Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö suomalaisia haittaa kun kahvinkeittimen(muovi)läpi valutellaan kiehuvaa vettä???

Vierailija
18.05.2023 |

Oon aina miettinyt tätä, aiheuttaako esim hormoni häiriöitä

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku muoveja miettivä kahvinkeittäjä tässä ketjussa kumminkin varmaan käyttää huuhteluainetta kaikkeen pyykkiin. Joka ikinen vaatekappale + lakanat on marinoitu viimeisessä huuhteluvedessä (jonka siis pitäisi poistaa kaikki pesuainejäämät) kemikaalikoktailissa joka siis jää siihen kankaaseen. Sitten olet kosketuksissa siihen 24/7.

En ole käyttänyt 20 vuoteen huuhteluainetta. Joskus nuorena tyhmyyksissäni ostin, kun luulin, että niin kuuluu tehdä. Pilasi monta tekstiiliä. Nykyään jos vielä joku käyttää, niin ei kyllä ymmärrä mitä itselleen ja läheisilleen tekee.

Joskus lorautan etikkaa pyykkiin lopuksi, yleensä en sitäkään.

Vierailija
62/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tosta parikymmentä vuotta vanhasta kahvinkeittimestä ole jo pahimmat myrkyt liuenneet, ja hengissä ollaan edelleen. Olisin enemmän huolissani jostakin ihan muusta.

Niin kauan kun siinä on muovia, siitä irtoaa muovia. Ei sille mitään voi.

Luulisi, että Moccamasterilla ainakin olisi lisätilaustuotteena lasinen tai keraaminen suodatinsuppilo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin... tiedätkö, mitä pitkin vesi liikkuu putkistoissa? Hyvin usein muoviputkia!

Tämähän se onkin outoa: vaikka muovin haitallisuus tiedetään, sitä käytetään silti, halpuutensa ja keveytensä vuoksi. Nykyään alkaa pesualtaidenkin alla olla valkoisia muovisia putkia, ovat ruman ja halvan näköisiäkin. Omaan asuntooni en sellaisia suostu ottamaan. Virvoitusjuomateollisuus on tuudittautunut muovipulloihinsa eikä pääosin edes tarjoa lasipullovaihtoehtoa. Yhä uusia elintarvikkeita siirtyy lasipurkeista tai säilyketölkeistä muovipakkauksiin, esimerkiksi etikka siirrettiin joitakin vuosia sitten muovipulloihin. Vaihtoehtoja kuluttajille ei tarjota, jotta voisi omalla lompakolla vaikuttaa. Tähän pitäisi saada muutos, tarvittaessa lainsäädännöllä.

Vierailija
64/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas huolettaa sähkövatkainten käyttö muoviastioissa. Mikromuovia irtoaa kakkutaikinaan. Syömme siis muovikakkuja ja pullia.

Oon joskus vatkannut teräskattilassa. Vähän äänekästä 

Puukulho on paras!

Vierailija
65/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä sekaisin kun katson kommenttien päiväyksiä? 23.9 tai 4.10 tänä vuonna? Olenko ollut päiviä tajuttomana?

Vierailija
66/66 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä sekaisin kun katson kommenttien päiväyksiä? 23.9 tai 4.10 tänä vuonna? Olenko ollut päiviä tajuttomana?

Olen. Just heräsin ja seinäallakka keittiln pöydän päällä syyskuussa.