Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellinen väkivalta

Vierailija
16.05.2023 |

Olen tullut siihen tulokseen, että mies harrastaa sitä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huolellisesti pohdittu aloitus, tästä saa helposti keskustelua aikaiseksi.

Vierailija
2/30 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa huolellisesti pohdittu aloitus, tästä saa helposti keskustelua aikaiseksi.

En mä nyt halua yksityiskohtaisesti selittää omaa tilannetta, mutta olen tajunnut ,että sitä se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ansaitset itse oman toimeentulosi, ei kukaan voi käyttää sinuun taloudellista valtaa.

Vierailija
4/30 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ansaitset itse oman toimeentulosi, ei kukaan voi käyttää sinuun taloudellista valtaa.

Kun en pääse mihinkään työhön, niin se ei valitettavasti onnistu.

Vierailija
5/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Omat tulot ja/tai varallisuus ei estä joutumista taloudellisen väkivallan kohteeksi. Ihan helvettiä on, mikään ei riitä toiselle, etkä (muka) ikinä tee tarpeeksi yhteisen talouden eteen.

Vierailija
6/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kytkintä

Vierailija
7/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan aiheesta, se selventää omaakin ajattelua. Esimerkiksi Tiina Pollarin Raha ja rakkaus on erinomainen kirja.

Vierailija
8/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisilta kysytään niin miehet harrastavat aina taloudellista väkivaltaa jos nainen ei pääse käyttämään miestä taloudellisesti hyväkseen. Olen itsekin ollut todistamassa naisen toimesta tulevaan taloudellisen väkivallan syytöksiä vain sen takia kun mies ei ostanut naiselle tonnin laukkua ja nainen kovasti halusi sen laukun ja omat rahat ei riittänyt siihen

Vierailija
9/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en pääse mihinkään työhön, niin se ei valitettavasti onnistu.

Ai, meinasin jo kirjottaa sinua tukevan viestin mutta onneksi näin tuon kommenttisi ja ymmärrän paremmin kantasi kun sinulla ei ole tuloja niin syytät miestä taloudellisesta väkivallasta kun ei osta sinulle kaikkea mitä sinä haluat

Vierailija
10/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Silloin se väkivalta vasta alkaa. 

Vierailija
11/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta kysytään niin miehet harrastavat aina taloudellista väkivaltaa jos nainen ei pääse käyttämään miestä taloudellisesti hyväkseen. Olen itsekin ollut todistamassa naisen toimesta tulevaan taloudellisen väkivallan syytöksiä vain sen takia kun mies ei ostanut naiselle tonnin laukkua ja nainen kovasti halusi sen laukun ja omat rahat ei riittänyt siihen

Avioliitossa ei ole omia rahoja vaan pelkästään yhteiset. Elintaso sovitaan yhdessä.

Vierailija
12/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteleekö setelinippuja päin pläsiä?

Vierailija
13/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ei ole omia rahoja vaan pelkästään yhteiset. Elintaso sovitaan yhdessä.

Noinhan se menee kun puhutaan miehen rahoista. Naisilla kyllä pitää ja saa olla omia rahoja

Vierailija
14/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että tässä joku laiska persaukinen muiden elätettävä sossupummi huutelee kun ei saa ukoltaan tarpeeksi tuhlailurahaa.

Mene töihin.

Vierailija
15/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.. Meillä ei siis todellakaan ole taloudellista väkivaltaa tai mitään muutakaan väkivaltaa. Kunhan vain ihmettelen, että joku sanoo, että avioliitossa on vain yhteisiä rahoja. Mitenhän tämä sitten on kun miehellä on kortti ja oma tili ja mulla on kortti miehen tilille. Mulla on tili ja kortti ja miehellä on kortti mun tilille. Mies ei tosin koskaan käytä mun tiliä, koska ei kuulemma tarvitse, mutta itse käytän kyllä miehen tilin korttia, koska en todellakaan ala maksamaan vanhempainvapaalla edes puolia. En tiedä miehen tilin saldoa ja hän ei tiedä minun, meillä on vain kortit toistemme tileille. Maksan siis joka toisen ruokaostoksen oman tilin kortilla ja joka toisen miehen tilin kortilla ja teen ostokset nettikaupasta niin menee suht tasan. Mies näkee sieltä ostoshistorian jos häntä kiinnostaa. Silloin tällöin, ehkä kaksi kertaa vuodessa, kun ostan lapselle tavaraa tai vaatetta niin ostan miehen tilin kortilla ja mies näkee sen, että olen taas käynyt vinguttamassa visaa ja saanut lapselle esimerkiksi kolmet housut, mekon tai hameen ja paitoja 10 eurolla. Tämä ihan sen takia, että mies vaatii tätä. Lähinnä tulee mun shoppailuista myös ihmettelyä, että luulenko, että meillä ei todellakaan ole varaa ostaa ainoalle lapsellemme uusia vaatteita ja kirjoja. En vain näe mitään järkeä ostaa kasvavalle lapselle merkillistä, käytettyä, trikookangasta jos saan halvemmalla merkitöntä ja käytettyä trikookangasta.

