Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö suomalaisia haittaa kun kahvinkeittimen(muovi)läpi valutellaan kiehuvaa vettä???

Vierailija
18.05.2023 |

Oon aina miettinyt tätä, aiheuttaako esim hormoni häiriöitä

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo kiehuvaa vettä.

Vierailija
2/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se suomalaisuus tähän liittyy? Entäs virolaisten kahvi? Tai Chile? Eikö huolestuta heidän kahvinsa.

Joka maassa samanöaiset laitteet

Vierailija
4/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovihullu iski jälleen. 🤭

Vierailija
5/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt, irtoaako muoviosista jotain kahviin. Välillä jo meinasin siirtyä valuttamaan veden suoraan suodattimen läpi kannuun ilman keitintä.

Vierailija
6/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kysymys!!

niin oon huomannut että moni varoo juomasta kiehuvaa vettä muovi astimen läpi mutta kahvinkeittimellä ei sitten olekaan väliä? Vaikka sitä juodaan pannullisia päivässä

Vierailija
7/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt, irtoaako muoviosista jotain kahviin. Välillä jo meinasin siirtyä valuttamaan veden suoraan suodattimen läpi kannuun ilman keitintä.

miten se onnistuu?

Vierailija
8/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasinen tai keraaminen suodatinteline

Vierailija
9/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko juoda kahvia?

Vierailija
10/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeittimen vesi ei ole 100 asteista.

Se on 92 asteista.

Ja keitin on säädetty tiputtamaan se vesi siinä nopeudessa, että se kahvista irtoaa parhaat aromit, juotavaan kahvin.

Kahvinkeittimillä ja kahvin maulla, on helvetin suuri ero.

Huonolla, pesemättömällä, likaisella ja kalkkisella kahvinkeittimellä, kalleinkin kahvilaatu maistuu likavedeltä.

Vierailija
11/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös suodatinpaperin laadulla on merkitystä kahvin makuun.

Vierailija
12/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. suodatinsuppilo vaan kannun päälle ja vaikka liedellä keitettyä kuumaa vettä suodattimeen kahvijauheen päälle. Ihan kiehuvaa veden ei pidä olla.

Epäilen kaikkia muovituotteita sen suhteen, että niistä saattaa irrota jotain. Niin varmaan myös muovisesta suodatinsuppilosta ja mitä kuumempaa vettä, sitä enemmän ehkä.

Saatan olla ylivarovainen..

Vierailija
13/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, ei. meillä juodaan vain pannukaffia.

Vierailija
14/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää hankkia!

Vierailija
15/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. suodatinsuppilo vaan kannun päälle ja vaikka liedellä keitettyä kuumaa vettä suodattimeen kahvijauheen päälle. Ihan kiehuvaa veden ei pidä olla.

Epäilen kaikkia muovituotteita sen suhteen, että niistä saattaa irrota jotain. Niin varmaan myös muovisesta suodatinsuppilosta ja mitä kuumempaa vettä, sitä enemmän ehkä.

Miksei saa olla kiehuvaa? Joku kaatoi vedenkeittimellä, eikös sillä tule keihuvaa vettä

Vierailija
16/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko miettinyt, että kun istut muovisilla wc-pytyn renkailla ja tuuppaat paskaa suoli pitkänä, niin mitä siitä muovista liukenee lämmössä ja leijailee sun suoleen 🤔

Vierailija
17/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa olla kiehuvaa? Joku kaatoi vedenkeittimellä, eikös sillä tule keihuvaa vettä

Hanki vedenkeitin jossa veden lämpötilan voi säätää.

Vierailija
18/66 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, täällä eikä muualla maailmassa. Juon teetä.

Vierailija
19/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset meitä pannukahvia jos mietityttää? Tai vaikka kattilassa keität veden ja laitat porot sekaan, si siinä mitään suodattimia tarvitse. Porot laskeutuu hetken päästä pannun/kattilan pohjalle eikä niitä juuri eksy mukiin. Tai jos kiire on niin kaataa teesiivilän läpi.

Vierailija
20/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku muoveja miettivä kahvinkeittäjä tässä ketjussa kumminkin varmaan käyttää huuhteluainetta kaikkeen pyykkiin. Joka ikinen vaatekappale + lakanat on marinoitu viimeisessä huuhteluvedessä (jonka siis pitäisi poistaa kaikki pesuainejäämät) kemikaalikoktailissa joka siis jää siihen kankaaseen. Sitten olet kosketuksissa siihen 24/7.