Ystävät hävisivät kun sairastuin vakavasti.
Mikä ihmisiä vaivaa, häviävät elämästä kun heitä eniten tarvitsisi.
Kommentit (25)
Eräästäkin perheenisästä tuli sarjamurhaaja kun löi päänsä
Eivät tiedä miten suhtautua? Ovat tyhjänpäiväisiä kuin jauhojengi? Muutuit negatiiviseksi valittavaksi, tai olit koko ajan tarvitsemansa apua antamatta mitään vastineeksi? Mahdoton sanoa näillä lähtötiedoilla mikä ystävillesi tuli.
The link between serial killers and head trauma
https://www.crimeandinvestigation.co.uk/article/the-link-between-serial…
Ap, nykyään elämän pitää olla ns nami namia eli kevyttä, varakasta ja kivaa. Olet varmaan instaa joskus seurannut. Sairaudet eivät ole kivoja, joten ei tietenkään sairasta ihmistä kaverina pidetä.
Täällä toinen vastaavan kokenut. Alkuun surin asia, sitten koin helpotusta, että tuollaiset yksipuoliset ihmissuhteet jäivät pois. Nyt jäljellä on pari ystävää/kaveria, joiden kanssa pidetään yhteyttä. Nämä ihmiset ymmärtävät, että en sairauden vuoksi ole aina virkeimmilläni tai en pysty tekemään kaikkea.
Joo, siinä tulee punnittua ystävyys. On helppoa olla ystävä, kun on kevyttä ja kivaa.
Jossain oli mietelmä kolmenlaisista ihmisistä, mitenhän se menikään... yritän muistella... en muista järjestystä ja originaali oli enkuksi
on heitä, jotka katoavat elämästäsi vaikeuksien hetkellä
on heitä, jotka aiheuttavat vaikeudet elämääsi
on heitä, jotka kulkevat rinnallasi vaikeuksien kohdatessa
Tsemppiä! Itsekin olen aika heikossa jamassa juuri nyt ja todella yksinäinen, kun en jaksa pitää normaaliin tapaan yhteyttä ystäviin ja puolet ystävistä kaikkosi sairastuttuani.
Multa lähti avioeron myötä ja yritti ottaa vuosien päästä yhteyttä. En enää kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
The link between serial killers and head trauma
https://www.crimeandinvestigation.co.uk/article/the-link-between-serial…
Miten tälläisiä päänvammoja voisi estää? Pitäisikö esim jääkiekko ja nyrkkeily kieltää lailla.
Ei taida olla kyse oikeasta somaattisesta sairaudesta.
Kun olis lähtenyt vaan ystävävät, mutta että oma ja miehen perhe myös 🙈 ei ollut enää kivaa kun ei voida priorisoida kaikkia muita vaan jouduttiin laittamaan terveys etusijalle. Sama kun jollain muulla täällä että parin vuoden päästä yritettiin ottaa yhteyttä, mutta too little too late..
Iso muutos aiheuttaa isoja muutoksia. Muutkin asiat tekevät tämän saman ilmiön: konkurssi, avioero, laihtuminen/urheilun aloittaminen, kuuluisaksi tuleminen, uskoon tuleminen, absolutismi yms yms
Ihmiset eivät jaksa viettää aikaa jos olette liian erilaisia. Etsisin nyt jotain tukiryhmiä tms sairauteen liittyen.
Toinen lapsi syntyi kuolleena. Lähes tulkoon kaikki kaverit katosi. Monet eivät osanneet kohdata surua kokenutta ja pelkäsivät kenties samaa itselle.
Onpa todella ikävää, olen pahoillani puolestasi.
Minä sairastuin viime syksynä syöpään, ja hoidot jatkuvat vielä pitkään. Ystävien suhteen minulla on päinvastainen kokemus - tuntuu siltä, että useamman kanssa on tultu jopa läheisemmiksi sairastumiseni myötä. Olen moneen otteeseen miettinyt, miten kiitollinen ja onnellinen olen siitä, miten paljon lämpöä ja välittämistä olen saanut osakseni.
Kerropa mitä teit ja sanoit heille sitä ennen. Et kai vain ollut ystäviäsi kohtaan ihan kamala? Et kai vain sinä ollut se, joka tuhosi ystävyyden/kaveruuden? Muut eivät pysty puolustautumaan ja sinä voit kirjoittaa tänne ihan mitä vain.
Minun yksi hyvä kaveri alkoi varastelemaan ja hän varasti kaikkialta ja tietenkin myös ystäviltään. Kun tajusimme hänen olevan se varas, niin yritimme jutella asiallisesti ja selvittää tilannetta. Hän hyökkäsi meitä vastaan, käyttäytyi erittäin epäasiallisesti ja jopa aggressiivisesti. Me loitonnuimme tietenkin hänestä ja annoimme varastelujen jäädä unholaan, jotta pääsisimme asiasta ohi. Saimme kuulla myöhemmin, että me olimme syypäitä ystävien kanssa hänen toimintaan, käytökseen ja mt-ongelmiin. Se oli hänen versionsa ulkopuolisille, mutta hän jäi kiinni myöhemmin muuallakin.
Kaikkea hyvää tälle ihmiselle, mutta me muut emme meinanneet pilata omaa elämäämme hänen harhojen ja ongelmien takia.
Ettet vaan itse olisi muuttunut sietämättömäksi. Jos yksi katoaa niin vika on hänessä, jos kaikki katoaa niin vika on sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Ettet vaan itse olisi muuttunut sietämättömäksi. Jos yksi katoaa niin vika on hänessä, jos kaikki katoaa niin vika on sinussa.
No ei aina jossain tarvitse olla mitään vikaa. Ihmiset muuttuu, tilanteet elää, fokus vaihtuu. Neutraali tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on hyvin usein. Luultavasti ystävät ovat kaikonneet hyvästä syystä, mutta sitähän ap ei myönnä, vaan varmasti kirjoittaa tänne valitusvirsiään toistuvasti.
Huomatkaa siis Kaikko tsemppien toivottelijat ja ymmärtäjät, että ap voi olla se paha, ei se hyvä.
Sairastuitko psykopatiaan?
Esim jos lyö pääsä jääkiekossa tai kännissä, näin voi käydä
tämä siis fakta