Vierailija
73/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lähemmäs 50 vee ja naimisissa. Yläasteaikainen luokkakaveri otti yhteyttä. Olin silloin hyvin ihastunut tuohon poikaan mutta hän ei minuun. Laittoi puoli vuotta sitten Facessa viestiä. Kertoi eronneensa ja usein ajatelleensa minua ja pitävänsä minua kauniina profiilikuvan perusteella. Halusi alkaa viestitellä. Kohteliaasti torjuin.

Vierailija
74/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, ei mulla ole ollut mitään seksisuhdetta niihin, jotka ovat myöhemmin ottaneet useampaankin kertaan yhteyttä. Olemme kyllä joskus tutustuneet ja ystävystyneetkin, mutta minä en ole halunnut seurustella, koska minulla ei ole ollut mitään romanttisia tunteita. Ymmärsin näköjään väärin tämän aloituksen.

Ei ihme että ymmärsit väärin koska aloituksessa ei täsmennetty, että vonkaajan pitäisi olla eksä.

Vierailija
75/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa jos joku menneisyydestä ottaisi yhteyttä ja muistaisi vielä minut. Tietäisin herättäneeni aitoja ja kestäviä tunteita.

Vierailija
76/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaarallista ole. Ketju vain alkoi mennä ihan muihin tunnelmiin. Ei sekään tietysti vaarallista ole, mutta pysytellään nyt teemassa "booty calls". Onkohan tuolle ytimekästä suomenkielistä nimeä?

Alussa mainitsemani exä lähestyi minua tänään uudelleen, nyt LinkedInin kautta. En aio tuottaa hänelle sitä tyydytystä, että menisin katsomaan hänen profiiliaan, vaikka olisikin kiva tietää, saiko hän aikoinaan potkut ja mitä hän on sittemmin tehnyt. Viimeksi, kun bongasin hänet netissä, hän oli poistanut iästään kymmenen vuotta. Ensi kuussa hänellä on isot synttärit, joten ehkä hän kaipailee jälleen komeaa rakkaustarinaa kerrottavakseen. Ketjussa mainittiin aiemmin "sinä rakastit minua silloin" -vetoamus, ja sellainen sopisi täysin tämän exän toimintamalliksi: puheissa äärimmäinen romantikko, teoissa röhkimys.

ap

Vierailija
77/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin vaarallista ole. Ketju vain alkoi mennä ihan muihin tunnelmiin. Ei sekään tietysti vaarallista ole, mutta pysytellään nyt teemassa "booty calls". Onkohan tuolle ytimekästä suomenkielistä nimeä?

Alussa mainitsemani exä lähestyi minua tänään uudelleen, nyt LinkedInin kautta. En aio tuottaa hänelle sitä tyydytystä, että menisin katsomaan hänen profiiliaan, vaikka olisikin kiva tietää, saiko hän aikoinaan potkut ja mitä hän on sittemmin tehnyt. Viimeksi, kun bongasin hänet netissä, hän oli poistanut iästään kymmenen vuotta. Ensi kuussa hänellä on isot synttärit, joten ehkä hän kaipailee jälleen komeaa rakkaustarinaa kerrottavakseen. Ketjussa mainittiin aiemmin "sinä rakastit minua silloin" -vetoamus, ja sellainen sopisi täysin tämän exän toimintamalliksi: puheissa äärimmäinen romantikko, teoissa röhkimys.

ap

Onpa sitkeä tyyppi, on tosissaan aikonut saada sulta jotain vastakaikua tavalla taikka toisella.

Vierailija
78/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 35v. kun ala-astekaveri kyseli minusta. No, otin häneen yhteyttä ja sittenpä seurusteltiin hyvän aikaa. Oli aika hauskaa ja se oli ihmeellistä, miten sama aaltopituus löytyi heti. Väleissä ollaan edelleen, vaikka suhde ei edennytkään.

Vierailija
79/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onpa sitkeä tyyppi, on tosissaan aikonut saada sulta jotain vastakaikua tavalla taikka toisella.

Hän näkyy unohtaneen kokonaan, mitä silloin viimeksi tapahtui. Toisaalta hän oli tosi hyvä selittämään asiat itselleen sopivasti. Ehkä hän on tässä sankari, joka tarjoaa neidolle upean mahdollisuuden kaikkien näiden vuosien jälkeen.

Olen muuten havainnut, että ihmiset poistuvat LinkedInistä jäädessään eläkkeelle. Tämän tyypin eläkeikä meni jo aikoja sitten. Ehkä LinkedIn on hyvää metsästysmaata pappaikäisillekin.

ap

Vierailija
80/88 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kammottavaa kun eksä pommitti minua vielä vuosia suhteen päättymisen jälkeen. En toivo samaa kenellekään. Niiden muiden kuin eksän yhteydenotot ovat olleet vain lievästi kiusallisia. Muutama asiallinenkin yhteydenotto on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä