Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

28841/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen ,että Jere on symppis höpsö aivan oikeasti ,näinhän hänen läheisensäkin ovat häntä kuvailleet ,mutta tämä aivan jäätävä hypetys on hänelle liikaa .Vaikka toki jokainen artisti haluaa pinnalle ,niin onhan se nyt sellainen elämänmuutos ,että fanit kykkivät pusikossa hänen pihallaan ,ja somessa kaikki katsovat oikeudekseen arvostella milloin mitäkin.Kyllä ,kökköjä ovat nuo postaukset , ja saattavat vähitellen karkottaa faneja ihan oikeasti,ja hän kyllä tarvitsisi apua niiden tekoon nykyisessä asemassaan ,ja olen kyllä huolissani siitä ,saako hän oikeasti hermoromahduksen kaiken keskellä ,koska tosiaan on Jere Vantaalta ,eikä mitä ilmeisimminkään pysty käsittelemään nykytilannetta Antakaa armoa nyt hänelle ,kyllä hän vielä kokoaa itsensä.

Vierailija
28842/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut kiva että K olisi saanut vielä momenttia maailmalla esim esiintyminen Skansen ohjelmassa Ruotsissa, se että pääsisi esiintyyn Noa Kirelin kanssa Israelissa jne. Mun on niin hankala käsittää miksi kaikki keikat oli lyöty lukkoon eikä ulkomaan esiintymisiä tullut kesälle kun hän elää vielä momenttiaan 70:stä keikkapyynnöstä huolimatta ja kaikki keikat on buukattu täyteen Suomessa - miksi? Eikö sitten uskottu parempiin tarjouksiin ja otettiin kaikki mitä irti saa. No Tallinna oli toki mut muuten :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28843/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta, että he ovat venäläisiä?

Vierailija
28844/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hauska kuulla bojanin suulla mikrososiologinen analyysi Jeren/käärijän eri puolista. Mies on kuitenkin Erwing Goffmanninsa lukenut😊

Vierailija
28845/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIREE. Ihmisen viesinnästä suuri osa on non-verbaalista viestintää. Kun henkilö astuu huoneeseen huomaamme helposti ilman ainuttakaan sanaa että saapuuko huoneeseen samalla rento ja hyväntuulinen "ilmapiiri" vai surullinen tai vihainen jne.

K on videoissa huonotuulinen ja kireä. Näistä tulee paga mieli. Kannattaisi ehkä miettiä mistä johtuu, voisiko rauhoittaa elämää? Voiko parisuhde hyvin? Jos tyttis kokee asemansa uhatuksi ja häntä helpottaisi että hänet tuotaisiin julkisuuteen niin eikö näin voitaisi avoimesti toimia? KAIKKI tietävät tyttiksestä ja hänellä itsellään on selvästi tosi kova tarve tulla esiin ja vahvistaa asemaansa..

päättelen tämän siitä että itse olen kolme vuotta tehnyt etätöitä kamera auki ja videopuheluita myös ja mies myös samanaikaisesti ahtaassa asunnossa ja kumpikaan ei ole koskaan viuhahtanut taustalla. Sitä ei vaan "vahingossa" tapahdu.

Mikä mättää Jere? Pysähdy hetkeksi miettimään ja hengitä.

Pysähdy myös itse miettimään sitä, miksi itsellesi tuntemattoman julkisuuden ihmisen analysointi on sinulle niin tärkeää, ja mitä sillä yrität kompensoida.

Miksi sitä ei saisi tehdä? Otapa se vaikka meidän toisenlaisten ihmisten shippausharrastuksena. Jotkut tykkää ruotia suhdekuvioita, toiset taas ihmisen käyttäytymistä ja motiiveja siihen.

T:Eri

Vierailija
28846/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sisustusta kattoo (kultainen peili, kasvi ja kristallinen lamppu katossa) niin selvästi toi on sen tytsyn yksiö. Miksi sen sieltä pitää kuvata jos haluaa tytön pitää piilossa?

Miten niin muka? Jerehän on koulutukseltaan sisustussuunnittelija. Aika varmasti sellaisten kämpät on sisustettu aika lailla noin.

