Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kamala, jos sanon, että vihaan lasten mölinää?

Vierailija
18.05.2023 |

En vaan kestää sitä korkeaa ääntä, joka niistä lähtee. Tarkoitan naapureiden lapsia, joiden vinkumiset kuuluu jatkuvasti seinän läpi.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on sietää kun sitä ei voi estääkään. Onneksi voi käyttää suojaimia tai kuunnella vaikka äänikirjaa kuulokkeilla jos alkaa ahdistamaan. Tai voi lähteä kävelylle. 

Vierailija
42/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa siitä tykkäisi, mutta kun olen ollut pieni olen kirkunut ja mölissyt samalla tavalla.... 😄

Et ole. Nykyään kiljutaan suoraa huutoa ilman mitään syytä. Tällaista ei ollut vielä esim 10 vuotta sitten, nykyään ei kai saa lapsia kieltää kirkumasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan kaikkea mitä vauvoista teineihin asti edustavat. Niitten ulkonäköä, ääntä ja ajattelu tapoja.

Rehellistä puhetta. Tämä kansa on todella ansainnut kuolla sukupuuttoon. Suurin osa ihmisistä täällä on vihannut lapsia aina, ja ikäluokat pienetyivät huomattavasti heti, kun ehkäisyvälineitä tuli saataville.

Vierailija
44/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat söpöjä JOSKUS mutta oli kamalaa jaksaa lapsen meluamista päivittäin.

Vierailija
45/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan kamalaa entinen mölisevä lapsi ja nykyinen valittava aikuinen.

Häpeä!

Sinusta tulee varmaan aivan kamala ja sietämätön vanhus.

Vierailija
46/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. Eivät vanhemmatkaan useinkaan pidä toisten lapsista.

Useimmat vanhemmatkaan eivät pidä lasten mölinästä, totta. Eivät edes omiensa aikaansaamasta metakasta. Minä en ainakaan. Enempi toki inhoan vieraitten lasten aiheuttamaa melua.

Tämä ei vaikuta pitävän paikkaansa sen perusteella, miten naapurit antaa aina kakaroidensa mölytä.

Siksi ne laittaa ne päiväksi pihalle huutamaan, muiden kiusaksi.

Kyllä ne ihan tuolla sisällä seinän takana riehuvat.

Vierailija
47/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mölinäkeskusteluun lisäkysymys: miksi jotkut viisikymppiset ja vanhemmat suomalaismiehet silleen mölähtävät vastauksen, kun niiltä kysyy jotain?

Vierailija
48/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa siitä tykkäisi, mutta kun olen ollut pieni olen kirkunut ja mölissyt samalla tavalla.... 😄

Et ole. Nykyään kiljutaan suoraa huutoa ilman mitään syytä. Tällaista ei ollut vielä esim 10 vuotta sitten, nykyään ei kai saa lapsia kieltää kirkumasta.

Aina se on niin mennyt, että lapset itkee, nauraa, kiljuu ja meluaa. Nuoret rikkoo sääntöjä. Aikuiset kauhistelee ja valittaa. Ja etenkin vanhukset.

Antiikin ajoista asti löytyy näitä kauhistelevia ja valittavia kirjoituksia.

Vierailija
49/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika meteli ja kiljunta oli 50 ja 60 luvuilla kerrostalojen pihoissa kun kymmenet lapset pelasivat ja leikkivät ulkona. Äidit kilju ikkunoista niin että piha raikui, että olkaa hiljenpää.

Aika kultaa muistot.

Vierailija
50/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ap on aikoinaan ollut mölisevä lapsi. Eikö yhtään hävetä.

Vierailija
51/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin oli jotain käytöstapoa. Ei taatusti annettu huutaa ja kiljua kun esim. kuljettiin porraskäytävässä. Nykyään ei yhtään yritetä hillitä.

Meillä on kuukauden vanha koliikkivauva, josta kyllä ääntä lähtee, kun vatsanväänteet kiusaavat. Mitenhän me saataisiin vauva hiljennettyä? Neuvoja?

Vierailija
52/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin inhoan, ja ihan vapaaehtoisesti olen hankkinut lapsia. Meillä on aina kielletty turha mölinä ja huutaminen. Jos on pakko saada huutaa, voi mennä vaikka metsään.

Mitä on pikkulasten turha hihkuminen leikkien pyörteissä? Meillä lapset saavat pitää lasten tapaan ääntä. Minua sen sijaan kiukuttaa alakerran aikuisen pariskunnan viikonlopun julmettu ja kiroileva riitely.

Vierailija
53/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odottelin, että naapurin vauva kasvaisi vähän ja parkuminen vähenisi. No nyt se on vähentynyt, mutta se jokellushuuto onkin vielä hirveämpi ääni, ja sitä kuuluu ihan koko ajan.

Pikkuiset opettelevat jokeltemalla kommunikoimaan, eivät he vielä ymmärrä ääntensä voimakkuuden säätelyä. Sulla on vain yksi vaihtoehto: muuta pois ja valitse mummojen valtaama taloyhtiö. Joskin muorit kälättävät pihalla niin, että oksat pois.

Vierailija
54/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kiljuta, paskapuhetta. Käy joskus ulkomailla, niin näet, että suomalaiset lapset ovat verrattain kuin kirkon penkissä.

Vierailija
55/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen jatkuva aivoton rääkyminen on kyllä hirveän rasittavaa ja tulee tunne jostakin apinoista. Normaalit leikinäänet jne eivät.

Että vertaat pikkuisia apinoihin?

Vierailija
56/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en ymmärrä tuota aivotonta huutamista. Meidän lapsista lähtee ääntä, joka on aika pitkälle sitä että eivät osaa vielä säädellä äänenvoimakkuutta, mutta kerran meille tuli kylään heidän päiväkotikaveri joka huusi suoraa huutoa ihan jatkuvasti vaikka kiellettiin olin lopulta nuo kaksi tuntia ulkona tekemässä pihatöitä kun en kestänyt kuunnella. Tätä lasta on kuulema imetetty 4-vuotiaaksi. Näen tässä jonkun yhteyden: lasten ehdoilla ja niin edelleen.

Vierailija
57/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika meteli ja kiljunta oli 50 ja 60 luvuilla kerrostalojen pihoissa kun kymmenet lapset pelasivat ja leikkivät ulkona. Äidit kilju ikkunoista niin että piha raikui, että olkaa hiljenpää.

Aika kultaa muistot.

Siinä se ero onkin. Ennen käskettiin olla hiljempaa, nykyään annetaan vapaasti kirkua. Ja todellakin kirkua. Ei kiljahdella tai huudahtaa, vaan kirkua täyttä kurkkua.

Vierailija
58/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että olet, tai no riippuu minkä ikäinen olet. Ennen lapsia enemmän hyssyteltiin olemaan hiljempaa, nykyään ne karjuu ja kirkuu täysin palkein ja tauotta.

Vierailija
59/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Taas on kesä tullut ja naapuri on päästänyt rääkyläisen pihalle. Taas kärsitään koko taloyhtiä muutamasta kakarasta koko kesä ja niiden heikkopäisestä huutamisesta.

En ymmärrä, miten täällä natisevat aikuiset kutsuvat lapsia rääkyläisiksi, apinoiksi, kakaroiksi... Vai kutsutteko noin vain toisten lapsia?

Vierailija
60/79 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kultaa muistot.

Juu, kiljuttiin pihalta: "äiti, tuu ikkunaan". Kukaan ei valittanut, joskus äiti huuteli ikkunasta, että "mikä nyt taas on"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi