Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jere on liian kiltti faneille.
Jos joku näkee julkisella paikalla häiriköintiä niin käykää ystävällisesti sanomassa että "Hei, eiköhän anneta tässä artistin asioida ihan rauhassa ilman häiriötä" jos Jeren on itse vaikea hätistää pois. Jos vaikka joku tajuaisi, kuinka asiatonta se oma käytös on. Jere ei varmaan pysty itse sanomaan, koska arvostaa faneja eikä halua kusipään leimaa.
Näin aion itse toimia.
Kyllä hän onneksi osaa välillä kieltäytyä yhteiskuvista vapaa-ajalla. Kuulin kaveriltani, kuinka joku oli pyytänyt Jereä yhteiskuvaan yksillä festareilla hänen ollessa siellä ihan Jerenä vaan. Oli kieltäytynyt kohteliaasti ja hyvä niin. :)
Harmi vaan, että aina ei ole kyse siitä, että ihmiset haluaisi vaan yhteiskuvan nopeasti. Mikä sekin on täysin mauton ehdotus ihmisen ollessa vapaa-ajalla.
Sivut ei ole toiminu klo 12.55 jälkeen?
Sanottava loppui kesken 3 kk jälkeen. :D
Eikö täällä taas aamulla ollut ollut jotain poistelua?
Täällä on jotenkin hiljaista :D
Nyt on kyl ihan demoni, demoni...😱
Jutut on kierrätetty jo niin moneen kertaan, että seinä tuli kollektiivisesti vastaan.
Tultiinko siis siihen lopputulokseen, että K jätetään vapaa-ajalla rauhaan ja täällä saamme lätistä rauhassa kumminkin tiettyjä moraalisääntöjä kunnioittaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku näkee julkisella paikalla häiriköintiä niin käykää ystävällisesti sanomassa että "Hei, eiköhän anneta tässä artistin asioida ihan rauhassa ilman häiriötä" jos Jeren on itse vaikea hätistää pois. Jos vaikka joku tajuaisi, kuinka asiatonta se oma käytös on. Jere ei varmaan pysty itse sanomaan, koska arvostaa faneja eikä halua kusipään leimaa.
Näin aion itse toimia.
Itse en kyllä aio puuttua tuntemattoman ihmisen elämään. En olisi niin varma että K tykkää jos joku puuttuu siihen miten faniensa kanssa toimii. Omille tutuille voin sanoa että eipä mennä lähestymään mutta muuten asia ei kuulu muille.
Olen täysin eri mieltä. Kyllä sivullisten toimintaan saa ja joskus pitääkin puuttua, jos siihen on aihetta. Jos nyt vaikka näkisin jossain kaupassa tilanteen, jossa K selkeästi on vapaalla ja on yrittänyt esim. pukeutua huomaamattomasti, ja joku porukka sitten menisi siihen pyörimään ja kuvia ottamaan, niin aivan varmasti menisin jotain niille sanomaan, toki ystävälliseen sävyyn. Mutta tarkoituksena havahduttaa henkilöt arvioimaan omaa käytöstä uudelleen.
Laskeuduttiinko nyt vain odottamaan huomista aktia? Kerätään voimia siihen.
Aloin tarkastella, että kuinka pahasti tämä ketju on hiljennyt ajan myötä ja tulokset olivat ...hämmentäviä. Tuhannen sivun eli 20 000 viestin kirjoittamiseen meni noin kuukausi (vaikka sinä aikana oli Tavastia/Bojanin Suomen-matka!), samoin seuraavan tuhannen sivun.
Viimeisen kuukauden aikana sivuja on kuitenkin kertynyt peräti 1 400, runsaasta poistelusta huolimatta. Toki ensimmäisen kuukauden aikana oli myös niitä muita ketjuja, mutta esim. Plussalla ei välillä kirjoiteltu ollenkaan ja nykyään kirjoitellaan.
Hyvä ottaa nyt täälläkin vähän rauhallisemmin, kun pojat on keikkatauoilla 😊 Vedetään mekin vähän henkeä 😊 Jaksaa sitten taas uusia biisejä, mahdollista J:n Slovenian matkaa, Joksujen Suomen keikkoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aion itse toimia.
Itse en kyllä aio puuttua tuntemattoman ihmisen elämään. En olisi niin varma että K tykkää jos joku puuttuu siihen miten faniensa kanssa toimii. Omille tutuille voin sanoa että eipä mennä lähestymään mutta muuten asia ei kuulu muille.
Olen täysin eri mieltä. Kyllä sivullisten toimintaan saa ja joskus pitääkin puuttua, jos siihen on aihetta. Jos nyt vaikka näkisin jossain kaupassa tilanteen, jossa K selkeästi on vapaalla ja on yrittänyt esim. pukeutua huomaamattomasti, ja joku porukka sitten menisi siihen pyörimään ja kuvia ottamaan, niin aivan varmasti menisin jotain niille sanomaan, toki ystävälliseen sävyyn. Mutta tarkoituksena havahduttaa henkilöt arvioimaan omaa käytöstä uudelleen.
Itse en edelleenkään todellakaan menisi olipa kyse kenestä tahansa julkkiksesta. Kokisin että se on ihan samanlaista puuttumista hänen elämäänsä kuin noiden ns. häiriköiden. Ja enhän minä edes tietäisi häiritseekö se vai ei just sillä hetkellä, se olisi taas sitä ajattelua toisen puolesta. Jokainen tietysti tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aion itse toimia.
Itse en edelleenkään todellakaan menisi olipa kyse kenestä tahansa julkkiksesta. Kokisin että se on ihan samanlaista puuttumista hänen elämäänsä kuin noiden ns. häiriköiden. Ja enhän minä edes tietäisi häiritseekö se vai ei just sillä hetkellä, se olisi taas sitä ajattelua toisen puolesta. Jokainen tietysti tavallaan.
No kun K nimenomaisesti on itse monessa yhteydessä sanonut, että haluaisi olla rauhassa ja jatkuva kuvien pyytely häiritsee, niin ihan siltä pohjalta kyllä menisin puuttumaan. Muiden ei tarvi, mutta minä puuttuisin. Eikä se ole mitään K:n elämään puuttumista, vaan niiden häiriköivien ihmisten käytökseen puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun stadissa ja täällä liikkuu paljon julkkiksia yleisellä paikalla.
Ei stadilaiset yleensä ole edes näkevinään heitä. Eikä muitakaan ihmisiä.
Ne tollottajat ovat junan tuomaa porukkaa.
Ei tapoja, ei hienotunteisuutta.
Käärijä saa kohtapuoliin olla täysin rauhassa.
Aikansa kutakin.Asun pikkukaupungissa ja kaksi kertaa olen onnistunut näkemään täällä oikean julkkiksen kaupassa. Ihan rauhassa saivat olla ainakin sen aikaa mitä sivusilmällä seurasin (enkä seurannut edes tarkoituksella tai tollottanut). Ei ketään kiinnostanut lähestyä että äläpä yleistä. Ihan varmasti myös pk-seutulaiset ovat K ns. häirinneet.
Luulen, että kyse on pikemminkin iästä kuin siitä, missä ihminen asuu. Teinitytöt tekivät leirejä Neumannin kotirapun eteen Dingon huippuvuosina, teinitytöt juoksivat Laurin perässä Rasmuksen kulta-aikoina.
Just oli Hesarissa juttu 57-vuotiaasta Bruce Springsteen -fanista, joka kiertää hänen perässään ympäri maailmaa. Toki hekin käyvät hotellilla, jossa Bruce kulloinkin asuu, mutta kohtaamiset eivät ole hysteeristä panikointia ja häiriköintiä.
Samu Haberilla kärähti pinna 2017, kun saksalaiset aikuiset eukot vuokras huoneistohotellikämpän sen kotitalosta ja kuvaili ikkunoita ja kyttäsi rappukäytävässä.
Julkaisi pitkän somekirjoituksen aiheesta silloin.
