TOUKOTAAPERTAJIEN MAANANTAI
Kommentit (23)
Heti vastaan Alpukan galluppiin, asia oli meillä ajankohtainen ykkösen ja kakkosen välillä, heillä on ikäeroa ~1v3kk: esikoinen siirtyi lastensänkyyn ja vauva pinnasänkyyn. Löysin kirpparilta tosi hyvän vanhan (40-luvulta) olevan lastensängyn, jossa on matala pohja, ja n. 25 senttiä korkeat reunat. Siitä pääsi turvallisesti kiikkumaan pois, mutta ei kuitenkaan vahingossa tippumaan. Oli todellinen löytö, maksoi vain 25 egeä silloin aikoinaan! En olis niin pientä uskaltanutkaan laittaa ihan tavalliseen lastensänkyyn vielä, niissä kun on aika matalat reunat.
Pitääpä mennä paiskaamaan vapaapäivän kunniaksi matot pihalle ja alkaa siivoamaan!
Mukavaa viikkoa kaikille!
Palaga rv 16+0
Alpukalle: Meillä esikoinen siirtyi tavalliseen lastensänkyyn pari kk ennen vauvan syntymää, ikää tuolloi 1v10kk. Hyvin meni siirtyminen. Nyt oon ajatellut, et keskimmäinen( toukokuussa 1v8kk) saa nukkua pinniksessä sen aikaa, kun vauva köllöttelee äitiyspakkauksenlaatikossa. Keskimmäinen nukkui siinä n. 3kk ikäiseksi. Tai siinä ja kainalossa :) Mut näin oon ajatellut. Kesällä sit, kun palataan lomilta, ni vaihdetaan sänkyjä. Aina on " isot" muutokset tehty, jonkun reissun jälkeen, kun on palattu omaan kotiin. Tutti on esikoiselta särkynyt juna matkalla, omaan huoneeseen siirrytty jne..
Täällä Ranskassa taitaa olla aika samalainen ilma, kun siellä koto Suomessa. Vettä vaan sataa. Täällä vielä tosi kova tuuli :(
Me saatiin viikonloppuna pakattu kaikki kesävaatteet ja tyttöjen " ylimääräiset" vaatteet. Pikkuhiljaa hyvä tulee...
Mies on taas tän viikon reissussa, mut onneksi esikoinen on parantunut, ni helpottaa tätä arkea kovin :)
Maha-asukista, kovasti liikuskelee ja kädelläkin voi tuntea pieniä hentoja liikkeitä =D Lääkäriä odotellessa 18.12... Hyvä on olo!
Katseltiin viikonloppuna esikoisen vauva ajalta kuvattuja videoita ja äkkiä sitä monia asioita unohtaa! Keskimmäisellä on ihan samoja vinkeitä nyt, kun mitä esikoisella oli aikoinaan, mut taas nille on naurettu veet silmissä ja päivitelty, et miten hassuja juttuja se itse keksiikään...
Mut nyt lähtään kauppaan, on viikon paras hetki sinne mennä, et mahtuu joten kuten siellä kulkemaan :)
reemis 18+5 ja tytöt 11/03 09/05
Taas on hammaslääkärissä käyty. Mukaan tuli lasku: 108 euroa! Että hyvää jolula vaan!
Itse en kuulu noihin joille tulee alle kahden vuoden ikäero lapsille, meille sitä kertyy melkein 4 vuotta, mutta sänkyongelma on silti. Miten saada tuo iso tyttö nukkumaan omassa sängyssä?! Kun hän ei muualla nukkuisi kuin meidän välissä. Tilanne olisi saatava muuttumaan ennen toukokuuta. Alennuin jo niin alas että ilmoitin että annetaan vissiin vauvalle tuo esikoisen hieno sänky (ajattelin et mustasukkaisuus omista tavaroista ajaisi hänet puolustamaan omaa sänkyä) mut tyttöpä ilmoitti että sanky joutaa vauvalle kun hän nukkuu isin ja äitin välissä. AAARGH!!!!!
Iltavuoroon pitäisi vääntäytyä. EVVK. Alkais jo loma. Ja loman jälkeen pääsen toiselle osastolle töihin...
Taidan mennä syömään, taas... Mukavaa päivää kaikille!
T:Moskuliini 14+6
Joulupukkia ei nähty mutta somia kuvia saatiin esikoisesta lahjareessä :) Muutenkin ihan mukava reissu.
Galluppiin. Meille tulee ikäeroa vain n. 1 v 3kk ja olen tota samaa asiaa miettinyt. En tiedä, tuleeko tästä ajatuksesta käytäntöä vai ei, sillä kokemusta puuttuu. Odotan innolla muiden vastauksia galluppiin. Mutta juu, olen ajatellut, että vauva nukkuisi pari ensimmäistä kuukautta äitiyspakkauksen kopassa niinkuin esikoinenkin. Sitten siirtäisin hänet esikoisen pinnikseen ja esikoinen n. puolitoistavuotiaana laidalliseen taaperosänkyyn. En tiedä tosiaan, onnistuuko moinen, mutta tällä hetkellä tämä on mitä kaavailen. Onko mahkuja onnistumiseen????
Täällä tänään rv 15+5 ja olo autuaalisen normaali. Hyvä jos huomaa olevansa raskaana. Toivottelen hyviä vointeja kaikille toukoille! Palaillaan,
Mama 2006
Moskuliinille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Kiva, että kaikki on nyt hyvin. Varmasti ihana tunne.
Täällä oli viikonlopun pinossa paljon juttua tosta BB:stä. Mustakin Sari oli oikea voittaja. En tykännyt kenestäkään niistä miehistä tai poikiahan ne vasta oli, ainakin henkisesti.
Siitä rakenneultran ajankohdastakin joku täällä keskusteli. Mulla se on rv 20 eli 10.1. Soitin sinne Naikkarille tosta rakenneultrasta. Onneksi, sillä se aika olisi ollut sille samalle lääkärille. Nyt se vaihdettiin jollekin toiselle lääkärille. Jos sais vaikka vähän inhimillisempää kohtelua ensi kerralla.
Masu mulla jo pömpöttelee jonkin verran. Nämä yhdet housut on vielä ihan hyvät kun seison, mutta kun istun, on pakko asetella vyötärö niin ettei se paina. Viikonloppuna piti tilata se Bellybelt, mutta en saanut aikaseksi. Mun on yleensäkin tosi vaikea löytää sopivia housuja, joten en nyt millään viittis lähteä ettimään mitään hyviä mammahousuja. Ja kattelen nyt tässä vielä, että miten tää työnteko sujuu, kun sitten pärjään kyllä niillä parilla hameella, jos parin kuukauden sisällä pitäiski lopettaa työnteko. Siis niitä suppareita kuulostelen.
Mirage, tiedän ton tunteen että muistot nousee mieleen aina menetyksen vuosipäivän tienoilla. Mullakin tulee aina jouluna meidän toisen pojan menetys pinnalle, vaikka hän kuoli keskellä kesää ja siitäkin on jo 4,5 vuotta. Olin vaan silloin raskausaikana kuvitellut, että jouluna meitä olisi neljä. Kun ei ollutkaan, niin se eka joulu oli aika surullinen. Ja sitten se on noussut aina jouluisin pintaan. Saa nähdä onko tänä jouluna taas yhden askeleen helpompaa. Sulla on vielä nämä mullistukset elämässä, joihin kaipaisit tietysti äitiäsi, joten musta on tosi luonnollista, että asia on mielessä. Koita jaksaa *halaus*.
Mä tein nyt oikein perusteellisen joulusiivouksen viikonloppuna. Ikkunoitakin pesin ja kirjat imuroin yms. että ihan kunnolla on nyt siivottu :) Sitten ennen joulua tekee sellasen kevyen puhdistuksen. Mä haluan aina siivota kunnolla, ennen kun laitan mitään joulukoristeita. Eilen sitten laittelin jo jotain koristeita, mutta tänään pitää laittaa loppuja. Kuusen koristeet jää tietysti sitten jouluun. Hyvin jaksoin siivoilla, eikä yhtään alkanut supistella. Tosin en kyllä nostellut mitään painavaa yms.
Poitsukin jäi lauantaina mummille yöksi, joten oli ihana nukkua oikein kunnolla yksi yö. Se on kyllä niin ruhtinaallista, vaikka tollanen 4-vuotias nukkuukin jo hyvin. Mutta aina mä jotenkin herään " vahtimaan" sitä pari kertaa yössä, että mitä se pyörii yms.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Laru rv 14+5
Ensiksi galluppiin:juuri siirrettiin nuorempi (1v11kk) pois pinnasängystä.Meillä myös käytössä sellainen 30v vanha sänky jossa korkeat laidat. Eka yö nyt takana ja hyvin meni.
Juuri tossa laskeskelin et enää neljä viikkoa ja on uus vuos ja työt alkaa. Toisaalta sitä odottaa et pääsee töihin mut toisaalta olis kiva olla kotonakin. Työ on fyysisesti todella rankkaa jotensaas nähdä miten kauan jaksan siellä olla. Toivottavasti lähelle äitiysloman alkua.
Nyt kauppareissulle ja sit seurakunnalle syömään, tarjoavat kuulemma jouluruokaa.
pähe vko 15+1
Päivä oli pilalla heti aamusta... Vettä sataa ja neidille piti tilata lääkäri illaksi. Korvatulehdus parin viikon takaa ei vissiin olekaan vielä ohi. Toisaalta en yhtään ihmettele, sillä vuosi sitten piti antaa samaa lääkettä enemmän kuin nyt piti, vaikka on painoakin enemmän. No, tuleepa korvat tarkistettua, oli sitten jotain tai ei. Viime yökin meni tunnin, parin pätkissä, kun neiti herätti joka välissä.
Gallupista: meillä oli kahdella ekalla ikäeroa 1v1kk, joten hankittiin kakkoselle uusi ja oma pinnis. Ykkösellä oli käytössä miehen veljeltä saatu (4 lapsella ennen meitä), mutta se on jo niin huonossa kunnossa ettei sitä voi enää ajatella. Eli meillä on sama ongelma. Toisaalta neiti on sitten jo 2v1kk, ja toista pinnistä tuskin tarvitaan enää myöhemmin, joten päädymme varmaan uuteen sänkyyn. Mä vain en tykkää niistä jatkettavista taaperosängyistä, joten pitää etsiä sopiva ' tavallinen' .
Omaa napaa: liikkeitä tuntuu jo ihan mukavasti. Vanhat vaatteet menee edelleen, mutta viikonloppuna laitan varmaan mammahousut, kun pitää mennä tutun 70v-synttäreille. Kummitädille kerroin tulokkaasta, ja totesi, ettei näy vielä missään. Johtuu varmaan niistä ylimääräisistä kiloista, jotka tuli ennen odotusta.
Pitäis varmaan jatkaa jouluvalojen laittoa. Keittiöön sain viikonloppuna, nyt olisi olkkari ja poikien huone. Ikkunan pesu vaan kyllästyttää, kun joku (lue: neiti) jättää niihin heti puumerkkinsä. :/
Mutta se täältä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Äippä rv 17+1
Täytyypä itsekkin katsella kirppikseltä ja vaikka huuto.netistä! Kerran näin yhdellä kirppiksellä sellaisen tosi vanhan lastesängyn jossa oli myös tosi korkeat reunat ja muutenki tosi ihanan näköinen mut sillä oli hintaa niin älyttömästi et en edes harkinnut ostoa! Mut täytyykin nyt pitää silmät auki, jos löytäisin sellaisen! =)
Onpas mukavan paljon jo kertynyt tekstiä pinoon. :)
Ihanaa, kun ei aamulla puistoonlähtiessä (klo 9) satanut paljoa vettä. Tuossa 8 aikoihin satoi ihan kunnolla vielä! Poika oli oikea känkkäränkkä kun astuimme puiston porttien sisäpuolelle. Huh! Kaikki oli " ite,minä, mun, äitiiii!" Ja pääsipä poika pyytämään anteeksi isommalta pojaltakin.. Läiskäsi lapiolla, kun ei saanut sotkea leikkejä. No selvittiin hengissä siitäkin reissusta. :D Päivällä sitten kauppaan meno, kauhea ostoslista!
Galluppiin: Poika on tosin jo 2v5kk kun vauva syntyy. Nukkuu vielä pinnasängyssä, odottelemme että saamme tädiltä vanhan jatkettavan sängyn pojalle. (tämän 6v tädin pitäisi saada pian (?!) uusi)
Jos tuossa vuoden vaihteen jälkeen ottaisi oikeen kunnolla puheeksi. Poika on kyllä ystäväni luona nukkunut tälläisessä jatkettavassa sängyssä jossa on pienet laidat ja aina on hyvin mennyt. :) Joten en ota paineita sängynvaihdosta!
Todella hyvä että otit Laru selvää ultraajasta ja sait vaihdettua henkilöä! :) Ja toivottavasti nyt sattuu sitten mukava ultraaja rakenneultraan.
