Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku alunperin 100kg saanut ylipainon pois Jutta dieetillä? Olen epätoivoinen,jo 8 vuotta painanut 93-103kg

Vierailija
16.05.2023 |

Viime keväänä laihduin vahingossa 93,8 kiloon, no heinäkuussa oli 98kg.

Nyt eilen kävin samalla vaa'alla ja voi itku,100,1kg

Ensin mietin elämäni päättämistä, mutta nyt mietin jos gofatgo auttaisi
-kolmen äiti -

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pudottanut painoa parin vuoden sisällä noin 20, olen nyt normaalipainoinen. Jutan ohjelma on varmaan kallis, itse liityin 8 viikkoa ohjelmaan ( ei mainos, muita vastaavia löytyy netistä) siinä ideana on korjata ruokailu tottumus pysyvästi, aluksi ilman ylimääräisiä liikuntaa. Liikunta tulee mukaan vasta myöhemmin. Tämä sopi minulle, olisi aluksi liikaa muuttaa yhdellä kertaa ruokailua ja lisätä liikuntaa, yksi vaihe kerrallaan kuntoon. Ei siis tarvita mitään kuntosaleja, myöhemmin kyllä jos haluaa. Liikunnan aloittaminen on mielekkäämpää kunhan ensin saa muutan kilon pois.

Vierailija
22/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi olet epätoivoinen, etkö voisi vain hyväksyä painoasi sellaisenaan? Normaalipainoiset, älkää nimitelkö ylipainoisia. Se on rumaa. Jos on vaikka yhdenkin kerran päässyt lihomaan, laihtuminen ja normaalipainossa pysyminen ei ole helppoa.

En ole ap, mutta kyse ei ole pelkästä hyväksymisestä. Ei jaksa harrastaa liikuntaa, fyysinen työ kuormittaa kovasti, terveysriskit, väsymys ym. Ylipaino aiheuttaa niin paljon huonoa olo, ettei hyväksyminen siihen auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaikki muutkin jo sanoi: unohda dieetti. Sen sijaan perkaa ruokavaliostasi pois kaikki höttö ja napostelu.

Jos pelkkä ruokavalion järkeistäminen jää mielestäsi valjuksi ja haluat tehdä isommin näkyvän muutoksen niin ehdotan mealpreppausta. Teet useamman päivän ruuat jääkaappiin. Se on niin ärsyttävää, että parin viikon jälkeen luovut siitä ja tavallinen syöminen tuntuu taas hyvältä idealta.

Pysyvästi laihdut vain sillä ruokavaliolla, jota olet valmis noudattamaan elämäsi loppuun asti.

Vierailija
24/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Nutrilett kuurin. Ylipainoa on yli 50kg. Jos saisi reippaasti 20kg pois, terveysriskit pienenisivät ja olo kevenisi loppukesään mennessä. Sitten jäisi vielä kymmeniä kiloja pudotettavaksi ruokavaliolla ja voisi pitää pienen tauon. Kun olo on tukala, niin pitää saada alkuun tuloksia nopeasti. Nykyiset ruokailutottumukset on saatava kokonaan poikki vähäksi aikaa, ja alettava alusta miettimään.

Jotkut syövät Nutriletin lisäksi kasviksia. Jos ne ovat juureksia ja vihanneksia, ei tule ylimääräistä sokeria ja on kevyttä.

Vierailija
25/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on katsonut juttan dieetti ohjelmia niin niissä näki että pitää oikeesti treenata ja liikkua jotta kaloreita kuluu ja paino putoo.. Se on kovaa työtä joka päivä pitää jaksaa lähtee lenkille tai salille. Itse laihdutin 30 kg. Piti joka päivä vetää 20 km pyörälenkki ja sitten salilla treenata myös..

Vierailija
26/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin Nutrilett kuurin. Ylipainoa on yli 50kg. Jos saisi reippaasti 20kg pois, terveysriskit pienenisivät ja olo kevenisi loppukesään mennessä. Sitten jäisi vielä kymmeniä kiloja pudotettavaksi ruokavaliolla ja voisi pitää pienen tauon. Kun olo on tukala, niin pitää saada alkuun tuloksia nopeasti. Nykyiset ruokailutottumukset on saatava kokonaan poikki vähäksi aikaa, ja alettava alusta miettimään.

Jotkut syövät Nutriletin lisäksi kasviksia. Jos ne ovat juureksia ja vihanneksia, ei tule ylimääräistä sokeria ja on kevyttä.

Juurekset ovat tärkkelystä, eli vaikutus on sama kuin söisit pullaa ja muuta sokeripitoista. Juureksien vähäinen kuitumäärä ei kumoa tuota vaikutusta. Juurekset kannattaa korvata parsakaalilla ja kukkakaalilla.

Vierailija
27/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kirjoitti:

Mikään dieetti ei tepsi, painonvartijat korkeintaan. Tarvitaan pysyvä elämän muutos. Jätä ensin hiilarit pois, ja punainen liha, tilalle kanaa, kalaa, salaatteja, avokadoa ymym, juo vettä! Ei alkoholia. Turvotus laskee äkkiä kun ei syö hiilareita ja lisäät sitten liikuntaa, hommaa kuntopyörä, se on kätevä, säästää niveliä. Hyvät lenkkarit kävelyyn ja kävelysauvat, ei niillä tarvi lujaa mennä, kunhan yläkroppa saa liikettä..

Se todellakin on niin. Mulla nesteet poistui hetkessä niin verenpaine laski huomattavasi parissa kolmessa viikossa ja jatkuva ylipainoon liittyvä hikoilu loppui. Mulla ei ole koskaan ollut niin hyvä olo mitä sen muutaman viikon kokeilun aikana. 

Vierailija
28/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi olet epätoivoinen, etkö voisi vain hyväksyä painoasi sellaisenaan? Normaalipainoiset, älkää nimitelkö ylipainoisia. Se on rumaa. Jos on vaikka yhdenkin kerran päässyt lihomaan, laihtuminen ja normaalipainossa pysyminen ei ole helppoa.

En ole ap, mutta kyse ei ole pelkästä hyväksymisestä. Ei jaksa harrastaa liikuntaa, fyysinen työ kuormittaa kovasti, terveysriskit, väsymys ym. Ylipaino aiheuttaa niin paljon huonoa olo, ettei hyväksyminen siihen auta.

Selityksiä. Olo ei parane välttelyllä. Ja tiedän mistä puhun.

Vierailija
29/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin saa ylipainon pois jollain juttalla tai muulla temppuilulla, mutta pysyvää se ei ole.

Vierailija
30/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän nuoki ateriankorvikejauhot ovat vieläkin myynnissä apteekeissa. Jos niillä laihtuisi pysyvästi, niin olisi jo firmat menneet konkurssiin, koska niin monet ovat niillä laihduttaneet. Ja vaikka kilot palaavat takaisin, niin syyttää itseään luuseriksi ja ostaa sitten uuden satsin, niin kuin se toisella kerralla toimisi paremmin.

Vierailija
31/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin yhden kk lähes pelkästään puuroa. Kyllä paino tippui. Sitten aloin syömään ruokaympyrän mukaan.

Puuro teki hyvää, vatsa toimi hyvin ja laihtuminen lähti käyntiin

Vierailija
32/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Olen pudottanut 114 kilosta 80 kiloon. Se vaatii vaan treenii joka päivä ja kaikkein herkkujen hylkäämistä. Ennen join limsaa paljon  ja lopetin sen silloin kokonaan. Sen jälkeen paino putosi aika nopeesti 4 kuukaudessa lähti jo 25 kg. Alle 6 kuukautta niin 34 kg oli pudonnut painoa. Mutta se vaati 2 tuntia treenii joka päivä kuntopyörällä polkemista tunti ja sitten punttien nostamista tunti.

Tein myös sellaisen ratkaisun että otin loparit töistä että ehdin treenata. 

Treenin vaikutus laihtumiseen on marginaalinen

Vierailija
33/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen tuolle huijari Jutalle maksa mitään. Ruokavalio kuntoon ammattilaisen kanssa, samoin liikunta. Jutta ei ole ammattilainen vaan rahanahne huijari.

Riittää hyvin, kun alkaa syödä pienempiä ruoka-annoksia ja jättää vaikka vähän kerrassaan pois makeisest ja limsat.

Kun laihtuu hitaammin, niin  ehtii elimistö tottua pienenmpään ruokamäärään ja laihtuu varmemmin.

Liikunta alkaa sujua ja maistua  kun on ensin laihtunut jonkun verran. Laihdutuksessaa yli 90 prosenttia on ruoka- ja juomavaliota.

Vierailija
34/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin yhden kk lähes pelkästään puuroa. Kyllä paino tippui. Sitten aloin syömään ruokaympyrän mukaan.

Puuro teki hyvää, vatsa toimi hyvin ja laihtuminen lähti käyntiin

Söitkö kaurapuuroa vai mitä puuroa? Tekisi mieli kokeilla samaa.

Vierailija
35/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino vähän päälle 100kg. Tässä on jotain epätieteellisiä yrityksiä elämäntapamuutosmatkan varrelta:

1 rivi suklaata on 4 yksittäistä palaa. Näiden syöminen tapahtui niin nopeasti ettei mausta nautistellut, eikä makukokemus jäänyt muistiin. Jaoin ne 4:ään osaan, eli nyt minulla oli 16 pientä palaa suklaata, joiden syömisessä kesti paljon kauemmin ja makukokemus oli paljon pidempi aivoille. Otin juustonaksuja pieneen kuppiin, katkoin ne 3-4 palaan jokaisen, joten kuppi oli täynnä pieniä juustopalleroita minkä syömiskokemus oli taas pikkuisen pidempikestoinen. Lakritsat leikkasin myös pienemmiksi.

Tätä herkkujen pienentämistä jatkui jonkin aikaa. Ostin söpön pikkulautasen ja pikkukulhon ja niiden avulla tulee syötyä ensin pienempi määrä lämmintä ruokaa, jonka jälkeen voi miettiä tarvitseeko lisää vai pysyykö nälkä tällä kurissa taas jonkin aikaa.

Sen jälkeen osittainen herkkulakko oli sitä että kotiin en ostanut yhtään karkkia, suklaata, pullaa, sipsiä, mehujen tilalle tuli rooibos "teetä" ja sorminaposteluun naturel pähkinöitä ja kuivattuja marjoja. Hunaja sai jäädä kaappiin ainoaksi rooiboksen makeuttajaksi, koska sokerista oli aivan liian helppo leipoa itse jotain nopeasti mikrossa mukissa. Älä kysy mikä ihmeen logiikka, koska sitä ei varmastikaan ollut.

Kyläillessä oli vähän tiukka paikka, koska ei halunnut olla töykeä ja kieltäytyä tarjotuista kahvileivistä, mutta halusi pitää kiinni omista rajoistaan, niin valitsin joko keksin tai röyhkeästi pyysin lupaa puolittaa pulla, koska "kävimme syömässä jossain jo aikaisemmin" eikä ähkyä kukaan viitsi tuputtaa. Pieni valkoinen valhe ystävyyden säilyttämiseksi.

Mausteet itsessään eivät lihota eli lapsuuden höyrytettyjen löllökasvistraumojen jälkeen kunnolla maustetut uunikasvikset olivat ihan ehdoton herkku vaikka eivät ole edes herkkuja. Ruokajuoman vaihtaminen veteen miinustaa aterialta 1-2 lasillista rasvatonta maitoa mikä on miinus 68 - 136kcal per ateria. 92 - 184kcal kevytmaidolla.

Fineli sivuilla on helposti valmiiksi laskettu kaikki kalorit ja muut ravintoaineet, eli sinne lisäät ruokapäiväkirjaasi syömäsi asiat ja sivu laskee paljonko proteiinia, hiilaria, rasvaa ym. saat ruuastasi. Tarvitset vain keittiövaa'an käyttöösi millä punnitset ruokasi.

Aluksi ei tarvitse edes rajata paljonko laitat lautaselle: punnitse tyhjä lautanen, laita lautaselle ruokaa, vaa'asta riippuen punnitse ja miinusta tarvittaessa lautasen paino, kirjaa fineliin, syö ja lue paljonko ravinteita sait.

Ole armollinen ja salli itsellesi kuitenkin herkuttelupäiviä, kunhan ne sitten jäävät siihen yhteen päivään/ateriaan. Tee vaikka värikäs hedelmäsalaatti 10:stä eri hedelmästä niin saat herkutella makealla mutta saat samalla hyviä kuituja ja antidioksidantteja.

Karseen pitkä teksti :D

Vierailija
36/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jutta-dieetti vielä joku juttu? Oho luulin jääneen jo unholaan

Vierailija
37/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kokemuksesta samaa kuin niin monet täällä: vain ja ainoastaan pysyvät elämäntapamuutokset mahdollistavat pysyvän normipainon. Ohjeita tähän löytyy netistä pilvin pimein, jos ei itse osaa.

Vierailija
38/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lautasen vaihto pienempään

-epäterveellisten herkkujen korvaaminen paremmilla esim. limun voi vaihtaa vichyyn, karkit voi vaihtaa hedelmiin eli jos tekee mieli napostella/herkutella tee itsellesi pieni hedelmälautanen. 

- jäätelön sijaan voi tehdä jäisistä banaaniviipaleista ja marjoista sorbetin, sitten kun oppii lisää itsekuria voi tyytyä ostamaan pienen eskimopuikon

-Eli pikkuhiljaa opettelua parempiin valintoihin. Jäätävä kituuttelu johtaa siihen, että repsahdat ja sitten mennään.

- joku kertoi oppineensa pois suklaanhimosta syömällä rusinoita( ei toki desikaupalla), ne kun on riittävän makeita.

-vihannesten osuuden lisääminen lautasella, esim. valmiista pakastevihannespusseista saa ihan käteviä lisukkeita jos ei jaksa pilkkoa. Itselleni helppo "laihtusruoka" on ollut broilerinjauhelihaa ja pari 300g pakettia pakastevihanneksia + mausteet. Siitä tulee 3 annosta helposti ja kalorimäärä on melko alhainen. Lisäksi lämmin ruoka pitää nälkää paremmin.

Vierailija
39/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut Keto. Alun jälkeen aina tyssäsi painonpudotus. Nyt oon vihdoin onnistunut, urakka on n. puolivälissä. Oon vuoden alusta tähän päivään tiputtanut nyt lähes 10 kg. Oon pienentänyt annosten koon 1/3 entisestä. Syön normiruokaa, mutta oon lisännyt proteiinin osuutta ja vähentäny hiilareita. Aamuisin syön aina Alpro Soya Creek Style jogurttia, siihen yön yli liotettuja chia-siemeniä, marjoja ja puolikas banaani. Herkut oon jättänyt vain juhlatilaisuuksiin ja silloinkin hyvin kohtuudella. Tällä tyylillä jatkan vielä ainakin toiset 10 kg.

Vierailija
40/42 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä Jutan pikadieettiin. Opettele kalorinlaskenta esim. Fatsecret tai Sulamo-sovelluksen avulla. Kun laihdutusruokavalio on koostettu oikein, olo pysyy hyvänä ja jaksat muuttaa ruokavalion pysyvästi. Pohdi tarkkaan, miksi haluat pudottaa painoa. Se vaatii 1-2vuoden ajatustyön, että uusista tavoista tulee rutiineja. Ja pohdi, mikä saa sinut syömään yli tarpeen