Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdytys vapaapäivänä

Vierailija
19.05.2023 |

Moi!

Onko ihan normaali käytäntö, että perehdytys järjestetään vapaapäivänä? Itselläni vapaapäivät ovat miten sattuu ja tässä tapauksessa keskellä viikkoa. Työnantaja sanoi, että saavu silloin pari tuntia kestävään perehdytykseen.

Kiitos!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannata lakipykäliä alkaa kaivamaan ennen kuin on edes perehdytetty töihin. Töissä pitää joustaa eikä aina tuijotta finlexiä, silloin ei ole kellään mukavaa. Työnantajasikin joustaa tässä, saat jonain muuna päivänä lähteä aikaisemmin kun on menoa. Ja ehkä jossain muussakin joustaa. Se on kahdenkauppaa.

Vaikea niitä perehdytyksiä on erikseen jokaiselle järjestellä ja isossa porukassa aina jollekin voi sattua juuri se vapaapäivä. 

Vierailija
22/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet nyt vain sinne perehdytykseen jos se kestää vain pari tuntia. Kaksi vapaapäivää viikossa ei ole pakollinen. Se ei toteudu esim. hoitoalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on perehdytys vasta viikko aloittamisen jälkeen? 

Omalla teinillä olisi keästyöhön 2 tunnin perehdytys ennen hänen työsuhteensa alkua, tais olla niin että koko porukasta jokaisella työ alkaa aikaisintaan vasta seuraavalla viikolla. Se on kuitenkin palkallinen 2 tuntia. Kun nyt ollaan just silloin matkoilla, niin hänet perehdytetään sitten erikseen ekan työpäivän aluksi, ehdotti kyllä menevänsä ennen aloituspäivää katsomaan työt, mutta ehtii kuulemma ekana päivänäkin.

No onhan se ap:lläkin palkallinen kun saa vapaana sitten tunnit.

Vierailija
24/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun pomo kuulostaa ihan reilulta. Itse teet asiasta turhan hankalan.

Vierailija
25/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo oikein mene, mutta onko nyt mahdotonta yhden kerran joustaa?

Hehehhehehehh

Vierailija
26/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt hyvää päivää. Ei kai parin tunnin perehdytys maailmaa kaada, kun saat siitä palkankin. Kyllä perehdytys kannattaa ottaa ilman muuta.

Teen itse fyysisesti raskasta työtä ja ikää yli 50v. On joskus tullut tehtyä 12 työpäivän putkia ilman vapaata ja hengissä edelleen.

Meillä tuli kerran yksi työntekijä lomaltaankin yhteen koulutukseen eikä sekään itkenyt tämän takia.

Nyt vähän ryhtiä touhuun.

Vierailija
27/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin pomolla paskat ja lähtisin ryyppäämään. Pitäköönt tunkkisa!

Vierailija
28/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään töissä hommia silloin niitä pitää pakosti tehdä eikä hanskat putoa kun kello tai almakakka on jotain. Tunnit tulee työajanseurantaan.

Sitten taas kun on hiljaisempi hetki niin pidetään vapaata ja voi lähteä vaikka kesken päivän kampaajalle tai hoitelemaan asioita. Tai pitää pari päivää viikolla vapaata kun haluat tai tarvitset - ei tarvi heittäytyä saikulle. Ja tämä on toiminut yli 40 vuotta jo. Tessit tunnetaan molemmin puolin mutta kyllä se näin on mukavampaa. 

Vierailija
29/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi nyt hyvää päivää. Ei kai parin tunnin perehdytys maailmaa kaada, kun saat siitä palkankin. Kyllä perehdytys kannattaa ottaa ilman muuta.

Teen itse fyysisesti raskasta työtä ja ikää yli 50v. On joskus tullut tehtyä 12 työpäivän putkia ilman vapaata ja hengissä edelleen.

Meillä tuli kerran yksi työntekijä lomaltaankin yhteen koulutukseen eikä sekään itkenyt tämän takia.

Nyt vähän ryhtiä touhuun.

Kiitos tiedosta. Minua ei itketä, halusin vaan kysellä, kun ei ole tullut vastaavaa tilannetta ennen vastaan.

Ap

Vierailija
30/30 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kerran vapaaehtoisesti, työnantajakin painotti että ei ole pakko mutta olisi hyvä mennä. Helpotti omien töiden aloittamista joten kyllä minä sen muutaman tunnin jaksoin kuunnella.

Kyseessä oli yrityksen sisäinen koulutus joka muutenkin olisi järjestetty vakituisille eli ei vain uusia varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan