Olenko kamala, jos sanon, että vihaan lasten mölinää?
En vaan kestää sitä korkeaa ääntä, joka niistä lähtee. Tarkoitan naapureiden lapsia, joiden vinkumiset kuuluu jatkuvasti seinän läpi.
Kommentit (79)
Itsekin ärsyynnyn lasten huudosta, etenkin kurkku suorana KIRKUMISESTA.
Mietin aina, onkoha lapsen päässä jotain vikaa kun vain kirkuu. 🙄
Itkun ja kiukuttelu kyllä ymmärrän..
Ärsyttää myös ne vanhemmat, jotka huutavat yhtälailla.. Seinän läpi kuuluu hyvin, miten heitäkin lastensa huuto risoo niin, että pinna katkeaa, kuuluu kiroilua ja huutoa, että "ole hiljaa, ole nyt helvetti hiljaa! Lopeta, lopeta, hiljaa!". Sitten lapsen nyyhkytystä.
Olen harkinnut lasua.
Lapset ovat lapsia ja lapsissa on tulevaisuus. Jos noin paljon ärsyttää, se kertoo enemmän sinusta aikuisena. Laittakaa vain alapeukkua..
Asun päiväkodin naapurissa, ennen sieltä kuului normaaleja lasten ääniä, joskus vähän huutoa yms. Nykyään jatkuvaa kiljumista, rääkymistä ja sekopäisen kuuloista mölinää.
En tiedä onko lapset niin muuttuneet vai mitä tämä on. Niinhän ne lastenohjelmatkin on nykyään jatkuvaa möykkää. Nyt on naapurissa asunto myynnissä, pelottaa mikä sirkus siihen muuttaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat lapsia ja lapsissa on tulevaisuus. Jos noin paljon ärsyttää, se kertoo enemmän sinusta aikuisena. Laittakaa vain alapeukkua..
Tosiaan mutta millainen tulevaisuus?
Kaikki pikkulapset pitävät ääntä. Varsinkin pikkuvauvojen itkun ymmärrän hyvin. Jos joku paikka on kipeä tai harmittaa, niin se ilmaistaan itkulla.
Jos kyse on isommista lapsista, niin lapsille voi ihan sanoa, että olkaa hiljempaa. Näin minä sanon omillenikin ja kyllä meidän lapsia saa naapuritkin komentaa, jos pitävät liikaa möykkää. Yleensä kyllä vahdin, etteivät möykkää pihallakaan. Ja komennan itse sujuvasti myös naapureiden lapset. Pitivät siitä tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Itkun ja kiukuttelu kyllä ymmärrän..Ärsyttää myös ne vanhemmat, jotka huutavat yhtälailla.. Seinän läpi kuuluu hyvin, miten heitäkin lastensa huuto risoo niin, että pinna katkeaa, kuuluu kiroilua ja huutoa, että "ole hiljaa, ole nyt helvetti hiljaa! Lopeta, lopeta, hiljaa!". Sitten lapsen nyyhkytystä.
Olen harkinnut lasua.
Olipahan kommentti. Kaikki lapset huutavat. Se on fakta. Ja jokainen vanhempi joutuu komentamaan lastaan ja joutuu korottamaan ääntäänkin. Haluatko, että huuto jatkuu vai että vanhempi opettaa lapselleen, ettei naapureita häiritä. Ei komentaminen ole syy millekään lasulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen jatkuva aivoton rääkyminen on kyllä hirveän rasittavaa ja tulee tunne jostakin apinoista. Normaalit leikinäänet jne eivät.
Että vertaat pikkuisia apinoihin?
Mölyapinat ovat mölyapinoita, lajista riippumatta.
Ennen lapset hoitivat ulkona juoksu ja riehunta leikit. Nyt ne hoidetaan sisällä ja kutsutaan useita lapsia kylään juoksemaan ja huutamaan.
Voi mitä autuutta.
Olkaa vaan iloisia te, jotka ketjussa kerrotte lasten juoksevan ja huutavan ulkona. Voin kertoa että tää nyky meno on syöpää. Tunti tolkulla tum tum, jysk jysk ym. Ja kiljunta päälle.
Kävelin lenkillä arvokkaiden uusien omakotitalojen läheltä. Voi sitä vihaista ilmettä minkä toisen talon mies loi oveltaan naapurin pihalle missä 5 poikaa meuhkasi trampalla. En ostaisi puolella miljoonalla naapuripihan huutoa kaupanpäälle. Asuin itse aiemmin kerrostalossa missä erään naapurin vätysisä totesi "ei meidän tarvitse rajoittaa lapsiamme kotona" (kirkuminen, jatkuva huuto ja jytinä kaikui läpi talon heidän asunnostaan aamusta iltaan kun eivät käyneet edes vapaapäivinä koskaan ulkona). Lapset osaavat käyttäytyä kyllä hienosti jos siihen annetaan malli.
Vierailija kirjoitti:
Itkun ja kiukuttelu kyllä ymmärrän..Ärsyttää myös ne vanhemmat, jotka huutavat yhtälailla.. Seinän läpi kuuluu hyvin, miten heitäkin lastensa huuto risoo niin, että pinna katkeaa, kuuluu kiroilua ja huutoa, että "ole hiljaa, ole nyt helvetti hiljaa! Lopeta, lopeta, hiljaa!". Sitten lapsen nyyhkytystä.
Olen harkinnut lasua.
Juuri sinun kaltaisten ihmisten vuoksi lapset karjuvat. Vanhemmat eivät uskalla komentaa, kun heti joku heiluttelee lasu-korttia. Sinun pitäisi riemuita, että vanhemmat kasvattavat lapsiaan. Ja jos ovat jo isompia lapsia, esim. koululaisia, voit ihan hyvin sanoa lapselle itselleen suoraan, että karjuntasi kuuluu meille asti. Kyllä sen ikäinen jo ymmärtää olla jatkossa hiljempaa.
Enemmän vi tuttaa aikuisten mölinä ja örvellys. Lapset kuitenkin vasta opettelee tapoja. Ja ei, en minäkään pidä päättömästä riehumisesta ja omat lapset osaa käyttäytyä. Paremmin kuin moni aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin lenkillä arvokkaiden uusien omakotitalojen läheltä. Voi sitä vihaista ilmettä minkä toisen talon mies loi oveltaan naapurin pihalle missä 5 poikaa meuhkasi trampalla. En ostaisi puolella miljoonalla naapuripihan huutoa kaupanpäälle. Asuin itse aiemmin kerrostalossa missä erään naapurin vätysisä totesi "ei meidän tarvitse rajoittaa lapsiamme kotona" (kirkuminen, jatkuva huuto ja jytinä kaikui läpi talon heidän asunnostaan aamusta iltaan kun eivät käyneet edes vapaapäivinä koskaan ulkona). Lapset osaavat käyttäytyä kyllä hienosti jos siihen annetaan malli.
Miksei karjaissut, että olkaa hiljempaa. Nössö mies.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin inhoan, ja ihan vapaaehtoisesti olen hankkinut lapsia. Meillä on aina kielletty turha mölinä ja huutaminen. Jos on pakko saada huutaa, voi mennä vaikka metsään.
Ei sun kaltaiset tarvi lapsia. Eikä pidä hankkia. Lapsille kuuluu välillä huutamiset ym voiko sanoa, että käytös kuuluu lajityypilliseen käyttäytymiseen.
Monissa leikeissä syntyy kovia ääniä. Pihaleikeissä ym. Joten jos lasten äänet ärsyttävät ja rasittaa paras kun ei hanki lapsia. Eikö se ole selvää?
Vierailija kirjoitti:
En puhuisi mölinästä jos lapset leikkivät pihalla. Maailma nyt on vaan sellainen paikka että aina jotain joutuu sietämään ja lasten äänet eivät minusta ole sietämättömiä.
Suuren lapsi-inhon keskellä tahtoo unohtua että me kaikki ollaan joskus oltu niitä metelöiviä kersoja. Silloin kaiketi inhosit itseäsi, kerro lisää?
Vielä viime vuosisadalla lapsia kasvatettiin, ei ollut näitä minäminäminälapsia. Olen syntynyt 60-luvulla, omat lapseni 90-luvulla. Silloin lapset kasvatettiin noudattamaan käyttäytymissääntöjä.
Poikkeuksena normilapsiin esim. kehitysvammaiset ja kaikki nämä adhd yms. (joita tuntuu nykyisin löytyvän todella paljon).
Ed. kysymykseen: En inhoa itseäni, en lapsiani enkä lapsenlapsiani. Hyvä kasvatus ja koulutustaso periytyy.
Eihän nykylapset edes samalla tavalla juokse ja leiki pihoilla kuin meidän sukupolvemme (olen 41). Hiljaisia ovat pihat verrattuna aikaisempaan.
Me olimme varmaan sellainen kauhea kirkuva ja mölyävä lauma aamusta iltaan, kun leikimme isolla lapsilaumalla pihoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhuisi mölinästä jos lapset leikkivät pihalla. Maailma nyt on vaan sellainen paikka että aina jotain joutuu sietämään ja lasten äänet eivät minusta ole sietämättömiä.
Suuren lapsi-inhon keskellä tahtoo unohtua että me kaikki ollaan joskus oltu niitä metelöiviä kersoja. Silloin kaiketi inhosit itseäsi, kerro lisää?
Vielä viime vuosisadalla lapsia kasvatettiin, ei ollut näitä minäminäminälapsia. Olen syntynyt 60-luvulla, omat lapseni 90-luvulla. Silloin lapset kasvatettiin noudattamaan käyttäytymissääntöjä.
Poikkeuksena normilapsiin esim. kehitysvammaiset ja kaikki nämä adhd yms. (joita tuntuu nykyisin löytyvän todella paljon).
Ed. kysymykseen: En inhoa itseäni, en lapsiani enkä lapsenlapsiani. Hyvä kasvatus ja koulutustaso periytyy.
Kaikkina aikoina lapset ovat huutaneet ja kiljuneet mm pihaleikeissä ja peleissä. Menkääpä joskus jonkin koulun lähelle kun lapset ovat välitunnilla niin kuulette. Kyllä se melu ja huuto kuuluu olennaisesti normaaliin elämään lapsilla. Sama kuin kieltäisi kanoja kuopimasta, niin oleellisesti äänekkäät leikit ja pelit kuuluvat lasten elämään.
Mulla asuu rapussa jonkin verran lapsia jotka leikkivät tuolla rapussa, juoksevat portaita eestaas ja kirkuvat, paiskovat ovia, jne... ihanan kuuloista. TUMTUMTUMTUM ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ-ÄÄÄIÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, siis vaan kiljutaan niin kovaa kuin kurkusta lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, joka vihaa pieniä lapsia, ei voi olla läpeensä paha.
- Groucho Marx
Mä rupesin juuri tykkäämään Grouchosta entistä enemmän.
Se onkin täysin eri asia kuin huutaa minuuttikaupalla KRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIÌIIII!!!!