Ajoin tänään 950km 21v vanhalla autolla hakemaan nuuskaa, kysyttävää?
11,5h kesti reissu. Sai kyllä halvat nuuskat, vain 3,10e/kiekko tällä kertaa, taitaa kruunu olla heikko. Bensakin mukavasti alle 1,90.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että oot hlevetin nolo päihderiippuvainen, jolla on nyt perce puuduksissa ja anus punoittaa?
Kofeiiniriippuvuus on yhtä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduitko tullin tarkastukseen?
Menomatkalla olivat pysäyttäneet jonkun mutta tulomatkalla ei tullihenkilöstöä taaskaan paikalla. Olen varmasti yli 10 kertaa hakenut Haaparannasta eikä kertaakaan tulli tarkastanut nuuskia. Ainoastaan korona-aikana pari kertaa olen henkilökorttia joutunut näyttämään. Mutta periaatteessa joka kerta olisi takakontti voinut olla täynnä nuuskaa ilman että tulli olisi huomannut. Lainkuuliaisena toki lasken että tulee alle kilon, saa 5 tornia jos katsoo vähän mitä valitsee.
ap
Kuinka oleellinen asia tässä on tuo auton ikä? Entäpäs matkan pituus?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt oleellista. Kuka jaksaisi kysellä, jos ap olisi ilmoittanut, että hainpa nuuskaa Ruotsista. Jos asuu vaikkapa Torniossa, ei se ole lyhimmillään kuin muutaman kilometrin reissu.
Auton iän mainitsee varmaan siksi, että todistaa, ettei tartte olla mikään Tesla alla tai edes uusin Bemari. Jos nyt Teslalla kannattaa edes Lappiin lähteä (lue: ei kannata).
Vierailija kirjoitti:
Aika monet kauhistelee pitkiä matkoja noin vanhalla autolla tai väittää ettei voi tehdä. Ja onhan tuo 950km eli lähes 12h ajoa putkeen muutenkin pitkä. Instassa eräs kaveri juuri kehuskeli miten ajoi 8h matkan.
ei-AP
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että oot hlevetin nolo päihderiippuvainen, jolla on nyt perce puuduksissa ja anus punoittaa?
Olen yhtä nolo kuin ne joiden pakko saada alkoholia kuukausittain tai joka juhlassa.
ap
Haet nuuskat Haaparannasta mutta mistä lähdet? Haluan nähdä mitä ABRP sanoo reitistä sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ja kuinka pitkää pysähdystä, onnistuisiko sähköautolla?
4 pysähhdystä nuuskakaupan lisäksi
-kusella, tupakalla ja kahvi mukaan 7min
-pelkkä tupakka, 2min
-kusella, tupakka ja tankkaus 7min
-kusella, tupakalla ja sämpylä mukaan 8min
Ei onnistuisi sähköautolla, tai ainakin menisi monta tuntia enemmän, mahdollisesti hotelliyön joutuisi ottamaan. Tupakointi tien päällä tietynlainen tapa minulla vaikka en muuten tupakoi, mutta kun löytyy halpaa tupakkaa Ruotsista.
ap
Potaskaa että menisi tuntikausia enemmän sähköautolla. Esim Jyväskylä-Haaparanta-Jyväskylä matka 947km Model 3 LR tarvitsee lataamista 33 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ja kuinka pitkää pysähdystä, onnistuisiko sähköautolla?
4 pysähhdystä nuuskakaupan lisäksi
-kusella, tupakalla ja kahvi mukaan 7min
-pelkkä tupakka, 2min
-kusella, tupakka ja tankkaus 7min
-kusella, tupakalla ja sämpylä mukaan 8min
Ei onnistuisi sähköautolla, tai ainakin menisi monta tuntia enemmän, mahdollisesti hotelliyön joutuisi ottamaan. Tupakointi tien päällä tietynlainen tapa minulla vaikka en muuten tupakoi, mutta kun löytyy halpaa tupakkaa Ruotsista.
ap
Potaskaa että menisi tuntikausia enemmän sähköautolla. Esim Jyväskylä-Haaparanta-Jyväskylä matka 947km Model 3 LR tarvitsee lataamista 33 minuuttia.
33min joku teoreettinen arvo? Huomioi että käytännössä saa kaksinkertaistaa, talvella kolminkertaistaa tuon teoreettisen latausajan.
Kävelin suoraan karkkiosaston ohi nuuskapuolelle, ei minua karkit tai niiden hinnat kiinnosta.
ap