Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kulttuurierojakin, mutta joka tapauksessa vaikka käyttäytyisi kuin normaali 40v Balkan dad, niin se ei ole ehkä sovelias tapa käyttäytyä kansainvälisesti tunnetun ja nuorten suosiman bändin tiedottajana. Eri asia onko Gregor-viha oikeutettua, mutta joka tapauksessa julkisessa työssä on pakko reagoida kritiikkiin hedelmällisemmin kuin "Vittuako mulle avauduttu?"
Kulttuuri ja sukupolvierot näkyy erityisesti siinä, ettei G näytä ymmärtävän inklusiivisen ja kaikkia kunnioittavan kielen merkitystä nykysukupolville. Kun bändi itse kuitenkin haluaa esiintyä progressiivisenä ja ajaa positiivista muutosta, niin kyllä heidän PR ja mediavastaavansa tulisi myös olla ajan tasalla.
Gregor laukoo asioita, kuin minun 65-vuotias isäni. Välillä joudun muistuttamaan häntä, ettei nykymaailmassa voi sanoa noin. Isäni ei kerta kaikkiaan esim. ymmärrä, että miksi liikenne kylttien pitää olla sukupuolineutraaleja ja miksi sellaiseen tuhlataan varoja, kun ne voisi suunnata terveydenhoitoon. Hän ei myöskään suostu käyttämään termiä esihenkilö, vaan sanoo edelleen esimies.
Isäsi on täysin normaali. Noista asioista vouhottaminen ei paranna kenenkään mielenterveyttä. Miten ihmiset ennen olivat henkisesti aivan eheitä puhuessaan esimiehistä ja katsellessaan isä ja lapsi liikennemerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, Gregor saa taas sapiskaa.
Missä/mistä asiasta ?
Täs kai vähän tiivistystä asiasta, mikä faneja raivostuttaa G:ssä.
https://twitter.com/BabySealEdgar/status/1672346189470085127?t=w-DxSBmU…
Eikös tämä ole sama twittertili joka aloitti keskustelun ao3 sivuston kommenttikentissä esiintyvistä anonyymeistä syytöksistä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kulttuurierojakin, mutta joka tapauksessa vaikka käyttäytyisi kuin normaali 40v Balkan dad, niin se ei ole ehkä sovelias tapa käyttäytyä kansainvälisesti tunnetun ja nuorten suosiman bändin tiedottajana. Eri asia onko Gregor-viha oikeutettua, mutta joka tapauksessa julkisessa työssä on pakko reagoida kritiikkiin hedelmällisemmin kuin "Vittuako mulle avauduttu?"
Kulttuuri ja sukupolvierot näkyy erityisesti siinä, ettei G näytä ymmärtävän inklusiivisen ja kaikkia kunnioittavan kielen merkitystä nykysukupolville. Kun bändi itse kuitenkin haluaa esiintyä progressiivisenä ja ajaa positiivista muutosta, niin kyllä heidän PR ja mediavastaavansa tulisi myös olla ajan tasalla.
Gregor laukoo asioita, kuin minun 65-vuotias isäni. Välillä joudun muistuttamaan häntä, ettei nykymaailmassa voi sanoa noin. Isäni ei kerta kaikkiaan esim. ymmärrä, että miksi liikenne kylttien pitää olla sukupuolineutraaleja ja miksi sellaiseen tuhlataan varoja, kun ne voisi suunnata terveydenhoitoon. Hän ei myöskään suostu käyttämään termiä esihenkilö, vaan sanoo edelleen esimies.
Jumaliste en minäkään ymmärrä yhtään liikennemerkkeihin laitettuja rahoja. Ne merkit muuttui ihan hölmöiksi😳 T. N35
Vierailija kirjoitti:
Lukasin just sen juhannusfictionin. Huh huh😛🥵
mistä tän voi lukee😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumaliste en minäkään ymmärrä yhtään liikennemerkkeihin laitettuja rahoja. Ne merkit muuttui ihan hölmöiksi😳 T. N35
Mulle on aivan sama mitä kuvia niissä merkeissä on, mutta en voi ymmärtää rahojen tuhlausta siihen. Niillä rahoilla olisi saanut paljon aikaiseksi esim. vanhusten huollossa tai sairaanhoidossa.
Mun 19v poika sanoi yhtäkkiä, että mä oon ikäisekseni vähän erilainen äiti, kun fanitan Käärijää😳 Kuulemma muut fanit on teinejä😳 Yritin vihjata että netin syövereissä on paljon ikäisiäni nelikymppisiä faneja. Onneks se ei tiedä mitään näistä bojan kuvioista, pitäis varmaan ihan kajahtaneena, vaikka hieman virnuillen tuon sanoikin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukasin just sen juhannusfictionin. Huh huh😛🥵
mistä tän voi lukee😭
https://archiveofourown.org/works/48045289/chapters/121144525
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin sen Gregorin suomalaisille tarkoitetun itsemu*ha kommentin huumorina, samoin osan hänen muista viesteistään. Jos kuitenkin on Venäjän puolella, niin sitten menee maku miehestä.
On neutraali Venäjän ja Ukrainan sodan suhteen kuten useimmat Balkanin maissa ovat. Serbia on avoimesti ja jyrkästi Venäjän puolella ja on ollut koko sodan ajan.
Omien Balkan-ystävieni (jotka eivät tosin ole sloveeneja kukaan) mukaan Balkanilla harva on neutraali sodan suhteen, vaan siellä on sekaisin Venäjän vastustajia ja kannattajia ihan eri suhteessa kuin vaikka Suomessa. Mutta ehkä joissain maissa tämä tasaantuu enemmän yleiseksi "neutraaliudeksi".
Viittasin neutraaliudella siihen, että omaa kantaa harvemmin kerrotaan lähipiirin ulkopuolella ja todetaan silloin oma neutraalius, kun asia tulee esille. Historia on opettanut varovaisuuteen. Mutta myös Venäjän tukea esiintyy aika lailla, mihin myös on monia syitä.
Sarjassamme kun 2+ palstan meno muuttuu pimeämmäksi kuin av:n.🙄 Ei ole mun palstani ei.
27322 jatkaa, että tulipa tosi huonoa suomen kieltä, kun äkkiä kirjoitti. Hävettää suorastaan. Koittakaa kestää. Ensi kerralla paremmin 😁
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme kun 2+ palstan meno muuttuu pimeämmäksi kuin av:n.🙄 Ei ole mun palstani ei.
Jep, valitettavasti tieto varaketjusta levinnyt liian laajalle, tällä hetkellä vähän koditon olo.
Hyvää Juhannusta kaikille tällä K:n kuvalla :)
https://64.media.tumblr.com/f8eb3f4a9b9a6205012bf8663f964aa3/0f5030796b…
Vierailija kirjoitti:
Mun 19v poika sanoi yhtäkkiä, että mä oon ikäisekseni vähän erilainen äiti, kun fanitan Käärijää😳 Kuulemma muut fanit on teinejä😳 Yritin vihjata että netin syövereissä on paljon ikäisiäni nelikymppisiä faneja. Onneks se ei tiedä mitään näistä bojan kuvioista, pitäis varmaan ihan kajahtaneena, vaikka hieman virnuillen tuon sanoikin😅
Mulla oli kiva keskustelu mun pojan kanssa pari päivää sitten, hän antoi mulle vinkkejä biiseistä ja esittäjistä, joita itse pitää hyvinä tällä hetkellä. Yksi erikoinen sattuma oli, että pari viikkoa sitten olin kiinnittänyt huomiota radiossa soitettuun versioon Sound of silencesta, esittäjä metallibändi Disturbed, mulle ihan tuntematon. Mun poika sanoi sitten yhtenä esimerkkinä just tämän. Ei ole metallifani enkä uskonut, että Simon& g. häntä koskettaisi. Yhtäkkiä vielä yllätti mut ja kysyi, että mikä siinä Käärijässä on niin ihmeellistä. Olin sitten kai tullut maininneeksi muutaman kerran. Sanoin ,että energia. En alkanut selittää hänelle, että nykyisin kyllä se on yks sloveenibändi, jota kuuntelen. Soitin hänelle Viulunkielen, mutta hän ei arvostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, valitettavasti tieto varaketjusta levinnyt liian laajalle, tällä hetkellä vähän koditon olo.
Täällä alkoki olla jo vähän hiljasempaa niin mietinkin että mitä tapahtuu. Ilmeisesti porukka hyppäs sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas, mun ficci lähti 🤦
Niinhän ne lähtee aina tältä palstalta, aika turha laittaa edes, kun ehtii olemaan vaan hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LadySLO :) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JO:lla on toinen keikka tänä iltana. Esitän todella vaikeasti seuraavan skenaarion:
On kuuma iltapäivä ja B haluaa jäätelöä jäähtyäkseen. Hän johtaa paikallista gelateriaa yllään tummansiniset shortsit ja valko-sininen t-paita. Hän tilaa vihreää jäätelöä ja ottaa selfien syödessään sen ja julkaisee sen Instagram.
Ehkä sitten voimme palata tämän ketjun aiheeseen. :D
Olitko se sinä, joka väitti olevansa fani Sloveniasta?
Hmm... Olen Sloveniasta, kyllä, jos sitä tarkoitat. (Anteeksi, Google-kääntäjä on joskus outo)
Vierailija kirjoitti:
JO:lla on toinen keikka tänä iltana. Esitän todella vaikeasti seuraavan skenaarion:
On kuuma iltapäivä ja B haluaa jäätelöä jäähtyäkseen. Hän johtaa paikallista gelateriaa yllään tummansiniset shortsit ja valko-sininen t-paita. Hän tilaa vihreää jäätelöä ja ottaa selfien syödessään sen ja julkaisee sen Instagram.
Hmm... Olen Sloveniasta, kyllä, jos sitä tarkoitat. (Anteeksi, Google-kääntäjä on joskus outo)
Voit lopettaa teeskentelyn saman tien sillä kirjoittamasi suomenkieli on liian oikeaoppista puhekieltä ollakseen minkään translatorin avulla kirjoitettua. "JO:lla on toinen keikka tänä iltana." Hei come on nyt, tuollalailla kirjoittaa vain suomea erinomaisesti puhuva. :D
Olen alusta asti sanonut tätä, mutta täällä ei ole haluttu uskoa. Kuka nyt todellisuudessa oikeasti (siis ihan oikeasti) tulis Sloveniasta meikämattien vauva.fi-palstalle nimimerkillä Lady SLO keskustelemaan Käärijästä ja Bojanista. Ja miksei heitä ole samantien enemmän? Ehkä näitä fanifoorumeita on Sloveniassakin ja ties missä.
Jollakin puupäällä ollut hupia teidän kanssanne. Nyt järki käteen, ihmiset! Älkää vastailko tolle enää.
I believed that somehow we were done with this, but seems no...🙄
If you don't believe that lady is Slovenian, then how do you explain that me as a Serbian person found this forum just a couple of days after the thread started? I will say as for me I was like crazy in love with Käärijä after the ESC ended and some person commented on youtube that he has a gf and that almost everyone in Finland knows it. So I was curious about it and then I wanted what's the finnish word for the word girlfriend and typed on google Käärijä tyttöystävä (i hope that's right lol for now i learned kiitos, kuuma, ihana this and myrttis🤣) and then, well it led me to this TREASURE. I'm so so glad I've found it!! Now I'm in love with Bojan and well I find it so freaking exciting and joyful to follow these two separately and also together. So excited about their juorney!
So that's my story, I'm convinced that Slovenian friend also has something similar.. Also you should know that it isn't impossible to find foreign sites if you're very interested in something. By the way, this could be actually very good way of learning language😁 I mean if not Duolingo then this (I'm currently on my Italian course on DL so two languages would be too much, but let's try this way, why not😂)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa teeskentelyn saman tien sillä kirjoittamasi suomenkieli on liian oikeaoppista puhekieltä ollakseen minkään translatorin avulla kirjoitettua. "JO:lla on toinen keikka tänä iltana." Hei come on nyt, tuollalailla kirjoittaa vain suomea erinomaisesti puhuva. :D
Olen alusta asti sanonut tätä, mutta täällä ei ole haluttu uskoa. Kuka nyt todellisuudessa oikeasti (siis ihan oikeasti) tulis Sloveniasta meikämattien vauva.fi-palstalle nimimerkillä Lady SLO keskustelemaan Käärijästä ja Bojanista. Ja miksei heitä ole samantien enemmän? Ehkä näitä fanifoorumeita on Sloveniassakin ja ties missä.
Jollakin puupäällä ollut hupia teidän kanssanne. Nyt järki käteen, ihmiset! Älkää vastailko tolle enää.
I believed that somehow we were done with this, but seems no...🙄
If you don't believe that lady is Slovenian, then how do you explain that me as a Serbian person found this forum just a couple of days after the thread started? I will say as for me I was like crazy in love with Käärijä after the ESC ended and some person commented on youtube that he has a gf and that almost everyone in Finland knows it. So I was curious about it and then I wanted what's the finnish word for the word girlfriend and typed on google Käärijä tyttöystävä (i hope that's right lol for now i learned kiitos, kuuma, ihana this and myrttis🤣) and then, well it led me to this TREASURE. I'm so so glad I've found it!! Now I'm in love with Bojan and well I find it so freaking exciting and joyful to follow these two separately and also together. So excited about their juorney!
So that's my story, I'm convinced that Slovenian friend also has something similar.. Also you should know that it isn't impossible to find foreign sites if you're very interested in something. By the way, this could be actually very good way of learning language😁 I mean if not Duolingo then this (I'm currently on my Italian course on DL so two languages would be too much, but let's try this way, why not😂)
Käärijä tyttöystävä -haku ei johda tähän ketjuun tai edes tälle palstalle, mut muuten ihan hyvä.
Jep ja nyt ku on vielä noi K:n mehujääimeskelyt pyöriny täällä ni pyörii ties mitä mielessä :D