Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen jälkeinen ahdistus pahenee iän myötä, muita?

Vierailija
15.05.2023 |

Olen N50v ja juonut humalahakuisesti ja tissutellut jo vuosikymmenet. Olen ihan kunnon työssäkäyvä ja perusterve kansalainen kaiken muu. osalta. juominen kn tähän mennessä vaikuttanut elämääni yllättävän vähän. Nyt kumminkin huomaan että juomisen jälkeinen ahdistus ja masennus pahenee kerta kerralta. Perjantaina join, ja nyt maanataina alkaa vähän helpottaa. Oletteko muut huomanneet samaa? On varmaan pakko lopettaa juominen vaikka se mukavas onkin, kun en enää kestä näitä jälkitiloja.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätä ei saisi ja mitään muuta ei ainakaan saa ottaa. Todella tylsää tuollainen "elämä".

Vierailija
62/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi vuodelta pahenee juomisen jälkiseuraukset. Nuorempana pystyi juhlia juhlimaan. Nykyään juon todella harvoin, kolme juomaa on maksimi ennen kuin huono olo iskee. Darra tulee silti ja kestää kolme päivää, henkisesti ja fyysisesti. Olen siis nelikymppinen ja pakko ollut todeta, että alkoholin kanssa juhlat on juhlittu. Parempi kokonaan ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkoholinkäytön käytön kokonaan 3,5 vuotta sitten. Krapulat sietämättömiä vaikka kulutus ei noussut. Iän myötä alkoholin sietokyky heikkenee, sen olen kuullut monen ikäiseni suusta. Moni on lopettanut kokonaan. Näin on hyvä, en kaipaa biletystä, oman osani biletin ja nyt on tällainen vaihe, lopullinen kenties😊

Vierailija
64/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena join joka viikonloppu ja paljon, sitten oli yhden päivän krapula ja suunnilleen keskiviikon kohdalla alkoi menojalka vipattamaan ja viikonlopun suunnitelmat muodostumaan.

Sitten sain suht nuorena aikuisena lapset. Olin vuosia kotiäiti ja olinkin sellainen pullantuoksuinen äiti ja jos joskus kävinkin esim häissä, join ehkä muutaman. Nykyään lapseni ovat isompia ja juhlin lähinnä työpippaloissa ja silloin meno on aina kosteaa. Siellä on niin paljon nuorta ja energistä porukkaa, että se juhlahumu tarttuu ja alkoholia kuluu. Ja se seuraavan päivän olo on aivan kamala. Se järkyttävä krapula ja morkkis. Ihan sama olenko tehnyt mitään tai en, koen morkkista. Seuraava viikko kuluu masennuksen kourissa ja tunnen oloni arvottomaksi. 

Siksi olen alkanut pohtimaan samaa kuin moni täällä, lopettaisiko kokonaan. Juon siis harvoin ja aina on ihan älyttömän hauskaa, mutta se masennuskausi on hirveä. N40

Vierailija
65/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on depressantti, eli masentava aine.

Itse lopetin juomisen käytännössä kokonaan vähän päälle 50-vuotiaana, kun koko seuraavan päivän oli semmoinen outo paranoidi olo. Totesin, ettei kannata enää, vaikken kovankaan pämppäämisen jälkeen saanut mitään fyysisiä oireita.

Vierailija
66/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisen jälkeinen masennus ja koko elämän kestävä ahdistus jos ei ota mitään. Mahtavat vaihtoehdot vai mitä?

Vierailija
67/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo itseäni enää humalaan, kun ei se ole enää kiva tunne, enkä jaksa niitä jälkioloja. Aivokemiat on sekaisin vähintään viikon ja maha myös. Ei mitään järkeä siis juoda.

Saatan ottaa lasin tai kaksi viiniä. Siinä menee mun raja.

Vierailija
68/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomisen jälkeinen masennus ja koko elämän kestävä ahdistus jos ei ota mitään. Mahtavat vaihtoehdot vai mitä?

Ahdistuksen syy pitää käsitellä. Siihen auttaa terapia ja/tai lääkkeet. Ei alkoholi.

Vierailija
69/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla sama juttu. Lopulta päätin keksiä harrastuksen, josta saan kiksejä kunnolla, enkä edes halua juoda, koska harrastukseni on hauskempaa. Mitä pidempään ollut juomatta humalahakuisesti tai hyvin harvoin olen juonut humalahakuisesti, niin sitä enemmän huomannut, ettei se juominen edes ole kovin hauskaa. Jotain epämääräistä mölinää ja saman jauhamista, josta ei jää juuri mitään käteen.

Vierailija
70/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksen syy pitää käsitellä. Siihen auttaa terapia ja/tai lääkkeet. Ei alkoholi.

Ei sellaisia lääkkeitä saa mistä on apua. Ainoa lääkkeen tapaan vaikuttava aine mitä saat ostaa ilman reseptiä on alkoholi. 

Vierailija
71/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut nimenomaan pahat henkiset krapulat. Lopetin siksi ryyppäilyt kokonaan kun olin 30v, nyt olen 36v. En viitti edes ajatella mitä ne ahdistukset olisi vanhempana jos niillä oireilla on taipumusta pahentua

Vierailija
72/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulat on ihan hirveitä eikä niihin saa lääkkeitä millä se lähtisi. Eikä saa käyttää päihdettä mistä ei tule krapulaa. Aivan sadistista elää ilman mitään nautintoja elämässä. No joo jää vielä seksi mutta ei se riitä. Kyllä olisi korkea aika kehittää haitaton päihde kun sellaiselle olisi paljon kysyntää. 

Vierailija
73/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt vähän toisin. 30-40 -vuotiaana tuli hirveä henkinen krapula mutta nyt 50+ ei yhtään. Pikemminkin oon tosi hyvillä fiiliksillä ja onnellinen seuraavat päivät. Oon itsekin ihmetellyt, mistä moinen johtuu. Kun juon, juon n. 10 annosta. Ehkä kerran, kaks kuussa.

Vierailija
74/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan, olet ensinnäkin mies. Et kovin koulutttu, sinulla on ollut aina vaikea puhua tunteista, juot suruusi ja kadut jotain /kaipaat jotain mitä et pysty käsittelemään ja selvittämän tai et uskalla/pysty hoitamaan haluttuun suuntaan. Olet turvautunut nuoresta saakka viinaan niin iloissa kun suruissa etkä osaa tehdä muuta. Olet ihminen josta on yhä noilla ikävuosillakin "cool" vetää lärvit ja oletat että joku pitää sua jotenkin fiksua ja hauskana kun juot humalahakuisesti. Mainostat "kännäämistä" yhä hauskana tavoitetilana kuin muut tekee ehkä max 25 vuotiaana.  Et siis ole yhäkään tajunnut että keski-ikäistä ihmistä, joka juo humalahakuisesti pidetään junttina, typeränä ihmisenä koka ei osaa muuta, juoppona alkoholistina jossa ei ole mitään hauskaa. Runsaasti juovat eivät ole koskaan muiden mielestä mitenkään fiksuja.

Kokeile muita tapoja viettää viikonloppu ja purkaa painita tai terapoida itseä. Viina on jo todennäköisesti aiheuttanut sinulle jotain aivovauriota, ei kenenkään pää kestä noilla ikävuosilla enää humalaan juomista, tuhoat aivosi.

Vierailija
75/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mennyt vähän toisin. 30-40 -vuotiaana tuli hirveä henkinen krapula mutta nyt 50+ ei yhtään. Pikemminkin oon tosi hyvillä fiiliksillä ja onnellinen seuraavat päivät. Oon itsekin ihmetellyt, mistä moinen johtuu. Kun juon, juon n. 10 annosta. Ehkä kerran, kaks kuussa.

Jos noin on, niin ei muuta kuin jatka kovaa juomista.

En ymmärrä, miten joillain ei ole krapulaa tai se on täysin harmiton.

Vierailija
76/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ilo siinä ryyppäämisessä yleensäkään on? Ja eteenkin noilla ikävuosilla? Luulisi että ihmisillä olisi a) järkeä päässä ja b) muuta tekemistä keski-iässä (tai jo sen ylikin mentäessä).

En voi ymmärtää että joku aikuinenpitää jotenkin kivana ajanvietteenä "vetää naamat" ja ehkäpä vielä kertoo siitä tutuille hauskana "hitto ku olin kännissä, en muista mitään hi hi hii....". 

Vierailija
77/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ilo siinä ryyppäämisessä yleensäkään on? Ja eteenkin noilla ikävuosilla? Luulisi että ihmisillä olisi a) järkeä päässä ja b) muuta tekemistä keski-iässä (tai jo sen ylikin mentäessä).

En voi ymmärtää että joku aikuinenpitää jotenkin kivana ajanvietteenä "vetää naamat" ja ehkäpä vielä kertoo siitä tutuille hauskana "hitto ku olin kännissä, en muista mitään hi hi hii....". 

Ihmiset ovat halunneet päihteitä aina ja alkoholi on ainoa laillinen päihde. Siksi on turha kysyä miksi juodaan.

Vierailija
78/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksen syy pitää käsitellä. Siihen auttaa terapia ja/tai lääkkeet. 

EI AINA. Monta terapiaa ja lääkkeitä.

Vierailija
79/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksen syy pitää käsitellä. Siihen auttaa terapia ja/tai lääkkeet. 

EI AINA. Monta terapiaa ja lääkkeitä.

Kun saisi sellaisia lääkkeitä mistä on oikeasti apua.

Vierailija
80/96 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama juttu. Jotenkin aivokemiat on sekaisin ainakin viikon juomisen jälkeen ja kaikki on ankeaa ja ahdistavaa. Ei vain ole sen arvoista, että on muutaman tunnin ajan hauskaa.

Alkoholilla on todella huono hyötysuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi