Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
29701/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! :)

Toivottavasti päiväsi menee hyvin.

Aloitetaan tämä mukava iltapäivä lyhyellä pätkällä, jonka JO tekee toisen lippuhaasteen:

https://www.tiktok.com/@eirevisionpodcast/video/7249452573084765466

Ja sitten tämä klippi - tämän piti olla Madridissa B:n paidan perusteella - jossa he kaikki ovat kaaosta ja käyttäytyvät kuin heillä kaikilla olisi huono ADHD. Ehkä tämä osoittaa, että JO voi myös olla joskus hieman outoa videoissa, kuten K joskus on. :)

https://www.tiktok.com/@usernotusered/video/7249300764902821147

Kokoukset ohi Minulla on nyt aikaa vastata joihinkin kysymyksiin.

1) Serbialaiselle tytölle: Yritin löytää haastattelun, josta puhuimme eilen, mutta en löytänyt. Löysin sen slovenian kielestä kertovan dokumentin, johon B osallistui. Löydät sen tämän artikkelin lopusta: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/glasba/leta-2210-nobedn-ne- bo-vec-govoru-slovensk-bo-res-ali-slovenscina-izginja/551153#

Haastattelu, jota en vieläkään löydä, on täytynyt olla haastattelu dokumentin julkaisuhetkellä. Toivottavasti nautit siitä joka tapauksessa. :)

Kun etsin tätä, löysin myös tämän - se oli vain päiväshow haastattelu, jonka he tekivät, mutta ajattelin, että haluaisit tallenteen punaisella nenällä. https://fb.watch/lr19oeu8RV/

Löysin myös tämän vanhan kattokonserttitallenteen: https://365.rtvslo.si/arhiv/koncerti-razvedrilni-program/174700048

Nauttia! :)

Vierailija
29702/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärtsän ja Bojtsun halikuvien tykkäjissä 100.000 mennyt nyt rikki 😍💚🖤

Noniin, Böörijä kiinnostaa!

Kärtsälle ja Bojanille yhteinen puutarhaohjelma televisioon. Käärijä voi tehdä myös kummelisketsejä.

Katsojia löytyy!

Matkailuohjelma olisi hyvä kanssa 🙈 B olisi heistä se kulturellimpi ja kielitaitoisempi ja johdattaisi K:ta kulttuurin maailmaan. Jännitettävänä asiana olisi, oppiiko K englantia paremmin ohjelman aikana.

Tuota ohjelmaa voisinkin katsoa😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29703/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) Nauroin niin paljon kommentille, että olen Gregor! :D :D :D Kyllä, sait minut! Olen Gregor ja luin tämän palstan saadakseni muotineuvoja pojille. :D :D :D Eiliset tehtäväni täällä:

- Pyydä B käyttämään tiukkoja housuja - VALMIS

- saada ainakin yksi jäsen pukeutumaan hihattomaan paitaan - VALMIS

- Pyydä Jurea revimään hiuksensa taakse - Epäonnistui

- saada Jan ilmestymään ilman housuja - Epäonnistui, mutta tyytyi EI PAITAA

Miten minä tein? :D :D :D :D

Tosin tosissaan, en ole vielä katsonut koko eilistä keikkaa, vain lyhyitä klippejä ja mielestäni heidän asujensa ja käytöksensä lavalla sopivat tapahtumaan. Kuten joku mainitsi, se oli hyväntekeväisyyskonsertti, jossa oli muita esiintyjiä jne, yleisö oli hyvin sekalaista, pienistä lapsista vanhoihin ihmisiin, oli aikaisempi ilta kuin heidän normaaliaikansa, joten odotin vaatteiden olevan hieman pidättyvämpiä kuin tavallista, mutta pitääksemme asiat vielä hieman JO röyhkeänä, tehdään Janista paitaton! :D :D Ja hän toimitti, eikö niin? :D Näin paljon hänestä kommentteja Twitterissä! Minusta vaatteet (mukaan lukien Jan ilman paitaa) olivat aivan loistavia, ja se vain kertoo minulle, että heillä on takanaan hyvä tiimi, joka osaa työnsä.

Näytti myös siltä, että he menivät sieltä suoraan studioon. Heidän osuutensa jälkeen esittelevä kaveri sanoi myös siitä jotain. Tänään he esiintyvät Arsenalfestillä Serbiassa, perjantain keikka peruttu (ei vieläkään varma miksi), ja sitten heillä on toinen Sloveniassa lauantaina.

Urbanin tarinasta ja rahastosta kiinnostuneille: https://ctnnb1-foundation.org/walking-with-urban/

Vierailija
29704/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tån ketjun idean antaa elää niin, ettei enää "väkisinshippaamista" ja sitten haukkumista ja mitätöintiä, kun shipattava ei enää muovaudu "vanhaan hyvään" shippimuottiun.

Vaan että fiilailtas ihan vaan todellisia artisteja ja mukaan mahtuis aika vapaasti ilmiöt Janin etumuksista mihin sitten ikinä mieli lentää

Vierailija
29705/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdäänköhän JO esiintymässä ensi vuoden UMK:ssa? *Manifestointia*

JO ja Käärijä samalla lavalla, yes!

Vierailija
29706/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3) Tasa-arvo: työ, perhe-elämä jne

Naiset palaavat töihin lasten saamisen jälkeen. Ystävieni, työtovereideni, naapureideni, tuttujeni perusteella minulla on vain yksi naisystävä, joka jäi kotiin. Äitini oli aina töissä, samoin yksi isoäidistäni.

Tein nopean haun ja löysin nämä Slovenian numerot:

89,1 % naisista, joilla on 2 lasta, on työssä.

84,8 % naisista, joilla on yksi lapsi, on työssä.

79,3 % naisista, joilla on 3 lasta, on työssä.

Onko sama Suomessa?

Mielestäni kotona, perhe-elämä ja kotityöt vaihtelevat paljon sukupolvesta toiseen, kun nuorempi sukupolvi on tasa-arvoisempi. Luulen, että erityisesti lastenhoito, kun vauva on pieni, on edelleen pääosin naisten hoitamaa (vaikka miehetkin voivat saada isyysvapaata), mutta esim. ruoanlaitto on usein myös miesten tehtävä, minulla on ollut muutama poikaystävä (ja jotkut miespuoliset ystävät), jotka olivat upeita kokkeja. Ja tietenkään he eivät koskaan päästäneet naista grillinsä lähelle! Minulla on tunne, että tämä on sama Suomessa! :D

(K&B:n grillivideot eivät olleet minulle yllätys :))

Mitä miehiä ja grilliä vaivaa, se tuo jotain primaarista esiin?!?!

Vierailija
29707/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas käärijän Instagram seuraajat tippuneet!

harmi! Yhdessä vaiheessa oli jo tosi lähellä loreenin seuraajamäärää. Nyt loreenin seuraajat yhä lisääntyy.

kyllä voisi käärijän olla hyvä palkata ihan oikea ammattilainen somevastaavaksi.

Mistä ootte saanu päähänne, että instan seuraajamäärä olis vähentyny?

563000-562000=1000 vähemmän seuraajia.

563k näkyy edelleen mulla, eli pysynyt samana.

Just katson ja 562K on.

Vierailija
29708/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shippaajat ja haukkujat taitavat olla eri ihmisiä

Vierailija
29709/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko tån ketjun idean antaa elää niin, ettei enää "väkisinshippaamista" ja sitten haukkumista ja mitätöintiä, kun shipattava ei enää muovaudu "vanhaan hyvään" shippimuottiun.

Vaan että fiilailtas ihan vaan todellisia artisteja ja mukaan mahtuis aika vapaasti ilmiöt Janin etumuksista mihin sitten ikinä mieli lentää

Siis nimenomaan. Uran fiilistelyä. Tapahtuneita asioita. Keikkatallenteita. Uutisia uran ympäriltä. Vaikka Janin etumusta.Kemioiden ihastelua, mutta ei silleen että väkisin leivotaan heterosta homoa ja haukutaan tyttökaveria kun ei sitten omat kuvitelmat vastaakaan todellisuutta.

Vierailija
29710/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tainneet ihan itse antaa aihetta jatkaa shippausta

Vierailija
29711/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä23874 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun odotukset on niin alhaalla niin ehkä tässä tuleekin positiivinen yllätys ja Kärtsä pääsee takoon jotain niistä 70 keikasta. Toi yksityiskeikka Ruotsissa oli varmaan jotain mitä hän halusi. Saa paljon rahaa, suht koht vaivaton😀

Siis ulkomailla.

Manifestoidaan että Kärtsäkin pääsee Ruotsin tv.seen Skansenille kun Lortsukin pääsi😀 Ja kukatie Noa Kirelin kanssa

keikkaileen. Tai muita mielenkiintoisia mahiksia maailmalla.

Tosin aikamoinen kontrasti ois Rautalammien ja takahikiäkiertueen jälkeen 😀

Mikä hinku teillä on nähdä Kärtsä jossain Skansenilla? Eiks se oo vanhemmalle väestölle suunnattu laulutapahtuma? Varmaan nyt kannattaa Kärtsän suunnata ihan muualle kuin Ruotsiin vaihteeksi.

Kyllä Skansenilla on myös lapsia ja nuoria. Aika iso yleisö. Eilen(kin) oli ainakin yksi joku nuorisobändi esiintymässä.

Måneskin oli eri tv-esiintymisessä Ruotsissa kun joku sanoi että olivat Skansenilla. En tiedä mistä tämä oli

Tämä video on Göteborgista Liseberg-huvipuistosta. Siellä kuvataan

Lotta på Liseberg -ohjelmaa, joka on kilpailija Allsång på Skansenille.

Noni. Kärtsy Lotta på Liseberg-ohjelmaan! Lortsu oli jo Skansenilla niin Kärtsy kilpailevaan ohjelmaan!

Vierailija
29712/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shippaajat ja haukkujat taitavat olla eri ihmisiä

No ei sekään ihan ystävällistä ole tehdä tulkintoja että K on ihastunut B:hen vaikka on parisuhteessa

Vierailija
29713/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaan. Uran fiilistelyä. Tapahtuneita asioita. Keikkatallenteita. Uutisia uran ympäriltä. Vaikka Janin etumusta.Kemioiden ihastelua, mutta ei silleen että väkisin leivotaan heterosta homoa ja haukutaan tyttökaveria kun ei sitten omat kuvitelmat vastaakaan todellisuutta.

Kyllä shippaaminen on osa ketjua edelleen, halusit sitä tai et. Ulkopuolisten haukkumiset voi kyllä jättää pois, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
29714/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän epäselvää onko parisuhteessa?

Vierailija
29715/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) B&K I'll leave this in English to make sure the translator doesn't do anything weird.

Of course, I'm just speculating, but I imagine their friendship is still very much alive. I see no reason why I'd think otherwise. I think they just moved it to private so the fan craziness would calm down a little bit and concentrate more on their gigs. I can't think of another reason why B would record K's songs played in Serbia - it must have been to send to K and show him, look, they are playing your music on the other side of Europe!

I've read speculations here that B was disappointed with his visit to Finland because K left him in Helsinki when he went on that other gig. I don't see it that way. I think for B the trip was a mix of business and pleasure. That other gig was more in a small town, in the countryside, right? I think it's perfectly possible that he was invited to go along but just decided to stay and network in Helsinki. He might have been talking to people that helped JO set up gigs not only in Finland but also Sweden and Norway. Remember how these 3 were announced all together, that has never happened before, they usually announce just one country, but this time it was super quick and 3 countries! Also I see B as a very sociable person, I imagine he felt anything but excited to meet new people in Helsinki.

Speaking of K, I am personally a bit confused about some of his videos. Sometimes I think it's funny, sometimes I'm like "Huh?" I also don't know what K's goals are. Is it to make it really big just in Finland and neighbouring countries? Europe?  Who is his target audience in the future? TikTok audience seems to really like his videos, they think it's funny. I don't know if I missed any interviews where he would speak more about his plans. I have noticed that during ESC his videos were more organised, put together. I'm guessing he had a media team with him? I mean, if they sent a sauna to Liverpool with him, they must have sent a media team too, right? So maybe now he doesn't have that team anymore? Not sure. I'm also confused about this "trainee manager" girl that accompanies him. Not sure I understand what her role exactly includes other than driving K around. I read that he actually has a different manager, have we ever seen him? I truly hope for the best for him and I hope he knows how to deal with the stress and has a good team around him.

Vierailija
29716/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadySLO :) kirjoitti:

Naiset palaavat töihin lasten saamisen jälkeen. Ystävieni, työtovereideni, naapureideni, tuttujeni perusteella minulla on vain yksi naisystävä, joka jäi kotiin. Äitini oli aina töissä, samoin yksi isoäidistäni.

Onko sama Suomessa?

Mielestäni kotona, perhe-elämä ja kotityöt vaihtelevat paljon sukupolvesta toiseen, kun nuorempi sukupolvi on tasa-arvoisempi. Luulen, että erityisesti lastenhoito, kun vauva on pieni, on edelleen pääosin naisten hoitamaa (vaikka miehetkin voivat saada isyysvapaata), mutta esim. ruoanlaitto on usein myös miesten tehtävä, minulla on ollut muutama poikaystävä (ja jotkut miespuoliset ystävät), jotka olivat upeita kokkeja. Ja tietenkään he eivät koskaan päästäneet naista grillinsä lähelle! Minulla on tunne, että tämä on sama Suomessa! :D

Mielenkiintoista, kiitos kun kerrot meille näitä.

Vierailija
29717/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, B&K do seem opposites in some ways, but I think they also have a lot in common. Their silly sense of humour, they both have an inner child that's very much alive and kicking. Music, obviously, and being suddenly thrown into a spotlight having to deal with that. I also think they are both "softies", not in a bad way, but quite emotional and affectionate guys. At least how I see them. I think they definitely connected on that. What I noticed about B is that he always seems a bit more reserved when he's in Slovenia, performing or doing interviews. Maybe that's just my imagination but after seeing clips from Croatia, Serbia, Ireland and Finland (let's leave ESC aside as that's a completely different planet), it seems the further from Slovenia he is, the more "out there" and daring and relaxed he is. And then to be on stage together with K in far away from home, in Finland, it was just explosive on top of explosive. Though he clearly loves performing in general, I don't think I've ever seen him literally BEAMING like that. And their performance was just like one of the hottest things I've seen ever seen! Like many others, I needed a few days to recover!!! I'm sure they practised the choreography a bit, but there were a lot of small differences between the first and second performances that make me think a lot of it was just spontaneous and they just rolled with whatever they felt like. I obviously don't know what their feelings or thoughts are, but the chemistry these two have, you can't fake that.  The tension... ayayayay!

Assuming K's gf was there, I also wondered how she felt, and how I'd feel if I was her. Would I want to claw B's eyes out or take both of them home? *cough cough cough* 

What would you do? ;)

(uhhh this was a lot of posts!)

Vierailija
29718/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas käärijän Instagram seuraajat tippuneet!

harmi! Yhdessä vaiheessa oli jo tosi lähellä loreenin seuraajamäärää. Nyt loreenin seuraajat yhä lisääntyy.

kyllä voisi käärijän olla hyvä palkata ihan oikea ammattilainen somevastaavaksi.

Mistä ootte saanu päähänne, että instan seuraajamäärä olis vähentyny?

563000-562000=1000 vähemmän seuraajia.

1000/563K x100 = n. 0.18%. Hui kauheeta. Huomenna tulee varmaan 1000 lisää.

Vähentynyt kuitenkin. Tuo 563 k pysyi samana kauan, uusia ei siis ole tullut pitkään aikaan.

Vierailija
29719/123801 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadySLO :) kirjoitti:

Onko sama Suomessa?

En olisi vielä hetki sitten uskonut, että Slovenia on monessa asiassa Suomen kaltainen😚 Onpa ollut hienoa oppia kaikenlaista itselle aiemmin tuntemattomasta maasta😍

Ketju on lukittu.