Taas yksi syy olla hakematta apua mielenterveysongelmiinsa
Taas yksi syy olla hakematta apua mielenterveysongelmiinsa
Mielenterveysdiagnoosin saaneet eivät saa hoitoa hengenvaarallisiin tauteihin koska heillä on lyhyempi eliniänodote koska he eivät saa hoitoa.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009576054.html
Älä vaan koskaan käy lääkärillä mielenterveyden ongelmien takia. Et saa enää vakuutuksia, kaikki salaisimmat tietosi ovat milloin missäkin tietokoneessa ja lisäksi olet ikuisesti mielenterveyspotilas etkä mitään muuta. Ja ikinä et tiedä milloin joku säätää jonkun uuden lain, joka tekee elämästäsi taas hankalampaa.
Parempi olla reipas ja huoleton, hyvinvoiva mallikansalainen! Niistä kaikki tykkää.
Kommentit (37)
Amazon Audible trialin aikana saa imettyä ilman eestä terapioivia äänikirjoja. Peruutuksen jälkeen ei tarvi murehtia enempiä.
Olisi hyvä jos mt-diagnoosi poistuisi järjestelmistä ajan kanssa, ainakin silloin jos sen status on määräaikainen.
Esimerkiksi mulla on Kannassa listattu sosiaalisten tilanteiden pelko ja kaksisuuntainen - molemmat merkattu määräaikaiseksi. Voin nykyisin aika hyvin ja ainakaan tuo kaksisuuntainen ei ole oireillut enää 20 vuoteen ja epäilen että se oli alunperinkin virheellinen diagnoosi. Helpottaisi kovasta lääkärillä käymistä jos turhat diagnoosit eivät kummittelisi joka kerta. Hidastaa hoitoa ja vie lääkärin fokusta väärään suuntaan kun pitää edelleen käydä läpi noita vanhoja juttuja.
KOKO SUOMI TEHTY MIELISAIRAALAKSI!!! TIEDÄTTEKÖ MIKSI??? YMMÄRRÄTTEKÖ???
KETÄ VARTEN TÄMÄ SOTE OIKEIN ON??? KOSKA SINÄ EDES PÄÄSIT LÄÄKÄRIIN VIIMEKSI? 20 vuottako sitten vai koska? ANTAKAA VANHUSTEN YMS KUOLLA POIS JOS EIVÄT SELVIÄ ITSE!!! Ei kuitenkaan eutanasiaa!!!
https://www.vauva.fi/keskustelu/5120951/keta-varten-tama-sote-oikein-ko…
Ohis, mutta minkä helevatan takia tuo artikkeli on viihde-osiossa?!
Yhden houmoun takia aika pitkälle viety päätelmä.
Niin ja ongelma tässä on, että meillä ei ole ammattitaitoisia lääkäreitä. Pitäisikö ryhtyä katsomaan mitä siellä koulussa tehdään jos vuosia käydään ja tässä on tulos.
Mt-ongelmat, alkoholismi ja huimausaineet - niistä kun lääkäri kirjoittaa sinne kantaan niin sen jälkeen kaikki terveysongelmasi johtuvat niistä.
Siis jos yksikin noista löytyy kannasta.
Minulla on tuulesta temmattu kaksisuuntaisen dg tehty yli 10v sitten ja tk lääkärille se tarkoittaa harhaluuloisuushäiriötä ja hypokondriaa. Ei mitään saa hoidettua kun joka reissulla ne arvailee mikä mt ongelma minulla nyt on. Siinä jää käynnin varsinainen syy aina tämän arvailun varjoon.
Pahimpiin mt-ongelmiin on syytä hakea apua, koska sellainen ihminen ei pärjää itse.
Kokemusta on, että mt-ongelmista huolimatta olen saanut hyvin apua fyysisiin sairauksiini.
Osittain tästä syystä menin yksityiselle psykiatrille.
Toinen syy oli se, että jos sillä on vaikutuksia vakuutuksiin/lainan saamiseen ym.
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy oli se, että jos sillä on vaikutuksia vakuutuksiin/lainan saamiseen ym.
Ne on kaikki nykyään samaa. Kannasta löytyy kaikki optikon käynneistä yksityisellä tehtyihin hammaskiven poistoihin kuin yksityislääkäreiden käynteihin. Kaikki on kaikkien luettavissa vaikka miten yrittäisi kielloilla hallita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia jotka hoitavat mt-ongelmat yksityisellä ja fyysiset vaivat julkisella. Teen itsekin näin. Taitaa olla yleisempikin ilmiö. Näin kun tekee, niin ne mt-ongelmat ei ihan samalla painoarvolle mene julkisen puolen tietoon - varsinkin jos piilottaa käyntien kantatiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kaikki nykyään samaa. Kannasta löytyy kaikki optikon käynneistä yksityisellä tehtyihin hammaskiven poistoihin kuin yksityislääkäreiden käynteihin. Kaikki on kaikkien luettavissa vaikka miten yrittäisi kielloilla hallita.
Jos on käynnin tiedot piilottanut oikein, niin ei ne näy. Nimimerkillä kokemusta on. Monet kerrat olen vierestä nähnyt kun lääkärini ei ole löytänyt jonkin käynnin tietoja (ja samalla ite muistanut että ainiin, mähän oon piilottanut ne).
Diagnoosit saattaa kyllä näkyä kaikkialle (?) mutta ei käyntien tiedot, mikäli ne on piilotettu. Jopa reseptit saa piilotettua niin ettei edes apteekki niitä näe. Kerran tein näin vahingossa ja apteekin tiskillä sanottiin että mun sivu näyttää pelkkää tyhjää :) Kävin sitten älyluurilla muuttamassa niitä salauksia kannasta ja sillä sekunnilla reseptit tuli apteekkarin näkyviin.
Kyllä niitä kannan salauksia saa täysin hallittua. Mutta toki jos jokin sairauskertomus on jo ehtinyt siirtyä kannasta terveyskeskuksen tietokantaan tms. niin tietenkään niistä paikallisista tietokannoista ei saa enää mitään pois ja piiloon.
Mt-vaivat pitäisi olla eri paikassa kuin kanta. Diagnooseilla pitäisi olla joku poistumisaika tai sitten diagnoosin tarkistus väliajoin.
Viimeksi lykättiin masennusseulaa ja vastailin ruksailemalla. Lääkäri otti paprun ja sanoi laskevansa pisteet.
Omakannassa olin saanut 22 pistettä. En tiedä mille perustui kun en nähnyt koko tapahtumaa.
no mitäs siihen sanotte, että piilotin kaikki tietoni kannasta, niin tk-lääkäri katsoi ne jostain potilastietojen arkistoista. Ei mitään pysty piilottamaan täysin. Minun mielestäni ihmisellä tulisi olla oikeus piilottaa jokaikinen tieto minkä haluaa piilottaa.
Mikä on mennyt vikaan, kun mun kanta tiedot ovat tyhjää täynnä
taitaa ollakin hyvä juttu!
Vierailija kirjoitti:
no mitäs siihen sanotte, että piilotin kaikki tietoni kannasta, niin tk-lääkäri katsoi ne jostain potilastietojen arkistoista. Ei mitään pysty piilottamaan täysin. Minun mielestäni ihmisellä tulisi olla oikeus piilottaa jokaikinen tieto minkä haluaa piilottaa.
Samaa mieltä. Tarvittaisiin kansanliike siitä, että ihmisillä on oikeus omien terveystietojensa hallintaan.
Lääkärit toki vastustavat sillä verukkeella, että hoito vaikeutuu, mutta saavathan jehovan todistajatkin kieltäytyä verensiirroista.
Näin on. Mistä tahansa asiasta käyn lääkärissä niin kannasta löytyy aina ensin dg paniikkihäiriö. Vaikka ei ole oireillut vuosiin.