Mökkituliaiset, onko nämä ok?
Lyhty + kynttilä, servettejä. Joku makea jälkkäri konditoriasta. Yksi yö ollaan.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Ja älkää menkö ihmisten mökeille!
Tämä on takuuvarma -aloitus, millä saa ihmiset heräämään = vastailemaan. Eli provo.
Ja itse menen samaan halpaan & vastaan:
Mikä hit to siiinä on, että kun tulee kevään ensimmäiset aurinkoiset päivät - on välittömästi mökkivieraita änkeämässä. Meillä ja muilla olisi ihan taatusti silloin muutakin piuuhaa kuin viskellä mölkkyä ja poltella tuikkukynttilöitä.
Viekää tuliaisiksi haravat ja käyttäkää myös niitä.
ps. te, jotka tulette meille - unohtakaa rentoilu, täällä tehdään pihahommia ainakin 3 tuntia & sitten pääsette pihapelailemaan & fillaroimaan.
Viekää korona!
Kätevä ja rentouttava lahja isäntäväelle.
Näin kävi meillä - yllätysvieras ensiksi ilmoittaa, että vaimo jäi kotiin sairastamaan koronaa.
Kiitos.
pr kl
Paketti limua tai vischyä, olutta jos juot tai sauna tiedossa
WC-paperi, kahvi aina tervetullut
Siipiveikko. Ilmaiseksi syömään, phyi mikä lokki.
Järsi kotona sitä tuikkulyhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä ketjusta opittiin?
* On riski kutsua kotiin tai mökille vieraita, puolituttuja, tuttuja tai sukulaisia. He ovat erilaisia ihmisiä, jotka eivät osaa lukea ajatuksia edes sopivista tuliaisista. Sielunsiskot ovat harvinaisia. Niitä ei ole autolasteittain, kannattaa sopeutua siihen jos haluaa vieraita.
* Harkitse tarkkaan, otatko kutsun vastaan kutsuttiinpa minne vaan. Et koskaan voi tietää, pitääkö viedä tuliaisia vai ei, tai mitä voisi viedä. Isäntäväki joko valehtelee että mitään ei haluta tai sanoo sen tosissaan. Jos epäilet kursailua, joudut valitsemaan mitä viet, ja joka tapauksessa valitset väärin. Jos tulkitsit väärin, aiheutat silti pahaa mieltä.
Ehkä on turvallisinta sanoa ettei millään ehdi kun on kauhea kiire tai vedota perheessä kiertävää vatsatautiin viikkoa ennen. Muuten on iso riski, että välit menee lopullisesti.
Juuri näin.😀
Mimosat liikenteessä.
Mutta ehkä tämä selittää sen, miksi ihmiset eivät kauheasti kutsu vieraita mökeilleen. Mökki on paikka jossa ollaan juuri sellaisina kuin ollaan. Äärimmäisen intiimi paikka, jonne ei kaivata mitään häiriöitä. Ei rasittavia ihmisiä kummallisene tapoineen, eikä varsinkaan sitä krääsää mitä kuskaavat mukanaan.
Kannattaa siis ottaa suurena kunniana, jos sattuu mökkikutsun saamaan.
Lyhdyt, kynttilät ja servietit saat unohtaa. Tuo syötävää ja juotavaa.
Meillä on tasan ne lyhdyt mitä tänne haluamme. Kynttilöitä ei tarvita kesällä, ja laatikossa on vielä käyttämättä 15 vuoden takaisia servettejä, kuten kynttilöitäkin.
Älä tuo tavaraa. Mökillä on jo kaikki mitä tarvitaan, eikä lisää haluta, koska jonninjoutavalle roinalle ei ole tilaa.
Tuo vaikka viinipullo. Tai vaikka shampoota.
Nuo lyhdyt ja servetit on saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain kivoja koriste-esineitä voi viedä tuliaiseksi. Mökille ei yleensä kutsua tarvita. Onhan siellä aitat ja muut, sinne mahtuu aina yllätysvieraat muutamaksi yöksi.
Juuri näin. Ei mikään ilahduta mökkilomalla kuin yllätysvieras tai useampikin. Tuulikellosetti on aina yhtä tervetullut tuliainen.
Minusta olisi hienoa saada sellainen unisieppari tai petunia-amppeli tai kiuasmakkarapannu.
Not. Pitäkää rojunne.
Yhtään krääsää en itse haluaisi. Kahvipaketti riittää. Jos välttämättä jotain haluaa viedä niin vaikka muutaman kympin lahjakortti rautakauppaan. Aina tarttee jotain sieltä mökille.
Minun mökilläni käy vain kaksi yöksikin jäävää vierasta, kumpikin minulle rakkaita ystäviä.
Toinen on tuonut esimerkiksi kynttilän. Aika turha, mutta silloin oli syyskuu, ja kyllähän sitä syksyllä oli toisaalta kiva poltella. Oli kyllä aika kallis Puttipajan kynttilä, eikä pienituloisen ystäväni olisi kannattanut sellaiseen rahojaan tuhlata.
Toinen on tuonut esimerkiksi teetä (emme juo teetä) ja nätissä lasipullossa mehua. Noh...
Mutta ei tänne tarvitse tuoda mitään ja sen olen sanonut. Kunhan tuovat itsensä ja itselleen mieluisaa juotavaa. Tosin jälkimmäinen vieras tuo yleensä tuliaisiksi myös kuivaa kuoharia, koska tietää minun pitävän siitä.
Ruuat tarjoan minä, kun kerran vieraita kutsun. Ei ole tapana maksattaa kutsutuilla vierailla ruokia. Tarjoan juomiakin, mutta viinimakumme eroavat sen verran, että olemme sopineet että jokainen ostaa omiakin.
Vierailija kirjoitti:
Viekää korona!
Kätevä ja rentouttava lahja isäntäväelle.
Näin kävi meillä - yllätysvieras ensiksi ilmoittaa, että vaimo jäi kotiin sairastamaan koronaa.Kiitos.
pr kl
Kiitos tästä, vakava asia mutta nauratti aidosti!😄
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala. Saan tästä hyvästä miljoona alapeukkua ja haukut mutta minusta vessapaperi on junteinta ikinä mitä voi tuliaisiksi viedä.
Jaa, ainahan taas uusi tuikkulyhty sellaisen voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoiset on tuliaiset. Mites olisi tarvikkeet kylmäsavulohisalaattiin, pullo kaveriksi valkoviiniä ja omat saunajuomat.
Miten olisi jos lukisit mitä on kerrottu :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tasan ne lyhdyt mitä tänne haluamme. Kynttilöitä ei tarvita kesällä, ja laatikossa on vielä käyttämättä 15 vuoden takaisia servettejä, kuten kynttilöitäkin.
Älä tuo tavaraa. Mökillä on jo kaikki mitä tarvitaan, eikä lisää haluta, koska jonninjoutavalle roinalle ei ole tilaa.
Lue kommentit. Nimenomaan ei tarvittu syötävää/juotavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Servetit ovat silkkaa vittuilua! Jos on pakottava tarve viedä paperituotteita, niin miksipä et veisi vessapaperia?
Kyllä itse katan servetit mökillä pöytään, tietenkin. Ei siinä nyt mökilläkään tarvitse mikään vessapaperinpalanen aterimien alla olla. Mutta tuliaisethan ovat enemmin huomaavaisuusele. Yleensä kyse ei ole mistään, mitä ei voisi itse tarvitessaan hankkia. Käyttöön tuleva on aina kätevää, mutta tuskin monikaan pahastuu "tarpeettomasta" muistamisesta? Ajatus tärkein, jos jotain tarvitsee, voi pyytää.
Mielestäni kesäkukka ym. aina hyvä, ei jää nurkkiin pyörimään, mutta ilahduttaa sen kesän pihassa, terassilla. Samoin saunatuotteet ovat mökkeilyn ydintä. Sellaista "ylimääräistä", mitä ei tulisi ehkä vartavasten hankittua, mutta mikä ilahduttaa hetken.
