Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako lapsenne katsella niitä kauhuelokuvia

Vierailija
18.05.2023 |

Ei sitä lapsena tajua, mutta traumathan niistä jää. Katsoin 13 vuotiaana sen Ring elokuvan. pelkään vieläkin peilejä ja tyhjiä televisio ruutuja ja olen säikky.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan hakea mielenterveyttäsi tukevaa apua.

Vierailija
2/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain manaaja elokuvasta traumat kun katsoin sen 9-vuotiaana. Piti nukkua pitkälle aikuisikään joku pieni valo päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuleffat eivät sovi lapsille. Siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Kuitenkin, mielummin lapsi katsoo pelottavan leffan turvallisesti aikuisten seurassa, kuin salaa yksin/kaverin kanssa.

On myös hyvä jälkikäteen keskustella asiasta, että elokuvat eivät ole todellisia.

Vierailija
4/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut traumoja mistään vaikka kastelin jo alle 10 vuotiaana kaikki parhaaimmat kauhuleffat. Jos et itse kykene erottamaan todellisuutta fantasiasta niin älä projisoi omaa vajavaisuuttasi muihin.

Vierailija
5/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan hakea mielenterveyttäsi tukevaa apua.

Miten liittyi?...

Vierailija
6/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvat eivät sovi aikuisillekaan, vielä vähemmän lapsille.

Vierailija
7/103 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu on pimeydestä. Olen valon puolella.

Vierailija
8/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

katoin ekan kerran kauhuelokuvan 8 vuotiaana, 9 vuotiaasta lähtien oon rakastanut kauhuelokuvia ja rakastan niitten raakuutta, friday the 13th, halloween ja painajainen elm streetillä ehdottomia lemppareita. lapsena olin todella rauhallinen ja ei ikinä tullut painajaisia mistään enkä pelästy minkäänlaisia kauhupeli pelotuksia.

Vierailija
9/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä sain manaaja elokuvasta traumat kun katsoin sen 9-vuotiaana. Piti nukkua pitkälle aikuisikään joku pieni valo päällä.

Mulla ihan sama juttu.

Vierailija
10/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ikärajat peleistä ja leffoista pitää poistaa. Lapsille sopii ihan hyvin kauhuleffat jos halu katsoa lähtee itsestä. Antaa jokaisen katsoa ihan mitä haluaa.

T: Peter Bunch

Vierailija
11/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja, The Omen ja Poltergeist ovat parhainta lastenohjelmaa tietysti. Niitä kannattaa näyttää päivittäin.

Vierailija
12/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhuleffat eivät sovi lapsille. Siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Kuitenkin, mielummin lapsi katsoo pelottavan leffan turvallisesti aikuisten seurassa, kuin salaa yksin/kaverin kanssa.

On myös hyvä jälkikäteen keskustella asiasta, että elokuvat eivät ole todellisia.

Mutta Manaajakin toimii paljon paremmin, kun uskottelee, että pahoja henkiä ja saatanoita on oikeasti olemassa! Ei pidä pilata elokuvan tehoa.

Vierailija
13/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa ihan samaa. Kauhuelokuvat jättivät lapsena ja nuorena teininä aikamoiset traumat.

Vierailija
14/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kauhuelokuvat eivät sovi aikuisillekaan, vielä vähemmän lapsille.

Miten niin eivät sovi? Viisaat psykologithan kertovat, että väkivaltapelien ja kauhuelokuvien avulla voi käsitellä sellaisia tunteita, joita muutoin on vaikea kohdata ja käsitellä.

Vierailija
15/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Voin sanoa ihan samaa. Kauhuelokuvat jättivät lapsena ja nuorena teininä aikamoiset traumat.

Terveeseen lapseen eivät jätä mitään traumoja. Täytyy olla jo valmiiksi jotain häiriötä, jos elokuvista traumoja muka tulee. Nehän ovat vain elokuvia ja loppuvat, kun telkkarista sammuttaa virran.

Vierailija
16/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote: Voin sanoa ihan samaa. Kauhuelokuvat jättivät lapsena ja nuorena teininä aikamoiset traumat.

Terveeseen lapseen eivät jätä mitään traumoja. Täytyy olla jo valmiiksi jotain häiriötä, jos elokuvista traumoja muka tulee. Nehän ovat vain elokuvia ja loppuvat, kun telkkarista sammuttaa virran.

Poltergeist ei lopu, vaikka telkkarin sammuttaa. Sehän vasta lähtee käyntiin, kun telkkarista on virrat pois...

Vierailija
17/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisioruutu on yhdyssana. 

Vierailija
18/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v pojan kans katottiin tämä Saw X tänään. Itseäkin kyllä pelotti aika monta kertaa.

Vierailija
19/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika pullasta rakennettu elämä jos kauhuelokuvat aiheuttavat traumoja.

Vierailija
20/103 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna on hyvin aikaa katsella Manaajaa. Se on hyvä vaihtoehto vaikkapa joulukirkolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi