Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitosen oppilaasta oikeustieteelliseen

Vierailija
18.05.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009586584.html

Ehkä olen ikävä ihminen, mutta mielestäni tällaisissa "onnistumistarinoissa" ei ole mitään ihanaa eikä ihailtavaa.
Yleensä siitä että jo peruskoulu sujuu kehnosti (ilman että taustalla on oppimisvaikeuksia, terv. syitä, täydellistä yrityksen puutetta tms.) kannattaa vetää johtopäätös ettei yliopistoon ole asiaa, varsinkaan noin vaativalle alalle.
Eivätkä sen nuorelle kertovat ole lannistajia vaan realisteja, jotka yrittävät ohjata tätä paremmin hänen kykyjään vastaaviin jatko-opintoihin.
Todella vaikea uskoa että tähänastiset opinnot ovat sujuneet hyvin eikä mikään ole tuottanut suurempia vaikeuksia, kuten hän kertoo.
Minkä tasoinen juristi hänestä tulee, jos ikinä valmistuu?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti luonteen ja persoonan eikä todistuksen perusteella. Lakimies tarvitsee paljon sellaisia ominaisuuksia mitä ei voi kirjoista opiskelemalla saavuttaa riippuen tietysti siitäkin mihin osa-alueelle lakimiesurallaan aikoo suuntautua. Jos tuntee itse paloa alalle mitä opiskelee se auttaa paljon opiskeluista selviämisessä. Lukio-opinnot eivät ole rakettitiedettä ja näitä opintoja voi paikata myöhemmin jos tarvis vaatii.

Vierailija
22/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoiselle tokan luokan opettaja sanoi, että hän ei osaa matikkaa ja tunki tytön tukiopetukseen vastustuksestamme huolimatta.

Esikoinen kirjoitti pitkästä matikasta ällän vaivatta ja opiskelee nyt matemaattisia aineita yliopistossa.

Ei ne opettajat aina mitään tiedä. Luulen että lapsi vain kyseli opettajalle itselleen liian vaikeita asioita, eikä tämä edes tajunnut, että hän siinä tyhmä oli, eikä lapsi.

Hienoa. Mutta tuossa artikkelin tapauksessa koulu on sujunut kokonaisuudessaan kehnosti.

Artikkeli kertoo siitä, miten opettajat voivat arvioidessaan olla vain väärässä, ja jopa musertaa opiskeluhalut.

Samaa tekevät opot, monet myös todella rasistisin perustein. Kaikki ruskeat tytöt on heille tulevia lähihoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole katkera, mutta kuitenkin......."🙊🙈

Vierailija
24/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa ihailtavaa. Suomalainen sisu taustalla.

Aivan kuin aikoinaan esimieheni, kemisti joka väitteli myös tohtoriksi. Hän oli pojankloppina omien sanojensa mukaan käynyt lukion ns vasemmalla kädellä ja todistuksessa pääosin vitosia.

Päätti sitten ryhdistäytyä ja pääsi lukemaan kemiaa.

Entäpä nuori mies joka oli ammattikoulussa? Uutinen oli muutama vuosi sitten kun ko amisopiskelija pääsi lääkikseen. Hän luki ja luki ja pääsi minkä oli laittanut tavoitteekseen.

Vierailija
25/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoiselle tokan luokan opettaja sanoi, että hän ei osaa matikkaa ja tunki tytön tukiopetukseen vastustuksestamme huolimatta.

Esikoinen kirjoitti pitkästä matikasta ällän vaivatta ja opiskelee nyt matemaattisia aineita yliopistossa.

Ei ne opettajat aina mitään tiedä. Luulen että lapsi vain kyseli opettajalle itselleen liian vaikeita asioita, eikä tämä edes tajunnut, että hän siinä tyhmä oli, eikä lapsi.

Tarkoitatko sitä, että tokaluokkalainen esitti kysymyksiä, jotka olivat liian vaikeita matematiikkaa maisteriksi asti opiskelleelle opettajalle?

Vierailija
26/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, että tokaluokkalainen esitti kysymyksiä, jotka olivat liian vaikeita matematiikkaa maisteriksi asti opiskelleelle opettajalle?

Tokan luokan opettajathan eivät ole aineenopettajia, vaan luokanopettajia. Kaikki ei ole edes sitä, vaan siellä voi olla ihan vaan rehtorin serkun tyttö pitämässä välivuotta tai musiikinopettajan vaimo, joka kuuluu piireihin.

Mun lapsella oli alakoulussa luokanopettaja, joka oli vallan ihana, mutta joka ei osannut esimerkiksi äidinkielen kielioppia ollenkaan. Kaikki piti tarkistaa, kokeissakin oli vielä väärää tietoa, kirjoitelmat korjattu aina väärin, Wilma-viestit ihan hirveätä katsottavaa, kun kaikki yhdyssanat oli väärin, pilkut puuttui, kielet kirjoitettiin Isolla jne.

Vierailija
27/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokaluokan opettaja tuskin on matematiikkaa maisteriksi saakka opiskellut. Perus luokanopettaja voi olla asiantuntija lähinnä pedagogisissa jutuissa, ei yleensä missään tietyssä aineessa. Varsinkaan ala-asteella, lukiossa alkaa sitten olemaan jo erikseen tiettyyn aineeseen keskittyneitä opettajia joilla voi jo olla parempi osaaminen siitä omasta alueestaan.

