Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkituliaiset, onko nämä ok?

Vierailija
17.05.2023 |

Lyhty + kynttilä, servettejä. Joku makea jälkkäri konditoriasta. Yksi yö ollaan.

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä saa viedä tuliaisen, minkä haluaa. Ei lahjansaaja sitä määrää. Aina on ollut, ettei voi mistään tietää, tykkääkö lahjansaaja 100% sesti lahjasta vai ei. Vähän tulisi tunne, että tänne ei ole asiaa, ellei tuliainen ole sitä tai tätä. Ajatus on tärkein.

siis en itsekään tykkäisi määrätä,mitä joku tuo. Kiva saada ylläri :) Ei tulis mieleenkään pyytää,että tuo tuliainen ja sitä ja tätä.

lisään,että tuliainen on tuliainen ja pääsylippu on erikseen

Vierailija
242/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset voi pysyä poissa mökeiltä, tiedä vaikka kantaisivat niitä "Suomi-juntti" pöpöjä Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vienyt monellekin mökille syötävien tuliaisten lisäksi pikkupaketin talous- tai vessapaperia. 😀 Ne ovat aina tervetulleita.

Huom. jos mökille joudutaan kantamaan juomavesi kaupungista, yksi tervetullut tuliainen on kaupasta ostettu lähdevesitonkka.

Kyllä, meillä on kantovesi ja lähdevesitonkka on erittäin jees :D Kukat, viini tai pikkusyötävä on aina myös ok. Meille on kyllä varsin ok tulla myös ilman tuliaisia.

Vierailija
244/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät tuliaiset. Shampanjaa voi hyvin viedä myös pullon, vaikka juomia ei muuten pyydetty.

Samoin jotain hyvää suklaata tai kukkia.

Meillä ainakin on mökillä aina servetit käytössä, kun syödään ja lyhtyjäkin on useita ja niiden ei tarvitse olla samalaisia keskenään...

Vierailija
245/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tuoda mitä haluaa eikä tarvitse tuoda mitään. Mutta lähtiessä arvostan, jos vie roskia mukanaan ja jättää ohi ajaessaan kierrätyspisteelle :D Sinne on 4 km ja harvemmin lähdetään.

Vierailija
246/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko edes olettaa, jos ruokaa ei saa viedä mukanaan, että tarjolla sit ois edes jonkun verran laadukasta ruokaa, kun jauhomakkaraa grillissä. Sitä ei syö kukaan.

Kyllä uskon että oikein hyvät tarjoilut on. Mitä tarkoitat, en oikein tavoita pointtia? Ap

Miksi jankkaat koko ajan? Työttömän iloja? Sen kun viet, mitä haluat.

Minä olen just päässyt eläkkeelle, olen mökillä ja ystävät tulossa huomenna vierailulle. Tuovat tulessaan juomat, kerta-astioita ja tuoreita yrttejä. Sovittu juttu.

Tuoreet yrtit hyvä lahja mökille näin keväällä kun kenelläkään ei vielä omasta maasta niitä. Sievä kori täynnä yrttejä, mukaan voi laittaa orvokin (kukat syötäviä). Voi pitää keittiössä tai terassilla. Ja kun lakastuu menee kompostiin. Ainakin itse olisin tuollaisesta tuliaisesta iloinen. Yhdet vieraat toivat linnunpöntön, sekin kiva, niitä ei koskaan ole liikaa - ja kerkeää vielä tällekin kesälle käyttöön toiseen pesimiseen.

Vierailija
247/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitte siis kynttilällä ja servettipaketilla mennä kenties valmiiseen pöytään? Viettekö yhtään ruokaa/juomaa?

Jälkkärikö ei ole mikään syötävä? Jos isäntä väki sanoo ettei ruokaa ja juomaa niin ehkei mökillä ole tiloja säilyttää määräänsä enempää ruokaa. Vie sinä vaan vängällä . Emme mekään halua vierailta sitä mitä ei tarvi ja mahdu.

No piti kysyä, että osallistuuko ruokakustannuksiin. Nyt siis ilmeisesti pöytään, sänkyyn nukkumaan ja valmiiseen saunaan pääsee taskussa kulkevalla servettipaketilla. Mut sehän on hienoa, jos tuollaiseen mökkiin pääsee. Mökin omistaja on suostunut kantamaan ja maksamaan yksin ruokaostokset ja juomat ja kaikki. Toki näitäkin mökkejä on, mitkä on verrattavissa omakotitaloon, että löytyy pesukoneet sun muut ja auton saa oven eteen parkkiin.

Sit taas itse kuvittelen mökin syrjäiseen paikkaan kaukana kaupasta ilman pesukoneita ja ulkohuussilla.

Ei ole pesukonetta, sisävessaa, juoksevaa vettä eikä parkkipaikkaa meidän mökillä vaan ihan pitää meidän veneellä hakea vieraat. Mutta teemme sen mielellämme, koska jos jonkun mökille kutsumme, se tarkoittaa, että HALUAMME hänet kylään. Ei siitä tarvitse kiitollisuudesta itseään mutkalle vääntää. Ruokia en halua vieraiden tuovan, koska olen jo syötävät suunnitellut ja jääkaappitilaa on rajatusti. Erittäin tervetulleita tuliaisia ovat juomat (vichyt, oluet, viinit, viskit yms), oliiviöljy, kahvi, säilyvät herkut kuten hyvät oliivit tms. Talous- ja vessapaperi on ihan OK myös!

Aloittajan mainitsemista servetit ja kynttilä olisivat epämieluisia (käytän vain oman makuni mukaisia) ja lyhty suorastaan kauhistuttava riesa. Ei mitään tavaraa, ellet tunne isäntäväen makua todella tarkkaan!

Vierailija
248/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan lyhtyjä, itse olisin mielissäni tuomisista. Jos on väärän tyylinen, annan eteenpäin lahjaksi.

Mä en kehtaisi antaa mielestäni rumaa ja turhaa lyhtyä kenellekään lahjaksi. Riesa siitä tulisi, pitäisi lähteä erikseen viemään Fidaan tai metallinkeräyksen tms.

Vierailija
249/251 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhdyt, kynttilät ja servietit saat unohtaa. Tuo syötävää ja juotavaa.

Meillä on tasan ne lyhdyt mitä tänne haluamme. Kynttilöitä ei tarvita kesällä, ja laatikossa on vielä käyttämättä 15 vuoden takaisia servettejä, kuten kynttilöitäkin.

Älä tuo tavaraa. Mökillä on jo kaikki mitä tarvitaan, eikä lisää haluta, koska jonninjoutavalle roinalle ei ole tilaa.

Kyllä meillä ainakin usein on kynttilöitä kesälläkin sekä sisällä että ulkona, mielestäni luovat viihtyisän ilmapiirin. Miksi, ette muuten käytä noita serviettejä?

T. eri

Käytän juhlapöydässä kankaisia ja omalla porukalla yksivärisiä ja 100% luonnonkuituisia. En halua omaan ruokapöytääni kukertavan värisiä marimekkoservettejä enkä varsinkaan mitään muovitettuja.

Vierailija
250/251 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein itse tehdyn ison ruisleivän, kahvipaketin ja pullon hyvää valkkaria.

Vierailija
251/251 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi, että vieraat tuo mitään tavaraa meidän mökille. Ei kynttilöitä, lyhtyjä, servettejä yms.

Mieluusti ottaisin vastaan kahvipaketin, keksejä, viinipullon ja mansikka-amppelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi