Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää antako lapsenne katsella niitä kauhuelokuvia

Vierailija
18.05.2023 |

Ei sitä lapsena tajua, mutta traumathan niistä jää. Katsoin 13 vuotiaana sen Ring elokuvan. pelkään vieläkin peilejä ja tyhjiä televisio ruutuja ja olen säikky.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lapsiperheille Tim Burtonin elokuvia, kuten: Painajainen ennen joulua, Corpse Bride, Saksikäsi Edward, Beetlejuice, Frankenweenie, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, Mars Attacks ja Dark Shadows.

Mä katsoin näitä lapsesta tähän päivään asti ja ovat sopivan hauskan kieroja elokuvia.

15 vuotiaille voi jo ainaskin antaa vähän rajumpia kauhuelokuvia katsella.

M30

Vierailija
42/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vässykät ei uskalla katsoa kunnon kauhua missään iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvat ovat vain fiktiota.

Vierailija
44/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suosittelen lapsiperheille Tim Burtonin elokuvia, kuten: Painajainen ennen joulua, Corpse Bride, Saksikäsi Edward, Beetlejuice, Frankenweenie, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, Mars Attacks ja Dark Shadows.

Mä katsoin näitä lapsesta tähän päivään asti ja ovat sopivan hauskan kieroja elokuvia.

M30

Saksikäsi Edward ei ole kauhuelokuva. Enemmänkin fantasiaelokuva.

Vierailija
45/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna katsoa. Lapset 12v ja 14v. Me aikuisetkaan emme katso kauhua.

Vierailija
46/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhu on pimeydestä. Olen valon puolella.

Et ole. Jokaisessa ihmisessä on pimeä puoli. Tosi pimeä. Jos kiellät sen, et ole valon puolella. Vasta kun hyväksyt sen pimeyden, pystyt pysymään valon puolella. Nyt et osaa edes erottaa näitä kahta. 

Vierailija
47/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hei teini mee jo nukkumaan. Henkistä kasvua sulta puuttuu ollaksesi aikuinen.

Vierailija
48/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja mitä sitten?

Mikä on "kunnon kauhua"?

Mä katsoin kauhua ja terroria, sarjamurhaaja-elokuvia ja dollareita todella paljon teininä ja nuorena aikuisena. Musta tuli aika kieroon kasvanut ja olen ollut sittemmin väkivaltaisissa suhteissa, missä sitä todellista kauhua on ollut kun saa piilotella ja paeta oikeasti henkensä edestä.

Nyt 20 vuotta myöhemmin en todellakaan kestä mitään kauhua, mulla on paha ahdistuneisuus, masennus ja ptsd ja kaikenlainen räiskyntä ja terrori tuntuu pahalta sekä psyykkisesti että fyysisesti.

En tajua yhtään, miksi mun pitäisi kauhua katsoa, olen elänyt siinä pitkään itse.

Vierailija
49/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhua näkee ja kokee, kun lähtee pimeän aikaan kaupungille kävelemään. Todennäköisyys päätyä hakatuksi sairaalaan on erittäin suuri. 

Vierailija
50/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauhuelokuvia ei pitäisi katsoa ja näyttää, niin miksi niitä sitten tehdään??

Vierailija
51/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen viisivuotiaan pitäisi nähdä esimerkiksi Hohto.

Vierailija
52/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin salaa Deeb Blue Sea elokuvan pienenä, muistan kun mä sain pelkokohtauksia uimahallissa kun mielikuvitus alko laukkaa et mua jahtaa hai 😂😂😂😂

Vierailija
53/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kaikenlaiset nynnyt pelkää eikä uskalla katsoa kunnollisia kauhuleffoja edes aikuisina. Säälittävä.

Vierailija
54/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö vässykät edes kuka on Peter Bunch? Tai Tohtori Freudstein? Eipä taida tietää.

Vierailija
55/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhua näkee ja kokee, kun lähtee pimeän aikaan kaupungille kävelemään. Todennäköisyys päätyä hakatuksi sairaalaan on erittäin suuri. 

Missä jenkkilässä sä asut?

Vierailija
56/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Missä jenkkilässä sä asut?

Turussa

Vierailija
57/103 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

M30

Saksikäsi Edward ei ole kauhuelokuva. Enemmänkin fantasiaelokuva.

On se ihan tarpeeksi jännittävä lapsille. Ei kaiken tarvitse olla kauhua ollakseen jännitävää. Halloweeniin se hyvin sopii ainaskin lapsille ja miksi ei aikuisillekin.

Eilen multa katosi nettiyhteydet ja nyt vasta pääsin takaisin nettiin. Kummallista.

M30

Vierailija
58/103 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei hätkähdä mistään. Tuntuu että mielikuvitus puuttuu jollain tavalla täysin häneltä. Itse olen hyvinkin arka ja välttelen kauhuelokuvien katsomista. Nuoruuden porukassa katsottiin kuitenkin vaikka mitä leffoja ja oli vaan katsottava kun ei kehdannut porukasta erottua ja sanoa ettei uskalla niitä katsoa. 

Mies aina sanoo että ne on vaan elokuvia jotka ihmiset on tehneet. Eivät sen kummempaa. Ihan oikein sanottu. 

Vierailija
59/103 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä katoin salaa Deeb Blue Sea elokuvan pienenä, muistan kun mä sain pelkokohtauksia uimahallissa kun mielikuvitus alko laukkaa et mua jahtaa hai 😂😂😂😂

Joo kato sen takia mie en käy koskaan uimahalleissa.  

Mä sanoisin että ihmisen pahin uhka on joutua rikosten uhriksi,  sellaisten ihmisten taholta,  jotka eivät ole taviksia,  vaan korkeammalta taholta.

Eivät jää kiinni,  saavat tehdä mitä huvittaa. 

Vierailija
60/103 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset tietävät, että kauhuelokuvista tulee oikeita demoneita asuntoon, jossa niitä katsotaan ja myös katsojat voivat joutua riivatuiksi! Vaarallisia ovat!