Sanna Marin ja rallienglanti
Kyllä hävetti kuunnella eilen Marinin huonoa englantia. Olisi nyt opetellut edes puheensa kunnolla. EI tuollaiseen paikkaan pidä mennä esiintymään tuolla englannin osaamisella. Ei vaan pidä.
Ero vaikka Alex Stubbin osaamiseen on valtava.
Kommentit (249)
Ei hän englannin taitonsa ansiosta siellä ollutkaan. Hienosti tuli viesti perille ja ymmärretyksi.
Ap tuskin osaa edes rallienglantia puhua, hö hö hö.
Ihan hyvin puhui. Oikein varma esiintyjä.
Hyvä kun muistutit mieleen, että täytyypä laittaa pääministerille onnittelut ja kiitokset hienosta puheesta 😊.
Joo tuntuu et suomalaiset on itse tehnyt tästä englanninpuhumisesta mörön, vaikkei natiiveja englanninkielisiä oikeasti kiinnosta yhtään toisen aksentti, kunhan vain saa selvää.
Kai tää suomalaisten asenne on peruskoulusta lähtösin, kun siellä yritettiin väkisin opetella yläluokan brittienglantia.
Ettet vain olisi ap kateellinen Sanna Marinille siitä, että sai tällaisen tunnustuksen?
Vierailija kirjoitti:
Joo tuntuu et suomalaiset on itse tehnyt tästä englanninpuhumisesta mörön, vaikkei natiiveja englanninkielisiä oikeasti kiinnosta yhtään toisen aksentti, kunhan vain saa selvää.
Kai tää suomalaisten asenne on peruskoulusta lähtösin, kun siellä yritettiin väkisin opetella yläluokan brittienglantia.
Huonoa kansallis itsetuntoa tämä vaan on
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ajatellut noin mutta ei tuo täysin totta ole. Kyllä suomalaiselle aksentille nauretaan. Tai ainakin kerran olen tämän itse todistanut, tosin tämä amerikkalainen joka nauroi kunnolla paljastui täysin pimeäksi tyypiksi. (Rich Campbell)
Tosin tämäkin saattaa vaan johtua siitä että sitä suomalaista aksenttia kuulee harvemmin kuin esim. vaikka intialaista.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettää että suomea edustaa ulkomailla hommastaan skandaaleissa ryvennyt erotettu ex pm ja miehestään eronnut narkomaani kevytkenkäinen feministi kommunisti.
Kävin laittamassa viestisi innoittamana lahjoituksen Naisasialiitto Unionille ja kiitokset tärkeästä työstä 😊.
Kyllä hävetti, kun Stubb oli pääministeri. Ainoa mitä osasi oli englannin ääntäminen, puheet muuten sitä itseään.
Taas suomalaiset ovat häpeämässä itseään ja toisia heidän puolestaan.
Mikä ihme siinä on että aina hävetään?
Häpeätkö ap myös latinoja jotka puhuvat englantia omalla korostuksellaan?
Ranskalaiset osaavat englantia vieraskielenään puhua kaikkein parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Röyhkeää ja narsistista kerätä kaikki pisteet itselle. On nostanut, tietenkin perskärpästensä avulla, itsensä jalustalle. Nyt on kiva patsastella ja olla palvottu jumalatar. Väliäkö sillä, että suuri osa oman maan ihmisistä voi todella huonosti. Mutta narsistille gloria ja sädekehä on elämän tärkeimpiä asioita.
Olisiko hänen pitänyt siis ottaa joku muu mukaansa pitämään puhetta, vaikka vain hänet oli kutsuttu hänen ansioistaan Suomen pääministerinä? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Hävetti kun katsoin Smartereveryday-kanavaa Youtubesta joka teki jonkun videon Suomessa jossa suomalainen puhui ja piti oikein laittaa siihen teksityksiin sulkuihin että "suomalainen aksentti" :D
Ihan oikeesti nyt!
Siinä sulle englantia!
Vierailija kirjoitti:
Mistä ansioista. :D
Kutsuja on ilmoittanut perusteet.
Ihana tämä internet. Ap, joka luultavasti on amispudokas, pääsee arvostelemaan erinomaista englantia puhuvan pääministerimme ääntämystä. Virheellinen arvostelu tietenkin, mutta sen pääsi esittämään.
Miksi suomalaiset jaksaa vieläkin uskoa, ettei englannissa saisi kuulua mitään aksenttia ja haukkuvat jatkuvasti omaansa ja muiden kielitaitoa? Mä oon asunut nyt kymmenen vuotta USAssa. Täällä kuulee todella monenlaisia aksentteja, eikä kukaan ihmettele niitä. Aksentti kertoo vaan siitä, että osaa englannin lisäksi myös muita kieliä.
Käsittääkseni kielten opiskelun päätarkoitus on, että pystyy kommunikoimaan kyseisellä kielellä. Ei se, pystyykö puheesta kuulemaan, onko kyseinen kieli henkilön äidinkieli vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ansioista. :D
No teeppä itte perässä kun kerran osaat!
Kunnianosoituksia
Valkoisen Ruusun ritarikunta (Suomi, 2022)[142]
Monet ulkomaalaiset mediat ovat myös huomioineet Marinin seuraavasti:
BBC: 100 Women -listaus vuonna 2020.[143]
Forbes: Sijalla 83 Maailman 100 vaikutusvaltaisinta naista -listalla vuonna 2021.[144]
Time: Lehden kansikuvassa numerossa, jossa käsiteltiin 100 vaikutusvaltaista johtajaa maailmalta (engl. Time 100 Next) vuonna 2021.[145]
Marie Claire: Maailman vaikutusvaltaisimmat naiset vuonna 2022.[146]
Bild: ”Maailman coolein pääministeri” vuonna 2022.[147]
New Yorkin yliopisto: kunniatohtori, 2023[148]
Hulluinta tuossa Marin-haukkumisessa on se, että sekä Supon että sen Nato-selvityksen mukaan Suomen naishallituksen haukkuminen someissa on aloitettu, johdettu ja ylläpidetty venäjältä. Eli nuo omasta mielestään isänmaalliset persut tanssivat oikeastinputlerin pillin tahtiin ja putlerin eduksi.
Tyhmä saa olla, mutta ei epäisänmaallinen.
Rallienglannissa ei ole mitään hävettävää. Englanti on vain kieli, jolla kommunikoidaan kansainvälisesti. Kyllä suomalaisenkin aksentti saa kuulua englantia puhuessa.