Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä ihmiset saavat Helsingin kaupungin asuntoja? Minäkin haluaisin sellaisen!

Vierailija
16.05.2023 |

Ihan mielettömän halpoja! Nyt uutisissa oli, että vuokrat nousevat. "Tänä vuonna keskivuokra on 12,60 euroa neliöltä, tällöin korotusten toteutuessa keskivuokra nousee lähelle 14:ää euroa."

Tuolla vuokratasolla maksaisin vain puolet siitä mitä nyt. Miten tuollaisen asunnon saan? Hitto kun jäisi hyvin rahaa säästöön.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan joka sai asunnon kantakaupungista opiskelijoina. Nyt molemmat tienaa jotain neljä tonnia kuussa mut ovat katsoneet että ei kannata luopua kun omistuasunto vastaavalla sijainnilla olis niin kallis.

Vierailija
22/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pitää toivoa että joku sukulainen siirtää sen sulle. Kukaan ei niistä luovu jos hyvältä paikalta on saanut aikanaan sillä vaikka tienaisit nykyisin miljoonan niin olet oikeutettu pitämään asunnon hamaan tappiin halutessasi. Suvun sisällä niitä siirrellään sukupolvelta toiselle.

hahahahahahahahah nythän sie vitsin murjaisit!

Tämä on valitettavasti täyttä totta. Vuokrasopimuksen voi siirtää vaikka lapselle eikä kaupunki niihin puutu. Kaupungin asunto on kirjaimellisesti pieni lottovoitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pitää toivoa että joku sukulainen siirtää sen sulle. Kukaan ei niistä luovu jos hyvältä paikalta on saanut aikanaan sillä vaikka tienaisit nykyisin miljoonan niin olet oikeutettu pitämään asunnon hamaan tappiin halutessasi. Suvun sisällä niitä siirrellään sukupolvelta toiselle.

hahahahahahahahah nythän sie vitsin murjaisit!

Tämä on valitettavasti täyttä totta. Vuokrasopimuksen voi siirtää vaikka lapselle eikä kaupunki niihin puutu. Kaupungin asunto on kirjaimellisesti pieni lottovoitto.

Näin

https://www.hekaoy.fi/fi/asukkaalle/asuminen/asukas-ja-sopimusmuutokset…

Vierailija
24/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä joku taso  pidettävä  ettei  samassa talossa   asu vain  pelkkiä   päihdeongelmaisia vaan joukkoon  joku  tavallinen perhe laitettava myös. Espoossa on  tosiaan  paljon  kunnan asuntoja joissa  asuu   Espoon  kaupungilla työssäkäyviä tavallisia veroa maksavia  kunnollisia ja  hiljaa asuvia. Ja on muitakin edullisia   ARA_lainotettuja    taloja  PK-seudulla. Netistä  löytyy.

Vierailija
25/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on hyvätuloinen tuttu, joka asuu jossain Eirassa vanhempiensa entisessä heka-asunnossa. Nämä todella siirtyvät kuin perintönä sukupolvelta toisille. Ihan sairas systeemi!

Vierailija
26/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yhtä härskiä kuin Hitas. Minulla on miljonääri sukulainen, joka on onnistunut hankkimaan itselleen 6 hitas-asuntoa vuokrattavaksi.

Vierailija
27/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveripariskunta asui 22 neliön yksiössä. Vauva tulossa. 7 kerros, ei hissiä. Molemmat töissä, aika pienituloisia. Kaupungin asuntoa eivät koskaan saaneet, vaikka olisivat ottaneet asunnon mistä vain. Tuolloin mietin, kenelle ne sitten menevät..

Minä olen työtön alkoholisti ja asun yksin Hekalla isossa kaksiossa. Kela maksaa vuokrani, joten ihan sama mitä se jokatapauksessa on.

Ja kertoisitko vielä lähiön, jossa asut? Kannelmäki? Jakomäki?

Lauttasaari

Missä osoitteessa Larussa on Hekan talo?

Vierailija
28/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on hyvätuloinen tuttu, joka asuu jossain Eirassa vanhempiensa entisessä heka-asunnossa. Nämä todella siirtyvät kuin perintönä sukupolvelta toisille. Ihan sairas systeemi!

Kyseessä ei ole mikään Hekan luoma systeemi vaan lainsäädäntö koskee kaikkia ara-vuokra-asuntoja.

Nythän asumisoikeuslain uudistuksessa tukittiin porsaanreikä, jolla asunnon pystyi luovuttamaan eteenpäin siinä itse asumatta. Moni vanhempi siis haki Kalasataman, Jätkäsaaren, yms. halutun kohteen asuntoa 90-luvun numerollaan ja asunnon saatuaan luovutti sen lapselleen rakentamisvaiheessa. Nykyisin ASO-asunnossa on sentään itse asuttava kaksi vuotta, ennen kuin sen voi luovuttaa perheenjäsenelleen.

Vierailija
29/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveripariskunta asui 22 neliön yksiössä. Vauva tulossa. 7 kerros, ei hissiä. Molemmat töissä, aika pienituloisia. Kaupungin asuntoa eivät koskaan saaneet, vaikka olisivat ottaneet asunnon mistä vain. Tuolloin mietin, kenelle ne sitten menevät..

Minä olen työtön alkoholisti ja asun yksin Hekalla isossa kaksiossa. Kela maksaa vuokrani, joten ihan sama mitä se jokatapauksessa on.

Lauttasaari

Missä osoitteessa Larussa on Hekan talo?

Köysikujalla.

Vierailija
30/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä asu, haista paska. 

Vierailija
31/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari

Tuskinpa! Tai, kerropa osoite!?

Vierailija
32/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari

Tuskinpa! Tai, kerropa osoite!?

https://www.hekaoy.fi/fi/asunnot/kohteet/koysikuja-8

Vierailija
33/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea tuossa on että vuokra-asunnon saanut voi jättää sen "perinnöksi"? Eihän se noin voi mennä!

Vierailija
34/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan vitsin marjaiset. Suomessa ei ole 7 kerroksisia taloja vailla hissejä. Onko kaverisi kenties Pietarista?

Vierailija
35/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea tuossa on että vuokra-asunnon saanut voi jättää sen "perinnöksi"? Eihän se noin voi mennä!

No ei voi. Tämän on väärä kuvitelma.

Vierailija
36/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankia lapsia ja ryhdy kodittomaksi niin saat heti, tai muutu maahanmuuttajaksi niin pääset jonon ohi.

Ei pidä paikkaansa, että lapsen kanssa kodittomana saisi heti. 

En tiedä millä logiikalla niitä asuntoja jaetaan, kun tosiaan lapsen kanssa kodittomana ei välttämättä saa, mutta sitten tiedän tapauksia joissa ulkopaikkakunnalta Helsinkiin töihin muuttanut perheellinen ihminen on saanut heti asunnon kaupungilta. Ja työpaikka ollut yksityinen, eli ei kaupungin. 

Vierailija
37/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tässä on just se vika, että heillä oli asunto. Jos olisivat eronneet ja esim. äiti jäänyt vauvan kanssa asunnottomaksi, sellainen olisi irronnut pian. Näin ainakin kavereilla.

Vierailija
38/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä valehdellaan. Hekalla ei ole Eirassa vuokra-asuntoja. Asuntoja ei voi jättää "perinnöksi" jälkipolville.

Vierailija
39/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tässä on just se vika, että heillä oli asunto. Jos olisivat eronneet ja esim. äiti jäänyt vauvan kanssa asunnottomaksi, sellainen olisi irronnut pian. Näin ainakin kavereilla.

Eihän tuolla pariskunnalla ollut mitään perustetta ylipäätään saada kaupungin kämppää, tai ainakaan mitään sellaista että juuri heidän olisi pitänyt saada eikä mitään ihmeteltävää.

Vierailija
40/51 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja Suomessa on monia muitakin vuokra-asuntojen omistajia jotka noudattavat aravarajoituslakia ja korkotukilakia. On selvää ettei kaikille hakijoille ole tarjota Hekan asuntoa. Itse sain asunnon kun odotin toista lastani. Ja asun edelleen vaikka tulot nousseet. En kuitenkaan pysty omaa ostamaan yh: na.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan