Yle: Käärijän Cha cha cha -biletysbiisi on auttanut monia suomalaisia parantumaan ja toipumaan mielenterveysongelmista
"Cha cha cha on kerännyt kuukaudessa miljoonia kuuntelu- ja katselukertoja. Käärijä on niistä tietenkin iloinen, koska ne ovat tuoneet julkisuutta ja poikivat esimerkiksi keikkoja.
Hänelle lukuja tärkeämpää on kuitenkin se palaute, mitä hän on kappaleesta saanut.
- Se on jopa pelastanut sellaisen ihmisen arjen, joka on ollut vaikka masentunut tai kärsinyt jostain sairaudesta. Se on jeesannut tsemppaamaan.
- On ollut makee kuulla, miten omalla tuotoksella pystyy vaikuttamaan ihmisen mielentilaan ja hyvinvointiin.
Räppäri on itsekin kokenut elämässään vaikeita aikoja, joita hän on avannut UMK-kisan aikana."
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Sanna kultti oli samanlainen mutta ei nekään nyt sentään olettanut että Sanna parantaa mt ongelmista tai masennuksesta.
V i t u t oli. Sanna vihaa suurta osaa suomalaisia. Hänen korkeutensa teki sen hyvin selväksi. Käärijä teki sen minkä Sanna olisi halunnut mutta koska Sanna on katkera takakireä äm mä, onnistui ainoastaan jakamaan kansan kahtia ja vihaamaan toisiaan.
Kyllähän iloiset biisit voi piristää ja ehkä antaa energiaa ja sysätä jopa liikkeelle tai tanssimaan. En pidä ollenkaan ihmeellisenä asiana että musiikki herättää tunteita. Cha cha cha on energinen ja sen sanomassa on kaunista se, että ei pelätä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna kultti oli samanlainen mutta ei nekään nyt sentään olettanut että Sanna parantaa mt ongelmista tai masennuksesta.
V i t u t oli. Sanna vihaa suurta osaa suomalaisia. Hänen korkeutensa teki sen hyvin selväksi. Käärijä teki sen minkä Sanna olisi halunnut mutta koska Sanna on katkera takakireä äm mä, onnistui ainoastaan jakamaan kansan kahtia ja vihaamaan toisiaan.
Käärijä sai sanomansa paremmin perille kuin Sanna :D Ulkomailla, vielä suomeksi!
Vaikka Käärijän englanti on parempaa kuin Sannalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän iloiset biisit voi piristää ja ehkä antaa energiaa ja sysätä jopa liikkeelle tai tanssimaan. En pidä ollenkaan ihmeellisenä asiana että musiikki herättää tunteita. Cha cha cha on energinen ja sen sanomassa on kaunista se, että ei pelätä maailmaa.
Ei pelätä vaan paetaan sitä maailmaa.
Jos kiinnostaa samanlainen hyväntuuliselta kuulostava musiikki, niin suosittelen Undead Hollywoodin Bulletia :)
Vierailija kirjoitti:
Cha-cha-chan avulla unohtuu Putinit, Covidit ja muu **********.
Siksi se on tärkeä, ja yhdistää kansat joita riivattu monta vuotta näillä.
Yhdistää kansat mitä tarkoitusta varten? Että elämä olisi jatkuvaa juhannusta?
Jos tuo laulu jotain auttaa niin pitääkin olla mielenvikainen.....hetkinen, siis tämähän saattoikin toimia ja olla totta.
IL, Annabella Kiviniemen artikkeli aiheesta musiikki ja masennus, jossa todetaan mm. että "tutkijat testasivat monia kappaleita useita kertoja, yksi oli ylitse muiden. Se oli Marconi Union's kappale Weightless.
Musiikilla voidaan siis yleiseti sanoa olevan vaikutusta masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Aika pienet ongelmat jos niistä yhdellä sinänsä hauskalla biisillä paranee. Ettei vaan olis niin että nykyään jo normaaleja olotilojakin sanotaan ongelmiksi? T:keski-ikäinen pienen ikänsä mielenterveysongelmista kärsinyt musiikin ystävä
Ymmärrän hyvin musiikin ystävää :D
Minulle ja lähipiirilleni piristysruiske on ollut Portion Boys. En ole kärsinyt mt-ongelmista (tietääkseni), mutta PB on tuonut elämääni lisää iloa, kepeyttä ja aurinkoa.
Musiikkilla yleensäkin on mielialaa ja itsetuntoa kohottava vaikutus. Naurattaa hieman, että nyt siitä puhutaan kuin porukka olisi keksinyt pyörän uudelleen.
Aina on ollut niin, että musiikki on "terveellistä" etenkin yhteisöllisesti koettuna.
Ei ole kyse mistään uudesta ilmiöstä, vaikka sitäkin Käärijän kunniaksi yritetään laittaa. Hän ja biisi on osalle suomalaisista tärkeä ja mielialaa kohottava. Toisille se on joku muu artisti tai bändi;sama vaikutus molemmilla.
On paljon tuonut iloa ja voimaa kyllä, mutta en sentään parantunut ole.
Viisujen vilunkipeli veti mielen taas matalaksi.
Muttä Käärijä on kyllä tuonut paljon iloa arkeeni koko kevään. 💚
Minä sain masennuksen ja useita ahdistus kohtauksia siitä kun viisujen alla uhottiin että kaikki jotka eivät pidä Käärijästä ja Cha Cha Cha:stä menettävät kansalaisuutensa, saavat syytöksen maanpetturuudesta ja karkoitetaan Venäjälle. Nyt kun viisut on vihdoin ohi ja voittoa ei tullut niin toivon että se uho olisi piakkoin jo ohi ja palattaisiin taas normaaliin jossa ihmisillä saa olla omat makumieltymykset ja tottumukset myös musiikin suhteen. Itse olen nimittäin klsassisen- ja sinffoniamusiikin suuri ystävä.
Musta Cha cha cha on kiva biletysbiisi (tai no itse kuuntelen salilla, kun en enää biletä) ja Käärijä huippu esiintyjä ja mukavan oloinen tyyppi, mutta ei tämä biisi nyt sentään mikään Jeesuksen toinen tuleminen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että sitten on aina lupa ryypätä ja rellestää ja se on kaikille ihan ok. Ei tarvitse enää kokea huonoa omaatuntoa että dokaa niin että näkyy. Se on vaan cha cha cha. Mä luulen, että Käärijänfanit käyttää päihteitä enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
On paljon tuonut iloa ja voimaa kyllä, mutta en sentään parantunut ole.
Viisujen vilunkipeli veti mielen taas matalaksi.
Muttä Käärijä on kyllä tuonut paljon iloa arkeeni koko kevään. 💚
Mulla sama, Käärijän videoita ollut tosi kiva seurata UMK voiton jälkeen. Ollut kerrassaan hyvä meno ja ihana itsevarma rallienglanti.
Tässä sen nyt näkee taas miten olemattomista suomalaiset keksivät 'mielenterveysongelmansa'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei elämä olisi ainakaan pienisieluista ja ahdasmielistä kuten sun päässäsi on.
Ei ihme ettei sulla ole oikeassa elämässä ketään kavereita, ja purat negatiivisuuttasi täällä kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kuinka paljon suomalaiset ja muutkin eurooppalaiset ovat kaivanneet jotain positiivista ja iloista elämään. Viimeiset 3 vuotta ovat olleet pelkkää kriisiä, ankeutta, pirujen maalailua seinille, kiristystä ja kurjistusta. Se, että joku muistuttaa meille, että edes hetken saa olla kivaakin, on näinkin iso juttu.
Uskon että yksinäisetkin ovat voineet tuntea tän hypen myötä myös tietynlaista yhteisöllisyyttä ja hyvää mieltä. Ei se tarkoita, että jokainen mielenterveydeltään järkkynyt on parantunut, mutta jollekin se on voinut olla havahduttava kokemus. Sitä ei pidä väheksyä. Se on vain hienoa.
Kyllä, juuri näin.
T. Yksinäinen ja syrjäytynyt
Vierailija kirjoitti:
Musta Cha cha cha on kiva biletysbiisi (tai no itse kuuntelen salilla, kun en enää biletä) ja Käärijä huippu esiintyjä ja mukavan oloinen tyyppi, mutta ei tämä biisi nyt sentään mikään Jeesuksen toinen tuleminen ole.
Kyllä sitä kovasti toiseksi tulemiseksi väännetään. Menee hiukka liiallisuuksiin.
Hetken hurmiosta kyse, eikä biisi mitenkään ihmeellinen ole että sillä kansat vapautettaisiin ja vuoret siiryis paikaltaan. Jäitä hattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienet ongelmat jos niistä yhdellä sinänsä hauskalla biisillä paranee. Ettei vaan olis niin että nykyään jo normaaleja olotilojakin sanotaan ongelmiksi? T:keski-ikäinen pienen ikänsä mielenterveysongelmista kärsinyt musiikin ystävä
Ymmärrän hyvin musiikin ystävää :D
Minulle ja lähipiirilleni piristysruiske on ollut Portion Boys. En ole kärsinyt mt-ongelmista (tietääkseni), mutta PB on tuonut elämääni lisää iloa, kepeyttä ja aurinkoa.
Musiikkilla yleensäkin on mielialaa ja itsetuntoa kohottava vaikutus. Naurattaa hieman, että nyt siitä puhutaan kuin porukka olisi keksinyt pyörän uudelleen.
Aina on ollut niin, että musiikki on "terveellistä" etenkin yhteisöllisesti koettuna.
Ei ole kyse mistään uudesta ilmiöstä, vaikka sitäkin Käärijän kunniaksi yritetään laittaa. Hän ja biisi on osalle suomalaisista tärkeä ja mielialaa kohottava. Toisille se on joku muu artisti tai bändi;sama vaikutus molemmilla.
Juuri tommoset Portion Boys boomerifanit spammaa Käärijästä kaiken näköisiä haukkumaviestejä pitkin nettipalstoja, katkeria ja kostonhimoisia vouhottajia vaikutatte olevan!
Koittakaa jo päästä yli Käärijän voitosta ja kansainvälisestä hopeasta, kuulitteko siellä?!!!!
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kuinka paljon suomalaiset ja muutkin eurooppalaiset ovat kaivanneet jotain positiivista ja iloista elämään. Viimeiset 3 vuotta ovat olleet pelkkää kriisiä, ankeutta, pirujen maalailua seinille, kiristystä ja kurjistusta. Se, että joku muistuttaa meille, että edes hetken saa olla kivaakin, on näinkin iso juttu.
Tämän takia ihmetyttää ja v*tuttaa, miksi Ruotsin hautajaislaulu voitti.
"Se on jopa pelastanut sellaisen ihmisen arjen, joka on ollut vaikka masentunut". Tässä siis puhutaan yksittäistapauksesta. Aloittajan tulkinta on tuo "monia".