Vierailija
28/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäselväksi jäi, miksi Sade sai niin huonoja numeroita. Toivottavasti kukaan koululainen ei saa päähänsä, että kun kerran Sadekin pääsi yliopistoon panematta yläasteella tikkua ristiin, ei muidenkaan tarvitse. Hänellä nimittäin on ollut tuuria monella tavalla.

Sade on ensimmäisen vuosikurssin loppupäässä. Tehtäköön uusi lehtijuttu, kun perusopinnot on suoritettu ja varsinainen opiskelu alkaa.

Onpa muuten aika ikävän sävyinen kirjoitus: sairaanhoitajan yms. ammatteja katsellaan nenänvartta pitkin ja yhteiskuntaluokastakin vähän kehaistaan.

Vierailija
29/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin yliopisto ja siellä oikeustiede. Olen pahoillani, arvostus lakimiesmaailmassa ei tule olemaan kummoinen.

Vierailija
30/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokaluokan opettaja tuskin on matematiikkaa maisteriksi saakka opiskellut. Perus luokanopettaja voi olla asiantuntija lähinnä pedagogisissa jutuissa, ei yleensä missään tietyssä aineessa. Varsinkaan ala-asteella, lukiossa alkaa sitten olemaan jo erikseen tiettyyn aineeseen keskittyneitä opettajia joilla voi jo olla parempi osaaminen siitä omasta alueestaan.

OK. Nyt olisi kuitenkin kiva kuulla esimerkki niistä kysymyksistä, joilla tokaluokkalainen saa luokaopettajan matikantaidot loppumaan.

Vierailija
31/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli Niinistöllä ja Harry Harkimolla oli huonot todistukset kans jossain vaiheessa koulussa mut ne tsemppas ja kävi oikiksen ja hankenin

Vierailija
32/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin yliopisto ja siellä oikeustiede. Olen pahoillani, arvostus lakimiesmaailmassa ei tule olemaan kummoinen.

Kaksi työkaverien lasta valmistui tuolta aikoinaan ja ovat oikein hyvin " sijoittuneet" työelämään. Arvostettuihin asemiin lakimiehinä.

Vierailija
33/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Nyt olisi kuitenkin kiva kuulla esimerkki niistä kysymyksistä, joilla tokaluokkalainen saa luokaopettajan matikantaidot loppumaan.

Vain jotta voisit vänkyttää loputtomiin. Lopeta jo, olet ihan vain väärässä.

Vierailija
34/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviihan pohjos-Suomiki juristinsa. 

Vierailija
35/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin aikoinaan esimieheni, kemisti joka väitteli myös tohtoriksi. Hän oli pojankloppina omien sanojensa mukaan käynyt lukion ns vasemmalla kädellä ja todistuksessa pääosin vitosia.

Entäpä nuori mies joka oli ammattikoulussa? Uutinen oli muutama vuosi sitten kun ko amisopiskelija pääsi lääkikseen. Hän luki ja luki ja pääsi minkä oli laittanut tavoitteekseen.

Tuosta amisoppijasta löytyi juttua. Googlatkaa Sami Salmela.

Ei ole ylioppilas joten hattua pitää nostaa sitkeydestä. Taitaa olla pian lääkäri jos ei jo ole...

Vierailija
36/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seiskalla pressaksi ja pääministeriksi ja kunniatohtoriksi

Koulutetuin presidenttimme taisi olla Urho Kekkonen. Hän oli lakitieteen tohtori. Oikeustieteilijöitä ovat olleet myös Ståhlberg, Ryti, Halonen ja Niinistö.

Vierailija
37/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetuin presidenttimme taisi olla Urho Kekkonen. Hän oli lakitieteen tohtori. Oikeustieteilijöitä ovat olleet myös Ståhlberg, Ryti, Halonen ja Niinistö.

Olihan Manuki tohtori

Vierailija
38/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta amisoppijasta löytyi juttua. Googlatkaa Sami Salmela.

Ei ole ylioppilas joten hattua pitää nostaa sitkeydestä. Taitaa olla pian lääkäri jos ei jo ole...

Katupojasta kirurgiksi: Christer Lybäck.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/09/christer-lyback-katupojasta-ki…

Vierailija
39/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman epäselväksi jäi, miksi Sade sai niin huonoja numeroita. Toivottavasti kukaan koululainen ei saa päähänsä, että kun kerran Sadekin pääsi yliopistoon panematta yläasteella tikkua ristiin, ei muidenkaan tarvitse. Hänellä nimittäin on ollut tuuria monella tavalla.

Sade on ensimmäisen vuosikurssin loppupäässä. Tehtäköön uusi lehtijuttu, kun perusopinnot on suoritettu ja varsinainen opiskelu alkaa.

Onpa muuten aika ikävän sävyinen kirjoitus: sairaanhoitajan yms. ammatteja katsellaan nenänvartta pitkin ja yhteiskuntaluokastakin vähän kehaistaan.

Heikon koulumenestyksen taustalla voi olla mitä tahansa, moni ymmärtää vasta aikuisena irtaannuttuaan lapsuudenkodista ongelmiensa juurisyyt ja se ei välttämättä todellakaan ole vain ja ainoastaan koulukiusaaminen. 

Vierailija
40/97 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan Manuki tohtori

Niin tietysti. Unohtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme