Olenko kamala, jos sanon, että vihaan lasten mölinää?
En vaan kestää sitä korkeaa ääntä, joka niistä lähtee. Tarkoitan naapureiden lapsia, joiden vinkumiset kuuluu jatkuvasti seinän läpi.
Kommentit (79)
Minäkin inhoan naapurin lasten mölinää ja huutoa.
Mä en jaksa enää rivitalonaapurin lasten möykkää. Nyt niille on hankittu trampoliini. Kiljuvat 3metrin päässä terassistani.
Kirkuminen on just ihanaa. Vapaapäivä kuluu mukavasti sitä kuunnellessa.
Kukapa siitä tykkäisi, mutta kun olen ollut pieni olen kirkunut ja mölissyt samalla tavalla.... 😄
Siinä tapauksessa minäkin olen kamala. Inhoan lasten metelöintiä ja möykkäämistä. Onneksi lapsia ei ole mikään pakko hankkia, tulisin hulluksi päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa siitä tykkäisi, mutta kun olen ollut pieni olen kirkunut ja mölissyt samalla tavalla.... 😄
Kyllä minulla ainakin oli jotain käytöstapoa. Ei taatusti annettu huutaa ja kiljua kun esim. kuljettiin porraskäytävässä. Nykyään ei yhtään yritetä hillitä.
En puhuisi mölinästä jos lapset leikkivät pihalla. Maailma nyt on vaan sellainen paikka että aina jotain joutuu sietämään ja lasten äänet eivät minusta ole sietämättömiä.
Suuren lapsi-inhon keskellä tahtoo unohtua että me kaikki ollaan joskus oltu niitä metelöiviä kersoja. Silloin kaiketi inhosit itseäsi, kerro lisää?
Niin minäkin inhoan, ja ihan vapaaehtoisesti olen hankkinut lapsia. Meillä on aina kielletty turha mölinä ja huutaminen. Jos on pakko saada huutaa, voi mennä vaikka metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin oli jotain käytöstapoa. Ei taatusti annettu huutaa ja kiljua kun esim. kuljettiin porraskäytävässä. Nykyään ei yhtään yritetä hillitä.
Mä olin lapsena 80-luvulla kyllä paljon kylällä enkä pikku rivarin pihassa huutamassa. Leikimme porukalla kavereiden kanssa, pelasimme pelejä. Nykyään nämä pennut huutavat pienen asunnon etupihan trampalla.
Kuinka varhaiskasvattajat kestävät kiljukaulojen huutoa, ilmankos henkilöistä on pula. Koiratkin opetetaan tavoille. Kun bussiin pelmahtaa lauma parin hoitajan kanssa, hyppään heti ulos vaikka myöhästyisin töistä.
Läheisen talon patiot ovat tarhan vieressä, aamu seitsemästä ilta kuuteen kauheaa kirkumista ja illalla saapuvat teinit kaljottelemaan. Mukana soittovehkeet ja mikä koilottava minareetin kutsuhuuto. Joku mummo oli huomauttanut melusta ja siitä alkoikin kauhea kiusanteko, järkyttävää.
Tuo kirkuminen ja huutaminen puolen metrin päässä olevalle kaverille. Jatkuva edestakaisin tömistellen juokseminen. Ylipäätään levoton kohkaaminen, ei se mitään oikeaa leikkiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kirkuminen on just ihanaa. Vapaapäivä kuluu mukavasti sitä kuunnellessa.
Olisitpa ollut meidän kulmilla eilen. Kävelin töistä kotiin ja kuuntelin ensin, että päiväkodin lapset ovat pihalla. Sitten tajusin, että kello oli jo liian paljon. Päiväkoti kiinni. Kiljuminen jatkui ja jatkui. Ilmeisesti kyseessä oli kiljumiskilpailu. Vuorotellen kuului vähän eri sävyssä kimeää kiljumista täysin palkein.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin inhoan, ja ihan vapaaehtoisesti olen hankkinut lapsia. Meillä on aina kielletty turha mölinä ja huutaminen. Jos on pakko saada huutaa, voi mennä vaikka metsään.
jeesusteippi on kätevä moneen tarkoitukseen
Vierailija kirjoitti:
Kuinka varhaiskasvattajat kestävät kiljukaulojen huutoa, ilmankos henkilöistä on pula. Koiratkin opetetaan tavoille. Kun bussiin pelmahtaa lauma parin hoitajan kanssa, hyppään heti ulos vaikka myöhästyisin töistä.
Läheisen talon patiot ovat tarhan vieressä, aamu seitsemästä ilta kuuteen kauheaa kirkumista ja illalla saapuvat teinit kaljottelemaan. Mukana soittovehkeet ja mikä koilottava minareetin kutsuhuuto. Joku mummo oli huomauttanut melusta ja siitä alkoikin kauhea kiusanteko, järkyttävää.
Miksi luulet, että vastamelukuulokkeet on nykyään niin suosittuja...
En kestä minäkään. Nautin hiljaisuudesta.
On olemassa normaalia lasten leikkimisen ääntä, eikä sen tarvitse olla kovin hiljaistakaan. Sitten on jatkuvaa, aivotonta kiljumista, rääkymistä ja huutamista, joka on joidenkin lasten tapa elää.
Ensimmäinen ei minua häiritse, mutta jälkimmäinen paljonkin. Kun rivarin pihassa talon omat lapset leikkivät nykyisin, äänet ovat tavallisia lasten ääniä. Mutta, jos pihassa on mukana muutama vieras lapsi, kirkuminen kuuluu sisälle, vaikka ovet ja ikkunat ovat kiinni. Nimenomaan ne vieraat lapset ovat äänessä.
Kukaan, joka vihaa pieniä lapsia, ei voi olla läpeensä paha.
- Groucho Marx
En jaksa edes omien lasten mölinää. Eivät kilju, mutta silti lähtee paljon ääntä. Olen usein vastamelukuulokkeet päällä. En tajunnut olevani allerginen mölylle ennen kuin sain lapsia.
En tiedä, mikä koululaisten ulkoilupäivä tänään Helatorstaina on, mutta ovat nyt möliseet aamusta asti tuossa takapihalla.
Muutamaan puuhun on lätkitty jokin paperi ja siinä ovat laumoittain meluamassa.
Et. Eivät vanhemmatkaan useinkaan pidä toisten lapsista.