Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua, miksi jotkut menevät mökille raatamaan.

Vierailija
18.05.2023 |

Täysin järjenvastaista.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkiä usein kutsutaan työleiriksi.

Ajattele mitä kaikkea paljon tyhmempää tekisit sillä ajalla, jota et käytä mökin pihan haravoimiseen, ruohon leikkaamiseen, hyyskän tyhjentämiseen, halkojen hakkaamiseen, veden kantamiseen, rakennuksen pieniin ja suuriin korjaustöihin, maalaamiseen jne.

Meillä aikanaan sukulaiset laittoivat jälkikasvuaan meidän mökille "leikkimään" lue päivähoitoon jai saamaan ilmaiset ruoat. 

Nykyhuussista ei kauaa kaapaise multaa ulos ja tyhjäys on siinä, tontti on pääosin Metsäpohjanmaa joten ruohoakaan ei riesana suuremmin oo. Pumppu nostaa vedet saunaan ja ruokavesi tulee tontille. Halkoja ei tarvi olla alvariinsa tekemässä jne...Voi itse vaikuttaa.

Vierailija
22/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla ei mitä ilmeisimmin ole kesämökkiä eikä varaa hankkia sitä.

Ei, vaan ap:n mökki on luultavastikin hienomman puoleinen hyvin varustettu huvila ja mökkitalkkari tekee työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä edes omakotitaloissa asujia ja p*rse pystyssä pihan kimpussa raatajia.

Vierailija
24/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi käydään kuntosalilla rehkimässä tyhjää ja vielä maksetaan siitä "ilosta" Mökkipuuhat ovat sentään hyödyllisiä. 

Vierailija
25/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi käydään kuntosalilla rehkimässä tyhjää ja vielä maksetaan siitä "ilosta" Mökkipuuhat ovat sentään hyödyllisiä. 

Niin, mökkipuuhat ovat itselle ja itseä varten, mutta tietenkin talviaikaan ja muuten voi olla muitakin harrastuksia.

Vierailija
26/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. Minäkään en tajua, miksi joku menee kuntosalille hikoilemaan , kun voi jumpata olohuoneessa tai tehdä puutarhatöitä takapihalla tai lähteä metsälenkille tai sinne mökille raatamaan. Ihmiset nyt vaan pitävät erilaisista asioista. Olishan se tylsää, jos oltais kaikki samanlaisia.

Vierailija
27/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. Minäkään en tajua, miksi joku menee kuntosalille hikoilemaan , kun voi jumpata olohuoneessa tai tehdä puutarhatöitä takapihalla tai lähteä metsälenkille tai sinne mökille raatamaan. Ihmiset nyt vaan pitävät erilaisista asioista. Olishan se tylsää, jos oltais kaikki samanlaisia.

Vierailija
28/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut vain makaamaan, niin varmaan haravointikin tuntuu raatamiselta.

Vierailija
29/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mökki. Tai oikeammin kakkoskoti. Mökkitalkkari tekee siellä kaikki hommat ja minä vaan maksan hänelle.

Jos itse ei osaa mitään ja kroppa ei toimi, niin silloin mökkitalkkari on varmasti ainut tapa pitää asiat kunnossa. Minä ja mieheni olemme tekeviä ja osaavia, joten kuolisimme tylsyyteen mökillä, jossa kaikki olisi tehty valmiiksi.

On myös jännä miten joidenkin mielestä se, että tekee vaikka päivässä pari tuntia mökkipuuhia, on raskasta ja vapaa-ajan haluttaisi olevan vain pelkkää löhöämistä. Minulla ainakin riittää päivässä aikaa hyvin tehdä kaikkea nukkumisen lisäksi.

Vierailija
30/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se just on hianoo, että saa raataa koko päivän. Kangeta kiviä, haravoida, tehdä klapeja, kärrätä multaa,tehdä terassia, korjata laituria

Ja illalla saunaan, uimaan, pari kaljaa saunamakkaran kyytipojaksi. Ja nukuttaa muuten hyvin. Seuraava päivä samanlainen.

Vierailija
31/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vuokraa kivan mökin viikoksi tai pariksi ja nauttii auringosta, saunomisesta, grillailusta ja onkimisesta. Kaikessa rauhassa.

Vierailija
32/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin vuokraa kivan mökin viikoksi tai pariksi ja nauttii auringosta, saunomisesta, grillailusta ja onkimisesta. Kaikessa rauhassa.

Aikaa kerrankin jutella mitä kaikille kuuluu. Miten menee...

Vierailija
33/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut vain makaamaan, niin varmaan haravointikin tuntuu raatamiselta.

Tietenkin jos kunto on hyvin huono ja terveys reistailee, niin joku haravoinnin, polttopuiden hakkaamiset ja muut vastaavat pikkupuuhat ovat ylivoimaisia. Ehkä silloin kannattaakin pysyä helposti hoidettavissa olevassa asunnossa ja viettää vapaa-aikansa parveketuolissa.

Vierailija
34/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se just on hianoo, että saa raataa koko päivän. Kangeta kiviä, haravoida, tehdä klapeja, kärrätä multaa,tehdä terassia, korjata laituria

Ja illalla saunaan, uimaan, pari kaljaa saunamakkaran kyytipojaksi. Ja nukuttaa muuten hyvin. Seuraava päivä samanlainen.

Jatkan. Olen yliopistolla opetushommissa ja syyskuusta-toukokuulle naputtelen power pointtia ja korjailen esseitä. Kesä-heinä-elokuu kuluu mökillä raataen, vastapainoksi.

Vierailija
35/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti minäkään, mutta eikös sen myös sanota tekevän hyvää kropalle. Ei se, että raataa itsensä piippuun, vaan se että tuntee tehneensä jotain, se tekee hyvää keholle ja mielelle. Joku käy salilla, joku taas huhkii perunamaalla tai tekee polttopuita jne. Pitää tehdä sitä mistä itte tykkää! :)

Perunamaalla "huhkiminen" ei korvaa salia.

Päinvastoin, on paljon monipuolisempaa kuin sali. Kannattaisi kokeilla, eikä laukoa tyhmyyksiä.

Vierailija
36/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kaikki eivät tykkää viettää vapaa-aikaa vetelehtien. Ihminen on luonnostaan aktiivinen

2) varsinkin jos tekee työkseen toimistotyötä / tietotyötä niin se luonnon keskellä tapahtuva fyysinen puuhastelu on äärettömän rentouttavaa ja mukavaa

3) hyvä ruoka ja sauna maistuvat 3 x paremmilta kun on ansainnut ne väsyttämällä ensin kroppansa ulkoaskareissa

4) mökillä puuhastellessa töitä saa tehdä juuri sen verran kun itse haluaa ja kukaan ei katso pahalla jos välillä pitää vaikka lonkeron tai laiskanlempeän iltapäiväpanon mittaisen tauon!

Vierailija
37/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa kerrankin jutella mitä kaikille kuuluu. Miten menee...

Hmm... Meidän perheellä on ihan mukavasti aikaa arkenakin jutella hyvin. Jos menen töiden jälkeen kauppaan, niin olen kotona jo viimeistään kello 17, joten siinä on reipas viisi tuntia aikaa jutella ennen nukkumaan menemistä ja viikonloppuina on aikaa sitäkin enemmän. Olisi aika outoa, jos juttelisimme vain lomalla.

Vierailija
38/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökillä sahasin, hakkasin ja tein melko ison halkopinon. Mökin omistajalta oli rangat jääneet pressun alle ja alkoivat jo puskea kasvustoa.

Putsasin myös rännit ja lakaisin huopakatot puhtaiksi ja lapioin mökkitien kuoppiin soraa kasasta.

Omistaja kiitteli ja sanoi, että seuraavalla kerralla katsotaan sitä vuokrahintaa uusiksi.

Vierailija
39/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mökillä raataminen on niin erilaista, kuin se toimistossa äheltäminne, että siinä lepää sielu ja vahvistuu ruumis.

Ensinnäkin näet työsi jäljen heti, ja pääset nauttimaaan itse työsi tuloksista. Terveenä ollessani rakastin kasvimaalla  möyrimistä ja miten hyvälle ne itse kasvattamat sadot maistuvatkaan.

Mies tykkää pilkkoa puuta ja rakennella kaikenlaista.

Sitten kun työntäyteisen lomapäivän jäljiltä käy saunassa ja istahtaa kuistille luontoa kuuntelemaan ennen nukkumaan menoa, on varsin tyytyväinen itseensä.

Vierailija
40/74 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä edes omakotitaloissa asujia ja p*rse pystyssä pihan kimpussa raatajia.

Et taida ymmärtää mitään muutakaan.