Mä en jaksa enää Ihan karmeeta olla ilman ruokaa ja mistään ei saa apua.
Kaikki rahat mennyt sairastamisen takia. Ei ole rahaa ostaa yhtään mitään ruokaa lääkkeiden jälkeen. Ei tälläinen ole ihmisarvoista elämää...
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti hän sitä tarvitsi ja lapsensa vielä enemmän! Sitä en epäile yhtään. Töissä tämä nainen ei käynyt, se tuli viestitellessä selväksi. Yksinhuoltajuus taas ei ole ongelma, olen itsekin ollut yh muutaman vuoden nuorempana.
Tarkoitin sitä että minä pienistä tuloistani annoin hänelle ruokaa jotta hänellä olisi varaa alkoon ja tupakaan - se taas ei tuntunut hyvältä, lähinnä tunsin itseni huijatuksi. Sen röökiaskin hinnalla hän olisi tehnyt tuon ruuan heille 2 päiväksi!
Ymmärrän, varmasti harmitti. Olen itsekin auttanut ihmisiä vähistä rahoistani ja tullut hyväksikäytetyksi. Silti ajattelen, että en halua kyynistyä ja autan voimieni mukaan jatkossakin. Vaan annan vain sen (aikaa tai rahaa tms apua), mitä pystyn antamaan täydestä sydämestäni, menipä sitten tarpeeseen tai haaskuun ja pidän huolen omista rajoistani ja jaksamisestani. Pyrin antamaan ilolla ja en mieti olisiko joku muu ollut asiaa enemmän vailla, vaan että juuri nyt autan just tätä ihmistä just tämän verran ja kiva jos apuni kelpasi. En tiedä osasinko ilmaista asian ymmärrettävästi, minulle itselleni auttaminen helpottui tuon oivalluksen jälkeen. Kun opin rajani ja sen, että en tee yli omien resurssieni.
HP
Vierailija kirjoitti:
Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.
Nuohan hiomioidaan toimeentulotuessa menoina? Maksetaan siis perustoimeentulotuen päälle?
Kela-taksin omavastuuosuus ja sairaalalaskut huomioidaan menona perustoimeentulotuen laskelmassa. Itseasiassa asiakasmaksulain mukaan sairaalalaskut pitäisi hakea vapautushakemuksena suoraan sairaalasta eikä Kelan viimesijaisesta toimeentulotuesta.
Kunnasta voit koittaa harkinnanvaraisena hakea ruokaan maksusitoumuksia, kun ylijäämä pieni. Riippuu sitten miten tulkitsevat ja käsittelevät siellä yksilöhuollollisesti.
vieraskirjaa kirjoitti:
Kela-taksin omavastuuosuus ja sairaalalaskut huomioidaan menona perustoimeentulotuen laskelmassa. Itseasiassa asiakasmaksulain mukaan sairaalalaskut pitäisi hakea vapautushakemuksena suoraan sairaalasta eikä Kelan viimesijaisesta toimeentulotuesta.
Kunnasta voit koittaa harkinnanvaraisena hakea ruokaan maksusitoumuksia, kun ylijäämä pieni. Riippuu sitten miten tulkitsevat ja käsittelevät siellä yksilöhuollollisesti.
Jossain vaiheessa elämääni hain vapautusta, oliko se nyt sairaalamaksusta. Siihen tarvitsi todistuksen Kelasta, että on eläkkeellä ( ja eläkkeen määrä) mutta se ei riittänyt perusteeksi, vaan piti vielä todistaa olevansa yksinhuoltaja jne. En kyllä muista, että miten sen todistin... Byrokraattinen ja jäykkä systeemi.
Olet aivan väärässä.
- "kunnan sossu" ei maksa mitään sairaalalaskuja.
Ainoa mistä niihin kuuluu saada tt-tukea on Kela.
- minähän juuri kerroin kysyneeni paikallisen kotikaupungin Oulun yliopistollisen sairaalan sosiaalityöstä nimenonaan tätä täällä väitettyä eikä sellaista Oyssissaole eikä voi saada. Kysyin perjantaina juuri siksi koska täällä väitettiin niin kuin väitettiinja vastaus oli ettei ainakaan meidän sairaalassamme.
Opettele lukemaan!
Vierailija kirjoitti:
Plikka Oulusta kirjoitti:
Ei ole mitään yleistä ja yhtäläistä "sairaalat peruvat maksut jos olet köyhä".
Sattuneesta syystä kysyin tänään Oyssista tutulta sis työntekijältä. Oyssissa ei sellaista ole.
no ei ne sitä mainostakaan, eikä moni ees tiedä. Ota yhteys sairaalan sosiaalityöntekijään jos ei muuten ala löytymään. Kato kun kunnan sossu ne köyhien laskut maksais joka tapauksessa, niin ei oo järkeä edes laskuttaa. Eli kunta laskuttais vaan itseään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just, nää just on niitä käenpokia jotka ei jaksa pe#settään nostaa sohvalta, Ruokaa saa monista paikoista ilmaiseksi ku vaan JAKSAA edes hakea. Esim, vapaakirkko, pelastusarmeija , seurakunnat ym, ym jakaa ylijäämäruokaa, hae vaikka kauppojen roskiksista. Mutku, mutku sekin pitäis tuoda kotiovelle, ku mä oon niin poikki, niin poikki. NYYH, NYYH .... mut töihinmeno on ihan saat#nan kirous. 0ksettaa.
Ole hyvä: menepäs vaan itse sinne kauppojen rooskiksille penkomaan.
Seurakunnissa on pitkät jonot diakoniaan ja seulonta erittäin tarkkaa. Ei pääse heti. Hakijoita on paljon ja on tiukennettu jakamista. Ja ylijäämäruoka ainakin täällä paikkakunnalla maksullista, samoin seurakunnan ruokailut.
Ylipäätään ilmaiseksi jaettavissa KAIKISSA ruokajonoissa hyvin vähän jaettavaa eikä riitä kaikille hakijoille.
Helsinki ja vastaavat ehkä eri.Ei se avun saaminen mene ihan kuin Stromsössä.
Hei, Olen TÖISSÄ.
Ystäviltä voi kysyä olisiko joutavaa ruokaa antaa , mun yksi kaveri tyhjentää ylimäärästä ruokaa kaapeista kun käyn kylässä koska heillä taipumus ostaa liikaa.
Tämähän on iankaikkisen vanha ketju. Ap on varmaan jo saanut syödäkseen tai vaihtoehtoisesti kuollut nälkään.
Miten minusta tuntuu , että järkevällä taloudenhoidolla työtätekevä ei nää Suomessa nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy käytettyjä alushousuja, silleen saat lisää rahaa
Hitto mä en jaksa tätä ihmistä. Eikö sitä voi blokata täältä?!!!?!?!!
joo. blokatkaa kaikki, jotka ehdottavat rahan tienaamista niin että hiukankin joutuu näkemään vaivaa tai tekemään työtä. ap haluaa tukia ja ilmaista rahaa. ei se halua itse rahojaan tienata.
Miksi meidän veronmaksajien pitäisi auttaa sinua? Mitä hyötyä sinusta on meille?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap voi hyvin! <3
miksi sellaista toivot?
jep ja nyt ruoka ja eläminen on vielä kalliimpaa ja vaikeampaa kuin 2 v sitten
Vierailija kirjoitti:
Tuli hylätty päätös, toimeentulotuen raja ylittyi 15€. Mutta mennyt tosi paljon rahaa sairaalakuluihin, Kela taksiin jne.
Sairastamisen kulut otetaan huomioon toimeentulotuessa? Jos rahat menee sairastamiseen, niin ei voi tulla hylkyä.
Onkohan tämä pelkkä provo.
Onpa vanha aloitus. Ap on varmaan jo terve tai menehtynyt nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastamisen kulut otetaan huomioon toimeentulotuessa? Jos rahat menee sairastamiseen, niin ei voi tulla hylkyä.
Onkohan tämä pelkkä provo.
Tiedä siitä sitten kun aloitus on vuodelta 2023...
Ihan varmasti hän sitä tarvitsi ja lapsensa vielä enemmän! Sitä en epäile yhtään. Töissä tämä nainen ei käynyt, se tuli viestitellessä selväksi. Yksinhuoltajuus taas ei ole ongelma, olen itsekin ollut yh muutaman vuoden nuorempana.
Tarkoitin sitä että minä pienistä tuloistani annoin hänelle ruokaa jotta hänellä olisi varaa alkoon ja tupakaan - se taas ei tuntunut hyvältä, lähinnä tunsin itseni huijatuksi. Sen röökiaskin hinnalla hän olisi tehnyt tuon ruuan heille 2 päiväksi!