Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli kolmekymppiset, jotka eivät omista mitään

Vierailija
18.05.2023 |

Näitä on kyllä yllättävän paljon. Ollaan oltu vuosia töissä, mutta silti ei omisteta mitään. Ei useinkaan edes autoa, saati että asuttaisiin omistusasunnossa.
Asutaan vuokraluukussa ja omaisuus on se halpa irtaimisto mitä sattuu olemaan.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista muuta kuin 500e arvoisen auton ja mitä sitten? Olen vapaa lähtemään koska vain minne vain, koska ei ole omistusasuntoa joka jarruttaa, rahaa säästyy vaikka ja kuinka, kun ei tarvitse maksella remonttejakaan. Ei myöskään haittaa jos tulee yt:ssä potkut, kun voin muuttaa koska vain eikä tarvitse jumittaa yhdessä kaupungissa ja toivoa että joku ostaa asunnon. 

Ainiin, eikä omistamattomuus tarkoita varattomuutta. Pelkät käteisvarannot mulla 25k€ ja sit se mitä tileillä ja osakkeissa. 

Vierailija
22/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Itse olen 34-vuotias mies ja tuo yksi selkeistä ongelmista, kun pitäisi löytää kelvollinen nainen. Mitään nämä eivät tosiaan useinkaan omista, vaan omaisuus on kutakuinkin vuokrakämpässä olevat Ikean huonekalut, mikroaaltuuni, imuri ja puhelin. Jos ikää on yli 30 vuotta, niin odottaisin todellakin edes hieman enemmän.

Sä et tienaa tarpeeksi, jos oletat että nainen kustantaa 50% ja haluaa silti seurustella kanssasi. Naisena ei mitään järkeä olla suhteessa, jos mies on tyhjätasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan elämän. Kysyttävää? ;) On mulla myös tietysti huonekaluja, kodinkoneita, sisustuskrääsää, työ, ystäviä, sisäelimet + kaikki muu kehoon kuuluvat osat ja asiat. Vaatteita, pyyhkeitä jne löytyy myös.

Vierailija
24/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Itse olen 34-vuotias mies ja tuo yksi selkeistä ongelmista, kun pitäisi löytää kelvollinen nainen. Mitään nämä eivät tosiaan useinkaan omista, vaan omaisuus on kutakuinkin vuokrakämpässä olevat Ikean huonekalut, mikroaaltuuni, imuri ja puhelin. Jos ikää on yli 30 vuotta, niin odottaisin todellakin edes hieman enemmän.

Sä et tienaa tarpeeksi, jos oletat että nainen kustantaa 50% ja haluaa silti seurustella kanssasi. Naisena ei mitään järkeä olla suhteessa, jos mies on tyhjätasku.

Eli nainen haluaa olla lokki ja hyötyä taloudellisesti miehestä yli 50 prosentin edestä.

Vierailija
25/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä kannattaa yrittää nauttia sellaisenaan. Nyt on luonto parhaimmillaan, kannattaa mennä vaikka ulos kahvikupillisen kanssa, kuunnella linnunlaulua ja ajatella, että minulla on kumminkin asiat ihan suht hyvin. Rahan ja materian puuttumisen takia ei kannata pilata elämäänsä.

Vierailija
26/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei raha ja materiaalit onnelliseksi tee, vaan rakkaus

Toki rakkaus on elään suurin lahja, mutta kyllä raha antaa valinnan vapautta ja mehdollistaa helpomman elämän. Eivät rakkaus ja raha sulje toisiaan pois. Takuulla rakkaudellinen ja myös taloudellisesti runsas elämä on onnellisempaa, kuin joko tai elämäntapa.

Kun ei ole rahaa on vapaus olla valitsematta.

Valitseminen tekee elämästä merkityksellisempää eikä almujen ja toisten sanalemien valintojen mukana ajalehtimista. Tiedän kokemuksesta, koska ei minullakaan ole tällä hetkellä rahaa tai omaisuutta ja käytännössä se tarkoittaa etten myöskään saa valinnanvapautta elämänsuunnan tai ihmissuhteiden suhteen. Jatkuvaa päivä kerraallan elämistä, joka vie mielekkyyden ja ilon elämästä, estää tavoitteiden asettamisen ja pakottaa rajoittamaan valinnat siihen, että pyöräilenkö vai käynkö kävelyllä tänään. Tylsää ja merkityksetöntä elämää.

Vierailija
27/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämästä kannattaa yrittää nauttia sellaisenaan. Nyt on luonto parhaimmillaan, kannattaa mennä vaikka ulos kahvikupillisen kanssa, kuunnella linnunlaulua ja ajatella, että minulla on kumminkin asiat ihan suht hyvin. Rahan ja materian puuttumisen takia ei kannata pilata elämäänsä.

Siinä kohtaa, kun ei ole varaa ostaa edes sitä kahvia, niin on turha tulla kertomaan, että nauti luonnosta tai, että asiat olisivat suht hyvin.

