Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V2G autoista

Vierailija
18.05.2023 |

Onko se siis niin että voin ladata auton akun aurinkopaneelien tuottamalla sähköllä ja syöttää sähkön taloon silloin kun paneelit eivät tuota?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Tuota tukevia latureita ei vaan ole oikein järkihintaan saatavilla. Autoista taitaa vain Hyundai tukea v2g tässä vaiheessa. Vw ID autoihin ehkä tulossa päivityksenä.

Tekniikka on siis olemassa, mutta sen yleistyminen on alkanut hitaasti.

Vierailija
2/3 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Luulisi näillekin olevan pian enemmän markkinoita kun paneelitkin on yleistyneet. Jään odottamaan. Sen verran mulle selvisi että tarkkaan ottaen haluan v2h auton. Vehicle to home.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Luulisi näillekin olevan pian enemmän markkinoita kun paneelitkin on yleistyneet. Jään odottamaan. Sen verran mulle selvisi että tarkkaan ottaen haluan v2h auton. Vehicle to home.

Sama homma mulla seurannassa. Ei ole vielä paneeleita, mutta ehkä tulee kun pahin boomi rauhoittuu ja järjestelmien hinnasta ilmat pihisee.

Paneelien kanssa v2g olisi aivan no brainer. Ja jos tekniikkaa on järkihintaan saatavilla niin miksei muutenkin. Pörssihinnan vaihtelut jos on jatkossakin isoja niin ostaa halvalla ja käyttää kalliilla. Mulla on iso ysäritalo suoralla sähköllä niin tuossa olisi pelin paikkoja.