En kestä mieheni teiniä
Ahdistaa, en kestä miehen teiniä joka asuu viikko-viikko systeemillä meidän kanssa, olen reilu vuoden yrittänyt pärjätä ja tulla toimeen mutta mitä enemmän aikaa kuluu sitä huonommin voin.
Alusta asti olen miehelle sanonut että en pidä lapsista ja en halua omia lapsia, mies vakuutteli että hänen teini on reilu ja ottaa muut huomioon ym joten ajattelin sen pitävän paikkansa ja mies muutti minun omistamaan asuntoon (ei olisi pitänyt) teinillä ei ole mitään sääntöjä ollut ilmeisesti koskaan isällään, ei arvosta mitään mitä saa ja koko ajan pitäisi lisää saada tavaraa vaatteita ym, teini metelöi yöllä ja ei välitä vaikka toisten pitää herätä töihin, aukoo vain päätä ja on sitä mieltä että hänen ehtojen mukaan täytyisi elää näin itse sanoo.. kotiruoka ei kelpaa eikä teini siivoa jälkiään. Lista on loputon..
Olen ehdottanut miehelle erilleen muuttoa, mutta ottaa sen loukkauksena, harkitsen teinin takia vakavasti eroa vaikka rakastan miestäni, onko tässä enää muita vaihtoehtoja.
Olemme reilu 30 vuotiaita ja olemme olleet yhdessä 2 v.
Kommentit (40)
"Alusta asti olen miehelle sanonut että en pidä lapsista ja en halua omia lapsia"
Miksi ihmeessä suostuit muuttamaan miehen kanssa yhteen? ihan sama vaikka kuinka mies mitä sanoisi tai teini ottaisi sinut huomioon, jos et halua lapsia etkä niistä pidä niin miksi haluat asua tuollaisessa. Oma kämppä ja äkkiä ja sanot miehelle että vietätte yhteistä aikaa sitten kun teini ei ole isällään.
Teini on 13-19 v. Onko sun mies saanut lapsen alaikäisenä?
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois ja tapaa miestä vain niinä viikkoina, kun teini ei ole hänen kanssaan.
Teini ei ole kauan teini ja kipuilee varmasti erosta ja muutenkin olostaan. Ei siihen tarvita enää nuivaa isän naiskumppania sotkemaan kuvioita. Anna rauha isälle ja lapselle, sinä et selvästi kuulu kuvioon.
Miksi siitä nyt kumpikaan loukkaantumaan, elämä on tällaista. Ei aina mitään auvoa ja ihanaa sopusointua ja joskus kannattaa mieluummin väistyä kuin käydä turhaa sotaa.
Kun teini on kohta aikuinen, teidän välit voi olla ihan toisenlaiset, jos sinä olet nyt viisas ja väistyt.
Ap omistaa asunnon.
Kolmekymppisellä miehellä teini eli oli teini-isä? Ei nyt ihan lähde tää.
Vierailija kirjoitti:
No kysyisin ainakin mieheltä että miten se hänen näkemyksensä teinistä joka ottaa muut huomioon näkyy teidän arjessa? Joko mies valehteli tai sitten on täysin sokea teininsä käytökselle.
Jos mies ei rupea laittamaan teiniänsä kuriin esim hiljaisuuden aikana ei meluta ja omat sotkut siivotaan niin en oikein näkisi suhteella tulevaisuutta. Ei ainakaan niin että asutte yhdessä.
Kerro sille miehellesi että et enää jaksa tällaista arkea. Joko mies kasvattaa lastaan ottamaan muut huomioon ja joko teini tai mies siivoaa teinin sotkut ym. Jos tämä ei käy niin ehdota erilleen muuttoa ja vaihtoehtona on ero ja mies lapsineen muuttaa pois.
Ihanko oikeasti uskoit, että on olemassa teinejä, jotka ottaa muut huomioon arjessa.
Inhoan nykyteinejä. Ovat ärsyttävän rehvakkaita ja koko ajan pitäisi saada jotain. Vanhemmat lellineet pilalle.
Mies ollut 19 kun saanut lapsen.
Miehen aloitteesta muutimme yhteen minun rivitalo kolmioon, miehellä ei ole luottotietoja joten hänen on ehkä hankala löytää asuntoa.
Mitä enemmän ajattelen asiaa sitä tyhmemmältä alkaa tuntua joku mainitsi, että jos olenkin vain vastuunjakaja sekä avain helpompaan/parempaan elämään.
Ehkä teini ei ole ainut suhteen ongelma.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisellä miehellä teini eli oli teini-isä? Ei nyt ihan lähde tää.
Sanoin että olemme reilu 30v.. mies on 34 itse muutaman vuoden nuorempi
-AP
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois ja tapaa miestä vain niinä viikkoina, kun teini ei ole hänen kanssaan.
Teini ei ole kauan teini ja kipuilee varmasti erosta ja muutenkin olostaan. Ei siihen tarvita enää nuivaa isän naiskumppania sotkemaan kuvioita. Anna rauha isälle ja lapselle, sinä et selvästi kuulu kuvioon.
Miksi siitä nyt kumpikaan loukkaantumaan, elämä on tällaista. Ei aina mitään auvoa ja ihanaa sopusointua ja joskus kannattaa mieluummin väistyä kuin käydä turhaa sotaa.
Kun teini on kohta aikuinen, teidän välit voi olla ihan toisenlaiset, jos sinä olet nyt viisas ja väistyt.
Mies ja teini muuttavat pois, koska asunto on Ap:n.
Perheellinen mies toimi harkitsemattomasti alkaessaan suhteen kanssasi. Sinä et sovi kuvioon, hyväksykää se.
Vierailija kirjoitti:
Perheellinen mies toimi harkitsemattomasti alkaessaan suhteen kanssasi. Sinä et sovi kuvioon, hyväksykää se.
Luottotiedoton entinen teini-isä loisii Ap:n luona.
Itse en teininä ole hyppinyt aikuisten silmille vaikka on kuinka ärsyttänyt ja sääntöjä on noudatettu.
Olen myös uusioperheestä ja isäpuolen kanssa pärjännyt vaikka emme niin läheisiä koskaan olleet.
Lapsista en pidä koska ovat mielestäni likaisia ja äänekkäitä, teinistä ajattelin, että pärjään koska mies vakuuttanut, että on kiltti, alkuun olikin, mutta nyt käytös muuttunut
-AP
Olen pahoillani, mutta nyt on käynyt niin, että olet saanut elämääsi miehen, joka tarvitsi sopivan asunnon itselleen ja lapselleen. Loisija jatkamaan matkaa teininsä kanssa. Sulla ei ole mikään velvollisuus huoltaa vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen aloitteesta muutimme yhteen minun rivitalo kolmioon, miehellä ei ole luottotietoja joten hänen on ehkä hankala löytää asuntoa.
Mitä enemmän ajattelen asiaa sitä tyhmemmältä alkaa tuntua joku mainitsi, että jos olenkin vain vastuunjakaja sekä avain helpompaan/parempaan elämään.
-AP
En usko, että teini alunperinkään on se ongelma. Sinulla on mies, joka ei laita rajoja lapselleen, ja ei siten kunnioita sinun rajojasi. Miehellä on tosi hankala tilanne luottotietojen kanssa, ja rahan, joten ei ihme, että halusi muuttaa yhteen. Hän hyötyy niin paljon tuosta, että et edes tiedä, minkälainen teillä olisi tasavertainen suhde.
Siinä mielessä hankala tilanne, että et voi pakottaa miestä muuttamaan. Siitä on paljon ketjuja täällä, että avopuoliso ei suostu lähtemään. Pitäisi antaa 6kk kirjallinen varoitusaika ja sitten oikeuden kautta häätö. Kirjalliseksi käy esim tekstari, jossa sanot, että miehen on aika ja täytyy muuttaa 6kk sisään.
On ankeeta, mutta sua hyödynnetään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta nyt on käynyt niin, että olet saanut elämääsi miehen, joka tarvitsi sopivan asunnon itselleen ja lapselleen. Loisija jatkamaan matkaa teininsä kanssa. Sulla ei ole mikään velvollisuus huoltaa vieraita ihmisiä.
Just näin. Ei sinun tarvitse olla parisuhteessa henkilön kanssa, jonka lapsi aiheuttaa sinulle ongelmia.
