Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vastaan tällainen testi eli mikä K/B-hetki olet: https://uquiz.com/quiz/EdoHP0/which-bojan-and-jere-moment-are-you
Oma tulos oli Jere riding Bojan (Tavastia 1.0) 😄🥵
Mulle tuli ihan sama! Vaikka olisin ehkä halunnut jonkun suloisemman hetken! Mutta hornyjailin asukkaille näitä varmaan tulee 😅
Mulla tuli taasen hempeämpää eli They are boyfriends, one room, one bed, one cup of tea
Mun kyselyn tulos oli Olympian suukko Tampereella. Onneksi oli ilo olla paikalla sitä todistamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tuolla kiertueella tarvittava porukka taitaa olla isompi kuin me ajatellaankaan. Esim. tekniikka. Tämä näkyi Joksujenkin keikoilla ja esim. lentokenttävideoilla Suomesta lähtiessä siinä oli crew:ta jo toinen autolastillinen. Eli eivät ole ehkä näkyvissä meidän silmillä, mutta tärkeämpiä kiertueella kuin merchin myyjät tai muut sivuhenkilöt.
Jokereilla oli kyllä mukana mielestäni aika minimimäärä porukkaa, olivat karsineet aika tehokkaasti välttämättämiin henkilökuntansa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse bändin lisäksi siellä taisi olla mukana vain Kiki (ääniteknikko), Mark (tuottaja) sekä Dean (valokuvaaja, eikä edes ydinporukkaa). Merchin myyjät olivat keikkapaikan henkilökuntaa (ainakin Tavastialla), ja autokuski taisi olla palkattu Suomesta.
Tähän lisäksi ainakin Primoz.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Tätä itsekkin ihmettelen. Blind Channel oli Puoli seiskassa ja sanoi että Amerikassa keikkapaikat on noin vähän alle Tavastian luokkaa ja Euroopassa sitten yli tuhannen. Joku tuossa K tappiollisessa eu-kiertueessa on kummallista. Joko se ei oikeasti ole tappiollinen (siinä mielessä kuin se yleensä käsitetään) tai sitten joku on sössinyt tai ehkä syy on livenationin.
Ja BC verrattuna JO veti kyllä hyvin väkeä niin Suomessa kuin muuallakin. Kuuluin itse niihin jotka epäilivät sitä Turun 2500.
BC on puhunut paljon siitä, miten kaikki raha mitä Suomessa on tullut, on laitettu ulkomaan kiertueisiin. Ei ole kuulostanut siltä että niistä olis ainakaan alkuun hirveästi jääny käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tässä taas kertaalleen miettinyt, että miten ihmeessä se Käärijän Eurooppa rundi voi olla tappiollinen? Kun miettii, että kyseessä ei ole bändi, jolla olis mukana jäätävä määrä soittokamoja, eikä mukana olevien henkilöiden määräkään mitenkään epänormaalin iso ole, jos mukana on vain ne, joilla oikeasti on joku tehtävä keikalla.
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Tätä itsekkin ihmettelen. Blind Channel oli Puoli seiskassa ja sanoi että Amerikassa keikkapaikat on noin vähän alle Tavastian luokkaa ja Euroopassa sitten yli tuhannen. Joku tuossa K tappiollisessa eu-kiertueessa on kummallista. Joko se ei oikeasti ole tappiollinen (siinä mielessä kuin se yleensä käsitetään) tai sitten joku on sössinyt tai ehkä syy on livenationin.
Ja BC verrattuna JO veti kyllä hyvin väkeä niin Suomessa kuin muuallakin. Kuuluin itse niihin jotka epäilivät sitä Turun 2500.
K antoi kyllä ymmärtää, että jotain oli suunnittelussa mennyt pieleen, mutta ei ole avannut tarkemmin mitä. Epäilen kanssa, että Livenation vetää varmaan välistä ison osan keikkapaikkojen tuotoista.
Voi olla sekin että K peilaa sitä siihen mitä olisi samaan aikaan Suomessa tienannut. Ehkä Euroopan kiertue on plus miinus nolla kun kaikki kulut ja palkat on maksettu ja jos olisi samaan aikaan vetänyt Suomessa niin jotain oli jäänyt käteenkin.
Ei ole plus miinus nolla tilanne, vaan kirjaimellisesti se, että joutuu maksamaan (mitä ikinä kautta maksu meneekään), siitä että lähtee Euroopan kiertueelle.
Ja kysymys kuuluu edelleen, miten se on mahdollista?
Tässä on nyt lueteltu aika paljon syitä, miksi se on mahdollista, mutta tiivistettynä: lentoliput ja majoitus varmaan noin kymmenelle hengelle, keikkapaikkojen vuokrat, alhaiset lipputulot, yllärivierailijat, livenationin oma osuus.. En ihmettele ollenkaan, miten on mahdollista jäädä tappiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tuolla kiertueella tarvittava porukka taitaa olla isompi kuin me ajatellaankaan. Esim. tekniikka. Tämä näkyi Joksujenkin keikoilla ja esim. lentokenttävideoilla Suomesta lähtiessä siinä oli crew:ta jo toinen autolastillinen. Eli eivät ole ehkä näkyvissä meidän silmillä, mutta tärkeämpiä kiertueella kuin merchin myyjät tai muut sivuhenkilöt.