Vierailija
28/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi omistaa asunto. Itse en ainakaan ostaisi kerrostalosta. Et käytännössä kuitenkaan omista kuin asumisoikeuden ja sitten joudut kestämään ärsyttäviä naapureita, maksamaan mahdolliset remontit. Ihan sama vaikka asuu vuokralla, voit aina vaihtaa maisemaa, jos rupeaa liikaa ärsyttämään.

Toisekseen, se ei omaisuus tee välttämättä ihmistä onnelliseksi. Monen omistajan talot on vielä maksamatta pankille eli velalla eletään. Toisaalta vaikuttaa, että mitä enemmän kaikkea omistetaan, niin se aika ja raha kuluu siihen omistuksien hoitoon ja kunnossapitoon.

Vierailija
29/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa, kun ei ole varaa ostaa edes sitä kahvia, niin on turha tulla kertomaan, että nauti luonnosta tai, että asiat olisivat suht hyvin.

No se lienee sitten eri asia. Tässä oli kait kyse siitä kun ei ole kallista omaisuutta; taloa tontteineen, venettä ym.

Vierailija
30/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se lienee sitten eri asia. Tässä oli kait kyse siitä kun ei ole kallista omaisuutta; taloa tontteineen, venettä ym.

No pointti ei ollut kyllä ihan tuo. Pointti oli, ettei monella tunnu olevan edes "perusomaisuutta", vaikka ovat jo vuosia käyneet töissä. Ei edes omaa kerrostalokämppäosaketta tai 10 vuotta vanhaa Škodaa.

Ap

Vierailija
31/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan sieluni, seon paljon nykypäivänä.

Vierailija
32/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki rakkaus on elään suurin lahja, mutta kyllä raha antaa valinnan vapautta ja mehdollistaa helpomman elämän. Eivät rakkaus ja raha sulje toisiaan pois. Takuulla rakkaudellinen ja myös taloudellisesti runsas elämä on onnellisempaa, kuin joko tai elämäntapa.

Tämä. Helpomman elämän saa rahalla, eli tekemällä töitä yli 100h/vko.

Vierailija
33/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen haluaa olla lokki ja hyötyä taloudellisesti miehestä yli 50 prosentin edestä.

Ei se ole lokkeilua. Kerropa mikä järki naisen on olla parisuhteessa, jossa hän maksaa vähintään 50% kaikesta?

Vierailija
34/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan asiat ole hirveän hyvin, ja jos minulla olisi rahaa niin asuisin jossain, missä voisin rauhassa nauttia siitä kahvikupillisestani enkä täällä kirkuvien kakaroiden leikkipaikan vieressä.

Vierailija
35/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista muuta kuin 500e arvoisen auton ja mitä sitten? Olen vapaa lähtemään koska vain minne vain, koska ei ole omistusasuntoa joka jarruttaa, rahaa säästyy vaikka ja kuinka, kun ei tarvitse maksella remonttejakaan. Ei myöskään haittaa jos tulee yt:ssä potkut, kun voin muuttaa koska vain eikä tarvitse jumittaa yhdessä kaupungissa ja toivoa että joku ostaa asunnon. 

Rakastan kaltaisiasi ihmisiä, pusi.

Vierailija
36/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä haet tällä aloituksella ap? Itselläni on kyllä syy siihen, miksi asiat on niinkuin on (kuten kaikilla muillakin).

Vierailija
37/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole lokkeilua. Kerropa mikä järki naisen on olla parisuhteessa, jossa hän maksaa vähintään 50% kaikesta?

Jos nainen haluaa hyötyä taloudellisesti, niin silloinhan se yksin asuminen vasta typerää onkin 😂 Kaiken joutuu maksamaan yksin. Paljon kannattavampaa on elää miehen kanssa esim juurikin 50-50 suuhteessa.

Vierailija
38/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä haet tällä aloituksella ap? Itselläni on kyllä syy siihen, miksi asiat on niinkuin on (kuten kaikilla muillakin).

Tarviiko aloituksilla aina täsmällisesti hakea jotain? Suurin osa aloituksista kun on ihan vain yleismaailmallista pohdintaa.

Vierailija
39/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä saat mukaasi kun kuolet? Jälkikasvu jää tappelemaan omaisuudesta, joten parempi ettei ole mitään.

Kannattaa ollakin kaukaa viisas, eikä hankkia kuin yksi lapsi. Silloin hänen ei tarvitse tapella kuin korkeintaan verottajan kanssa.

Vierailija
40/137 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Helpomman elämän saa rahalla, eli tekemällä töitä yli 100h/vko.

En tarkoittanut yletöntä omaisuutta tai 100 tunnin viikkotyömäärää vaan sitä ettei, joko tai ajattelulle ole perustetta. Taloudellinen turvallisuus on prioriteettilistallani korkealla, johtuen viime vuosien kokemuksista - ei se kuitenkaan tarkoita etteikö rakkaus olisi vielä korkeammalla. Kumpikin ovt mahdollisia, joten näiden kahden vastakkainasettelu on täysin turhaa.

Työskenteletkö yli 14 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä? Eihän sinulla ole aikaa tai mahdollisuutta käyttää hankkimaasi rahaa mihinkään, jos työaajan ulkopuolelle jää alle kahdeksan tuntia vuorokaudessa. Toki ellet nuku, niin mikäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi