Appiukko tulee kylään ilmoittamatta
Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?
Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.
Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.
Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.
Kommentit (225)
Niin kauan kun olet "huono sanomaan suoraan" tilanne jatkuu.
Älä anna itseäsi kohdeltavan noin -omassa kodissasi!
Jos jotain haluaa silloin pitää olla se iso tyttö ja avata suunsa. Vai tarvitsetko sinä prinssin pelastamaan itsesi ja nyt miehen pitäisi ottaa asiasta koppi?
Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.
Pitäisikö sinun äitisi soittaa sille ja sanoa asiasta? :D
Appiukko taitaa olla kiinnostunut jos näkisi maitotisseistä vilauksen.
Sano vaikka, että nukut päiväunia vauvan kanssa, jotta jaksat paremmin yöheräilyjä.
Vaikket oikeasti nukkuisikaan. Mene seuraavan kerran ovelle haukotellen tukka pystyssä, kerro että olit nukkumassa ja valita miten jouduit edeltävänä yönä valvomaan. Sitten sano, että pitäisi sopia tulot etukäteen. Luulisi siitä ymmärtävän?
Vierailija kirjoitti:
Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.
Nykynainen sittenkin tarvitsee sen prinssin pelastamaan itsensä appiukon ikeen alta. Hän voi piiska kourassa olla vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Miten ap muuten miestä asia häirii?
Vierailija kirjoitti:
Sano vaikka, että nukut päiväunia vauvan kanssa, jotta jaksat paremmin yöheräilyjä.
Vaikket oikeasti nukkuisikaan. Mene seuraavan kerran ovelle haukotellen tukka pystyssä, kerro että olit nukkumassa ja valita miten jouduit edeltävänä yönä valvomaan. Sitten sano, että pitäisi sopia tulot etukäteen. Luulisi siitä ymmärtävän?
Niin, miehethän tunnetusti osaa lukea ajatuksia ja lukea rivienvälistä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kykenee nalkuttamaan asiasta miehelleen, mutta ei tämän isälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynainen sittenkin tarvitsee sen prinssin pelastamaan itsensä appiukon ikeen alta. Hän voi piiska kourassa olla vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Miten ap muuten miestä asia häirii?
Nainen uhraa miehensä, että säilyttää itse omat kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kykenee nalkuttamaan asiasta miehelleen, mutta ei tämän isälle?
No aloituksestahan jo voidaan päätellä että nainen itse ei kykene sanomaan apppiukolle.
Pidän tuollaista tuppautumista törkeänä ja epäkohteliaana. Tulee mieleen äärimmäinen itsekkyys "minun lapsen koti on minunkin oikeus". Minunkin miehen puolen sukulaisista osa on näitä, kun vaan tullaan... Itse olen joskus väsyneenä ja kipeänä tiuskaissut anopille, että ei sovi nyt tulla. Mieheni oli siis iltavuorossa ja minä kipeänä kotona lepäämässä ja hän paukkasi sisään. En ollut ehtinyt laittamaan vielä ovea lukkoon (nykyisin kyllä pidämme aina lukossa). Lähti loukkaantuneen oloisena. Minun sukulaiset AINA soittaa etukäteen, että sopiiko tulla.
Jos et pysty suoraan sanomaan, niin älä avaa ovea. Kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin vastaat, että muistaaksesi mistään vierailusta ei ollut sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä viimeiset päälle 20v ollaan toimittu niin, että kumpikin osapuoli hoitaa oman sukunsa. Se kumman sukulainen aiheuttaa ongelmia, myös hoitaa "ongelman" pois. On toiminut tähän asti ja uskon että aiheuttaa vähiten kitkaa sukulaissuhteisiin.
-eri
Onko appiukko per vo? Onko miehestäsi ok että kömmit imetyksestä paljaat ja veriset rinnat roikkuen kotiovellenne avaamaan appiukolle ovea lapsen rääkyessä maitoa?
Missä appiukon poika on sillä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Pesimässä??!? Lintujako te olette?
No, typerä nimitys, mutta tarkoittaa sitä, että vauvan kanssa ollaan lähekkäin maidontuotannon lisäämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen uhraa miehensä, että säilyttää itse omat kasvonsa.
Kyllä sitä omille sukulaisille on helpompi sanoa asioista niin, että varmasti tulee ymmärretyksi. Ärsyttää kyllä tällainen ylikohteliaisuus ja varovaisuus, kun ei itseäkään kunnioiteta, vaan kävellään yli tulemalla ilman lupaa kotiinkin!
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen nykyaikainen sana, jolla kuvataan sitä äidin ja vastasyntyneen kuplaa ja ihokontaktia, joka luo edellytyksiä onnistuneelle imetykselle ja lämpimälle vuorovaikutukselle. Sinä voit miettiä miksi halusit kommentoida ilkeästi ja nälvivästi. Tuo ei ollut olennaista tekstissäni, mutta se oli ainoa asia mitä kommentoit.