Miehen luottotiedottomuus ei ole sinun ongelmasi eikä sinun ratkaistavissasi oleva asia. Luottotiedottomia asuu nytkin pilvinpimein vuokralla.
Jos teini hankkii aikuisena lapsia, sinulla on edessä myös lapsenlapsiarki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-APEn usko, että teini alunperinkään on se ongelma. Sinulla on mies, joka ei laita rajoja lapselleen, ja ei siten kunnioita sinun rajojasi. Miehellä on tosi hankala tilanne luottotietojen kanssa, ja rahan, joten ei ihme, että halusi muuttaa yhteen. Hän hyötyy niin paljon tuosta, että et edes tiedä, minkälainen teillä olisi tasavertainen suhde.
Siinä mielessä hankala tilanne, että et voi pakottaa miestä muuttamaan. Siitä on paljon ketjuja täällä, että avopuoliso ei suostu lähtemään. Pitäisi antaa 6kk kirjallinen varoitusaika ja sitten oikeuden kautta häätö. Kirjalliseksi käy esim tekstari, jossa sanot, että miehen on aika ja täytyy muuttaa 6kk sisään.
Ei se ole mikään 6 kk. Kun parisuhde päättyy niin kohtuullinen aika on max 1-2 kk. Kannattaa tosiaan ottaa häätö puheeksi nopeasti, jollei mies suosiolla lähde. Mun luona asui vuosia eksä, jonka perimmäinen syy vitkuttaa eroa oli asunnottomuus. Jotkut vaan ei millään lähde suosiolla, vaan pitää olla todella jämäkkä ja tarvittaessa pyytää apua häätöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-APEn usko, että teini alunperinkään on se ongelma. Sinulla on mies, joka ei laita rajoja lapselleen, ja ei siten kunnioita sinun rajojasi. Miehellä on tosi hankala tilanne luottotietojen kanssa, ja rahan, joten ei ihme, että halusi muuttaa yhteen. Hän hyötyy niin paljon tuosta, että et edes tiedä, minkälainen teillä olisi tasavertainen suhde.
Ei se ole mikään 6 kk. Kun parisuhde päättyy niin kohtuullinen aika on max 1-2 kk. Kannattaa tosiaan ottaa häätö puheeksi nopeasti, jollei mies suosiolla lähde. Mun luona asui vuosia eksä, jonka perimmäinen syy vitkuttaa eroa oli asunnottomuus. Jotkut vaan ei millään lähde suosiolla, vaan pitää olla todella jämäkkä ja tarvittaessa pyytää apua häätöön.
Mulla on se käsitys että 6kk on aina se aika mikä pitää antaa kelle tahansa muuttaa pois nykyisestä kodista, oli vuokralla tai ei. Että laissa lukis.
Joka tapauksessa nykyisessä kuviossa mies on saamapuolella. Hänen elämä toteutuu ap:n kustannuksella.
Tuo on kyllä hyvä diili miehelle, että hän on muuttanut AP:n omistamaan asuntoon, ja näin ollen ei tarvitse maksaa vuokraa.
Mun teini oli aivan kauhea :D Nämä miehen teinit ei yllä lähellekään. Silti nyt yli 20-vuotiaana on maailman ihanin ihminen, ja jopa pyytänyt anteeksi teini-iän torveilujaan(toki on sanottu että ei ole anteeksipyydettävää, teinit on teinejä).
Ihmettelen minkä ikäinen tämä teini on jos olette vasta reilu 30-vuotiatia? Näinköhän on osannut teininä itsekin lapsensa saanut mies kovinkaan kasvattaa?
Näistä kuvioista ei IKINÄ tule mitään. Ei mitään. Tekin voitte vielä hampaat irvessä muutaman vuoden siinä virityksessänne kamppailla kunnes kaikilla on hermo niin kireällä että ero on väistämätön.
Miksi lapsellinen ja lapseton ylipäätään muuttavat yhteen? Sellaisia tapauksia olen nähnyt jotenkuten onnistuvan että molemmilla on lapsi tai lapsia edellisestä liitosta, vaikka sekin on poikkeuksetta ainakin joissain kohtaa ollut kaikille tai jollekin osapuolelle todella ahdistavaa.