Kokemuksia keikkatyöstä
Olen harkinnut siirtyväni tekemään keikkatyötä varhaiskasvatuksessa. Olen ollut alalla jo jonkin aikaa, mutta uupunut, ahdistunut ja ollut sen vuoksi sairaslomalla, joten koen keikkailun turvalliseksi ratkaisuksi tehdä töitä tämän jälkeen. Töitä uskoakseni tulee riittämään ja työvuoroja voisi säädellä tarvittaessa oman jaksamisen mukaan.
Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä keikkatyötä tekeviltä. Paljonko tienaat kuussa keikkailemalla? Hyviä ja huonoja puolia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Keikkatyö on opiskelijoille ja niille, jotka eivät kokoaikatyötä saa. Miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti tehdä keikkatyötä????
MINÄ! En kestänyt sitä kuppikuntaa, en juttuja kahvipöydässä, joten valitsin keikkahomman.
Osan tein työpaikkoihin suoraan, tyyliin kutsuttiin kun tarvittiin, osan tein puoli vuotta-vuosi, osan sijaisena ja olin myös vuorotteluvapaan sijainen.
se oli ok hommaa, sijaistin tutuissa paikoissa.
Palkka oli tavallinen, koska tein pääosin kokoaikaa, en siis hakenut työttömyysrahoja koskaan.
Palkasta osa aina säästöön.
Nyt voi olla huonoa tehdä keikkatyötä, sijaisia ei juuri oteta!
Vierailija kirjoitti:
Keikkatyöläinen on työntekijä jonka työtä ei arvosteta, hän ei pääse vakkareiden kanssa ystäväksi, koet ulkopuolisuuden tunnetta. Sinua voidaan jopa kiusata koska uusi työntekijä on uhka työyhteisölle. Tästä on minulla kokemusta. Olen keikkaillut lyhyissä ja pitemmässä työsuhteissa , alkaan olla turhautunut koska palkan maksu voi viipyä jopa 3 viikkoa. Ansiosidonnaisen päivärahan haku on aina oma episodi. Tähän loppuu henkisesti. Olkaa ennemmin vakkareita kuin heittopusseja. Terv.26 työpaikkaa läpikäynyt konkari
Höpöhöpö! Mulle jäi keikka-ajoilta monta hyvää tuttua, joitten kanssa viestitellään ja tapaillaan!
JOS menet asenteella "olen VAAN keikkalainen" ei sua hyväksytä ja naama rullalla jo aamusta niin ei ihme että katsotaan
karsaasti!
Teen aina työni kuin oisin vakkari, en piiloudu "olen vaan keikkalainen" taakse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- jos unohdat tehdä jotain, vastaat vain viattomana "mulle ei kerrottu että teillä laitoshuoltaja tekee tämän"!
Pidätkö listaa paikoista, joihin olet käyttänyt tätä tekosyytä? Voi olla, ettei mene läpi kovin monta kertaa.
Keikkarina on tärkeintä tehdä joka homma aina vimpan päälle. Tällöin vakkarit kokee sut avuksi ja jatkossa sulle tarjotaan hommia niin paljon kun jaksat tehdä. Sana leviää.
- sotekeikkari
Ethän sinä tee vimpan päälle, jos unohtelet ja puolustelet niitä typerillä valheilla. Miten olisi, jos kerran rehellisesti sanoisit "anteeksi, unohdin"?
Liian vaikeaa, kun olet niin pätevä ja hyvä omassa mielessäsi?
NYT et ymmärtänyt, kaksi eri ihmistä kirjoittaa!
Minusta tuo edellinen kuulosti siltä, että pitäisi todellakin perehdyttää, jos keikkailija ei osaa vaan syyttää toisia valehtelemalla "minulle ei kerrottu".