No vähän Bn luonnollista kauneutta piristykseksi 💞https://cosmopolitan.metropolitan.si/zvezde/nikoli-ampak-res-nikoli-ne-…
Vierailija kirjoitti:
Mua ylipäätään aina ihmetyttää, että mikä tarve ihmisillä on mennä juttelemaan julkkiksille etenkin, jos nämä ovat selvästi viettämässä vapaa-aikaansa eivätkä työroolissa. Itse en tiedä mitä vaikka just K:lle edes sanoisin jos siihen kaupassa törmäisin, kun mitään kuvia en todellakaan haluaisi. Että hei vaan hei, mites menee, tosi hyviä biisejä sulla? 🤪
Ois kyllä niin kiusallista, kaikille 🙈
Mä en todellakaan menisi, mutta mä voin jollain tavalla ymmärtää tämän. Kun oon itekin haaveillut pitkään vaikka K:n tapaamisesta tai yhteiskuvasta (ja olen käynyt joillakin keikoilla ja toivon, että tulisi joku vielä virallinen meet and greet -tapahtuma, missä hänet voisi todella tavata silloin, kun on töissä) ja sitten se sattuukin just olemaan samassa paikassa kuin mä, niin tulee semmoinen "nyt tai ei koskaan" -fiilis. Mutta tietysti tajuan, että K:lle se on taas varmasti jo häiritsevän arkipäiväistä enkä menisi tekemään niin, vaikka pieni houkutus voisi ollakin.
Enkä kannusta nyt tällä ketään menemään vapaa-ajalla pyytämään kuvia tai juttelemaan enkä itsekään siis tee niin, mutta voin jollain lailla ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aion itse toimia.
No kun K nimenomaisesti on itse monessa yhteydessä sanonut, että haluaisi olla rauhassa ja jatkuva kuvien pyytely häiritsee, niin ihan siltä pohjalta kyllä menisin puuttumaan. Muiden ei tarvi, mutta minä puuttuisin. Eikä se ole mitään K:n elämään puuttumista, vaan niiden häiriköivien ihmisten käytökseen puuttumista.
Niin sitähän se nimenomaan pyysi että ei pyydettäisi niitä kuvia vapaa-ajalla eikä suinkaan sitä että muut randomit alkaisivat puuttua tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ylipäätään aina ihmetyttää, että mikä tarve ihmisillä on mennä juttelemaan julkkiksille etenkin, jos nämä ovat selvästi viettämässä vapaa-aikaansa eivätkä työroolissa. Itse en tiedä mitä vaikka just K:lle edes sanoisin jos siihen kaupassa törmäisin, kun mitään kuvia en todellakaan haluaisi. Että hei vaan hei, mites menee, tosi hyviä biisejä sulla? 🤪
Ois kyllä niin kiusallista, kaikille 🙈
Mä en todellakaan menisi, mutta mä voin jollain tavalla ymmärtää tämän. Kun oon itekin haaveillut pitkään vaikka K:n tapaamisesta tai yhteiskuvasta (ja olen käynyt joillakin keikoilla ja toivon, että tulisi joku vielä virallinen meet and greet -tapahtuma, missä hänet voisi todella tavata silloin, kun on töissä) ja sitten se sattuukin just olemaan samassa paikassa kuin mä, niin tulee semmoinen "nyt tai ei koskaan" -fiilis. Mutta tietysti tajuan, että K:lle se on taas varmasti jo häiritsevän arkipäiväistä enkä menisi tekemään niin, vaikka pieni houkutus voisi ollakin.
Enkä kannusta nyt tällä ketään menemään vapaa-ajalla pyytämään kuvia tai juttelemaan enkä itsekään siis tee niin, mutta voin jollain lailla ymmärtää tämän.
Joo ja siis tuollaiset viralliset meet&greetit, tai jos artisti muuten vaan jää keikkansa jälkeen hengailemaan ja juttelemaan ihmisille, onkin ihan eri asia, kun siinä se konteksti on niin selkeä ja artisti omasta aloitteestaan ns. saatavilla. Muutaman kerran itsekin käynyt tällaisessa tilanteessa pikaisesti kiittämässä hyvästä keikasta, on silloin ihan luontevaa. Mutta tosiaan kaikki tuollaiset huoltoaseman pihat tai kassajonot tai mitkä ikinä, niin juuei.
Tämä galluppi on jo ollut täällä, mutta otetaan uusiksi:
Menisin juttelemaan / pyytämään kuvia K vapaa-ajalla: Ylös
En todellakaan: Alas
Itse en menisi, paitsi toki tervehtisin, jos paikka on sellainen, että kuuluu muutenkin hyviin käytöstapoihin tervehtiä.
Kyllä hän onneksi osaa välillä kieltäytyä yhteiskuvista vapaa-ajalla. Kuulin kaveriltani, kuinka joku oli pyytänyt Jereä yhteiskuvaan yksillä festareilla hänen ollessa siellä ihan Jerenä vaan. Oli kieltäytynyt kohteliaasti ja hyvä niin. :)