Mitä hiton saunatuotteita? Meillä on saunassa kaikki mitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tuo tavaraa. Mökillä on jo kaikki mitä tarvitaan, eikä lisää haluta, koska jonninjoutavalle roinalle ei ole tilaa.Lue kommentit. Nimenomaan ei tarvittu syötävää/juotavaa
No tarvittiinko lyhtyjä???
Vaikka syötävää tai juotavaa ei juuri silloin vierailun aikana tarvita, niitä kuluu koko ajan. Ei viinipullo hetkessä pilaannu. Myös ruokatuliainen voi olla säilyvää. Vaikka hyviä laadukkaita järvikalasäilykkeitä, juustojen kanssa sopivia hilloja ja keksejä tms.
Alkukesästä kynttilöitä ja lyhtyjä? Ei mitään järkeä.
Servetit nyt on turhin tuliainen ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitte siis kynttilällä ja servettipaketilla mennä kenties valmiiseen pöytään? Viettekö yhtään ruokaa/juomaa?
Jälkkärikö ei ole mikään syötävä? Jos isäntä väki sanoo ettei ruokaa ja juomaa niin ehkei mökillä ole tiloja säilyttää määräänsä enempää ruokaa. Vie sinä vaan vängällä . Emme mekään halua vierailta sitä mitä ei tarvi ja mahdu.
No piti kysyä, että osallistuuko ruokakustannuksiin. Nyt siis ilmeisesti pöytään, sänkyyn nukkumaan ja valmiiseen saunaan pääsee taskussa kulkevalla servettipaketilla. Mut sehän on hienoa, jos tuollaiseen mökkiin pääsee. Mökin omistaja on suostunut kantamaan ja maksamaan yksin ruokaostokset ja juomat ja kaikki.
Ihan kamalaa nillitystä ketju täynnä. Älkää ihmiset vaan ikinä kutsuko ketään mökillenne älkääkä menkö kenenkään vieraaksi, kun noin vaikeeta on.
Jos minä kutsun jonkun vieraakseni (kotiin tai mökille), minä kyllä jaksan tarjota hänelle ruuat ja yösijan. Enhän muuten kutsuisi.
Ps. Olen niin juntti, että ilahtuisin siitä lyhdystäkin. Syyspimeillä ne ovat ihania, ja ulkona ollessaan menevät muutamassa vuodessa pilalle, joten uusille on kyllä aina käyttöä. Mutta mulla onkin sellainen tuiki tavallinen duunarin mökki, ei mikään sävy sävyyn ja muotilehden mallin mukaan sisustettu luxushuvila, jonka feng shuit menee pilalle vääränlaisesta lyhdystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ehkä enemmän tarvii talous ja vessapaperia. Mökillä tuskin normaalisti katetaan servettejä pöytään.
Miksei katettaisi? Meillä on aina servetit käytössä. Kotona kankaiset ja mökillä paperiset.
Aina? Montako kangasservettiä menee päivässä?
Mitä tästä ketjusta opittiin?
* On riski kutsua kotiin tai mökille vieraita, puolituttuja, tuttuja tai sukulaisia. He ovat erilaisia ihmisiä, jotka eivät osaa lukea ajatuksia edes sopivista tuliaisista. Sielunsiskot ovat harvinaisia. Niitä ei ole autolasteittain, kannattaa sopeutua siihen jos haluaa vieraita.
* Harkitse tarkkaan, otatko kutsun vastaan kutsuttiinpa minne vaan. Et koskaan voi tietää, pitääkö viedä tuliaisia vai ei, tai mitä voisi viedä. Isäntäväki joko valehtelee että mitään ei haluta tai sanoo sen tosissaan. Jos epäilet kursailua, joudut valitsemaan mitä viet, ja joka tapauksessa valitset väärin. Jos tulkitsit väärin, aiheutat silti pahaa mieltä.
Ehkä on turvallisinta sanoa ettei millään ehdi kun on kauhea kiire tai vedota perheessä kiertävää vatsatautiin viikkoa ennen. Muuten on iso riski, että välit menee lopullisesti.