Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia TEUTONIA vaunumerkistä

04.12.2006 |

Eli haluaisin kuulla kokemuksianne Teutonia vaunu merkistä? Meille niin kovasti kaupassa kaupattiin Teutonian Prestige rattaita, mutta en ole kuullut merkistä aiemmin. Lisäksi, sukulaiset vannovat Brion ja Emmaljungien nimeen, mikä vaikeuttaa omaa puolueetonta päätöksentekoa :) Olisin kiitollinen kommenteista.

-Rixuliina-

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnenapila:

Minulle on kokemusta teutoniasta, briosta ja emmaljungasta. Ehdottomasti jos liikutte paljon rattaiden / vaunujen kanssa, niin suosittelen Emmaljungalta duo edgeä. Briot tehdään nykyään kiinassa ja sen kyllä huomaa, jos vertaat emmaljungaa ja brioa vierekkäin. Ovat ne kyllä laadultaan aivan eri luokkaa. Minulle ylistettiin kanssa teutoniaa. Hurahdin yhden ainoan kerran ja vannoin, etten ikinä enää osta teutoniaa. Ensiksi minulla oli yhdistelmät Y2K. Niissä oli vikana se, että ne olivat ketterän näköiset, mutta oikeasti kuitenkin painavat ja huonot työntää. Tuntui koko ajan, että ne keikkaavat. Lisäksi niissä oli vikaa esim. näppärien reunoilta repesivät kankaat sillai kätsysti. Olen nähnyt muidenkin teutonioissa tätä vikaa, kun meidän.

Emmaljungan duo edget ovat siitä huonot, että ne ovat isot ja autossa vievät tilaa paljon. Mutta jos teillä ei autoilla paljon rattaiden kanssa, sanoisin, että se on parasta mitä saa! Itselläni on taas edget, vaikka välillä oli tosiaan virheostos teutoniat.

Vierailija
2/13 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä niinkään muuta kuin olohuone ajelua, koska käyttöä odottavat Teutonian Team alu S4 tuplat. Tulossa sisaruksille ikäerolla 1v. 8 kk. Mutta ainakin toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen vaalintaani. Kaikki mallit käytiin kuopuksen kanssa katsastamassa aina briosta teutoniaan ja takaisin. Ja todellakin tuo jälleenmyyntiarvo on mielestäni aika samaa luokkaa kuin Emmaljungilla, mitä niitä nyt netistä on seurannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit huoletta ostaa. Meillä pelkkää positiivista sanottavaa. Sen sijaan Prestige-mallin jättäisin ostamatta, ellet hae jykeviä, korkeita vaunuja makuuvaunuiksi. Prestige on Teutonian suurimpia ja painavimpia malleja.

Itse suosittelisin Teutonian kuomurattaita (esim. Mistral, Rocky tai Fun), joiden kuvia näet www.teutonia.fi. Kuomurattaat ovat matalammat, ketterämmät ja monikäyttöisemmät kuin painavat yhdistelmät - samalla kuitenkin sopivat kantokassin kanssa jo hienosti vastasyntyneellekin.

Vierailija
4/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Teutonia Rocky -vaunut Teutonian omalla seisomalaudalla varustettuna. Toimivat oikein hyvin. Ovat laadukkaat rattaat, eikä mitään moitittavaa löydy. Kannattaa vertailla teutonian sivuilla eri yhdistelmiä, jotta oikea vaihtoehto löytyy. Varmaan pelkästään vauvan kanssa olisin ottanut mieluummin sellaisen, jossa heittoaisa (Mistral?), mutta seisomalaudan kanssa ei tule suuntaa vaihdettua niin lennossa, joten Rockyt olivat meille oikea vaihtoehto. Mietin jopa Timmyjä, jotka sopivat kantokassin kanssa myös ihan vastasyntyneelle, mutta halusin sen vaihtoehdon, että vauvan saa puoli-istuvaan asentoon kasvot työntäjää kohti.

Kannattaa laittaa hakuun Teutonia, niin varmasti löytyy paljon keskusteluja. En ole kyllä kuullut mitään negatiivistä tästä merkistä.

Sirius :)

Vierailija
5/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teutonian mistral-vaunut 3,5 vuotta sitten kun poikamme syntyi. olen ollut todella tyytyväinen. kestävät, helppo käyttää, isot ilmakumipyörät jotka menevät eteenpäin kuin " panssarivaunut" . Heittoaisa on ollut myös kätevä.

nyt kun meille syntyy toinen lapsi kohta, pärjäämme samoilla mistraleilla oikein hyvin. lisävarusteena saa teutonialta seisomalaudan, joka on laadukas.

summa summarum, mielestäni teutonia on laatumerkki, johon ei pety. lisäksi, mistralit olivat about ainoita joätka mahtuivat pienehköön auton tavaratilaan. sekin kannattaa varmistaa.

niin ja hankimme vaunumme petikon lastenturvasta, jossa palvelu on pelannut ja oikein ystävällistä aina.

en siis keksi mitään negatiivista teutonioista! ainakin mistralit toimineet hyvin-.