Jokereilla oli kyllä mukana mielestäni aika minimimäärä porukkaa, olivat karsineet aika tehokkaasti välttämättämiin henkilökuntansa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse bändin lisäksi siellä taisi olla mukana vain Kiki (ääniteknikko), Mark (tuottaja) sekä Dean (valokuvaaja, eikä edes ydinporukkaa). Merchin myyjät olivat keikkapaikan henkilökuntaa (ainakin Tavastialla), ja autokuski taisi olla palkattu Suomesta.
Niin olikin! En seuraa häntä, niin unohtui. Eli lavateknikko vielä mukaan. Autokuskista en muuten ole lainkaan varma, saattoi hyvin olla, että tällä porukalla sitten Kiki tai Primoz tai Mark ajoi eikä ollut ulkopuolista kuskia.
Vierailija kirjoitti:
Se lentokenttävideolla näkynyt porukka oli kylläkin toinen bändi, Ocean ate Alaska, jota morjesteltiin krapuloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kyllähän tuolla Euroopassa rundaa moni pienempikin bändi, tuskin kuitenkaan omalla kustannuksella.Lippujen hinnat oli yhtä? vai kahta paikkaa lukuunottamatta luokkaa 20e, siinä jo iso syy. Tähän lisäksi lennot, majoitukset, keikkapaikkojen hinnat yms.
Miinukselle tuossa mennään reippaasti kun lippujen halvat hinnat ja kaikki nuo kulut ottaa huomioon. Montahan henkeä rundille lähdössä, 6+ ainakin varmaan.
Jere, Daltonit (2-3kpl), soundimies, Jesse (roudarina jne yleisenä häärääjänä?), Eve, ehkä Häärijä? sekä varmaan gf vaikka tässä kohtaa en tiedä mitä järkeä kustannusten osalta siinä on.
Voisi siis ajatella että crew voi olla jopa 10 hlöä ja jokaiselle pitää maksaa palkkiot, tilavuokrat, majoitukset, lennot, muu liikkuminen, ruokailut. Kalliiksi tulee enkä tajua miten kukaan voi ajatella että tuosta on taloudellisesti mitään hyötyä.
Miten ihmeessä kellään pienemmällä/oudommalla bändillä on sitten varaa tehdä minkäänlaisia ulkomaan kiertueita?
Mulla on yksi muinaisten teiniaikojen tuttu joka pyörii jonkun (mielestäni aika oudon ja taatusti pienen) metallibändin tuotannossa. Sen facebook päivitysten perusteella näyttää siltä, että niitten eurooppakeikat, pääasiassa kai saksassa ja puolassa, tehdään tosi pienimuotoisesti eikä niistä varmaan kellekään jää käteen kuin hyvää mieltä. Tuo kaverini tekee työkseen noita musajuttuja muillekin artisteille, vaikka toi bändi on selvästi sen sydämen asia, mutta bändiläisillä on varmaan ainakin ajoittain ihan jotain muita töitä. Uskoisin että se ero on just siinä, jos kaikkien asianosaisten täytyy tienata elantonsa vain musiikilla ja keikkahommilla verrattuna siihen että on välillä kaupan kassalla tms. K on vetänyt kesällä niin monta keikkaa että sen crew ei varmastikaan ole ehtinyt tehdä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BC on puhunut paljon siitä, miten kaikki raha mitä Suomessa on tullut, on laitettu ulkomaan kiertueisiin. Ei ole kuulostanut siltä että niistä olis ainakaan alkuun hirveästi jääny käteen.
Edelleen kuitenkin kiertävät suht pieniä paikkoja. Ei se toiminta nyt voi olla vuosikausia tappiollista.
Hauska, kun menin tuon IL:n artikkelin Sloveniasta matkailumaana kautta tutkimaan matkamyyntiä, niin ekana tulee otsikko: "My way of dining with the stars" okei, eli pääsen syömään Jokereiden kanssa, hyvin alkaa. Sitten seuraavaksi huomaan, että sivuston nimi on I feel slovenia, eli nekin fiilistelee siellä, kuten mekin tässä ketjussa, keitähän?
Jne.
IL: https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/d3785e55-68a5-4e44-ae64-4959799bc…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen vanhempi hlö mieshenkilö? Treella oli ainakin tekniikkapöytää hoitelemassa tälläinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan vähän huvituksen ja kauhunsekaisin tuntein K:n euroopparundin välispiikkejä. Sanoi Huomenta Suomessa ettei ollut ajatellut miettiä etukäteen spiikkejään sen enempää niille keikoille kuin kotimaan keikoillekaan. Toisaaltahan se on koko jutun suola ja tekee jokaisesta keikasta ainutlaatuisen, mutta on myös pienoinen uhka miehen suodattamattomuuden tuntien. 😄
Bojanillahan oli NT:lla hyvinkin ennalta mietityt spiikit, jotka toistui melko muuttumattomina jokaisella keikalla, se kieltämättä syö vähän mielenkiintoa.
Tavastia ykkösellä puhui muuten paljon, mitä ei muualla puhunut. 😅
Mitä muuta siis puhui? Löytyykö näitä välispiikkejä jostain tallennettuna? :o
Tässä yksi hetki, joka ei ainakaan toistunut muilla keikoilla (plus perään Dopamin) (n. 0:45)
Keikkapaikkojen henkilöstön ja oman tiimin kiittämiset tuli kyllä muillakin keikoilla Suomessa, slovenialaisten moikkaamiset ei.
Vierailija kirjoitti:
LadySLO: Suunnittelen ensi vuodeksi reissua Sloveniaan. Mikä ajankohta on hyvä, jos lämpötila on noin 20-25 astetta?
Right now it is around 25C during the day (of course colder in the mountains), the nights are already quite chilly though - around 10 C. If this sounds good to you, then end of September, beginning of October.
Also May should be good too, especially if you prefer bright green and everything blooming.
June and September should also be around 25 C, but sometimes it can be hotter. This year June was unusually cold but some years end of June can be 30C.... This year's September has been amazing, dry and warm.
Hope this helps? :)
Jokereilla oli muuten myös oma valoteknikko Suomessa mukana, joten kyllä heilläkin on ihan kiitettävästi ollut porukkaa.
Myydäänkö Käärijän keikkapaikkojen standilla niitä vihreitä korviksia, joissa lukee Käärijä?
Vierailija kirjoitti:
Jokereilla oli muuten myös oma valoteknikko Suomessa mukana, joten kyllä heilläkin on ihan kiitettävästi ollut porukkaa.
Onko tämä valoteknikko sama kuin Primoz? Tai Kiki? Vai vielä joku ylimääräinen henkilö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi pyhis jutut on provoja, syytäkin ilmiantaa
No ei tasan tarkkaan kaikki ole. Mä olin kova teflarifani, mutta se suklaan biisi oikeasti kolahti niin kovaa, että poistin kaiken niiden musan mun soittolistoilta ja alapeukutin bändin, ettei jatkossakaan ikinä kuulisi.
Se biisi on törkee. Ja Pyhis aivan keskenkasvuinen pskiainen. (Tuli muuten mieleen, että Kovis vois aivan hyvin olla sille kirjoitettu)
.
Olen aika hämmästynyt siihen mihin Pyhis on vajonnut. Ei sitä nyt tietenkään tiedä mitä taustalla on, mutta se biisi on aivan todella törkeää ja mauton ja kuulostaa sivullisesta typerältä. Kun tietää mihin kyseinen mies kykenee, niin mitä hemmettiä. 🙈
Enemmän ihmettelen miksi se seksikäs-suklaa on lähtenyt tähän mukaan.
Vaikka Pyhin osuus kuinka kuulostaa dissaavan K:ta niin me ei oikeasti tiedetä mistä se kertoo. Ja SS:n antama haastis sen biisin taustasyistä ei mitenkään viitannut K:hon. Eli en tuomitse ennen kuin tähän tulee oikea varmuus, mutta suhtaudun varauksella.
Kenestä muustakaan ja kaikki tietää mihin ihmiset tuon liittää. Tuskin he tulee ikinä myöntämään kun siitä voisi tulla hankaluuksia.
No mä en ainakaan liitä tuota biisiä Käärijään. Kaikki ei ole yhtä fanaattisia sekopäita kuin tämän ketjun jengi, niin päähän mahtuu muutakin kuin Käärijä. :D
Jaa. Minulta on ihan Käärijää seuraamattoman kysyneet olenko kuullut Pyhiksen uuden kappaleen ja tiedänkö miksi se laulaa Käärijästä tommosia. Kysyneet kun tietäneet, että olen Pyhistä seurannut.
Aivan varmasti, koska onhan Käärijä päivänpolttava keskustelunaihe kaikissa valtakunnan kahvipöydissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Myydäänkö Käärijän keikkapaikkojen standilla niitä vihreitä korviksia, joissa lukee Käärijä?
On ollut myynnissä! Myös ccc versiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä valoteknikko sama kuin Primoz? Tai Kiki? Vai vielä joku ylimääräinen henkilö?
Ei ole heistä kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olikin! En seuraa häntä, niin unohtui. Eli lavateknikko vielä mukaan. Autokuskista en muuten ole lainkaan varma, saattoi hyvin olla, että tällä porukalla sitten Kiki tai Primoz tai Mark ajoi eikä ollut ulkopuolista kuskia.
Kiki (backline/roudaus) ajoi bändin autoa. Muuta crew'ta oli mukana tosiaan Primoz (ääni), Mark (video) ja valosuunnittelija/-teknikko Klemen. Irlannista kuvaamaan tullut Dean matkusti ehkä näiden kyydissä Turkuun asti, en oo varma. Mut Sloveniasta oli vain 9 henkeä: bändi + nää neljä.
Ja kysymys kuuluu edelleen, miten se on mahdollista?