Onko normaalia, että masennuksen pahimmista vaiheista ei ole minkäänlaista muistikuvaa?
Minulla todettiin keskivaikea masennus noin 3 vuotta sitten. Sen jälkeisestä ajasta en muista oikein mitään. Ihan kuin en olisi ollu tuona aikana edes olemassa. Muistikuvat ovat todella hataria. Onko normaalia?
Kommentit (8)
Jos söit lääkkeitä eli pumppasit itsesi täyteen synteettisiä kemikaaleja niin se on täysin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Jos söit lääkkeitä eli pumppasit itsesi täyteen synteettisiä kemikaaleja niin se on täysin normaalia.
Jos ei lääkitse vaan hortoilee ympäriinsä hoidotta, se on vielä normaalimpaa.
Olit jotenkin väärillä taajuuksilla. Ehkä nyt on tähtien asennot oikeassa kohdissa ja voit paremmin.
Näin.
En tiedä, että onko normaalia, ettet muista mitään, mutta kyllä masennus tavallisesti voi huonontaa muistia, etenkin epänegatiivisten asioiden kohdalla.
Masennuslääkkeillä taas ei ainakaan tietääkseni ole yhteyttä muistiongelmiin, tai sitten ne ovat hyvin harvinaisia sivuoireita, jotka varmaankaan eivät ole normaaleja, ja joista kannattanee mainita ammattilaiselle.
On normaalia. Mulla on vuosia, joista muistan vain sumuisia pätkiä. Ei tietty ole paljoa muistettavaakaan, koska eihän sitä masentuneena jaksanut juuri tehdä mitään.
En tiedä, onko normaalia. Minun elämästäni pyyhkiytyi yli vuosi pois. En ymmärrä mitä tapahtui ja mitä oikein tein tuolloin. Olin kotona, sen tiedän.