Vierailija
6/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kokemusta teutoniasta, briosta ja emmaljungasta. Ehdottomasti jos liikutte paljon rattaiden / vaunujen kanssa, niin suosittelen Emmaljungalta duo edgeä. Briot tehdään nykyään kiinassa ja sen kyllä huomaa, jos vertaat emmaljungaa ja brioa vierekkäin. Ovat ne kyllä laadultaan aivan eri luokkaa. Minulle ylistettiin kanssa teutoniaa. Hurahdin yhden ainoan kerran ja vannoin, etten ikinä enää osta teutoniaa. Ensiksi minulla oli yhdistelmät Y2K. Niissä oli vikana se, että ne olivat ketterän näköiset, mutta oikeasti kuitenkin painavat ja huonot työntää. Tuntui koko ajan, että ne keikkaavat. Lisäksi niissä oli vikaa esim. näppärien reunoilta repesivät kankaat sillai kätsysti. Olen nähnyt muidenkin teutonioissa tätä vikaa, kun meidän.

Emmaljungan duo edget ovat siitä huonot, että ne ovat isot ja autossa vievät tilaa paljon. Mutta jos teillä ei autoilla paljon rattaiden kanssa, sanoisin, että se on parasta mitä saa! Itselläni on taas edget, vaikka välillä oli tosiaan virheostos teutoniat.

Vierailija
7/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään sen vielä, että jos haluaa vaunuista eroon ja jonkinmoisen hinnan niistä, niin sekin puoltaa emmaljungaa. Teutonialla on omat kannattajansa, mutta kyllä niitä on vaan vaikea myydä.

Vierailija
8/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mistralit olleet käytössä pian 2 vuotta ja olen edelleen tosi tyytyväinen. Hyvät vauvalla ja hyvät taaperolla. Ei voi oikeestaan samaa sanoa noista brion ja emmaljungien vaunuista. Minäkään en sitä prestigeä ottaisi. Aivan liian isot, eikä sitten toimi ratasvaiheessa.

Mistraleilla on päässy liikkeelle hangessa ja muutenkin vaativassakin maastossa (riippuu kai pyöristä). Myös kaupassa voi piipahtaa, kun kääntyy suht ketterästi. Välilä olen kyllä toivonut kääntyviä etupyöriä. Nythän olisi saatavilla myös niitä, mutta etupyörät on pienet enkä tiedä miten toimii talvella täällä maalla. Muuten olleet täydelliset meidän käyttöön.

Vierailija
9/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että meidän rattaat (Mistralit) olleet todella kovassa käytössä vasta vuoden. Toimivat erinomaisesti! Rattaat ovat toki edelleen priimakunnossa. Eivät nitise natise tai kankaat hajoile. Suosittelen ehdottomasti!

Tuo AT Lastenturva on tosi hyvä kauppa!

Vierailija
10/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rattaat ostettiin reilut kolme vuotta sitten esikoisellemme, ja ovat olleet siitä asti jatkuvassa käytössä - nyt kahden lapsen kanssa liikuttaessa Teutonian omalla seisomalaudalla höystettyinä. Vauva-aikana on käytössä ollut Teutonian pehmeä kantokassi.

Aivan loisto-ostos siis ovat olleet. Mukavat työntää, kevyet kääntää (vrt. esim. Brion Twinette-tuplarattaat, jotka meillä oli Teutonioiden ohella kuopuksen vauva-aikana), heittoaisa tosi kätevä silloin, kun seisomalauta ei ole käytössä, kestävät (ja pestävät ;)) kaikin puolin, ja mahtuvat suht pieneen auton tavaratilaan. Eipä ole kertaakaan tarvinnut miettiä rattaiden vaihtoa. :)

Vierailija
11/13 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne. Mahtava juttu, että täältä saapii apua näinkin pian :) Menen heti tutkimaan saamaani teutonia esitettä. Mistralia on nyt pakko harkita :)

-Rixuliina-

Vierailija
12/13 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmissa (ja ainakin myös vuosimallin -06) Prestigeissä ja Mistraleissa ei ole oikeastaan muuta eroa kuin istuiosan käännettävyys. Eli Prestigeissä sen saa käännettyä, Mistraleissa ei. Ja molemmissa on heittoaisa. Voi olla, että korkeudessa on sentti tai pari eroa, mutta sitä ei käytännössä huomaa. Ja Prestiget myös painavat hieman enemmän juuri tuon irrotettavan istuinosan vuoksi.

Joskus ennen Prestiget olivat kai selvästi korkeampia, mutta nykyään siis näin.

Meillä itsellä on on vm. -06 Prestiget pehmeällä kantokassilla ja tyytyväisiä ollaan :) Ja tuolta AT-Lastenturvasta on ostettu, suosittelen paikkaa!

Vierailija
13/13 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt neljättä vuotta käytössä Teutonian Rockyt ja ei mitään valittamista. Aivan älyttömän hyvät työntää, loistava jousitus ja kaikinpuolin toimivat vaunut. Nyt viimeisen vuoden olen käyttänyt seisomalautaa ja senkin kanssa tukevat.

Nojoo, sen verran voisin " valittaa" , että tavarakori on liian pieni, mutta jos sen avulla menee kyllä TOSI pieneen kasattaessa. Pienempi paketti tulee kuin monista matkarattaista. Lisäksi heittoaisaa kaipailen...

Ja joku puhui, että huono jälleenmyyntiarvo... no, en sanoisi niinkään, mutta itse en ainakaan ostanut rattaita sitä ajatellen vaan käyttöä. Kyllä meillä ainakin kahden lapsen jälkeen rattaat kuin rattaat ovat sen verran kuluneet, että ei niiden jälleenmyyntiarvolla ole mitään merkitystä enää :)