Elämäsi paras päätös?
Omat kolme parasta päätöstäni:
1 ottaa koira
2 hankkia sähköpyörä
3 päättää tänä aamuna lähteä koiruun kanssa pyöräretkelle
(Bonus: tupakoinnin lopettaminen kolmikymppisenä)
Kommentit (60)
1) antaa anteeksi pettäminen vaimolle
2) kolme ensimmäistä lasta, neljännestä en ole varma
3) hakea työpaikkoja eri puolilta Suomea sopivassa elämänvaiheessa
Päätös olla hankkimatta lapsia, koska niin kuuluu tehdä. Olen nyt vasta tajunnut minkä ansan olen välttänyt. Ei olisi minusta äidiksi. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan omaa tilaa, omaa rahaa ja yksityisyyttä.
1. Erosin exästä.
2. Lopetin tupakanpolton päälle 30 vuotiaana
3. Lähdin entisestä työstä (ikuinen sijainen)
4. Luin uuden tutkinnon ja olen nyt vakituinen.
1. Alkoholin aloittaminen
2. Tupakoinnin aloittaminen
3. Lopettamalla työt päätyen työttömäksi
1. Muutto sopivan etäälle kotipaikkakunnalta, siellä olisin päätynyt elämään niin kuin perheen, suvun ja kyläläisten mielestä kuuluu.
2. Lapsen hankinta, vaikka olen introvertti. Lapsi tuo niin paljon rakkautta ja iloa elämääni.
3. Yrittäjyys, vapaus päättää työajoista.
Ainakin yksi parhaita päätöksiä oli muuttaa tälle nykyiselle asuinalueelle. Olen niin onnellinen täällä kauniissa luonnonhelmassa, ja lapsikin saa kasvaa rauhallisella alueella.
Epäröinnin jälkeen päättää saada lapsi.
Muuttaa takaisin kotipaikkakunnalle.
Lähettää hetken mielijohteesta käsikirjoitus arvioitavaksi kustantajalle.
Olin alisuoriutuja. Olin vuosikausia matalapalkka-alalla, jota vihasin mutta en vaan saanut itsestäni irti lähdettyä pois tuolta. Sitten jostain viimein sain itseäni niskasta kiinni, opiskelin ja ryhdyin yrittäjäksi ja nyt palkka vuodessa kuusinumeroinen ja viihdyn työssäni.
Päättää, että en uhriudu ja pidä itseäni luuserina, vaikka eläisin loppuikäni ilman kokemusta parisuhteesta. - Samalla osoittaen kiitollisuutta siitä, että vaikka se yksi ja erityinen puuttuu ja on toistaiseksi puuttunut rinnaltani, niin olen onnistunut luomaan ja ylläpitämään muuten enemmän kuin paljon antavia vastavuoroisiai ihmissuhteita niin naisten kuin miesten kanssa. - Ilman näitä ihmissuhteita tuntemukseni saattaisi varmasti olla tosiet toistaiseksi jatkuneesta sinkkuudestani ja sen hyväksymisestä.
1. Lopetin muiden mielistelyn.
2. Muutin keskelle ei-mitään.
3. Aloin ottamaan selvää, millainen olen oikeasti.
Kun yli 25 vuoden yliopiston kirjoilla roikkumisen jälkeen päätin rykäistä ja saada opintoni ainakin toistaiseksi valmiiksi. Ei se että tämän päätökseni jälkeen sain joitain vuosia myöhemmin opintoni valmiiksi mitään erityisesti muuttanut tai saanut aikaan mutta silti tunne siitä, että sain kuin sainkin tutkintoni kasaan tuntui todella hyvältä. Vaikka näin sanoessani kysyn itseltäni, että onkohan minun päässäni kaikki kotona kun tällaisen nostan merkittävimmäksi päätöksekseni elämässäni, enkä esimerkiksi päätöstäni avioitua tai saada lapsia.....
OTM
Lopettaa toisen asteen opinnot 18 vuotta täytettyäni. Olin masentunut ja tein tuon vaikean päätöksen. Masentunteisuus häipyi jonkin aikaa rauhassa oltuani, opin nauttimaan elämästä. Sitä ei koulussa opeteltu.
Muutin nuorena pois ahdasmieliseltä pikkupaikkakunnalta, jota hallitsevat uskovaiset, sovinistit ja keskustan äänestäjät. Se on elämäni paras päätös, jota en ole katunut milloinkaan.