Noniin.. kai tästä on lähdettävä hetkeksi lepäilemään, niin jaksaa taas touhuta ja raahata ostokset kotiin kaupasta! :)
t:tiitiäinen, poika 1v11kk ja masuvauva 14+6 (huomenna jo rv15! :D)
Ensin galluppiin eli alpukka: meillä poika tulee olemaan n 1v 10 kk kun vauva syntyy. Me laitamme ensin vauvan nukkumaan ekat kuukaudet suvun vanhaan rottinkiseen ensisänkyyn, ja sen jälkeen katsotaan tilannetta uudelleen voiko jo laittaa lasten tavalliseen sänkyyn poikaa nukkumaan. Meillä kyllä sattuu olemaan yksi pinnasänky vapaana odottamassa anopilla ja poika nukkuu tällä hetkellä matkasängyssä, siinä on korkeammat reunat kun siinä pinnasängyssä joten siksi näin. On muuten tosi kätsy se matkasänky, menee myös pieneen kokoon kun mennään reissuun ja poika tarvii sängyn mukaan.
Oliko se myös Alpukka kun on kärsinyt päänsäryistä? Mulla on sama vaiva, oli silloinkin kun esikoista odotin, joka ikinen päivä pää kipeä joko aamupäivän tai illan. Tätä jatkui esikoista odottaessa puoleen väliin eli noin rv 20 asti, eli jos nytkin on sama homma niin yli 5 viikkoa pitäis vielä kärsiä.. Nytkin voisin siivota joulua varten kun poika on päikkäreillä mutta ei yksinkertaisesti voi kun jomottaa ihan armottomasti!
Toivotaan nyt kuitenkin parempia ilmoja,
T:minnis80 rv 14+5
minä tässä ajattelen taas udella niistä liikkeistä. miten paljon tunnette niitä jo? montako kertaa päivässä jne.
itse odotan esikoista ja on noin viikon verran (rv 16+5 lähtien) oon tuntenut masussa silloin tällöin jotain uutta :) liikkeet tuntuvat yleensä illalla tai iltapäivällä ja vain istuma- ja makuuasennossa.
eilen oli oikein huvittava kokemus kun käytiin miehen kanssa kamarimusiikin konsertilla. Vauva heräsi aika äkkiä, kun musiikki alkoi soimaan. aluksi liikkuminen tuntui vasemmalla puolella ja hyvin hentoiselta. sitten hän rauhoittui, siirtyi vähän oikealle ja aloi toden teolla riehua. minusta tuntui, että hän hyppää siellä niin lujaa kuin pääsee. jossain vaiheessa se tuntui melkein kivulialta. mut sitten mies laittoi käden mun masun päälle ja tuo vesseli rauhoittui heti siihen :)
kaikkea_uutta rv 17+4
Pitää nostaa pino, kun ollaan jo toisella sivulla :)
Eilen muuten näin sellasen 6 viikkosen vauvan ja sain pidellä häntä sylissä. Voi että kun oli ihana. Ihan uskomaton ajatus, että meilläkin olisi sellainen toukokuussa. Ei uskalla vielä ajatellakaan sitä :)
Laru rv 14+5
Ihan ensiksi pitää kysyä teiltä muilta, että onko teillä välillä myös ongelmia tämän vauvalehden sivuston kanssa? Mulla on tosi usein käynyt niin, että kun olen ajatellut, että tänään kirjoitan jotain pinoon, niin sitten en ole koko päivänä edes päässyt selailemaan muiden kirjoituksia, kun kone lataa vauva-sivuston yhtä sivua suurinpiirtein puoli tuntia eikä aika tai kärsivällisyys riitä. Muut sivut siis aukeavat alle sekunnissa ja toisinaan myös siis nämäkin sivut. Mikähän on vikana?
Galluppiin: Meillä myös mietinnässä, mihin reilu 1v 7kk laitetaan nukkumaan vauvan synnyttyä. Tällä hetkellä nukkuu pääosin (gröhöm...) meidän välissä ja välillä omassa pinnasängyssään meidän sängyn vieressä. Kun herää yöllä, kömpii takaisin meidän keskelle pinnojen välistä (meillä siis kaksi pinnaa sängystä pois)... Nukkui jo välistä omassa huoneessa, mut sit flunssaputki katkaisi hyvin alkaneen " itsenäistymisen" . Alkuraskauden aikana ei sitten ollut voimia aloittaa taas uudelleen omaan huoneeseen siirtämistä, joten nyt olis sekin sitten edessä toivottavasti reilusti ennen kuin toinen tenava syntyy...