Vierailija
28847/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenvetona useista eri kommenteista voisi kai todeta, että aika moni kokee nyt silleen, että Käärijän storyt tuntuu väkinäisiltä, ja mies itse vaikuttaa väsyneeltä, stressaantuneelta ja turhautuneelta. Näissä havainnoissa on varmasti jotain perää. Kukapa ei olis kuormittunut vastaavassa tilanteessa. Burn out ei välttämättä ole kaukana, mutta toivottavasti ei ajaudu ihan niin pahaan jamaan.

Viisujen aikaan Käärijästä/Jerestä oli näkyvissä joku sellainen rento ja aito puoli, jota nyt emme näe. Samoin tuo puoli oli nähtävissä monissa haastatteluissa vähän viisujen jälkeen, esim. se Mannisen haastis (YleX Featin yt-kanavalla), jossa hän tuntui olevan aidosti omana itsenään läsnä, fiksuna, sympaattisena ja analyyttisena. Tuo puoli hänessä on tosi vetoava, miksei hän pitäisi sitä esillä edelleen?

Mistä se nyt on kuormittunut?! Hiljattain parin viikon pötköttelylomakin ollut. Kun katsoo muita artisteja miten viilettävät paikkakunnalta ja keikalta toiselle vuodesta toiseen vaikka jalka kipsissä ja vetävät keikat joka kerta yhtä kovaa ja kaikkensa antaen niin siihen verrattuna Käärijän vikinä on valittamista turhasta.

Itse hän on osansa valinnut. Eniten turhauttaa varmasti se ettei sitä massia niin helposti sitten tästäkään hommasta tule kuin hän itse toivoi ja että sen eteen tarvitseekin tehdä töitä.

Euroviisupyöritys on kyllä jotain aivan muuta kuin normiartistin tavallinen elämä. Esim. todella vähillä yöunilla on silloin menty, kaikenlaista tapahtumaa ollut ja harjoituksia loputon määrä, ja kova paine niskassa. Ja sitten viisujen jälkeinen hulabaloo, kun kaikki haluaa saada susta palasen. Meille näkyy vain pieni murto-osa siitä kaikesta, mitä Käärijällä on viimeisen puolen vuoden aikana ollut kuormitusta lisäämässä. Eikä kyse ole pelkästään keikkojen määrästä ja fyysistä puolesta, vaan pitkälti myös henkisen kuorman määrästä, mitä yhtäkkinen julkisuus tuo mukanaan henkilölle, joka vielä puoli vuotta sitten oli käytännössä ihan tavis. Hän on ilmeisesti myös persoonana sellainen, joka herkästi ottaa paineita asioista.

Välillä on kyllä ihan mahdoton ymmärtää, miten epäempaattisia jotkut ihmiset on, mutta kyse on varmaan sellaisista henkilöistä, joilla ei itsellä ole koskaan ollut todellista kuormitusta elämässä. Itse olen yhden burniksen läpikäynyt, ja näen Käärijässä nyt huolestuttavasti merkkejä siihen suuntaan.

Kyllähän tuosta hulabaloosta on pitänyt jo palautua ja palata arkeen. Empaattisuus on ok, mutta ei kai nyt sentään pidä kuukausi kaupalla voivotella.

Kyse on artistista, joka on Jerelle kutsumusammatti. Jos ei niin olekaan, kyllähän siihen silloin väsähtää nopeastikin. Silloin meidän empatia ei auta, vaan Käärijän pitää itse funtsia onko tämä nyt sitä mitä haluaa ainakin 5 vuotta painaa, jotta  voi loppuelämänsä pötkötellä ja matkustaa.

Yliempaattisuuteen ei pidä sortua. Suhteellisuudentajua nyt.

Tuota noin... burn outista tai pahasta työuupumuksesta ei todellakaan palauduta millään viikon lomalla, vaan siihen voi mennä kuukausia, joissain tapauksia jopa vuosia, että täysin palautuu. Tämä ei ole yliempaattisuutta vaan faktaa.

Ja kyllä, Käärijä on itse haaveillut menestyksestä artistina, mutta hän ei varmasti ollut varautunut siihen, millä tavalla ja miten yhtäkkisesti se menestys tulee, tai varsinkaan siihen, miten paljon kuormitusta kasautuu muutaman kuukauden ajalle. Kyllä hän varmaan jaksaisi ihan hyvin sellaista ns. normaalia artistielämää ja tiivistä keikkailua jne, mutta hänen pitäisi ensin palautua kunnolla tästä poikkeuksellisesta jaksosta.

Vierailija
28848/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On porukka täällä mustasukkaista 😂

Ei ole. Vaan täällä on nyt kritisoitu tätä tökeröyttä näissä Instavideoissa, yhtenä tekijänä tuo vilahtaminen. Kuitenkin seuraajia ympäri maailmaa yli puoli miljoonaa..

Jospa se on yksi (ihan fiksu) tapa laittaa raamia tälle shippisoopalle. Ja vink vink vihje, että myös se normaali maailma on olemassa - itsenäiset artistit ja heidän musiikkinsa

Tämä.

Pistäisin rahani likoon tän teorian puolesta, että tässä pyritään pitämään realiteetit esillä ja vaikuttamaan käsistä karanneeseen shippitodellisuuteen. Älkää ymmärtäkö väärin, B&J on ihana haaveuni ja rinnakkainen ruusunpunainen todellisuus, joka puhuttelee monia, mutta on kyllä mennyt liian pitkälle joidenkin toivekuvitelmissa ihan pakottamiseen saakka. Olisin edelleen kyllä fiiliksissä, jos nämä tarinan prinssit saisivat toisensa, mutta jos niin ei ole tähtiin kirjoitettu, kelpaa tämä toinenkin todellisuus kaltaiselleni Kärtsä-fanille aivan mainiosti.

No mut miksi pitää leikkiä tämmöstä leikkiä? Eikö voi ihan selvästi joskus aina mainita tyttöystävän haastatteluissa tai stoorissa tai jotain. Ei tietenkään nimeä, mutta on ihan ok kertoa julkisesti, että juu on tyttöystävä olemassa. Miksi sitä pitää muka piilotella ja sitten heittää tuollaisia epäonnistuneita vihjailuja?

Siis Jerehån ei ota millään tavalla kantaa parisuhdestatukseensa. Ei sano kyllä eikä ei.

Miksi se on sinulle niin tärkeää? Teetkö tulevaisuudensuunnitelmia sen varalle, että sinusta tulee Jeren girlfriend?

No ei todellakaan sen takia, mutta kun nämä tökeröt vilahdukset on niiiiiin noloja. Joka kyllä tai ei, mutta tuollainen kissa-hiirileikki ei ole aikuista toimintaa. Haluaako hän tyttiksen pitää poissa julkisuudesta? Sitten pitää, ei vilahtele missään, eikä kikattele videoilla. Haluaako hän tehdä tiettäväksi, että hänellä on tyttöystävä? Silloin antaa sen olla luonnollinen osa elämää, hänellä on tyttöystävä ja se on ihan normaalia. Miksi se muilla artisteilla onnistuu, mutta K tekee siitä näin noloa ja vaikeaa?

Vierailija
28849/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadySLO :) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I wanna know which interview/show is this so so bad😭😭😭 anyone has idea??

https://twitter.com/notkrisgustin/status/1672686008440160256?t=RyqNU5j6…

Löysin sen! Se alkaa noin 13 minuutista. Mutta ei tekstityksiä.

https://365.rtvslo.si/arhiv/v-petek-zvecer/174921929

😭😭😭 Thank you!!💚💚💚

Vierailija
28850/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noiden videoiden tarkoitus on vähentää shippausta, niin onko tarkoitusta pilkata meitä, naureskella? Ollaanko myös maksavina faneina arvokkaita? Miksi olisi niin kamalaa, jos luullaan esim. bi? Miten seksuaalivähemmistöt kokee asian ja säilyykö heidän mielenkiinto?

Vierailija
28851/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I wanna know which interview/show is this so so bad😭😭😭 anyone has idea??

https://twitter.com/notkrisgustin/status/1672686008440160256?t=RyqNU5j6…

Löysin sen! Se alkaa noin 13 minuutista. Mutta ei tekstityksiä.

https://365.rtvslo.si/arhiv/v-petek-zvecer/174921929

😭😭😭 Thank you!!💚💚💚

I hvala puno!!!🤗 I hope that other one where he talked about Slovenian language is also somewhere..Oh can't wait to watch this one!!!

28852/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeren hyvinvoinnista kannetaan täällä huolta. Jotkut puolestaan ihmettelevät, miten ihmeessä mies voi olla ylirasittunut, väsynyt jne. Kyllä muuttokin pakkaamisineen jne vie voimavaroja. Emmekä tiedä, mitä kaikkea Jerellä milloinkin on yksityiselämässään eikä se meille kuulukaan. Voi olla stressaavia asioita. Ja toki keikat ja niihin valmistautuminen sekä matkustaminen vievät energiaa.

Vierailija
28853/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visitor kirjoitti:

Visitor kirjoitti:

Visitor kirjoitti:

Visitor kirjoitti:

incorrigible hypochondriac

What does this mean? Is it somehow related to the elimination of substances from the body, metabolism? This also does not support the idea that Bojan smokes.

Haha, I think that translation is a bit awkward. The interview was in Slovenian, and a fan translated this interview. Bojan has a really interesting way with words so sometimes it's challenging to translate him. I'm not sure myself here but what I think was meant here is that he doesn't take drugs (he says, not even an aspirin even though clearly the interview meant (illegal) drugs because he's worried what effect it'll have ( like a hypochondriac who is worried about the (potentially imaginary) symptoms.)

The translation is a bit strange yes and it explains if B has a funny way with words. Can you explain this a bit more please? Is he eloquent? Incoherent or rather very deep? Complicated? I just love this man, sigh.

Yes, he is very eloquent. He must read a lot, his vocabulary is rich and he uses a lot of symbolism. I have seen him in some interview/TV show where the guests discussed for example the future of the Slovenian language and he was one of the guests.

You can also see his skill in the lyrics he writes, some verses are SO GOOD but unfortunately they get lost in translation!

Two of my favorites are:

from Vse kar veš

"A vse kar vem in kar znam je da ne boli

Ko me tvoj objem zakriva

Kaj je prav me ne bremeni

Ker s tabo svet ne izpodriva me"

Rough translation:

But all I know is that I don't feel any pain, when I'm in your arms (=but he says it in a poetic way, something like, when I'm covered with your embrace)

I'm not burdened by what is right,

Because everything is right when I'm with you. (=but again he says it poetically, something like I don't feel displaced/out of touch, when I'm with you)

from New wave

"Let's make mistakes
Purely from each
Gold is washed
Gold is washed"

Literal translation: Let's make mistakes, out of every mistake, gold is washed away" but this sounds really weird in English, what is meant here is it's okay to make mistakes, you learn with each mistake you make. (the gold is that knowledge that you gain from each mistake you make)

Which interview/tv show?? Is that on youtube maybe? That would be so good to listen to...please😭😭

Anteeksi, mikä haastattelu?

"Yes, he is very eloquent. He must read a lot, his vocabulary is rich and he uses a lot of symbolism. I have seen him in some interview/TV show where the guests discussed for example the future of the Slovenian language and he was one of the guests."

That one.😊 ??🙏

I'll try to find it later tonight. But it doesn't have subtitles, is that still ok?

Vierailija
28854/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenvetona useista eri kommenteista voisi kai todeta, että aika moni kokee nyt silleen, että Käärijän storyt tuntuu väkinäisiltä, ja mies itse vaikuttaa väsyneeltä, stressaantuneelta ja turhautuneelta. Näissä havainnoissa on varmasti jotain perää. Kukapa ei olis kuormittunut vastaavassa tilanteessa. Burn out ei välttämättä ole kaukana, mutta toivottavasti ei ajaudu ihan niin pahaan jamaan.

Viisujen aikaan Käärijästä/Jerestä oli näkyvissä joku sellainen rento ja aito puoli, jota nyt emme näe. Samoin tuo puoli oli nähtävissä monissa haastatteluissa vähän viisujen jälkeen, esim. se Mannisen haastis (YleX Featin yt-kanavalla), jossa hän tuntui olevan aidosti omana itsenään läsnä, fiksuna, sympaattisena ja analyyttisena. Tuo puoli hänessä on tosi vetoava, miksei hän pitäisi sitä esillä edelleen?

Mä en voi ees kuvitella, miten uupunut ja stressaantunut oisin ite pelkästään kaiken sen UMK:n ja euroviisujen ryöpytyksen ja valtavan julkisuuden jälkeen. Siihen päälle kun tulis kesän 40+ keikkaa ja aika tuore suhde niin mä oisin puolikuollut. Ei ihme jos J vaikuttaa erilaiselta kun ennen viisuja. Toivottavasti sais vähän levättyäkin välillä.

Jos se ois ollu tuossa ihan samana muuten, kuin ilman tyttöystävää, niin kukaan ei tässä jeesustelis, miten väsynyt ja erilainen 😆

Vierailija
28855/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä niin totta et vahingossa ei kyllä kukaan lipsahda toisen videoon. Tai sitten otetaan uudestaan koko homma (kyse kuitenkin julkisuuden hlöstä) mut ikävästi näyttää siltä et Jere ei paljon mieti (kunnioita) faneja tai pitää heitä täysin idiootteina. Nyt pitäs alkaa skarpata. Alkaa ärsyttämään.

ainakin huonoon valoon itensä laittaa olis vaikka tyttikselle kuvaan nopsaa ig stroorin et ole sen aikkaa siellä vessassa piilossa sanon sit saat tulla mut  alkaa itelläkin ärsyttää tyttis vilahtaa taustalla

Vierailija
28856/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä kouhotusta jaksa taas vaihteeksi ees lukea. Pitäiskö taas painaa Jania?

Vierailija
28857/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän Jere Sloveniaan jos Bojan haluaa hänet sinne

Vierailija
28858/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIREE. Ihmisen viesinnästä suuri osa on non-verbaalista viestintää. Kun henkilö astuu huoneeseen huomaamme helposti ilman ainuttakaan sanaa että saapuuko huoneeseen samalla rento ja hyväntuulinen "ilmapiiri" vai surullinen tai vihainen jne.

K on videoissa huonotuulinen ja kireä. Näistä tulee paga mieli. Kannattaisi ehkä miettiä mistä johtuu, voisiko rauhoittaa elämää? Voiko parisuhde hyvin? Jos tyttis kokee asemansa uhatuksi ja häntä helpottaisi että hänet tuotaisiin julkisuuteen niin eikö näin voitaisi avoimesti toimia? KAIKKI tietävät tyttiksestä ja hänellä itsellään on selvästi tosi kova tarve tulla esiin ja vahvistaa asemaansa..

päättelen tämän siitä että itse olen kolme vuotta tehnyt etätöitä kamera auki ja videopuheluita myös ja mies myös samanaikaisesti ahtaassa asunnossa ja kumpikaan ei ole koskaan viuhahtanut taustalla. Sitä ei vaan "vahingossa" tapahdu.

Mikä mättää Jere? Pysähdy hetkeksi miettimään ja hengitä.

Pysähdy myös itse miettimään sitä, miksi itsellesi tuntemattoman julkisuuden ihmisen analysointi on sinulle niin tärkeää, ja mitä sillä yrität kompensoida.

Olen äiti ja mulla on itselläni nuori mies vielä täällä kotona. Jere on ihana tyypi ja toivon hänele koko sydämestääni pelkkää hyvää. Välitän siitä että Jere voi hyvin.

Toivottavasti et ole curlingvanhempi etkä tee oman "nuoren miehesi" olemuksesta yhtä pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhtä hatarien vinkkien perusteella, kuin teet erään artistin elåmästä.

Vierailija
28859/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaakohan Bojan kohta haluamasta? Kyllä sille varmaan muitakin miehiä olis tyrkyllä

Vierailija
28860/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sisustusta kattoo (kultainen peili, kasvi ja kristallinen lamppu katossa) niin selvästi toi on sen tytsyn yksiö. Miksi sen sieltä pitää kuvata jos haluaa tytön pitää piilossa?

Miten niin muka? Jerehän on koulutukseltaan sisustussuunnittelija. Aika varmasti sellaisten kämpät on sisustettu aika lailla noin.

Mun mummollakin on nuo samat sisustuselementit.Itse en kyllä ikinä huolisi mitään muuta kuin viherkasvin.

Ketju on lukittu.