Juomisen jälkeinen ahdistus pahenee iän myötä, muita?
Olen N50v ja juonut humalahakuisesti ja tissutellut jo vuosikymmenet. Olen ihan kunnon työssäkäyvä ja perusterve kansalainen kaiken muu. osalta. juominen kn tähän mennessä vaikuttanut elämääni yllättävän vähän. Nyt kumminkin huomaan että juomisen jälkeinen ahdistus ja masennus pahenee kerta kerralta. Perjantaina join, ja nyt maanataina alkaa vähän helpottaa. Oletteko muut huomanneet samaa? On varmaan pakko lopettaa juominen vaikka se mukavas onkin, kun en enää kestä näitä jälkitiloja.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hermomyrkky. Pitkään jatkuneesta alkoholinkäytöstä seuraa aivosolujen kuolemia. Sen myötä älylliset toiminnat alkavat heiketä. Sen seurauksena voi tulla muistivaikeuksia, tiedon prosessoinnin hidastumista, ja persoonallisuuden muuttumista.
Juomisesta seuraa itse aiheutettu masennus. Kannattiko?
Kannattiko tehdä alkoholista ainoa laillinen päihde? Huomattavasti vähemmän haitalliset päihteet eivät aiheuta masennusta ja muita ongelmia. Ilman päihteitä oleminen on vaihtoehto vain raivo raittiille.
joo alkoholi rikkoo aivosolut pysyvästi.
juopot saa valita vetääkö ne viinaa vai ssri-lääkkeitä
koko ikänsä.
mahto kannattaa alottaa viinan kittaus aikanaan
Vierailija kirjoitti:
koko ikänsä.
Kuten sanottu ei sille viinalle ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole moista huomannut. Ennemminkin juominen helpottaa ahdistusta kuin aiheuttaa sitä.
Juominen piilottaa ahdistuksen viltin alle kasvamaan korkoa.akuutti ahdistus katoaa humalatilan ajaksi mutta lasku lankeaa maksettavaksi korkojen kera.
Valmiiksi ahdistaa ja sillä juomisella saa ahdistuksen pois vain muutamaksi tunniksi. Krapulassa ahdistaa sitten vielä enemmän. Mitään muuta ei kuitenkaan saa niin elämä on ihan persiistä.
Itse huomasin jo jotain 50-vuotiaana, että ei enää pää kestä samalla tavalla alkoholia, tulee rapulainen oli vähästäkin juomisesta. Siispa lopetin, enkä ole katunut,
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole koskaan tullut krapulaa tai morkkista ja olen nauttinut alkoholia kohta 35 vuotta.Mies 50v
Maksasi sanoo kuitenkin pian POKS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko ikänsä.
Vaihtoehto on olla juomatta ollenkaan.
Mä lopetin alkoholin käytön kun siitä tuli vain huono olo. Lopettamisen jälkeen alkoi ahdistus jota kesti pari kolme viikkoa mutta sen jälkeen on ollut oikein mainio olo eikä tee mieli juoda. Joskus maistan hieman vaikka kuoharia mutta sekin tökkii eikä tee mieli yhtään. Kaikenkaikkiaan viisain päätös mitä olen koskaan tehnyt.
N54
En ole koskaan juonut humalahakuisesti, nautin vain pienestä "kihahduksesta". Olen viiniharrastaja ja todella nauttinut muiden harrastajien seurasta, hyvistä ruoista viinien kanssa jne. Jos itse jotain iltaa olen järjestänyt, hoidan tiskit sen jälkeen, en tosiaan vain sammu sohvalle.
Mutta se seuraava päivä! Viisikymppisenä veto on ihan pois ja olen masentunut. En käsitä mistä tämä johtuu. Ei mitään krapulapäänsärkyä tms. vaan kerta kaikkiaan vain surkea olo. Vaihdevuodet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koko ikänsä.
Vaihtoehto on olla juomatta ollenkaan.
Liian tylsää olla aina selvinpäin. Hermotkin menee jos ei saa koskaan rentoutua. Kannabis on ihan hyvä vaihtoehto alkoholille. Laittomuus on ongelma jonka voi ratkaista laillistamalla. Mitään oikeaa syytä sille laittomuudelle ei ole. Kannabis on paljon vähemmän haitallista kuin alkoholi. Siihen ei ole kuollut yhtään ihmistä eikä se koukuta fyysisesti. Kielto on täysin ideologinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmiten kaikki pahenee. Enää ei kestä huvipuistolaitteita/hellettä/juhlimista/ valvomista jne.
Ei siihen muu auta kuin lopettaa tuollaiset puuhat.Jos ei noita satunnaisesti kestä, niin se on vaan liikunnan puutetta, jos viisikymppisestä puhutaan. Ymmärrän jos 70v+.
"Liikunnan puutetta". Onpa yksinkertaisen ihmisen kommentti.
Mä oln 28-vuotias ja huomaan tän! :D Tuli tuossa itsenäisyyspäivänä juotua ja ihan reilusti. Juon tosi harvoin. En edes käy opiskelijabileissä. Hirveä päänsärky alkoi jo puoli yksitoista illalla. Myös väsymys painoi jo rajusti tuohon aikaan ja aloitimme juhlinnan siinä kuuden maissa.
Vieläkin masentaa, itkettää, ahdistaa. Ja myös nukkuminen on vaikeaa ku herää aamuyöstä ahdistukseen. 😅
Kymmenen vuotta sitten meni samoin silmin töihinkin. Ei vaan enään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hermomyrkky. Pitkään jatkuneesta alkoholinkäytöstä seuraa aivosolujen kuolemia. Sen myötä älylliset toiminnat alkavat heiketä. Sen seurauksena voi tulla muistivaikeuksia, tiedon prosessoinnin hidastumista, ja persoonallisuuden muuttumista.
Nautinto vs haitat. Niin suuria haittoja ei ole etteikö päihteitä käytetä. Kun ne päihteet edes olisivat laillisia tai laittomia todellisten haittojen mukaan niin saisi käyttää myös vähemmän haitallisia päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole koskaan tullut krapulaa tai morkkista ja olen nauttinut alkoholia kohta 35 vuotta.Mies 50v
Maksasi sanoo kuitenkin pian POKS!
Kuitenkin se kestää koko elämän.
Nosto hyvälle ketjulle.
Vanhemmiten tuntuu että se henkinen krapula on kaikista pahin. Eikä itse humalakaan ole enää kovin hauskaa. Ei juominen enää kolmenkympin jälkeen ole kivaa kun menee viikko masistellessa juomisen jälkeen.