Etsitään varmaan tässä ensi vuoden puolella sitten kalusteita (mm jatkettavaa lastensänkyä) lastenhuoneeseen, ja siirretään poika sitten sinne peukut pystyssä :)
Meillä kävi tänä aamuna tätä kylän mammaporukkaa laulelemassa joululauluja ja syömässä pikkuherkkuja. Oli kyllä tosi mukavaa jo päästä joulutunnelmaan. Tuntuu muuten niin hassulta, että joulukuuta eletään, kun lumi katosi teille tietämättömille...
(.) Kaikki kunnossa, olo ihan hyvä. Välillä närästää, mut ei niin pahasti et pitäis muuta kuin manteleita popsia. Liikkeitä odotellessa...
Precious 16+3
PS. Tietääkö joku taaperon kanssa elänyt, onko vessanpönttöihin olemassa sellaisia lukkoja, ettei kantta saa auki kuin aikuinen? Meillä olis vastaavanlaisille lukoille käyttöä, kun pojan paras harrastus aina vessan/pesuhuoneen oven auki ollessa on käydä liottamassa milloin mitäkin pöntön likavedessä... yök.
Ihan ensiksi pitää kysyä teiltä muilta, että onko teillä välillä myös ongelmia tämän vauvalehden sivuston kanssa? Mulla on tosi usein käynyt niin, että kun olen ajatellut, että tänään kirjoitan jotain pinoon, niin sitten en ole koko päivänä edes päässyt selailemaan muiden kirjoituksia, kun kone lataa vauva-sivuston yhtä sivua suurinpiirtein puoli tuntia eikä aika tai kärsivällisyys riitä. Muut sivut siis aukeavat alle sekunnissa ja toisinaan myös siis nämäkin sivut. Mikähän on vikana?
Galluppiin: Meillä myös mietinnässä, mihin reilu 1v 7kk laitetaan nukkumaan vauvan synnyttyä. Tällä hetkellä nukkuu pääosin (gröhöm...) meidän välissä ja välillä omassa pinnasängyssään meidän sängyn vieressä. Kun herää yöllä, kömpii takaisin meidän keskelle pinnojen välistä (meillä siis kaksi pinnaa sängystä pois)... Nukkui jo välistä omassa huoneessa, mut sit flunssaputki katkaisi hyvin alkaneen " itsenäistymisen" . Alkuraskauden aikana ei sitten ollut voimia aloittaa taas uudelleen omaan huoneeseen siirtämistä, joten nyt olis sekin sitten edessä toivottavasti reilusti ennen kuin toinen tenava syntyy...
Etsitään varmaan tässä ensi vuoden puolella sitten kalusteita (mm jatkettavaa lastensänkyä) lastenhuoneeseen, ja siirretään poika sitten sinne peukut pystyssä :)
Meillä kävi tänä aamuna tätä kylän mammaporukkaa laulelemassa joululauluja ja syömässä pikkuherkkuja. Oli kyllä tosi mukavaa jo päästä joulutunnelmaan. Tuntuu muuten niin hassulta, että joulukuuta eletään, kun lumi katosi teille tietämättömille...
(.) Kaikki kunnossa, olo ihan hyvä. Välillä närästää, mut ei niin pahasti et pitäis muuta kuin manteleita popsia. Liikkeitä odotellessa...
Precious 16+3
PS. Tietääkö joku taaperon kanssa elänyt, onko vessanpönttöihin olemassa sellaisia lukkoja, ettei kantta saa auki kuin aikuinen? Meillä olis vastaavanlaisille lukoille käyttöä, kun pojan paras harrastus aina vessan/pesuhuoneen oven auki ollessa on käydä liottamassa milloin mitäkin pöntön likavedessä... yök.
Lukaisin tossa aamulla nopeasti perjantain ja viikonlopun pinot läpi, mutta nyt ei mitään kommentoitavaa muistu mieleen.
Onneksi taas selvittiin yhdestä myyjäisviikonlopusta hengissä, huh huh. Laskeskelin, että kolmen päivän aikana tuli tehtyä " töitä" yhteensä 35 tuntia. Illalla oli selkä ja jalat ihan tohjona, nyt tuntuu jo hieman paremmalta. No, hauskaakin oli ja onneksi seuraavan kerran myyjäiset ovat vasta palmusunnuntaina.
Alpukan G: Meillä poikanen on vauvan syntyessä jo 2 v 7 kk, mutta siirsimme hänet 1 v 9 kk:n iässä nukkumaan veljensä kanssa kerrossänkyyn, isoveli ylhäällä ja pieni alhaalla. Tein alasänkyyn itse reunan, josta pääsee kätevästi itse kiipeämään ylitse, muttei pääse putoamaan. Meidän makkarissamme on nyt sitten vauvalle valmiina pinnis, tosin vauva luultavasti kuitenkin enimmäkseen nukkuu vieressäni. Itse jaksan paljon paremmin, kun ei tarvitse nousta sängystä imetystä varten, vaan se hoituu lähes unissaan:)
Liikkeitä on nyt tuntunut satunnaisesti, lähinnä iltaisin kun olen niitä oikein alkanut kuulostelemaan. Lapset odottavat innoissaan, että tuntuisivat jo vatsan päältä.
Nyt, pitäisi alkaa pikku hiljaa tekemään joulusiivousta ja sitten koristelemaan. Jouluksihan menemme Rukalle, mutta kyllä jotain koristeita täytyy silti laittaa.
Kolmeplusyks ja 18+5
Tuli kahteen kertaan. Anteeksi. Kone tilttas ja luulin, et se ei ollut lähtenyt... Tämä on niin tätä :D
Löysin ihan googlettamalla... www.vauvanetti.fi, kodin turvatuotteet ja multilukko niminen hommeli. 2kpl/pakkaus ja hinta 14¿. Lukee että käy esim. wc kannen-, laatikon-, kaapin ym. lukitsemiseen.
Käyppäs kurkkaamassa! :)
Eipä tässä muuta..
t:tiitiäinen, poika ja masuvauva rv 14+6
Mulla on myös ollut välillä ongelmia näiden vauva-sivujen kanssa. Normaalisti aukeavat tosi nopeesti, mut on ollut muutamia päiviä, et joutuu odottamaan tosi kauan!! Olen miehelle asiasta kiukutellut, että kun jokin aika sitten hankittiin nopeampi yhteys, et " ihan turhaan kun täähän on vaan hitaampi!!!" ja " kato nyt! Ei tää mee mihinkään! Tee jotain!" mies on yrittäny selittää, et johtuu vauva-sivuista, mutten oo oikein uskonu..=D Nyt täytyy ilmeisesti uskoa ja pyytää anteeksi mieheltä...
Oon muutenki ollut nyt lähiaikoina kärttyisämpi. Ensimmäistä odottaessa, en muista olleeni näin kärttyisä. Hermot menee tosi helposti! =) Jälkeenpäin pitää aina miestä muistuttaa, että raskaus tekee tehtäväänsä...
Nyt pyytämään anteeksi ukko-kullalta...
Viikko ollaan sit pimennossa oltu.. Eli precious ja muut, täällä myös sivut välillä tökkii. Viikon mulla yleensä kestää, mut ollu aika harvoin sitä tähän mennes ainaki.. Tosi ärsyttävää, kun ois kiva joka päivä täällä käydä..=/
Alpukka tais kysellä sängyistä.. Meillä kohta 2v. nukkuu jo lastensängyssä ja omassa huoneessakin.. Eli sitten tämä pieni pinnikseen ja varmaan aika varhases vaihees isoveljen kans samaan huoneeseen..
Oma olo on hyvä. Mutta tänään kävin jouluostoksia tekemäs, olin pari tuntia kaupungilla ja kun takas tulin niin tuntuu että jalat pettää alta! Ei samalla tavalla jaksa tuota seisomista, kuumuutta jne.. Poika oli onneks kuiten mummun kans kotona, ei ois kyllä jaksanu yhtää sen kiukutteluja siihen..
Toivottavasti nyt saan pitemmän aikaa taas kirjotella ja teidän juttuja lukea, ettei tää kosahtas..
miitu78 rv 18+1
neiti tuli istumaan syliin. siks pienet kirjaimet...
heti ekaks laitan sellasen gallupin et mitenkäs te joilla esikoinen n. 2vuotias, ehkä jopa nuorempi kuin toinen syntyy, niin mihin laitatte vauvan nukkumaan? vai siirrättekö esikoisen jo isompaan sänkyyn, että vapautuu pinnis vauvalle?
mulla on taas pääkipua joka päivä.. tosi kurjaa. kai se tästä flunssasta taas johtuu. toivottavasti ei tälläkertaa kestä 3 viikkoa!
tasan 2 viikkoa muuten rakenneultraan! olikos jollain se jo ens viikolla?
nyt tanssimaan neidin kanssa!
-alpukka rv18+1/18+4 & " pinsku" 1v2kk