Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syyskeijujen viikko 49!!!!!!!!!!

04.12.2006 |

Meillä ei vielä ollu pinoa......??

Mulla on menossa joulusiivous. Jo viikon kestäny ja missään ei näy.

Miten yks pieni pötkylä joka vaan syö ja nukkuu onnistuu saamaan koko asunnon sekaisin. Ja miten sen vaippoja, vaatteita, leluja löytyykin ihan joka huoneesta vaikkei se itte vielä niitä ees kuljettele.

Mutta hauskaa viikon alkua keijuille ja vauvoille.

Kerttu ja kiree äiti:) [color=red][size=5]♥[/size][/color]

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat kaikki tehdä niitä jouluvalmisteluja;)

Tai sitten pikkuvauvojen äidit ovat sen verran naatteja ja kiireisiä, että pinoutua ei kerta kaikkiaan jaksa tai ehdi. Näin ainakin meillä monena viikkona...

Mutta nyt on rauhallinen hetki, kun vaavi vetää sikeitä pihalla ja esikko leikkii hetken ruoan päälle, ennen päikkäreitä. Omituisen rauhallista, onkohan neiti esikoinen tulossa kipeäksi?

Hansuliko se oli, joka kyseli imettäjälle ei-suositeltavien ruokien listasta (sorry, muisti on yhtä lyhyt kuin pinokin): Sipuli ja kaali ovat meillä ainakin sellaisia, jotka selkeästi aiheuttavat mahakipua. Ruisleivän kuuluu moni imettäjä jättäneen pois. Makeasta osastosta äidin nauttima suklaa tekee joillekin vauvoille pahaa, samoin hiilihapolliset juomat. Minä itse nautiskelen kyllä noista kahdesta viimeisestä, suklaalla ja pepsimaxilla tässä tulee monesti elettyä - mutta vauva ei ole reagoinut. Poika ei kyllä muutenkaan itkeskele mahaansa.

JOULUG: meillä on muutamia yksinkertaisia joulukoristeita laiteltuna, ja siivousta hiukan aloiteltu. Perusteellisen siivon teen kyllä vasta ihan H-hetkellä, sillä varsinkin näillä keleillä koira-ja pikkulapsiperheessä sotkua tulee jatkuvasti. Tosin tästä syystä tulee kyllä siivoiltuakin melkein joka päivä jotain, koska mä en yksinkertaisesti kestä hirveitä koirankarva- ja hiekkavuoria nurkissa.

Jouluksi haluaisin kuitenkin pestä paikkoja vähän perusteellisemmin, esim. joulusauna ei tunnu miltään elleivät lauteet tuoksi mäntysuovalta.

Leipomukset sen sijaan jäävät meillä vähemmälle, kun ei kukaan oikein niitä sitten syö. Esikon kanssa tehdään pipareita ja torttuja, mutta silleen, että syödään melkeinpä pois kun ovat uunituoreita. Mies ja minä taas tykätään leipomuspuolella enemmän suolaisesta, joten jotain pasteijoita tai muuta voisin laittaa.

Ruoat tekee anoppi, kun ollaan aatto siellä. Kotona sitten herkutellaan sellaisilla ruoilla, jotka eivät välttis joulupöytään kuulu...

Olikos täällä jo puhetta, minkäkoista vaatetta pikkuisillla nyt käytätte? Meillä 62/68, kaikki pikkuvaatteet ovat jääneet pieniksi...Nyyh. Vika vauva meillä, joten haikeeksi vetää.

Nyt heräs poika syömään, pitää mennä. Moik.

kuonokas ja pikkukuonot -04 ja -06

Vierailija
2/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikös olekin hieno turvakirosana??)

Kylläpä taas tympii tuo lälly ilma ulkona, lapsetkaan ei viihdy. Vietiin nimittäin jo kesälelut anoppilan varastoon ja tuotiin talvi tavarat tänne kun oli niin talvista jo, mutta paljonko niillä kolilla, pulkilla ja liukureilla tuolla tekee? Ei mtn.

Allergiat: hienoa että MANTA on jo saanu apua, ite odottelen 3kk neuvolaa samoissa asioissa, posket kukkii ja kakka on vihreeta. Mie vaan en oikein voi ite tehdä asialle vielä mitään, Iina kun on pullovauva. Aion siis pyytää Almiron pepti reseptin, kokeiltas pari viikkoa sillä ja sit altistettas. Jos ei rupea kirjottamaan, pyydän lähetettä sairaalalle ja jos ei sitä rupea kirjottamaan painelen yksityiselle. 4v pojalta jätin just eilen maidon pois koe mielessä, kun on alkanu herran posket taas loimottamaan, täytyy tilata sillekin lekuri aika.

EHKÄSYRENKAASTA (joka ei muuten tuntunu hommaillessa, jotain edistystä tässäkin suhteessa meillä ;) : joku kirjotti viime viikon pinossa saaneensa renkaasta mieleialamuutoksia jne. pillereistä tuttuja juttuja, anteeks en jaksa nyt muistaa kuka, mutta kuinka nopeasti ne sivuvaikutukset rupes näkymään?? Mulla on nuvaring nyt kolmatta viikkoa käytössä ja mie oon ihan hirvee. Sinkoilen kattoon ihan pienimmästäkin ja tuntuu etten hallitse itteeni ollenkaan. Varsin kurjaa tää on lasten kannalta kun äippä ottaa kipinät joka asiasta, ei jaksa keskustella vaan yltyy huutamaan eikä hallitse, mitä suustaan ulos päästää. Välillä on sellanen jumaste kun otan ja pyöräytän tukkapäästä olo, toistaseks olen saanu itteni hillittyä, mutta ei tää oo normaalia. Siis tokihan mie oon aina ollu äänekäs suuttuja, mutta on mulla yleensä kestäny pinna pikkasen paremmin eikä ole tarvinnu pelätä että kävisin fyysiseks, nyt tuntuu että pelkään ite menettäväni kontrollin koko ajan. Tätä on nyt kestäny n. viikon ja rupesin epäilemään et oisko renkaasta?? Tänäkin aamuna kimposin kun huomasin että valopäät oli aukasseet joulukalenterinsa " vahingossa" alareunasta niin että kaikki suklaat ja kuvat sai sieltä tarkistettua. Siis ihan mitätön aihe verrattuna miun reaktioon (hirvee huuto, uhkauksia laittaa roskikseen koko hiton kalenterit kun ei kerta osata, kalenterit kaappiin ja lapset omiin huoneisiin ovet paukkuen.)Sitten kun oli kulunu n.10min, tuli taas ihan kamala olo, että oliko pakko ja oliko tuossa nyt edes aihetta suuttua, omatpahan on kalenterinsa ja oma on harminsa, mitä mie siitä tulistumaan. Ja anteekspyyntö kierrokselle...tuntuu että meillä on lapset itkeneet viimesen viikon aikana usein ja äiti ollu anteekspyytelemässä viskoutumisiaan ihan yhtä usein.

Kun otan renkaan pois perjantaina niin en aio varmaankaan enää laittaa toista rengasta, katotaan onko vika korvien välissä, oonko mie oikeesti tämmönen piru vai johtuuko se tuosta renkaasta. Jos olo paranee niin on keksittävä jotain muuta, jos ei niin hommaan itelleni ajan jonnekin lataamoon, perhe ja kasvatusneuvolaan tai jonnekin hiljaseen pehmustettuun huoneeseen. Joka tapauksessa tällänen elämä ei ole kovin mielekästä. Harmittaa vaan sinänsä että mie oon kokeillu niin monet pillerit ja muut ehkäsyt että ei ole oikein vaihtoehtoja enää jäljellä. Miun munasoluhan (pco) ei todellakaan irtoile joka kuukausi että sinänsä ehkäsyntarvekin on kysymysmerkillä, muttei oikein ilmankaan uskaltas olla ja harmittaa kun kierrot on sit ilman hormonaalista ehkäsyä ihan mitä sattuu, jopa yli 90vrk. Ole sitten aina varmistamassa raskaustestin kanssa asiaa...rasittavaa sekin.

JOs joku nyt jakso lukea tän kitinän ja herätti ajatuksia ja ehdotuksia ehkäsyyn niin niitä vastaan otetaan mielellään. Onko jollakulla esim. kokemusta vaahdosta?

nyt ei jassa enempää, toisella kertaa ehkä positiivisempaa tekstiä

Minjúska ja aurinkoinen Iina 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei niin hymiö olo, mut laitoin sen koristamaan tuohon otsikkoon.

En jaksa. Mitään! Säästä nyt on ihan turha valittaa, kun sille ei mitään voi, mutta mikä kirkastais miun mielen. Huoh! Kun en meinaa jaksaa kirjottaa tännekään, joten oon vähän kärryiltä pudonnut.

Mietin tuossa itekin, että onko se tuo harmaus ja ulkoilun puute (ei oikeastaan unen puute, koska oon saanu ihan ok nukuttua) vai juuri nuo minipillerit, mikä vetää olen näin &#%" %¤#& äkäiseksi?!? Ja taas alapää vuotaa, sainhan mie nyt sentäs viikon olla ilman rättiä housuissa.. Voi kun sais ja uskaltais olla ilman ehkäisyä, onneksi täällä muillakin samat murheet!

Ilona on aika kenkku ollut muutaman päivän. Vaunuissa nukkuu ehkä puol tuntia, valvoo vatkuttaa pitkin päivää, kunnes sitten jossain vaiheessa nukahtaa sitteriin ja posottaa 2-3h unta. Yleensä tuvassa kaiken mölyn keskellä. Sitten keskimmäinen ei meinaa käydä päikkäreille, toisaalta vois jättää ne poiskin, mutta itse taidan tarvita hänen päiväuniaan!

Nyt mie vaan valitin, lupaan palata asiaan paremmalla tuulella!

-piias- ja Ilona 2kk

Vierailija
4/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin ahistaa ja masentaa tää harmaus, kaamos ja lisäksi vielä pikkuvauvaperheen krooninen väsy. Kaikki ne yhdessä tekevät tän olon näin ankeaksi...

Jospa se lumi tosiaan toisi vähän valoa pimeyteen ja joulumieltä?!

Ja Minjuska: kysäise ihmeessä noista sivuvaikutuksista vaikka neuvolasta. Minulla ei ole ollut aikoihin hormonaalista ehkäisyä juuri kuvailemastasi syystä, enkä aio sellaista ottaa nytkään vaan luultavasti turvaudun kuparikierukkaan.

MUTTA: ihan yhtä raivona olen ollut täällä kotona koko syksyn, ja tosi huonoa omaatuntoa olen siitä kantanut. Meillä lähinnä tuo esikoisen kiukuttelu on saanut mut niin hermoromahduksen partaalle. Nyt tämä viikko on ollut vähän helpompi (niin, onhan jo tiistai...), olisiko tytön mustasukkaisuus vihdoin helpottamassa. Toivon ainakin niin. Mutta siis tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu. Jokainen meistä sen tietää, että huutaminen ei auta mitään, mutta kun kuppi menee nurin niin se menee. Tärkeintä tietenkin, että pyydät anteeksi ja tiedät itse, että kiukku uhkaa mennä överiksi.

Tsemppiä!

terv. kuonokas, joka tuli vaan kurkkaamaan

Vierailija
5/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset ovaran perheestä. En ole kerennyt tänne aikaisemmin, mutta eilen kävin lukemassa viime viikon pinon ja ajattelin itse kirjoittaa kun tuo tenava seuraavan kerran sammuu pidemmäksi aikaa.

Meillä on siis 2,5kk vanha poika. Kaikki menee ihan riittävän hyvin, yöt lähinnä nukutaan ja päivisin on sitten vaihtelevaa ohjelmaa. Imetys sujuu tällä hetkellä ok, muutama viikko sitten kärsimme hieman rintaraivareista ja liiasta maidontulosta. Jos poika ei huoli rintaa koetan vielä rintakumilla ja aina on sen verran uponnut, että mitään lisäravintoja ei ole tarvinnut harkita.

Joku kyseli viime viikolla KESTOVAIPOISTA. Me lähdettiin liikkeelle äitiyspakkauksen vaipalla, kaverin parilla omatekoisella vaippasysteemillä ja yhdellä ostetulla taskuvaipalla. Vähän kerrassaan olen ostellut lisää vaippoja nyt kun ollaan siirrytty M-kokoon. Meille parhaaksi järjestelyksi on osoittautunut sisävaippa + kuori. Tällä hetkellä 80-90% päivittäisistä vaipoista on kestoja eli säästöt ovat huomattavat sekä luonnolle että lompakolle. Vaippojen pesuaineena käytetään Daily Sensitiveä - pojan pylly punoittaa nykyään vain pidempien kertakäyttövaippajaksojen jälkeen!

Sisävaippana toimii esimerkiksi ns. läppävaippa eli kertakäyttövaipan oloinen kevyt vaippa, jossa on neppareilla kiinnitettävä tai kiinteästi mukaan ommeltu lisäimuläppä. Läppää voi taittaa pojalla eteen imemään pissit tehokkaammin. Läppävaippa kuivuu nopeammin kuin paksu " könttävaippa" (esim. se äitiyspakkauksen malli). Sisävaipaksi löytyymyös ns. sisätäyttövaippoja, joissa on aukko lisäimun asettamiseksi vaipan sisään tarpeen mukaan. Sisävaipoissa on erilaisia leikkauksia. Meidän pojalle istuu paremmin haarasta kapeat vaipat, joten olen nyt ostanut sellaisia (CuddleBuns BikiniCut velour/hammpufleecevaippa, SwaddleBees froteehamppuvaippa). Harsojakin ollaan käytetty ahkerasti kuorivaipan sisään taiteltuina. Ohuimman paketin saa imukykyisimmistä kankaista eli hamppu, bambu. Jos vaipan paksuus ei haittaa, puuvillaiset vaipat taitavat olla vähän edullisempia.

Äitiyspakkauksessa ollut kuorivaippa oli niin hyvä, että ostin samaa kuorta (PopoWrap) 2 kpl Citymarketin tarjouksesta. Tavoitteena on tehdä myös hahtuvahousut talvipakkasille, mutta saa nähdä... Kuoria ja hahtuvahousuja tarvitaan noin 5 kpl, koska niitä ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä.

Minulla on myös yksi aio-vaippa eli sellainen vaippa jossa on kaikki yhdessä köntässä. Kätevä, jos pitkä kuivumisaika ei haittaa. Taskuvaippakin on ok, mutta jostain syystä tuo sisävaippajuttu kolahti... Taskuvaipassahan vaipan sisään laitetaan täyttöaukosta haluttu määrä imua, mutta erillistä kuorta ei enää tarvita.

Vaipoista löytää hyvät kuvaukset osoitteesta www.kestovaippainfo.fi > Tietokannat > Vaippatietokanta. Sieltä saa heti tietoon myyjätkin. Kuvauksen mukana on myös käyttäjäkommentteja ja infon sivuilta löytyy oma keskustelupalstansa, josta olen myös kaivellut tietoa. Sen Oikean vaipan löytää vain kokeilemalla, virheostokset voi myydä aika hyvällä hinnalla vaikka Huuto.netissä pois. Vaippakauppiaat opastavat oikean vaipan hankinnassa, ainakin minä olen saanut hyvää palvelua ja vinkkejä. Vaippoja voi ostaa sekä netistä että joistakin kaupoista. Nykyään niitä on nykyaikaisissa marketeissakin. Tähänastisten kokemusteni perusteella kyllä ihmettelen, miksi jotkut eivät halua edes kokeilla kestovaippoja :)

Tässähän olikin jo tarinaa kerrakseen. Taidanpa siirtyä kotihommiin.

Vierailija
6/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus nukahti viimein sänkyynsä. Meillä poika nukahtaa yösyötön aikana syliin ja sänkyyn vietäessä herää jostain syystä aina (toisin kuin päikkärien ollessa kyseessä) ja pyörii usein puoli tuntia tai tunninkin sängyssään unta odotellen. Välillä saattaa siellä valitella, mutta kertaakaan ei ole onneksi niin kovin itkenyt, että olisi joutunut ottamaan pojan pois sängystä.

Mietin päivällä tänä vuonna kavereille tai tutuille syntyneitä vauvoja ja oikein hämmästyin kun tajusin, että vajaasta kymmenestä vauvasta vain yksi on tyttö! Sain juuri tänään mun esimieheltäni viestin, että hekin olivat saaneet pojan viime yönä. Heh, esimieheni päätti aikanaan jättää ehkäisyn pois heti sen jälkeen kun olin kertonut omasta raskaudestani ja tuli raskaaksi pari päivää myöhemmin...

EHKÄISYSTÄ: Mä en millään halua ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä ja toisaalta, kun on toiveissa toinen lapsi suht pian tämän ekan perään, niin en viitsi kauheasti nähdä vaivaa sopivan ehkäisytavan keksimiseksi. Niinpä meillä ehkäistään kondomilla kuten jo kolmisen vuotta ennen kuin Rasmus sai alkunsa. Pillerit teki mut aikanaan normaalia kiukkuisemmaksi ja lisäksi vei halut/kuivatti paikat, joten kun seksi ei maistunut, niin tuli ehkäisy melkoisen kalliiksi yhtä puuhailukertaa kohden.

Tuisku kyseli KESTOVAIPOISTA: Meillä osakestoillaan ja mua motivoi tuo sama ajatus eli yksikin kesto päivässä tekee yhteensä sen 365 kertistä vähemmän vuodessa. Raskausaikana kun aloin ottaa kestoilusta selvää, niin homma tuntui aikamoiselta viidakolta, mutta pikkuhiljaa asiat alkoi seljetä. Esim. osoitteesta www.meandmama.fi löytyy opas kestovaippailuun, samoin kestovaippainfon sivuilta. Nyt kun on 2,5 kk osakestoilua takana, niin on jo aika hyvä käsitys siitä, mikä meille parhaiten sopii. Mä olen tykästynyt sisätäyttövaippoihin, erityisesti sellaisiin, jotka eivät vaadi erikseen kuorta. Niistä meillä käytetään erityisesti muutamia käytettynä ostettuja Fuzzi Bunz -merkkisiä ja joitakin huuto.netistä ostettuja pul-pintaisia tee-se-itse-sisätäyttöjä (menee mainostamiseksi, mutta erityisesti viherrys5-nickillä myyvä tekee laadukkaita tsi-vaippoja). Samoin meillä on vajaat kymmenen kpl kuoret vaativia sisätäyttöjä. Imuista parhaina pidän Popolinon valkaisemattomia harsoja, joiden väliin laitan tarvittaessa lisäimun. Niitä meillä on sekä itse vanhoista pyyhkeistä tehtyjä että kokoelma erilaisia kaupasta ja käytettynä ostettuja. Kuorina meillä käytetään Popolinon keinokuituisia vaippahousuja tai mun äidin kutomia hahtuvavillahousuja. Lisäksi ostin CM:stä tarjouksesta muutamia Popolinon all-in-one-vaippoja.

Mä käytän yleensä vaipassa kuivaliinaa, joka vähän helpottaa kakkaisen vaipan puhdistamista; kakkaisen voi vetää wc:stä ja pissaisen voi pestä muutamaan kertaan koneessa. Kakkaiset vaipat käsittelen heti sappisaippualla. Vaipat pesen 60 asteessa joko Daily Sensitivellä tai SA8 Babylla ilman huuhteluainetta ja kuivatan narulla.

Vähänkö harmittaa, kun oli tarkoitus huomenna lähteä mun siskon, sen pojan ja Rasmuksen kanssa Tukholman-risteilylle, mutta sisko sairastui eikä nyt päästäkään lähtemään :( Toivottavasti vielä tän vuoden puolella päästään lähtemään.

Riina ja Rasmus 2,5 kk

Vierailija
7/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmus nukahti viimein sänkyynsä. Meillä poika nukahtaa yösyötön aikana syliin ja sänkyyn vietäessä herää jostain syystä aina (toisin kuin päikkärien ollessa kyseessä) ja pyörii usein puoli tuntia tai tunninkin sängyssään unta odotellen. Välillä saattaa siellä valitella, mutta kertaakaan ei ole onneksi niin kovin itkenyt, että olisi joutunut ottamaan pojan pois sängystä.

Mietin päivällä tänä vuonna kavereille tai tutuille syntyneitä vauvoja ja oikein hämmästyin kun tajusin, että vajaasta kymmenestä vauvasta vain yksi on tyttö! Sain juuri tänään mun esimieheltäni viestin, että hekin olivat saaneet pojan viime yönä. Heh, esimieheni päätti aikanaan jättää ehkäisyn pois heti sen jälkeen kun olin kertonut omasta raskaudestani ja tuli raskaaksi pari päivää myöhemmin...

EHKÄISYSTÄ: Mä en millään halua ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä ja toisaalta, kun on toiveissa toinen lapsi suht pian tämän ekan perään, niin en viitsi kauheasti nähdä vaivaa sopivan ehkäisytavan keksimiseksi. Niinpä meillä ehkäistään kondomilla kuten jo kolmisen vuotta ennen kuin Rasmus sai alkunsa. Pillerit teki mut aikanaan normaalia kiukkuisemmaksi ja lisäksi vei halut/kuivatti paikat, joten kun seksi ei maistunut, niin tuli ehkäisy melkoisen kalliiksi yhtä puuhailukertaa kohden.

Tuisku kyseli KESTOVAIPOISTA: Meillä osakestoillaan ja mua motivoi tuo sama ajatus eli yksikin kesto päivässä tekee yhteensä sen 365 kertistä vähemmän vuodessa. Raskausaikana kun aloin ottaa kestoilusta selvää, niin homma tuntui aikamoiselta viidakolta, mutta pikkuhiljaa asiat alkoi seljetä. Esim. osoitteesta www.meandmama.fi löytyy opas kestovaippailuun, samoin kestovaippainfon sivuilta. Nyt kun on 2,5 kk osakestoilua takana, niin on jo aika hyvä käsitys siitä, mikä meille parhaiten sopii. Mä olen tykästynyt sisätäyttövaippoihin, erityisesti sellaisiin, jotka eivät vaadi erikseen kuorta. Niistä meillä käytetään erityisesti muutamia käytettynä ostettuja Fuzzi Bunz -merkkisiä ja joitakin huuto.netistä ostettuja pul-pintaisia tee-se-itse-sisätäyttöjä (menee mainostamiseksi, mutta erityisesti viherrys5-nickillä myyvä tekee laadukkaita tsi-vaippoja). Samoin meillä on vajaat kymmenen kpl kuoret vaativia sisätäyttöjä. Imuista parhaina pidän Popolinon valkaisemattomia harsoja, joiden väliin laitan tarvittaessa lisäimun. Niitä meillä on sekä itse vanhoista pyyhkeistä tehtyjä että kokoelma erilaisia kaupasta ja käytettynä ostettuja. Kuorina meillä käytetään Popolinon keinokuituisia vaippahousuja tai mun äidin kutomia hahtuvavillahousuja. Lisäksi ostin CM:stä tarjouksesta muutamia Popolinon all-in-one-vaippoja.

Mä käytän yleensä vaipassa kuivaliinaa, joka vähän helpottaa kakkaisen vaipan puhdistamista; kakkaisen voi vetää wc:stä ja pissaisen voi pestä muutamaan kertaan koneessa. Kakkaiset vaipat käsittelen heti sappisaippualla. Vaipat pesen 60 asteessa joko Daily Sensitivellä tai SA8 Babylla ilman huuhteluainetta ja kuivatan narulla.

Vähänkö harmittaa, kun oli tarkoitus huomenna lähteä mun siskon, sen pojan ja Rasmuksen kanssa Tukholman-risteilylle, mutta sisko sairastui eikä nyt päästäkään lähtemään :( Toivottavasti vielä tän vuoden puolella päästään lähtemään.

Riina ja Rasmus 2,5 kk

Vierailija
8/21 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli onnistuin saamaan saman tekstin pinoon tuplasti. Pystyykös tuon toisen jotenkin poistamaan? Neuvokaa pls viisaammat!

Riina

Vierailija
9/21 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää! Vielä viikko sitten pystyin hyvin mielin sanomaan, että kyllä meidän vauva nukkuu hyvin sitten kun nukahtaa. Pikkuneidin rytmi oli tosiaan pitkään sellainen, että valvoi yli puolen yön, mutta nukahdettuaan heräsi vain nopeasti syömään ja nukahti aina heti syötön jälkeen. MUTTA nyt on toisin: Noin viikon ajan nyt neitokainen on nukahtanut kyllä yöunille kiltisti iltarutiinien jälkeen yhdeksän ja kymmenen välillä illalla, mutta vastaavasti ensin heräilee noin tunnin-puolentoista välein jonnekin kahteen asti ja kahdelta herää sitten valvomaan ja röyhtäilemään puoleksitoista-kahdeksi tunniksi. Ja nyt kun on koettu sekä myöhäiset illat että herääminen yöllä, niin ennemmin valitsisin kyllä sen, että valvotaan pitkään illalla/alkuyöstä, mutta nukutaan sitten kunnolla. Aika raastavaa tämä, kun ei ikinä tiedä, milloin joutuu vielä jäädä valvomaan syötön jälkeen. Tuntuu tosiaan, että ennen maha säpsäytteli hereille iltakymmenen ja kahdentoista välillä, mutta nyt hereillä pitävät röyhtäilyt alkavat vasta myöhemmin. Mistä ihmeestä se ilma pääsee tuonne pieneen mahaan aina puolen yön jälkeen kiusaamaan? Itkuja on todella harvoin, mutta ähinää ja puhinaa ja röyhtäilyä on aina se pari tuntia ja niiden takia ei voi nukku äiti eikä vauva... Mikä avuksi? Muuttuuko tämä ikinä hyväksi, kun tuntuu, että pahempaan suuntaan vaan mennään valvomisten suhteen...?

Hansuli, joka turhautuneena valvoo taas

Vierailija
10/21 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ollut niin harmaa ja synkkä päivä...pipareita leivottiin aamupäivällä,ja se piristi hetkeksi.Oli niin ihana lastenkanssa leipoa ja lauleskeltiin joululauluja...Ja nyt pitkin päivää on joku nakerrellut pipareita,ei oikein ruoka ole maistunut sitten kellekkään.

Rosi on alkanut liikkumaan hurjasti.Ei meillä muut ole noin aikaisin alkaneet kääntymään vatsalleen ja Rosi selällään ollessaan peruuttelee...nostaa pyllyä ja jaloillaan pönkää itsensä liikkeelle.menee jo hyvän matkaa!Tänään oli pudota jo sängyltä kun jätin liian reunalle ja neiti lähti vaeltamaan.Vähän hirvittää kuinka kova menijä tästä kuopuksesta tuleekaan,tuo 3v tyttö kun on melkoisen vilkas tapaus.Meillä nuo tytöt on huomattavasti vilkkaampia kun pojat aikoinaan.

Öihinkin tuo liikkuminen on vaikuttanut,ennemmin Rosi heräsi vaan kerran tai kaksi yössä syömään,nyt herää paljon useammin,koko ajan yrittää punkea mahalleen.Toivottavasti alkaa taas nukkua paremmin,vaikka meillä neiti nukkuu vieressä,joten yösyötöt on helppo hoitaa.Silti yöheräilyt tuntuu kurjilta...Ja varsinkin kun Rosi ei huoli tuttia,joten ainut rauhoituskeino öisin on rinta...

Korvatulehdus on onneksi parantunut ja Rosi on jälleen oma aurinkoinen itsensä.Muukin perhe alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa,toivottavasti hetken pysytään terveinä.Kaikkein eniten kauhistuttaa täällä meilläpäin riehuva vatsatauti,sitä en kyllä meille toivoisi!!

Ihania nimiä on keijukaiset saaneet,itse tykkään kovasti noista R-alkuisista nimistä,ja omien poikieni nimiä onkin keijut saaneet!Toivottavasti keijujen nimiä tulisi lisää listaan,tuossa kun oli vasta murto-osa...

Nyt lapset kinuu pelaamaan lautapeliä,ovatkin tuijottaneet telkkaria ison osan päivästä.Ihania leffoja tuli tänään,meillä pojatkin katsoi innoissaan jopa sen barbie-leffan aamulla..

Unelias ja Rosi 2kk

Vierailija
11/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivä vaan oli ja meni..on niiin harmaata tosiaan, ettei siltä edes eilen tuntunut..

Jospas tänään jaksaisi raahata ahterinsa ulos ja lähteä vaunuttelulenkille..eips ookaan tullut taas viikkoon käytyä..jotenkin laiskottanut vaan niin ja väsyttänyt sen verran, että ennemmin on itse nukkunut ne mahdollisetkin vaunulenkkivälit..

Mul on TAAAS menkat..voi kiesus sentään..ollut jo parisen kertaa..no nyt vois sit aloittaa tuon minipilleri paketin, mut eip nappais, kun kuuntelee kokemusia jatkuvasta tiputtelusta ja mielialanvaihdoksista..no niitä nyt on omasta takaa muutenkin, kun nää äitiyshormoonit jyllää:)

MINJUSKALLE voimia tuon ehkäsyjutskan kanssa ja toivottavasti saat myös pian sen lähetteen allergiatesteihin ihana iinallesi.oon kuullut et se ehkäsyvaahto on aika inhaa käyttää, kuuleman mukaan aika sotkusta hommaa ja pitäs aina etukäteen tietää,koska alkaa hommailut..plääh..ei sopis mulle!

HANSULI: Mites on nukahtaako tyttelisi usein tissille? tulipas vaan mieleeni, että aina kun roope nukahtelee tisulle, on tarve vähän päästä nousta röyhkimään/puklimaan..se on niiiiin vaikeeta saada se röyhimään jos nukahtaa tissille..sit pitäs herätellä muka toooosi väsynyttä vauvaa ja röyhkyttää ja sit taaaaas uudelleen koittaa virkeetä vauvaa nukuttaa..sellasta kierrettähän tuosta syntyy, ja välistä lopputulos on toooosi virkee vauva, jonka saat nukkumaan takasin joko neljän tunnin sylittelyn jälkeen tai sitten uudestaan antamalla vaan sitä tissiä....

SUIHKUTISSI:

Mä oon tehnyt nyt sit niin, et syöttelen tosiaan tuon toisen rinnan aina tyhjäksi asti ja annan toisen täyttyy silaikaa..takaan tuolla taktiikalla juurikin sen takamaidon varman saannin, niin ja suihkutissihän siitä toisesta sitten tulee..mutta yleensä pumppaan siitä ne etumaidot ja pahimmat suihkut pois roopen unen aikana ja syötän sitten vasta rintaa hänelle.Tuolla on vältytty pukluilta, väänteiltä ja UNI MAISTUU:) heti kun otin tän taktiikan käyttöön Roopen kakan väri muuttui normaalimmaksi(osittain johtunee myös maidottomastaja munattomasta dietistäni) ja roope nukkuu ihan eritavalla pitempiä jaksoja, eikä tosiaan roiku enää niin usein tissillä(meillä kans roope söi ennen tunnin välein, kun ei täyttynyt siitä etumaidosta tarpeeksi)

Siinä ois joitain vinkkejä, joita kantsii kokeilla, kun on ilmavaivaa ja vauvaa röyhkytyttää paljon, eikä hän nuku pitkiä pätkiä tai roikkuu tissillä liian usein.

PELIKAANI täällä kanssa sama onkelman ydin,sotkeva vauva...eli äiti ja isä...kuinka voikaan olla paikat niiin sekaisin..puuh...tuntuu et saa puunata vaan aina ja jatkuvasti...silti on vähänpäästä yhtä sotkuinen huusholli!!

Vierailija
12/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä vaan! Taivaalla loistaa aurinko! Ei ole muuten ihan äsken näyttäytynyt tuo valopallo täälläkään, on sadellut lähes päivittäin jo kauan tai ollut muuten vaan synkkää ja harmaata.

Meidän pikkumies voi hyvin ja kasvaa kovasti, posket tuntuu olevan päivä päivältä pyöreämmät :). Yöt ollaan alettu pärjäämään yhdellä syötöllä, noin neljän aikaan herää, syö ja nukahtaa takas, aamulla herätään klo 7-9 välillä. Yhdet pidemmät ja muutamat lyhkäset päikkärit ja yöunille noin klo 20-21 välillä. Ihanan lupsakkaa vauva-arkea, toinen on niin suloinen kun hymyilee kuin naantalin aurinko melkein koko ajan!

Uneliaan vauvako se oli se kova menijä? Kyllä on kiire teidän pikkuisella! Kuulostaa vähän siltä, että kävelee sitten jo puolivuotiaana! Huh huh! Ei meillä ole vielä minkäänlaista yritystäkään kääntyilyyn, mutta kovasti yrittää aina sylissä kammeta itseään istumaan, eli ei sylissä kyllä selällään viihdy kuin hetken korkeintaan. Luulin aina ennen, ettei näin pientä saisi istuttaa vielä ollenkaan, mutta jostakin vauvanhoito-ohjeista luin, että vauvaa saa istuttaa jos hän itse haluaa ja pitää siitä. Mites te muut, minkä ikäisinä olette alkaneet vauvojanne istuttamaan?

Joku kyseli kielletyistä ruoka-aineista imetyksen aikana. Oon itse kuullut, että omena, kaali, herneet, ruisleipä, paprika, niin ja se suklaa aiheuttaisi vaivoja pikkuiselle ja oonkin kaikkia muita paitsi tuota suklaata vältellytkin... Suklaasta vaan en pääse irti, en sitten millään... Menisi tuo joulu jo, niin ehkä sitten voisi yrittää... Ei Lukalle onneksi oo vaivoja tullut, paitsi ehkä silloin jos ei röyhtäse kunnolla.

Meilläkin täällä imeskellään nyrkkiä niin, että lutkutus kuuluu! Kerran huomasin jopa, että oli imassut itselleen " lontin" käteen! On siinä imussa tehoa!

Meillähän on tarkoitus viettää jouluaatto meillä kotona siten, että meidän äiti, isäpuoli ja miun pikkusisko, veli vaimoineen ja mummo ja ukki tulevat meille jo syömään ja sitten odottelemaan pukkia. No oon tietenkin jo nyt alkanut stressaamaan siitä joulumenusta ja haluaisinkin jotakin uutta meidän joulupöytään joten heittäisinkin teille nyt gallupin: Mitä teidän joulupöytäänne kuuluu? Niin ja vaikkapa se iänikuinen ongelma, mitä miehelle joululahjaksi?

Nyt jos koittaisi saada jotakin ruokaa aikaiseksi, on vaan niin väsy ja laiska olo, että tekisi mieli kömpiä tuonne Lukan viereen nukkumaan...

Niina ja Luka

Vierailija
13/21 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meijän poika on jo istunut tosi kauan sylissä ja sitterissä ja ihan joka paikassa. tykkää kovasti siitä ja on tosi tarkkaavainen poika muutenkin.nyt vaan jokeltelee, pitää päätään pystyssä ja nauraa jo ääneenkin välillä. on todella kiinnostunut ympäristöstä ja kodin tavaroista.

lisäksi heiluu ja potkii ja sätkii käsillään ja samalla naurelee ihanasti. hän on jo kääntyillytkin ihan pikkuisesta saakka..vilkkaan tuntuinen kaveri on kyllä!ja nyrkki maistuu kans, meilläkään ei huoli tuttia.

tänään oltiin yli kolme tuntia kaupungilla vähän joulushoppailemassa..henkkamaukka on vaarallinen paikka äideille...tarttuu niin paljon liikaa ihania vauvanvaatteita aina matkaan..hui..

me mennään jouluksi mun vanhemmille, eli mummulaan. Ihanaa päästä valmiisiin pöytiin. Mennään jo aikasin jouluviikolla,niin pääsen sinne sitten laittamaan joulua ja siivoilemaan mummulle paikkoja:) sinne tulee sitten mun veljet perheineen myös. Oikein odotan jo joulua! vaikkei se kovin valkea taida tänävuonna ollakaan..

Hyvää yötä keijut!

Vierailija
14/21 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola eikä ollut tullut yhtään painoa eikä pituutta. Maitoallergiahan tuolla on jo todettu ja minä kovalla imetysdieetillä. Syön vain 10 ruoka-ainetta. Kävin korvatkin tarkastuttamassa eilen, kun on ollut nuhassa ja päikkärit olleet työn takana. Mutta kunnossa olivat. Ihan hyvä niin. Antibioottikuuri ois sekoittanut taas kaikki kuviot. Lääkäri oli sitä mieltä, et tyttö on vaan nälässä. Ei kyllä ole, maitoa riittää, mut rintaraivareita on ihan mukavasti ja mun maito ei kertakaikkiaan edellistenkään lapsien kohdalla ole ollut mitenkään rasvasta. Tai joku mättää kun aina on vaikeeta saada lihaa luitten ympärille. Nyt vaan pelottaa et onko noissa 10 ruoka-aineessa vielä jokin, joka vaikeuttaa ruoan imeytymistä. Tai et kuinkahan moniallerginen tämä kuopus on..kääääk! No, kuten mies aina sanoo: Turha murehtia kahteen kertaan. Niinhän se on mut äidit on tällaisia..

Yöt on mennyt paremmin viime aikoina, vaikka nukahtaminen onkin nykyään jonkinmoisen tissimaratonin takana, toisin kuin aiemmin. Aiemmin valvottiin aamuyöt masuvaivojen takia, lähinnä piilorefluksin, nyt kyllä heräillään usein, mut välit sentään nukutaan. Edistystä sekin.

D-vitamiinissa olen vasta 3 tipassa. Josko pääsisin 5 tippaan kolmeen kuukauteen mennessä.

Ihanaa et Joulu on melkein ovella! Tammikuussa meillä on muutto edessä. Noiden asioiden kanssa jaksaa dieetata vielä pari kuukautta. Sitten katsotaan jaksamista uudelleen. Korviketta alan kyllä maistattamaan ainakin huomisesta lähtien, Nutramigenia. Tujumpaa kamaa tuo kaipaa. En vaan tiedä miten suostuu syömään kun ei tuttikaan kelpaa...Joten paree alottaa tuttipullo/korvike sulkeiset hetimiten..

Blues kera tyttösen 2 kk plus viikko ja rapiat päälle

Vierailija
15/21 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blues: Kuulostaa tuon aamuyön valvominen kovin tutulta nyt meidän tämän viikon ohjelmassa. Ennen viime viikonloppua meillä nukuttiin yöt hyvin (tai no, 3-4 tunnin pätkissä) sen jälkeen, kun uni tuli. Tämä viikko ja erityisesti kaksi viimeistä on yötä onkin ollut sitten jotain ihan muuta, niinkuin tuossa yhtenä yönä kirjoitin. Voiko tämä siis olla allergiaa? Miten tuon piilo-refluksin tunnistaa?

Allergiaepäilyistä: Meillä siis tosiaan on alettu valvoa aamuyön tunteina. Tyttö kyllä nukahtelee tuonakin aikana, mutta herää maksimissaan puolen tunnin unipätkän jälkeen. Yleensä hän vääntelehtiin herätessään ja siitä epäilenkin, että herääminen on mahaperäistä. Lapsi ei kuitenkaan itke. Hän vaan kitisee sen verran, että pitää nostaa ylös sängystä ja aika usein tuleekin sitten röyhtäyksiä, mutta ei aina. Ilma tulee meillä ulos tiheillä röyhtäyksillä, pieruja on hyvin vähän. Puklutkin ovat erittäin harvinaisia. Iho lapsella on kohtuullisen hyvä, joskin nyt tämä kuluneen viikon aikana on ollu havaittavissa poskien punoitusta silloin tällöin. (Tämäkin siis merkki allergiasta...?). Kakka ei ole ollut vihreää eikä limaista, eikä tällä viikolla vetistäkään, vaikka aikaisemmin on joskus ollut. EIlen oli hyvinkin kiinteää tuo kakka ja kovan puristuksen takana. KOlmen tunnin unipätkiä tyttökultaa saa nukuttua aamulla. Voisiko tämä siis olla allergiaa? Kommentoikaa, jotka tiedätte asiasta enemmän. Neuvolaa en saa tänään kiinni, pitää kai odottaa maanantaihin... Ja voiko allergia alkaa nyt jostain ruoka-aineesta, jota olen koko ajan syönyt? Painokin on kuitenkin ainakin viime viikon neuvolakäyntiin asti noussut oikein huimaa vauhtia, joten epäilen ettei suuria imeytymisongelmia ainakaan ennen tätä viikkoa ole ollut, mutta voivatko nekin nyt alkaa...? Mitä minun pitäisi tehdä? Auttakaa, jotka osaatte!

Hansuli ja pikkuneiti, 2½kk

Vierailija
16/21 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pikaisesti kirjoittelisin, kun neiti nukkuu kaupunkireissun jäljiltä autokaukalossa...

Joo, menkat ne pamahti tännekin. Vaikka neiti onkin täysimetyksellä... Mutta meillä nuo syöttöjen välit on jo niin pitkiä... Öisin nukutaan yhteen putkeen puolestayöstä aamulla yhdeksään! Ja päivisinkin ulkona neiti nukkuu 4-5 tunnin unet ja muutamat lyhyet unet vielä päälle...

Meillä on ehkäisynä käytössä minipillerit. Ainakin vielä olen selvinnyt ilman " oireita" ja lähes kk syöty noita. Mutta kohtahan pääsen laitattamaan sitten kierukan, kun menkat kerran alkoi (jos nyt sitten säännöllisinä jatkuu)...

Tuolla oli kyselyä noista ruuista, mitä kannattaa välttää. Esikoisen aikana jouluna oli ainakin lanttulaatikko, mikä aiheutti lapselle ihan selvästi masuvaivoja! Täytyy siis nytkin jättää lanttulaatikon syönti vähiin... Harmi! Ja nyt neidin masuvaivat helpotti, kun jätin suklaan pois...

Tämä äiti on ihan hurahtanut tuonne huuto.netin lastenvaate osastolle. Olen huudellut sieltä pikkuneidille vaatetta jo melko paljon. Tosi hyväkuntoisia löytyy... Ihana ostaa kaikkea vaaleanpunaista (esikoinen kun on poika :D)!

Nyt kun ostan noita vaatteita käytettynä ja säästän niissä rahaa, niin saan kerättyä neidille omalle tilille rahaa enemmän...

Nyt taidan siirtyä leikkimään esikoisen kanssa hetkeksi ennenkuin alkaa illan tissimaraton... se kestää sitten pari tuntia...

Onkos muuten vinkkejä, miten saisi yli kaksikuiselle tutin käyttöön? Meillä neiti ei tuttia huoli ja sitten äiti toimii illalla " tuttina" ... lutsuttaa vain eikä syö...

No joo, joskus taas lisää :D

Hauskaa joulunodotusta kaikille!

Vierailija
17/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas vähän ennen kuin tiputaan kolmannelle sivulle!

Sitä olisi sitten tänään ne pikkujoulut...Apua! Oon ihan kauhuissani jättämässä vauvaa isälleen, mitenköhän he pärjäävät? Varmaankaan heillä ei oo mitään ongelmia, mut silti...Taitaa huono omatunto vaivata...

Jahas, Luka ei tykkääkkään kun äiti istuu koneella, joten nostoksi jäi :)

Niina ja Luka

Vierailija
18/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en rakastanu itteeni, kun olin ihan oikeesti monstermom, meillä leikittiin puolitoista viikkoa " Finnairia" (äiti raivopäissään kantelee lapsia huobeisiinsa) ja meno oli muutenkin ihan hirveetä, kuten edellisestä tekstistäni voitte lukea. Keskiviikko-iltana päätin että hitonko takia mie oottelen johonkin perjantaihin ja nappasin renkaan pois....ja kas kas, torstaina olo oli helpompi, en polttanu pinnaani ollenkaan samalla tavalla eikä käyny pienen mielen vieressäkään tarttua kiukuttelevaa eskarilaista tukkapäästä ja jaurauttaa kunnolla. Lääkärihän sano että ehkäsyrengas on sellanen paikallisesti vaikuttava että ei pitäs tulla helposti sivuvaikutuksia, mutta taispa tulla meikäläisen aivojen todellinen sijaiti näytettyä toteen... :) mielestäni sen alapäähän työnsin mutta...tai jospa mi4e ponnistinkin niin lujaa 13.9 että ne aivot laskeutu tuonne?? :D joka tapauksessa olen oma itseni nyt, en ole yhtä piru vaikka on menkatkin ja se on jo paljon se!! Nyt vaan pitäs keksiä seuraava ehkäsykeino :( " vaahtokapseleita kattelin apteekista ja siinä sanottiin että pitäs asentaa se 10 min ennen yhdyntää, mutta totta puhuakseni mie en kyllä 10 min ennen vielä välttämättä tiedä että meillä yhdytään joten...hankalaks menee.

Menkat aiheuttikin sitten seuraavan alapää ongelman, istuin tänään 4 tuntia keskussairaalalla kun tuli vuodon alkajaisiks kaks sellasta peukalon pituista ja paksuista kalvoklönttiä, ei sieltä mitään löytyny, raskaustesti ole negatiivinen joten ei ole keskeknmeno aikä ole kuumetta/kohtu arista joten ei ole kohtutulehduskaan. Ei osannu sanoa lekuri syytä, mutta käski seurata ja ottaa uudelleen yhteyttä jos esim. seuraavissa vuodoissa on samanlaista.

Allergiosta: Hansuli:kyllä allergia voi tulla nyt esim. jostakin ruoka-aineesta jota olet koko ajan syönyt. Allergiaan täytyy aina ensin tulla riittävä altistus, esim.meille sanottiin sairaalalla kun halusin että Iina saa ensimmäiset korvike annokset jo siellä että tuskin mitään reaktiota tulle ennen kuin on altistunu maidolle esim. parikin kuukautta. Ja meillä oirehdinta alkokin n.2kk vanhana.

Onneks on ens viikolla se neuvola, iina on nimittäin ruvennu itkeskelemään kesksen syönnin. Se ei muuten hirveesti itkeskele niin että mahaansa itkis, mutta kesken syönnin parahtaa lähes poikkeuksetta kerran tai pari itkemään ja menee ihan jäykäks, ihan niin kuin mahaan sattus. Tosi kurjaa, täytyy katella paheneeko niin että on mentävä jonnekin jo ennen torstain neuvolaa.

Iina ei kyllä vielä edes yritä pyörähtää, kyllä se pyörii pikkasen " napansa" ympäri selällään ollessaan, muttei muuten liikuskele. Kauheesti kyllä potkii ja huitoo innostuessaan ja tarttuu jo roikkuviin esineisiin. Ja hiha palaa justiinsa jos laittaa mahalleen lattialle, kyllä me sitäkin aina koetetaan, muttei kauaa voi toista kiusata.

Neiti löysi sitten äänensä tänä iltana juuri kun isommat oli menossa nukkumaan :) kauhee kiljuminen ja jodlaaminen olohuoneen kattolampulle, kovaa ja korkeelta. Ihan innoissaan, isommat jo valitti kun ei saa Iinan " jutustelulta" edes nukuttua.

Niin ne vaan meidän pienes kasvaa...meilläkin ens viikolla jo 3kk!!

Nyt lähden nukkumaan, Iinakin vihdoin simahti.

Minjuska

Vierailija
19/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa muutama kirjotusvirhe tekstissä...sori...

Vierailija
20/21 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen päälle ja _yritän_ keretä lisäämään meijän kuulumisia

-piias- ja Ilona