Naiset: Kuinka karvaisia oikeasti olette, jos ette sheivaa?
Kuinka paljon teillä kasvaa karvoja esim. säärissä? Kasvaako teillä karvoja esim. alavatsassa, rinnoissa, reisissä (myös sisä- ja takareisissä), selässä tai kasvojen alueella? Minua kiinnostaa tietää, kuinka karvaisia naiset oikeasti ovat, koska nykyään lähes kaikki naiset sheivaavat kaikki karvansa pois, jolloin luonnollista naista ei näy koskaan missään eikä näin myöskään synny oikeaa käsitystä siitä, miltä nainen karvoineen päivineen näyttää. Mainitkaa myös ikänne, ja onko karvoitus lisääntynyt vai päinvastoin vähentynyt iän myötä?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on kuulla näiltä karvattomilta keijukaisilta kuka nyt muualta kuin sääristä ajelis?? Riittää kun ne vetää kerran kesässä!"
Joo karvaa kasvaa kaikkialla, mitään sairauksia ei ole eikä näin ollen mitään mikä auttaisi oikeasti. Mikään karvanpoistotekniikka ei tuo tuloksia kuin pariksi päiväksi korkeintaan (epilointi) muuten saa olla päivittäin karvoja poistamassa. Jos huvittaisi.
Jos vain alkaisit hyväksymään itsesi karvaisena. Mitä väärää karvoissa muka edes olisi?
Karvat ei todellakaan automaattisesti vaikuta itsetuntoon, vaan se, etteivät ne ole länsimaissa yleisesti hyväksyttyjä naisella.
Se on helppo sanoa. Käytännössä ne karvat vaikuttaa auttamattomasti itsetuntoon. Siis oikeasti jos antaisin kasvaa vapaasti olisin kasvoista varpaisiin täynnä useamman sentin pituista näkyvää karvaa. Kasvoissa kasvaa paksumpaa nukkakarvaa, ei siis partaa mutta kuitenkin erittäin häiritsevää sellaista. Meikkaaminen olisi mahdotonta (meikkivoiteet jne). Itsensä hyväksyminen tiettyyn pisteeseen asti onnistuu.
Olen yltä päältä karvainen.
t. Yeti the Bigfoot
Hyvin työläs määrä. 35 v. Ylhäältä alas päin:
Kulmakarvat olisi luonnontilassa aivan överit. Viiksistä ja leusta kasvaa kymmenkunta paksua tummaa karvaa vaalean nukan lisäksi. Tämä voimistunut 30+v.
Kainalot tummaa, paksua ja tiheää, en edes tiedä kuinka pitkäksi yltyisivät. Sänki se useimmiten on, en jaksa kauheasti sitä miettiä. Nännien ympärillä sen verran, että harmittaa, nypittynä tulehtuu helposti. Onnenpolku eli navan ympäriltä haaruksiin on komeampi kuin monella miehellä. Pitkää ja tummaa harvakseltaan, en ole päästänyt luonnotilaan mutta en jaksa aina mitään tehdä asialle.
Kunnon puska tietenkin, hyvin tuuheaa ja pitkää. Varmasti lämmittäisi talvella jos oltaisiin luolaihmisiä vielä. Jatkuu puoleen reiteen ja perseen puolelle, mutta onneksi ohuempana eikä niin kiharana.
Sääret, tosi pitkäksi voi kasvaa, kutiavat. Jälleen vastaa kyllä miesten sääriä. Säärikarvoja on vielä jalkapöydässä ja pottuvarpaan päällä.
Inhoan sitä, että tästä on tehty häpeällinen asia. Että uimaan ei voi lähteä aina, koska se sheivaaminen tulehduttaa, etenkin jos menee heti veteen sen jälkeen, saati jotain petipuuhia on.
En jaksa nähdä sitä vaivaa, mitä pitäisi kai deittien eteen nähdä, kun siinä menisi monta tuntia ja satoja sisäänkasvaneita, tulehtuneita karvatuppeja viikottain. Käsivarret ja kainalot on ainoa mikä ei itseä häiritse ja hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävintä on kuulla näiltä karvattomilta keijukaisilta kuka nyt muualta kuin sääristä ajelis?? Riittää kun ne vetää kerran kesässä!"
Joo karvaa kasvaa kaikkialla, mitään sairauksia ei ole eikä näin ollen mitään mikä auttaisi oikeasti. Mikään karvanpoistotekniikka ei tuo tuloksia kuin pariksi päiväksi korkeintaan (epilointi) muuten saa olla päivittäin karvoja poistamassa. Jos huvittaisi.
Olen miettinyt auttaisiko laser? Onko kenelläkään kokemusta?
Anna kasvaa. Olet syntynyt tuollaiseksi, miksi muuttaisit itseäsi yhteiskunnan mieliksi?
Mä en ainakaan viihdy karvaisena. Olisin aika paljon valmis maksamaan että tietyiltä alueilta saisin karvat lopullisesti pois.
Todella karvainen. Olen brune ja poistan viiksikarvat, partakarvat, kulmakarvat (en toki kaikkia mutta siistin), sääri ja reisikarvat edestä sivulta ja takaa, perskarvat, pimpskarvat, varvaskarvat mahakarvat ja selkäkarvat. Ja ainiin vihaan sheivaamista! N34
Ei onneksi hirveästi ole karvoja. Olen vaalea niin eipä ne juuri edes näy ja kerta viikkoon ajan ne vähäiset pois eli kainalot, sääret joissa karvaa lähinnä nilkkojen yläpuolella ja bikiniraja.
Olen 41. Iän myötä ehkä vähön on karvankasvu lisääntynyt. Ennen ei kasvanut kainaloissa ollenkaan mutta nykyään jokunen karva niissäkin kasvaa.
Toki nyt jotain pientä "nukkaa" varmaan jossakin voi kasvaa mihin ei kiinnitä kyllä huomiota.
Käsikarvojakaan ei juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin työläs määrä. 35 v. Ylhäältä alas päin:
Kulmakarvat olisi luonnontilassa aivan överit. Viiksistä ja leusta kasvaa kymmenkunta paksua tummaa karvaa vaalean nukan lisäksi. Tämä voimistunut 30+v.
Kainalot tummaa, paksua ja tiheää, en edes tiedä kuinka pitkäksi yltyisivät. Sänki se useimmiten on, en jaksa kauheasti sitä miettiä. Nännien ympärillä sen verran, että harmittaa, nypittynä tulehtuu helposti. Onnenpolku eli navan ympäriltä haaruksiin on komeampi kuin monella miehellä. Pitkää ja tummaa harvakseltaan, en ole päästänyt luonnotilaan mutta en jaksa aina mitään tehdä asialle.
Kunnon puska tietenkin, hyvin tuuheaa ja pitkää. Varmasti lämmittäisi talvella jos oltaisiin luolaihmisiä vielä. Jatkuu puoleen reiteen ja perseen puolelle, mutta onneksi ohuempana eikä niin kiharana.
Sääret, tosi pitkäksi voi kasvaa, kutiavat. Jälleen vastaa kyllä miesten sääriä. Säärikarvoja on vielä jalkapöydässä ja pottuvarpaan päällä.
Inhoan sitä, että tästä on tehty häpeällinen asia. Että uimaan ei voi lähteä aina, koska se sheivaaminen tulehduttaa, etenkin jos menee heti veteen sen jälkeen, saati jotain petipuuhia on.
En jaksa nähdä sitä vaivaa, mitä pitäisi kai deittien eteen nähdä, kun siinä menisi monta tuntia ja satoja sisäänkasvaneita, tulehtuneita karvatuppeja viikottain. Käsivarret ja kainalot on ainoa mikä ei itseä häiritse ja hävetä.
Valoimpulssilaite sullekin. Siihen loppui sisäänkasvaneet ja kauheat urakat. Ennen piti sheivata joka toinen päivä, nykyään kerran kahdessa viikossa. Tosin harmillisesti just jalkoväliå ei tahdo hillitä, mutta eipä kutia eikä tule näppylää sinnekään.
Mulla on aika onnistuneesti periytynyt tummahiuksiselta (ja karvaiselta) isältä vain tummahkot paksut hiukset sekä tummat silmäripset, mutta iho taas on äidin puolelta, vaaleahko ja karvaton. Nuorempana oli säärissä ja kainaloissa tummempaa karvaa jonkin verran, poistin voiteella karvat polven alapuolelta sekä kainaloista ehkä kerran 3-4 viikossa. Käsivarsista tai kasvoista ei ollut karvoja poistettaviksi, intiimialueillakin riitti pienet toimet. En ole koskaan käynyt missään sokeroinneissa tai muissa kosmetologilla.
Nyt ei enää kasva kuin joku hajakarva joskus sääressä. Intiimialueellakin karva alkaa olla tosi vähäistä näin keski-iässä. En ole tarvinnut pinsettejä lukuunottamatta mitään karvanpoistoaineita tai -välineitä enää vuosikausiin.
Iän myötä todella esiintyy jotain "mutaatiokarvoja", eli joskus joku tummahko kulmakarvan karva kasvaa pitkäksi, joskus huulen ylle tulee yksi tumma karva (aina samaan paikkaan). Näistäkin selviän pinseteillä.
Kaikissa mainitsemissasi kehonosissa kasvaa vähintän tummaa hahtuvaa. Oikeastaan tyyliin jalkapohjat, kämmenet, huulet ja silmäluomet on karvattomat. Sääret, kainalot ja bikinirajan siistin kun jaksan. Muuten olen todennut, että karvat kasvavat vain näkyvimpinä takaisin, sänki on kamala ja karvatupet tulehtuvat. Teini-iässä oli kamalaa, mutta nykyään en arjessa niin välitä esimerkiksi viiksihaivenista. Olen 35v ja karvoitus ollut aika samanlaista teini-ikäisestä lähtien. Lohduttaudun sillä että hiukset ovat myös paksut ja vahvat ja kulmat ja ripset tummat, joten en tarvitse meikkiä arkisin.
Mutta hei tummat ja karvaiset kanssasisaret! Kyllä mä otan mieluummin tåmän, koska mulla on on myös (nypittynä) upeat tummat kulmat, jotka ei meikkiä tai tekojuttuja kaipaa. Eikä kaipaa pitkät mustat ripsetkään. Ja hiukset ja paksut ja pitkät.
Ihanaa, kun ei tarvi mistään hakea kulmia ja ripsiä naamaansa! Ne on jo!
Itse olen aina ollut tumma ja karvainen, mutta ikävuosien 20 ja 30 välillä karvaisuus lisääntyi dramaattisesti. Mahtaakohan tästä vielä kiihtyä...
Vierailija kirjoitti:
Juon tässä kaljaa ja odottelen kiihottavia selostuksia pillun ja perseen karvaisuudesta.
M41
Sie oot komia kesäkolli. Lämpöä kesääsi! 🌞
Tummia karvoja on vain alapäässä ja kainaloissa. Muuten mulla on reidet, sääret, selkä, maha ja kädet runsaan hennon ja vaalean karvan peitossa.
Vierailija kirjoitti:
35vee nainen, karvaa kasvaa vahvana kaikkialla paitsi kämmenissä ja jalkapohjassa. Kiitos geeneistä isä.
Onko isäsi orangi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei tummat ja karvaiset kanssasisaret! Kyllä mä otan mieluummin tåmän, koska mulla on on myös (nypittynä) upeat tummat kulmat, jotka ei meikkiä tai tekojuttuja kaipaa. Eikä kaipaa pitkät mustat ripsetkään. Ja hiukset ja paksut ja pitkät.
Ihanaa, kun ei tarvi mistään hakea kulmia ja ripsiä naamaansa! Ne on jo!
Sama juttu täällä. Kulmat on pikimustat luonnostaan ja niitä kehutaan aina. Ja en mä elä miesten huomiosta. Kun tarkemmin ajatellen, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa miellyttää jotain random miestä ulkonäölläni. Mulle tärkeämpää on että saan olla vapaa ja oma itseni, siksi en sheivaa enää säärikarvojani enkä mitään muitakaan karvoja. Säärikarvani ovat todella näkyvät ja mustat, mutta ole oikeasti oppinut tykkäämään niistä. Tiedän että on myös miehiä, jotka pitävät niistä, vaikka he ovat vähemmistössä. Mutta enemmistön miellyttäminen ei kiinnosta, koska eivät hekään miellytä minua yhtään sen enempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35vee nainen, karvaa kasvaa vahvana kaikkialla paitsi kämmenissä ja jalkapohjassa. Kiitos geeneistä isä.
Onko isäsi orangi?
Mikä on orangi, en ole sellaisesta kuullutkaan? Sinäkö olet?
Oletteko koskaan pohtineet, että minkälainen naamakarvoitus teillä olisi, jos olisitte miehiä? Kun nytkin kasvaa vaaleaa haituvaa huulen päällä ja kasvojen sivuilla ja joku tumma yksittäinen karva leuassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko isäsi orangi?
Mikä on orangi, en ole sellaisesta kuullutkaan? Sinäkö olet?
Orangit on ihmisapinasuku. Taidat olla vähän tyhmä?
Noniin. Täältä löytyy:
- vaalea kunnon poskinukka
- vaaleat viikset
- muutama tumma ja paksu viiksi- ja leukakarva
- nännien ympärillä muutama tumma
- kohtalaisen harvat maantienväriset kainalokarvat
- käsivarsissa vaaleat ja harvat
- vaaleat sormikarvat
- alakerrassa nivusiin ja pakaravakoon saakka levittäytyvät maantienväriset
- takareisissä muutamia tummia
- säärissä ja reisissä kohtalaisen harvat maantienväriset
- varpaissa muutama paksu ja tumma sekä vaaleaa
Onneksi on sentään myös tuuheat hiukset!
N42
Ei minusta edes nää mitään säärikarvoitusta parin metrin päästä.
Sheivaan sääret vain kesällä tai jos muuten aion niitä esitellä.
Säännöllisesti vain kainalot.