Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni narsisti-isä ja tapaamiset

Vierailija
19.05.2023 |

Ei ole ilmoittanut mitään tapaamisista sekä esti pojan. Lapsi on vasta 9.
Mitä voin tehdä, että jaksaisin tukea lasta? Hän jo sanoi että "Taisi olla isä joka lähtee ostamaan maitoa eikä ikinä palaa takaisin "
Entä jos isästä kuuluukin jotain yhtäkkiä ja vaatii jälleen tapaamiset?
Itkettää. Lapsi on heittopussi.
Oman mielen mukaan nähdään tai ei nähdä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on aivan kamalaa. Mut sä et pysty isään vaikuttamaan vaikka kuinka haluaisit. Lapsi tarvitsee onneksi kehittyäkseen vain yhden aikuisen kunhan se on turvallinen ja vakaa, saatavilla oleva. Keskity olemaan tuo aikuinen ja anna isän kantaa oma häpeänsä.

Vierailija
2/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle riittää yksi kyllin hyvä vanhempi, eikä lapsi osaa kaivata poissaolevaa, jos aikuinen ei tee siitä numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain suoraan että isäsi on kusipää ja me saamme nyt luvan pärjätä ilman ja pärjättiinkin. Oli esim harrastus, joka vei aikaa, oli kavereita, jne.

Vierailija
4/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä oli valvotut tapaamiset aiemmin. Sitten kokeiltiin yön yli. Asuu toisessa kaupungissa. Tapaamiset ovat vain kerran kuussa.

Ap

Vierailija
5/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain suoraan että isäsi on kusipää ja me saamme nyt luvan pärjätä ilman ja pärjättiinkin. Oli esim harrastus, joka vei aikaa, oli kavereita, jne.

En minäkään jaksanut sitä juoppoa roikottaa mukana. Kaksi lasta on ilman isää kasvanut ihan terveiksi aikuisiksi. Kiitos iskä ja veli mieskaverina olosta.

Vierailija
6/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Omien lasteni isäkään vähät välittää. Yhteen lapseen ei ole pitänyt yhteyttä vuosiin. Yksi lapsi pääsi nyt ylioppilaaksi. Melko varma olen ettei isä edes lahjaa anna. En tiedä onko vielä edes onnitellut. Tuskin.

Eipä sitä lis uskonut aikoinaan, että ihminen muuttuu. Tietynlaista itsekkyyttä oli kyllä jo suhteen alussa ja aikana, mutta ei mistään narsismista ollut tietoa tai ymmärrystä 20 vuoden aikana. Vasta eron jälkeen silmäni avautuivat todella.

Vierailija
7/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ainahan se vika on siinä isässä. 

Vierailija
8/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Itse erotaan huonosta isästä ja lapsi vaikka väkisin velvoitetaan tapaamaan isäänsä. Helvetti, jos ne tapaamiset ei ole lapsen etu isä käsketään painumaan vi ttuun.

Vierailija
9/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Omien lasteni isäkään vähät välittää. Yhteen lapseen ei ole pitänyt yhteyttä vuosiin. Yksi lapsi pääsi nyt ylioppilaaksi. Melko varma olen ettei isä edes lahjaa anna. En tiedä onko vielä edes onnitellut. Tuskin.

Eipä sitä lis uskonut aikoinaan, että ihminen muuttuu. Tietynlaista itsekkyyttä oli kyllä jo suhteen alussa ja aikana, mutta ei mistään narsismista ollut tietoa tai ymmärrystä 20 vuoden aikana. Vasta eron jälkeen silmäni avautuivat todella.

Kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheissä. Sinusta lapset olisi pitänyt altistaa kusipään vaikutukselle vaikka itse pääsit hänestä eroon. Vai mistä nyt kuvittelet lastesi jääneet paitsi? Ylioppilas lahjoista?

Vierailija
10/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Itse erotaan huonosta isästä ja lapsi vaikka väkisin velvoitetaan tapaamaan isäänsä. Helvetti, jos ne tapaamiset ei ole lapsen etu isä käsketään painumaan vi ttuun.

Ilkeä narsisti vanhempu voi tehdä kiusaa vaikka miten vaatimalla tapaamisia. Voi niitä vaatia ja perua tai tehdä mitä vain ja äidin on suostuttava. Pahimmillaan äiti voi lähivanhemmuuden menettää, jos estää tapaamisia.

Vierailija
11/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä se narsismi tulee :D on se kumma ku kaikki on nykyään jonkin tasosia psykologeja

Vierailija
12/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheissä. Sinusta lapset olisi pitänyt altistaa kusipään vaikutukselle vaikka itse pääsit hänestä eroon. Vai mistä nyt kuvittelet lastesi jääneet paitsi? Ylioppilas lahjoista?

Tiedän satavarmasti, että pahaa mieltä isä on aiheuttanut, kun ei ole kiinnostunut lapsista. Noin vain hylkäsi.

Jotenkin sitä toivoi, että isä olisi tukena ja välitävänä aikuisena ollut eron jälkeen. Jokainen lapsistaan välittävä vanhempi toivoo, että lapsella on myös se toinen hyvä huoltaja.

Vierailija
13/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos lapses näkee susta miks mies lähti :D ymmmärtää täysin tilanteen

Vierailija
14/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä se narsismi tulee :D on se kumma ku kaikki on nykyään jonkin tasosia psykologeja

Lapsia tehdään silkkaa itsekkyyttä tyydyttämään omia narsistia tarpeita.

Vierailija
15/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän satavarmasti, että pahaa mieltä isä on aiheuttanut, kun ei ole kiinnostunut lapsista. Noin vain hylkäsi.

Jotenkin sitä toivoi, että isä olisi tukena ja välitävänä aikuisena ollut eron jälkeen. Jokainen lapsistaan välittävä vanhempi toivoo, että lapsella on myös se toinen hyvä huoltaja.

Mutta eihän tuo isä ole mikään hyvä huoltaja. Joten miksi toivot siltä vieläkin jotain?

Vierailija
16/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tuo isä ole mikään hyvä huoltaja. Joten miksi toivot siltä vieläkin jotain?

Lasteni takia toivon. Kyllä huomasin mikä pettymys oli mm konfirmaatiopäivä. Isä ei tullut, isä ei muistanut lahjalla.

Minulle on ihan sama ostaako isä lahjoja tai tuleeko. Itse en häntä halua nähdä tai olla tekemisissä. Lasten elämään isän yhteydenotolla on merkitys, vaikka ovat aikuisia.

Vierailija
17/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä se narsissi-äiti?

Vierailija
18/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomen laki ei voi pakottaa tapaamaan lastansa.

Vierailija
19/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasteni takia toivon. Kyllä huomasin mikä pettymys oli mm konfirmaatiopäivä. Isä ei tullut, isä ei muistanut lahjalla.

Minulle on ihan sama ostaako isä lahjoja tai tuleeko. Itse en häntä halua nähdä tai olla tekemisissä. Lasten elämään isän yhteydenotolla on merkitys, vaikka ovat aikuisia.

Kuule. Mun isä on narsisti, joka on sekä rakkauspommuttanut minua että hylännyt useamman kerran. Lämmin halaus sun lapselle.

Äiti ei ikinä sanonut totuutta ääneen. Käsittelin sitä yksin ja aikuisena terapiassa.

Sitä parempi mitä nopeammin totuus satuttaa. Sun fiksu lapsi on jo tajunnut sen! Mulla meni 40 vuotta! Kun lapsi on nyt itse hoksannut totuuden, että isä lähti, eikä kiinnosta palata, antakaa lapselle kaikki tuki tuohon suruun älkääkä kaasuvalottako lasta uskomaan muuta.

Narsisti on valintansa tehnyt. Pysykööt poissa. Elämä hänen kanssaan on rakkaudetonta paskaa ja hänen ehdoillaan.

Vierailija
20/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miksi teit lapsen huonon miehen kanssa joka ei halua lapsesta huolehtia.

Moni alkaa lapsia käyttämään vasta eron jälkeen pelinappuloina joten se ei ole ennakoitavissa niinku ei monikaan muu asia elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi