Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen ohjelmassa uusi ministeri Valtonen selitti kuinka tuleva hallitus tulee cha chamaan todella paljon..
Sanoi vielä kahteen kertaan (siis oikeasti satsaamaan), mutta se kuulosti tuolta 🤭Uusi hallitus voidaan chachata tehosekoittimeen jos siihen mennään mutta eipä mennä
No eipä voidakaan mutta ei tosiaan mennä siihen
No, ehkä aavistuksen harmittaa tuo Logomon keikan muuttuminen. Mä just tykkäsin siitä, että on pieni ja takarivistäkin näkee hyvin. Mutta toisaalta tuon arvasi heti kun liput menivät noin nopeasti, että vaihdetaan isompaan saliin. Ja hyvä pojille, saattaa jopa jäädä jotain käteenkin tästä Suomen kiertueesta.
Mä en siis tykkää mistään isoista väkijoukoista ja hiukan ahdistaa jo nyt ajatus 1000 hengen porukasta. Mutta yritän selvitä ja pysytellä jossain seinustalla tai takarivissä.
Tää on ollut mielenkiintoinen päivä, ollaan menty teinikeikoista tasa-arvoon, suomalaisten ja erimaalaisten miesten verrailusta Balkanin sotaan, vähän Frankin pumppaamista siinä välissä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Slovenia osa vanhaa Jugoslaviaa? Mulla on varaus Kissani Jugoslavia kirjasta, jospa siinä on jotain tietoa Slovenian historiasta. Tulen sitten tänne kertomaan kuinka kävi, sillä oletan kaikkien puutarhurien olevan kultturelleja ja kiinnostuneita Euroopan lähihistoriasta. (Voisin tietysti googlettaa, mutta sehän nyt ei olisi yhtä eleganttia.)
Eipä tarvitse olla hirveen kiinnostunut edes lähihistoriasta, riittä kun eli sitä aikaa kun Jugoslavia hajosi. Slovenia ja Kroatia ei ollut siinä kymmenen vuoden teurastuksessa osallisena, kun itsenäistyivät 1991. Sen milloin Balkanin sota käyntiin voit itse vaikka Googlettaa. Oikeesti joskus hieman ärsyttää ihmisten yleissivistyksen heikko taso. Mut kukin tyylillään.
No ei nyt tarvitse riehaantua. Todella vähän tuota Jugoslavian sisällissotaa minun aikanani lukiossa käsiteltiin. En siis todellakaan muista, että olisi käsitelty, vaikka oli historia 9 todistuksessa. Se kai oli aina niin lähitapahtumia, ettei lukion kurssien aikataulu riittänyt. Ja juurihan kerroin ryhtyväni selvittämään omalla hitaalla ja nautinnollisella tavallani. Se ei ole tyhmä, joka ei tiedä, vaan se jota ei koskaan kiinnostakaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Slovenia osa vanhaa Jugoslaviaa? Mulla on varaus Kissani Jugoslavia kirjasta, jospa siinä on jotain tietoa Slovenian historiasta. Tulen sitten tänne kertomaan kuinka kävi, sillä oletan kaikkien puutarhurien olevan kultturelleja ja kiinnostuneita Euroopan lähihistoriasta. (Voisin tietysti googlettaa, mutta sehän nyt ei olisi yhtä eleganttia.)
Eipä tarvitse olla hirveen kiinnostunut edes lähihistoriasta, riittä kun eli sitä aikaa kun Jugoslavia hajosi. Slovenia ja Kroatia ei ollut siinä kymmenen vuoden teurastuksessa osallisena, kun itsenäistyivät 1991. Sen milloin Balkanin sota käyntiin voit itse vaikka Googlettaa. Oikeesti joskus hieman ärsyttää ihmisten yleissivistyksen heikko taso. Mut kukin tyylillään.
Kroatiassa kuitenkin sodittiin 1991-1995. Slovenian itsenäistymissota kesti 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slovenia oli Jugoslavian vaurain ja parhaiten voiva osa. Myös paljon korkeasti koulutettuja asukkaita.
Joo kyllä se on niin täydellinen maa yhtäkkiä. Kyllä Suomi ja pohjoismaat on kuitenkin paljon edellä monessa asiassa balkaniin verrattuna, vaikka osa kotimaataan täälläkin vähätteleekin. Varmasti kiva maa lomailla tuo Slovenia, mutta asuminen ei välttämättä olisi suomalaiseen yhteiskuntaan tottuneelle täydellistä. Luultavasti Suomea ja suomalaisia haukkuvista suurin osa ei ole koskaan asuneet ulkomailla. Toivoisin, että voidaan arvostaa ja kehua toisia maita ilman, että samalla alennetaan omaa, maailmankin mittakaavassa yhtä parhaimmista maista. Sori, tää kommentti ei suoraan ollut sulle jota lainasin, tuli vain tästä mieleen kun täälläkin paljon olen Suomi-arvostelua nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissani Jugoslaviassa ei olla Sloveniassa. On takaumia jotka tapahtuvat Bosniassa.
Vai olisko kuitenkin Kosovossa? Hieno teos joka tapauksessa.
En ole lukenut kirjaa mutta pikainen googletus kertoi sen koskevan kosovon albaaneista. Ei siis mitään tekemistä Slovenian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa kuitenkin sodittiin 1991-1995. Slovenian itsenäistymissota kesti 10 päivää.
ja mä olen käynyt lukioni juuri tuossa välissä, ei esim. historiankirjoissa siellä tuosta sodasta vielä puhuttu. Toki muuten sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissani Jugoslaviassa ei olla Sloveniassa. On takaumia jotka tapahtuvat Bosniassa.
Oo, Kissani Jugoslavia on ollut jo pitkään lukulistallani. En ole uskaltanut siihen vielä tarttua kirjan lukeneiden kommenttien jälkeen, mutta kesällä voisi olla sopiva aika. Pitänee rientää kirjastoon varausta tekemään. Hauska yhteensattuma vain, että lukutottumuksetkin menevät yksiin joidenkin teidän kanssa.
Onko LadySLOlla antaa jotain suosituksia slovenialaisesta kirjallisuudesta, joka olisi käännetty englanniksi tai mahdollisesti suomeksi?
Visitor kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Is Slovenia part of old Yugoslavia?
I have reservations about the book Kissani Jugoslavia, if it contains any information about the history of Slovenia. Then I'll come here to tell you how it turned out, because I assume all Gardeners are cultural enthusiasts and interested in the recent history of Europe. (Of course I could google it, but it wouldn't be as elegant.)
Slovenia oli Jugoslavian vaurain ja parhaiten voiva osa. Myös paljon korkeasti koulutettuja asukkaita.
Joo kyllä se on niin täydellinen maa yhtäkkiä. Kyllä Suomi ja pohjoismaat on kuitenkin paljon edellä monessa asiassa balkaniin verrattuna, vaikka osa kotimaataan täälläkin vähätteleekin. Varmasti kiva maa lomailla tuo Slovenia, mutta asuminen ei välttämättä olisi suomalaiseen yhteiskuntaan tottuneelle täydellistä. Luultavasti Suomea ja suomalaisia haukkuvista suurin osa ei ole koskaan asuneet ulkomailla. Toivoisin, että voidaan arvostaa ja kehua toisia maita ilman, että samalla alennetaan omaa, maailmankin mittakaavassa yhtä parhaimmista maista. Sori, tää kommentti ei suoraan ollut sulle jota lainasin, tuli vain tästä mieleen kun täälläkin paljon olen Suomi-arvostelua nähnyt.
Haha, I see that Finns and Slovenians are quite similar in many ways. We also want to criticize our country and think the worst of it.
Despite the goblins and Balkan roses, there are many similarities. :-) Well Wonder B&K joined... ;-) ;-) ;-)
=====
To the person who asked about the JO Discography info - I still haven't found that website, but this fan site might help. Not all the songs are here, but the information seems correct - most songs are written by Bojan, a few by Kris, or both.
Nyt jänskättää niiden puolesta, jotka aloittivat just lippujahdin. Toivottavasti kaikki halukkaat saa liput keikalle! 🤞
Vierailija kirjoitti:
Onko LadySLOlla antaa jotain suosituksia slovenialaisesta kirjallisuudesta, joka olisi käännetty englanniksi tai mahdollisesti suomeksi?
Hmmm, anna minun ajatella sitä ja palaan asiaan!
Miten nuo Tiketin sivut on noin paskat? Taas täysin jumissa, ei lataa edes siihen sivulla ruuhkaa kohtaan
Finnairin mainos tarjoaa mulle lentoja edullisesti Ljubljanaan. Mä vannon, etten ole kertaakaan etsinyt lentoja sinne (Välimeren alueelle kylläkin). Ja voin myös vannoa ettei koskaan aikaisemmin ole muutenkaan tarjonnut Balkanin maita. Hitto, että nää laitteet seuraa kyllä kaikkea tekemistä. Mutta ehkä mä nyt sitten lähden Sloveniaan kun halvalla pääsisi 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo Tiketin sivut on noin paskat? Taas täysin jumissa, ei lataa edes siihen sivulla ruuhkaa kohtaan
Jep, on kyl todella paskat sivut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, on kyl todella paskat sivut...
On kyllä aivan uskomattoman huonot sivut. Eikös ne oo tarkotettu juuri lippujen ostamista varten? Miten ne voi mennä heti jumiin? 16.09 pääsin ekaa kertaa sisälle edes tapahtumasivulle, ja punaisella on jo. Onneksi Logomo delivers.
Siis ihan oikeasti. Voihan tiketti. :( Ei siis Tavastialle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jänskättää niiden puolesta, jotka aloittivat just lippujahdin. Toivottavasti kaikki halukkaat saa liput keikalle! 🤞
No niin.Kaksi lippua varattu permannolta, joka on K18. Ei tuottanut ongelmia ainakaan läppärin kautta varata.
Vai olisko kuitenkin Kosovossa? Hieno teos joka tapauksessa.