Onko joku alunperin 100kg saanut ylipainon pois Jutta dieetillä? Olen epätoivoinen,jo 8 vuotta painanut 93-103kg
Viime keväänä laihduin vahingossa 93,8 kiloon, no heinäkuussa oli 98kg.
Nyt eilen kävin samalla vaa'alla ja voi itku,100,1kg
Ensin mietin elämäni päättämistä, mutta nyt mietin jos gofatgo auttaisi
-kolmen äiti -
Kommentit (42)
Itse sanoisin, ihan siis mutulla, kun en ole koskaan laihduttanut eikä ole lapsia, mutta ota riittävän pieniä askeleita, ensin koitat vaikka jättää napostelun minimiin, jos sellaista on, jos et juo suuremmin vettä, niin juo sitä enemmän, itselläni ainakin pitää kylläisyydentunnetta hyvin yllä ja tällaisia vastaavia huomioita koitat tehdä, sitten kun nämä on paremmalla mallilla, niin sitten koittaa sovittaa sitä liikuntaa enemmän sinne päivään.
Olen pudottanut 114 kilosta 80 kiloon. Se vaatii vaan treenii joka päivä ja kaikkein herkkujen hylkäämistä. Ennen join limsaa paljon ja lopetin sen silloin kokonaan. Sen jälkeen paino putosi aika nopeesti 4 kuukaudessa lähti jo 25 kg. Alle 6 kuukautta niin 34 kg oli pudonnut painoa. Mutta se vaati 2 tuntia treenii joka päivä kuntopyörällä polkemista tunti ja sitten punttien nostamista tunti.
Tein myös sellaisen ratkaisun että otin loparit töistä että ehdin treenata.
No työtä en voi lopettaa,mutta kotitöiden tekemisen kyllä.ap
Mikään dieetti ei tepsi, painonvartijat korkeintaan. Tarvitaan pysyvä elämän muutos. Jätä ensin hiilarit pois, ja punainen liha, tilalle kanaa, kalaa, salaatteja, avokadoa ymym, juo vettä! Ei alkoholia. Turvotus laskee äkkiä kun ei syö hiilareita ja lisäät sitten liikuntaa, hommaa kuntopyörä, se on kätevä, säästää niveliä. Hyvät lenkkarit kävelyyn ja kävelysauvat, ei niillä tarvi lujaa mennä, kunhan yläkroppa saa liikettä..
Kannattaa miettiä, millaisiin muutoksiin on valmis pysyvästi. Minä en haluaisi luopua kokonaan hilareista, mutta niitä voi vähentää radikaalisti. Sokerin ja makean syöminen nostaa verensokerin ylös ja kohta se romahtaa alas niin että tekee mieli syödä lisää.
Vierailija kirjoitti:
No työtä en voi lopettaa,mutta kotitöiden tekemisen kyllä.ap
Monet kotityöt ovat kevyttä liikuntaa, sehän on hyvä asia.
Työtön mies 47 kirjoitti:
Olen pudottanut 114 kilosta 80 kiloon. Se vaatii vaan treenii joka päivä ja kaikkein herkkujen hylkäämistä. Ennen join limsaa paljon ja lopetin sen silloin kokonaan. Sen jälkeen paino putosi aika nopeesti 4 kuukaudessa lähti jo 25 kg. Alle 6 kuukautta niin 34 kg oli pudonnut painoa. Mutta se vaati 2 tuntia treenii joka päivä kuntopyörällä polkemista tunti ja sitten punttien nostamista tunti.
Tein myös sellaisen ratkaisun että otin loparit töistä että ehdin treenata.
Työtön mies, et kai oikeasti ottanut lopareita? Voisit hakea ruumiillista työtä.
Liikunnasta on apua moneen ja esim. kävely tukee painonhallintaa, mutta saa kovasti rehkiä, jos ajattelee sen avulla pitävänsä painon kurissa. Yksinkertaisesti pitää syödä vähemmän.
En ole onnistunut.
Ainoa keino, jolla sain painon laskemaan oli ketogeninen ruokavalio puhtaista raaka-aineista ja 1-2 ateriaa päivässä. Tätä ei tosin suositella niille, joiden haima ei toimi kunnolla, koska haima säätelee ketoaineiden määrää veressä. Jos ketoaineiden määrä nousee elimistössä liian suureksi, veri muuttuu happamaksi ja tämä johtaa usein koomaan.
Normaalisti toimivalla haimalla tuosta ei tosin ole mitään terveyshaittaa.
Pääpaino vihreissä vihanneksissa, kylkeen kohtalaisesti lihaa/kalaa/kananmunia. Rasvaa täytyy saada proteiinia enemmän. Avokadot, ekstraneitsytoliiviöljy, oliivit, MCT-kookosöljy ja kirkastettu voi toimii hyvin tähän. Pähkinöiden syönti kannattaa pitää pienenä, mutta ei ole pahasta.
No et kyllä millään Jutan ohjelmalla laihdu. Juttahan on itse läski, joten kuinka hän voisi neuvoa muita?
Pysyvä elämänmuutos voi tepsiä. Tee joku muutos ja pidä se joka päivä. Kun olet saanut yhden muutoksen vakiinnutettua pari viikkoa tai kuukauden, niin ota ohjelmaan uusi muutos. Pidä ne molemmat, sitten lisäät taas uuden muutoksen kun olet saanut edelliset vakiinnutettua.
Esimerkkeinä: tee hyötyliikuntaa. Kävele enemmän, nostele asioita, siivoa. Venyttele tai tee pohjelihaksia (nouset varpaille ja alas) kun odotat hissiä tms. Vähennä tai lopeta sokeri. Käy kävelyllä joka päivä vähintään 15 minuuttia. Tai kevyellä hölkällä. Vaihda joku herkku ja epäterveellinen terveellisempään. Nuku enemmän.
Jos repsahdat, niin elä lannistu. Välillä voi sortua ja se ei mitätöi aiempaa. Joka hetki voit valita toisin.
Ainut millä itse saanut painoa selkeesti alemmaksi ja myös pysymään siinä, on tietynlainen lääkitys. Aloitin mielialalääkityksen ja sen sivuvaikutuksena ruokahalu väheni. Ruokahalu ei kadonnut kokonaan vaan nautin edelleen syömisestä ja ihanista ruoista, mutta jatkuva nälkä ja naposteluntarve hiipui. Lääkitys valitettavasti lopetettiin raskaustoiveen vuoksi ja nyt 2 raskauden jälkeen olen entistä lihavempi.
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä millään Jutan ohjelmalla laihdu. Juttahan on itse läski, joten kuinka hän voisi neuvoa muita?
Pysyvä elämänmuutos voi tepsiä. Tee joku muutos ja pidä se joka päivä. Kun olet saanut yhden muutoksen vakiinnutettua pari viikkoa tai kuukauden, niin ota ohjelmaan uusi muutos. Pidä ne molemmat, sitten lisäät taas uuden muutoksen kun olet saanut edelliset vakiinnutettua.
Esimerkkeinä: tee hyötyliikuntaa. Kävele enemmän, nostele asioita, siivoa. Venyttele tai tee pohjelihaksia (nouset varpaille ja alas) kun odotat hissiä tms. Vähennä tai lopeta sokeri. Käy kävelyllä joka päivä vähintään 15 minuuttia. Tai kevyellä hölkällä. Vaihda joku herkku ja epäterveellinen terveellisempään. Nuku enemmän.
Jos repsahdat, niin elä lannistu. Välillä voi sortua ja se ei mitätöi aiempaa. Joka hetki voit valita toisin.
En tiedä onko hän varsinaisesti läski, saattaa olla, että liian isot silikonit vaan tekee sen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
ei sua mikään dieetti tule koskaan auttamaan vaan loppuelämän kestävä uusi elämäntapa.
Nimenomaan eli VHH ja pätkäpaasto!
Vierailija kirjoitti:
No ei ole Jutta läski. Törkeää tuommoinen nimittely.
Minäkin olen antanut monta neuvoa, vaikka olen ylipainoinen. Ei se niistä neuvoista huonoja tee, moni on niillä laihtunut.
Kyllä instassaan itsekin jutta on painoaan moittinut ja aloittikin jotain dieettiä taannoin keväällä, nyt ei ole puhunut mitään joten tokkopa itsekään onnistuu. Lohdullista sinänsä.
Ap, miksi olet epätoivoinen, etkö voisi vain hyväksyä painoasi sellaisenaan? Normaalipainoiset, älkää nimitelkö ylipainoisia. Se on rumaa. Jos on vaikka yhdenkin kerran päässyt lihomaan, laihtuminen ja normaalipainossa pysyminen ei ole helppoa.
Aloitin Nutrilett kuurin. Ylipainoa on yli 50kg. Jos saisi reippaasti 20kg pois, terveysriskit pienenisivät ja olo kevenisi loppukesään mennessä. Sitten jäisi vielä kymmeniä kiloja pudotettavaksi ruokavaliolla ja voisi pitää pienen tauon. Kun olo on tukala, niin pitää saada alkuun tuloksia nopeasti. Nykyiset ruokailutottumukset on saatava kokonaan poikki vähäksi aikaa, ja alettava alusta miettimään.
ei sua mikään dieetti tule koskaan auttamaan vaan loppuelämän kestävä uusi elämäntapa.