Mies maksaa pääasiassa asuntoon liittyvät kulut, koska asunto on hänen. Olen toki täällä sisustanut omalla rahalla ja muutenkin remppaillut omalla rahalla. Kai multa tililtä lähtee myös aina joku summa kuukaudessa miehelle, että katan omaa osuuttani. En ole tätäkään ihan hetkeen edes katsonut ja mies ei ole asiasta ainakaan mitään sanonut. Olen kyllä äärettömän kiitollinen miehelleni, että hän mahdollistaa tälläisen elämän, mutta käytiin kyllä aluksi aika kovaakin keskustelua siitä, että mitä tehdään talouden kanssa. Jos avioero tästä tulee niin se tarkoittaa sitä, että molemmat laittaa kantapäät yhteen ja minä muutan omaan asuntoon ja jätän kaiken miehelle. Hän mahdollistaa minulle esimerkiksi sen, että voin useampana kuukautena laittaa lähes koko tuloni säästöön ja sijoituksiin. Lapsen elatukseen molemmat osallistuvat siinä hetkessä ja jatketaan aika tasaisesti sen kanssa. 

Vierailija
16/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Omat tulot ja/tai varallisuus ei estä joutumista taloudellisen väkivallan kohteeksi. Ihan helvettiä on, mikään ei riitä toiselle, etkä (muka) ikinä tee tarpeeksi yhteisen talouden eteen.

Sen takia kannattaa asua eri osoitteissa. Minä en muuta poikaystäväni kanssa yhteen, koska hän ei osaa käyttää rahaa eikä hän ole kykenevä hoitaa omaa osutttaan menoista, jos asuis yhdessä. Raha on yksi riitojen suurimpia syitä suhteessa.

Ystäväni, joka muutti nykyisen kumppanin kanssa yhteen, niin ovat yli keskitulosia ja heidän palkatkin ovat lähes samat, niin eivät riitele rahasta ja kuka maksaa mitäkin ja paljon. Kaikki laskut menee 50/50. Hän ei myöskään asunut entisen kumppanin kanssa yhdessä ennen tätä suhdetta.

Vierailija
17/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hirvittävä ajatus ettei olisi omat rahat. Meidän avioliitossa on omat erilliset rahat, ei yhteisiä. Ja aina on tullut laskut maksettua, ruoka ostettua ja hankinnat tehtyä ilman yhtäkään riitaa ja väkivaltaa.

Vierailija
18/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ei ole yhteisiä rajoja juridisesti. Se tulee vasta avioerossa.

Vierailija
19/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kannattaa asua eri osoitteissa. Minä en muuta poikaystäväni kanssa yhteen, koska hän ei osaa käyttää rahaa eikä hän ole kykenevä hoitaa omaa osutttaan menoista, jos asuis yhdessä. Raha on yksi riitojen suurimpia syitä suhteessa.

Ystäväni, joka muutti nykyisen kumppanin kanssa yhteen, niin ovat yli keskitulosia ja heidän palkatkin ovat lähes samat, niin eivät riitele rahasta ja kuka maksaa mitäkin ja paljon. Kaikki laskut menee 50/50. Hän ei myöskään asunut entisen kumppanin kanssa yhdessä ennen tätä suhdetta.

Älä hyysää tuhlaria. Jättäisin

Vierailija
20/30 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on: osasairaseläke menee kokonaan ruokaan, puoliso määrää, koska HÄN maksaa! Minä teen yksin kaikki kotityöt, ja hoidan lapset. Silti en tee tarpeeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi